Aihe: Jazzia saalistamassa
1 2 3 4 5
kartmaan
19.12.2007 15:55:01
No niin poijaat. Kauhee jazzari GAS päällä. Hintaa vois venyttää ehkä tuonne 1300€ asti. Halvempi tietty rahapussille parempi. :) Ei väliä onko passiivi vai aktiivi, kunhan on neljä kieltä.

Kävin tänään pikaisesti testailemassa 4 eri jazzia.

-Fender american jazz
-Fender mexico jazz
-ESP AMJ/M
-Sandberg california jm4

Tuosta sandbergistä jäi aika muikea maku käteen ja suuhun. Se on listalla ehottomasti ykkösenä. American jazzi vakuutti myös. Molemmista saa todella monipuoliset soundit ja se on bonusta se. Näissähän tuo hinta on kyllä aika kirpeä ja sen takia tässä lähinnä haetaan lisävaihtoehtoja.

Tuo espi oli aika nihkeä kalu jostain syystä. Ja mexicon jazzilla voi heittää vesilintua. Ei sopinut käteen yhtään. Voi olla, että oli niin paskaset kielet ja kaula ettei skulannu käsi yhtään.

Eli mitäs muita testattavia vaihtoehtoja löytyisi? Squierit ja Tokait voidaan varmasti unohtaa? Yhden testin perusteella Squierin jazzi ei ollut tatsiltaan mua miellyttävä. Ja suositella saa/pitää noista ylemmistäkin omien kokemustenne perusteella.

Kiitos!
absqua
19.12.2007 15:56:15
Oletko tutkinut Japanin Fendereitä? Soundstoresta löytyy ja mahtuu budjettiisikin ihan mennen tullen.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
kartmaan
19.12.2007 17:24:34
Kappas. Joo eipä tullu mieleen nuo. Noitahan ei varmaan muualta Suomessa saa, kun käsittääkseni on Japanin markkinoille tehtyjä? Komeitahan noi on, varsinkin tää Fender Jazz Bass '75 Reissue Kanda.

Mukava ois päästä testailemaan, mutta eipä taida Jyväskylässä onnistua..
Pelsi
19.12.2007 17:31:29 (muokattu 19.12.2007 17:33:25)
Käy Musapörssissä testaamassa Tokaitkin, kuuleman mukaan ihan laatupelejä.

Tosin kyllä mä varmaan amerikan jasson ottaisin, jos vain oma budjetti antaisi myöten. Suhteellisen vaivaton olisi sellainen myydä eteenpäinkin, jos joskus kyllästyy.

E: Tätäkin olisi joskus kiva kyllä päästä testaamaan: http://www.schecterguitars.com/spec.asp?id=157#
| >-)))>
Typhus
19.12.2007 17:54:10
Noh, Ehdottomasti kannattaa harkita Fenderin Reggie Hamilton signature mallia:
http://www.thomann.de/fi/fender_reggie_hamilton_jazz_bass_3sb.htm
Vaikka on meksikossa tehty niin on vaan parhaimpia fenkkuja mitä oon testannu!
P/J mikitys ja todella hyvä Aktiivi/Passiivi elektroniikka takaa et kaikki saundit kyllä löytyy mihin tahansa musaan! :) Ja noi Japanin Fenkut on kans aivan mahtavia hintaisekseen, pesee minusta monet jenkkimallit hinta/laatu suhteessa.
Ratloz
19.12.2007 19:09:53
Mitä vikaa Tokaissa? Itselläni Tokain jazzari ja mielestäni todella hyvä vehje saundeiltaan ja soitettavuudeltaan. Puolet halvempi kun Fenderin jazzari ja käytännössä sama soitin. Onhan sillä joidenkin mielestä väliä että pakko olla JUST se Fenderin jazzari eikä mikään muu. Omat kokemukset vaan sanoo että tykkään jopa tuosta Tokaista enemmän kun Fenderistä. Mutta suosittelen kyllä kokeilemaan edes jos kroppasi ei hyljeksi kopioita.
It's like hammering your little brother's face to stop him crying...
Olli.M
19.12.2007 19:30:53
Jep. Japanin jatsarille komppia täältäkin. Mulla oli vuoden päivät `62 reissue vintage mallinen jatsi ja olihan se huippu soitin. Meni kuitenkin myyntiin kun törmäsin hiton hyvään käytettyyn usa jatsariin :)
Niin käy joskus
2541
19.12.2007 22:17:42

