Aihe: Heikoin osa-alue soitossasi
1 2 3
ltg
29.01.2004 14:57:40
Timessa on parantamisen varaa, ei monikaan biisi svengaa kunnolla. Lisäksi haitsun ja basarijalan yhteispolkeminen ei pelaa niin hyvin kuin voisi. Kovaa soitto ei ole ongelma, melko kevyellä kädellä soitan, enkä yhtään peltiä ole saanut hajalle. Ehkäpä kehitettävää on myös oikean käden kapulakontrollissa.
Mä olen kerran käynyt metsässä. Siellä oli pirusti puita.
Outkast
29.01.2004 15:48:24
Vasen käsi, paranee kyllä kun reenaan ahkerasti.
Gozmog
29.01.2004 21:35:42
Mulla ehkä basari jalka. Huomaan sen yleensä ku soitan Wicker Mania.Pystyn jotenkin polkemaan tukutukua mutta välillä tökkii. Mutta kun kuvasin omaa soittoa niin sitte vasta huomasin oikeasti kuinka paska oon soittaan rumpuja=)
Hoblaa
vernie
29.01.2004 22:00:14
Vasen käsi myös mun heikko lenkki. Mulla on myös se, että soiton taso riippuu tosi paljon fiiliksestä ja päivästä. Joskus sujuu kaikki, ja joskus ei onnistu mikään.. Eli oisko se sitten epätasaisuutta / epävarmuutta..
Tupakointi aiheuttaa savukkeiden loppumista.
gnar138
29.01.2004 23:21:13
timessa on ongelmia eniten.
i'm about to have a nervous breakdown.
Epämuusikko
30.01.2004 09:34:55
Mistä lie virinnyt sellainen mukamas-uhkakuva, että jos vasen/heikompi käsi vähän tökkii, niin peli on menetetty? Ei kaikki ihmiset voi olla bozzioita/mangineja! Kyllä sillä vasurilla ihan hyvin kerkeää soittaa ne kakkoset ja neloset, ja jos vähän yksöis-ja kaksoisiskusarjoja naputtaa ennen keikkaa niin ei hätäpäivää. Ei se yleisö tuu kuunteleen teidän omarhakin/simonphillips-lämmittelyjä sovellettuna china-
splasheihin, tai vasurin komppausta haitsuun ja virppaan ja ties mihin oikean käden kaivaessa nokkaa ja pyörittäessä kapulaa, ne haluaa sitä kakkosnelosta. Sen ajan mitä jotkut tyypit viettää sen vasurin tason "voi ei kun koitan soittaa viittä minuuttia putkeen 32-osia tempoon 4-osa=240, niin vasuri sleebaa siinä kahden minuutin kohdalla MITÄ MÄ TEEN???"- murehtimiseen, ois kerenny soittaa new breedsin läpi , ainakin niillä variaatioilla, missä vahvempi käsi on pääosassa. Koska se on teidän vahvempi käsi, niin se kans on pääosassa (some call it "kehäpäätelmä", I call it common sense!)

Käsi ylös NYT, jos joku teistä oikeasti luulee akuutisti tarvitsevansa taitoa kompata itseään heikommalla kädellään?!?! (tekis muuten mieli sanoa jotain tosi ilkeää..... mutta omatpahan ovat huvinne) True - prof - ambidex- open hand friikit poislukien.

Taas ois pitänyt olla hiljaa, ammattilaiset suuttuu mulle.....
Älä pelkää: Kovan ulkokuoreni alla piilee kivisydän
mr_b
30.01.2004 11:35:13 (muokattu 30.01.2004 11:37:18)

Mistä lie virinnyt sellainen mukamas-uhkakuva, että jos vasen/heikompi käsi vähän tökkii, niin peli on menetetty?.....

Komppaan muuten tätäkin. Onhan se kiva että on kauhean hyvä, mutta huonompikin pärjää. Just do your stuff.

Ja ei, tämä tarkoita ettei olisi hyvä/kiva osata, mutta kuunneltavinta musiikkia tulee yleensä ihan simppelillä backbeatilla, sori... Turha kikkailu helvettiin, pieni oveluus tilalle.
And that's the way it is. Even when we're pissed.
jussiohman
30.01.2004 11:37:47
Turha kikkailu helvettiin, pieni oveluus tilalle.

Kyllä. Terveiset Ringo Starrille.
"Tapelkaa pojat, saatte tupakkia"
Henga
30.01.2004 12:02:12 (muokattu 30.01.2004 12:04:25)
Kuten joku täällä jo sanoi, vasemman jalan taimi. Kyllä kompit menee jos pistää joka iskulle haitsua jalalla tai joka toiselle, ja jonkin verran oddejakin saa menemään, mutta niinhän se menee että mitempään soitat, sen "huonompi" huomaat olevasi..ainakin minulla

EDIT:Joku sanoi kuvanneensa soittoaan videolle, siinä hyvä neuvo. Silloin tosiaan näkee missä mättää (jos mättää) , ja tietenkin miltä näyttää.. ;)
Blitz
30.01.2004 19:48:46 (muokattu 30.01.2004 19:49:38)
Vasemmat raajat ovat luonnollisesti oikeakätisellä heikommat.