Jos käytetty kelpaa, niin JV Squiereita ('82-'84) voin suositella. Mikäköhän olis käypä hinta tällä hetkellä, 500-700? Ja Squier -nimeä ei kannata tässä tapauksessa säikähtää, päin vastoin.
kartmaan
19.12.2007 22:17:45
Mitä vikaa Tokaissa? Itselläni Tokain jazzari ja mielestäni todella hyvä vehje saundeiltaan ja soitettavuudeltaan. Puolet halvempi kun Fenderin jazzari ja käytännössä sama soitin. Onhan sillä joidenkin mielestä väliä että pakko olla JUST se Fenderin jazzari eikä mikään muu. Omat kokemukset vaan sanoo että tykkään jopa tuosta Tokaista enemmän kun Fenderistä. Mutta suosittelen kyllä kokeilemaan edes jos kroppasi ei hyljeksi kopioita.

Ah. Niin ei se kopio haittaa mitään. Tällä hetkellä vedellään Rockbassin Corvetella. Hyvä perusruoska, mutta ei silti aidolle vedä vertoja.

Ehkäpä suon sitten Tokaille vielä yhden mahdollisuuden. Näissä kauppojen laitteissa ny soittotatsi voi olla mitä sattuu, joten se merkki/malli tuomio tulee aina sen kyseisen koeyksilön mukaan.
rUSTED
19.12.2007 22:55:51
Multaki tulee kyllä ääni tuonne japanin fenkulle. Itellä on '93 presari P/J mikityksellä ja ku jaksaisin välillä vaan vähän värkkäävät sähköt hoidettua niin onhan se hieno peli. :P
Ehkä se kuitenki keväällä lähtee vaihtoon, ku niin turhamainen ku olenki, niin tykkäisin että olis 24 nauhaa ja ehkä vois takas aktiiviin siirtyä.
Mutta siis soittimena kuitenki ihan sairaan laadukas.
hollstro
19.12.2007 23:03:57

Jos käytetty kelpaa, niin JV Squiereita ('82-'84) voin suositella. Mikäköhän olis käypä hinta tällä hetkellä, 500-700? Ja Squier -nimeä ei kannata tässä tapauksessa säikähtää, päin vastoin.

700-800 € on käypä hinta alkuperäiskuntoisesta. Modattu/huonosti pidetty on halvempi.

PS: Mulle voi tarjota sellaista.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Pelsi
20.12.2007 01:02:07
Ehkäpä suon sitten Tokaille vielä yhden mahdollisuuden. Näissä kauppojen laitteissa ny soittotatsi voi olla mitä sattuu, joten se merkki/malli tuomio tulee aina sen kyseisen koeyksilön mukaan.

Suo toki. Ja ehkäpä meksiko-Fenderkin toimisi hyvän yksilön sattuessa kohdalle, sinulle ei tainnut aiemmin sattua. Itse olen ollut MIM-presariini todella tyytyväinen.
| >-)))>
Olli.M
20.12.2007 07:54:00
Eli? =) Oli japsi mutta vaihoit sen americaanoon? Eikö silloin kannata kompata tuota testaamaani ameracaani s1:stä? Tulihana s1 oli tosi maukas peli, mutta ehkei ihan sandbergin veroinen, mun käsissä.

Näin kävi. Tarkoitin vaan antaa lisää vaihtoehtoja ehdottamalla noita japskeja. Malleja on paljon erilaisia ja hintahaarukkaa samaten. Yksilöitähän soittimet on aina joten testailu on aina paikallaan. Jos sandberg istuu kouraan parhaiten niin semmonen sitten.
Niin käy joskus
nro5
20.12.2007 10:13:30
Jos sandberg istuu kouraan parhaiten niin semmonen sitten.
Juuri näin. Ja jos pitopelin haluat, niin tokkoppa Sandberg laadussa Fenderille häviää. Kannattaa luottaa omaan fiiliksen bassoja testatessa. Itselläni ainakin jotkut bassot vain sopivat käteen samantien, niistä tulee heti miellyttävä ääni ja basso suorastaan inspiroi soittamaan. Sitä fiilistä kannattaa kuunnella vaikka lavassa lukisi mitä.
ak69
20.12.2007 16:22:41
Itse ostin noin vuosi sitten Tampereen Rocktorilta tuollaisen Jorma Hutun tekemän Jazzarin. Tuohon sinun budjettiisi mahtuisi siellä oleva kipale aika kivasti. Itse otin silloin pikku riskin mutta ei ole kaduttanut. Kokeilin silloin joitain jazzareita ja musareita mutta tuo vaan toimi paremmin. Tossa pikku speksejä ja veikkaan että hinnassa on jonkin verran ilmaa. Käy ainakin kokeilemassa. Erona omaani on että minun vehkeessä on Nevalaisen mikit mutta Huttu ei pahemmin p....a mikkejä suosi.

JHGuitar
-Jorma Huttu käsintehty basso
- Seymour-Duncan -mikit,
- leppäbody, vaahterakaula, ruusupuu otelauta
Mileleo
20.12.2007 18:02:43
Mulla on nyt vajaan vuoden ollu tommonen Sandbergin California JM enkä voi siitä kyllä laadullisesti tai soundillisesti pahaa sanaa sanoa. Ainakin verrattuna uuteen ameriikan Fenderin jazziin joka mulla pyörähti voittaa Sandberg työn laadussa 6-0. Tietty yksilöitähän noi kaikki on ja uusistakin fenkuista löytyy etsimällä varmaan huippuyksilöitä, hintakin pyörii aika samoissa. Tosta JM Sandbergistähän ei ihan semmosta perinteistä jazzbasson soundia edes saa, johtuen noista mikeistä, mutta paljon erilaisia ja käyttökelpoisia soundeja muuten kyllä. Kaulakin on hieman erilainen profiililtaan ku Fendereissä, siihen mulla kesti tovi tottua.
kartmaan
14.01.2008 14:17:51
Jassoa vailla vieläkin. Nyt Squier Deluxe Jazz Active V tulilinjalla!

Talkbassia selatessani sattui silmät tämmöseen topikkiin. http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=374320 . Kyseessä halpa ja kaunis squju mustana. 5-kielinen eikä squju ollut mielessä, mutta jostain syystä puski valtavan GASin päälle. Linkissä kuvia ja kehuja.

Melkein tekisi mieli tilata tuo basso täältä pokkana summassa http://www.musik-produktiv.com/shop … 0042739/sid/!x32fific/quelle/listen . Hintaa kertyy huikeat 291.21€ ja 20€ toimituskuluja! Laitoin kyllä tarjouskyselyn paikalliselle kauppiaallekkin ja viitteeksi tuon saksanmaan hinnan. :) Katotaan mitä tarjoavat hinnaks.

Onko kokemuksia laitteesta?
Basismi
14.01.2008 17:41:36
Tuohon Squieriin pitäis ehdottomasti päivittää musta hardware.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Hannu H.
14.01.2008 22:35:40 (muokattu 14.01.2008 22:37:23)

Käytetääs samaa hyödyksi ja kysytään, että miltä firmoilta löytyis valkosta jazzaria?
4 kielinen, perus mikitys. Fenderi ei tarjoa uutena kuin mexicolaisissa ja american deluxe. Hinta siinä tonnin nurkilla mielellään, mutta muitakin ehdotuksia otetaan vastaan. Tarkoitus olis selvitä lopun elämää tällä tulevalla bassolla sitten.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)