Minullakin huonoin juttu on juuri tuo treenin puute. Tuleehan sitä bändin kanssa soiteltua mutta yksin pitäisi enemmän saada noita rumpalin perustreenejä vedeltyä. :|

EDIT: Niin, ja nyt olen ylpeä poika kun olen oppinut kunnolla tuota haitsuakin käyttämään (siis lähinnä jalalla), kun on tässä yhdellä basarilla tullut soiteltua.
TAMA - The best reason not to play Pearl drums.
Outkast
30.01.2004 20:38:54
Minulla vasemmassa kädessä on lähinnä se ongelma, että se koittaessaan soittaa nopeasti oikean käden mukana koko käsivarsi liikkuu mukana vaikka ranteen olisi pelkästään tarkoitus liikkua ja iskun tulevat täten paljon kovempaa kuin oikealla kädellä ja filleissä se rikkoo balanssin. Olen tosin hyvää vauhtia kehittämässä vasenta kättä. Puoli tuntia päivässä pelkkää vasemman käden treeniä on auttanut huomattavasti.
afro
30.01.2004 22:23:14 (muokattu 30.01.2004 22:23:56)
No, suoraan sanoen kaikki. Pitäis jaksaa treenata enemmän noita tekniikkajutskia. Aina se soitteleminen menee semmoseksi revittelyksi (?), kun rupeaa paukuttamaan (siis yksin).
Muuten, eikö olisikin paljon mielialaa nostattavampaa kysyä, missä olen hyvä? :)

EDIT: Tai no niin, enpähän nyt tuosta mielialasta tiedä... ;D
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Hakki
31.01.2004 13:50:13
-Huono tekniikka/kapulakontrolli?
-Huono time?
-Hitaat kädet/käsi?
-Hidas basarijalka?
-Huono independence?
-Huono koordinaatio

-Et osaa virittää hyvin?
-Soitat liian kovaa?
-Rikot peltejä?
-Et keksi mitään hyviä komppeja/choppeja?

Ainahan kaikessa olisi parantamisen varaa, mutta pahimmat puutteeni noista ovat mielikuvituksettomuus, huono time sekä basarijalka. Peltejä ei ole hajonnut vuosiin, kapulatkin pysyy nykyään ehjänä ja hiljaakin osaa soittaa. Basarijalka taas on tavallista huonompi, johtuen siitä että nuorena piti tietysti tuplapedaali olla ja tukutukua soittaa. Nyt ei mene yhdellä jalalla oikeen mitään, vaan kaikki pitää soittaa tuplalla. Still workin' on it.

En ole koskaan pitänyt vasurini (sekä käsi&jalka) heikkoutta mitenkään kriittisenä puutteena. Onhan sitä hieman treenattu, mutta kiireellisempääkin treenattavaa olisi. Niinkuin joku jo sanoi, suurelle yleisölle kelpaa se kakkosnelonen aivan mainiosti.
AoA
31.01.2004 16:06:05
Vasenkäsi
-Anssi
Antti1997
31.01.2004 16:15:44
Mä soitan yleensä biisien päälle, eli pistän kasetilta tulemaan. Sitten kun soitan jonkun "hienon" välisoiton, niin huomaan olevani edellä kappaletta. Eli rytmissä pysyminen on aika heikko.
Entäs MyPa?
Garbo
31.01.2004 16:48:11
No mulla on tuo bassorummun käyttö vielä vähän hakusessa, kun vasen käsi ei oikein tottele.
J. Cool
31.01.2004 19:28:03

Käsi ylös NYT, jos joku teistä oikeasti luulee akuutisti tarvitsevansa taitoa kompata itseään heikommalla kädellään?!?!

heh paljonkohan sais reenata että vois soittaa vasurilla jatsia. soittaa siis, eikä römytä miten sattuu. tai oikealla haamuja niinku vasurilla. mikäs siinä jos löytyy intoa. jotenki vaan tuntuu että olis tärkeämpääkin reenattavaa. no ainahan noista on jotain hyötyä, varmaankin oppii liidaamaan jotenki myös heikommalla kädellä. toinen juttu onko siitäkään sitten keikalla hyötyä. btw: eikös new breedissä ollu juuri "territorial rights" ja molemmin käsin tekemisen ideaa... heh.
Youni
31.01.2004 21:08:20
No itse olen vasenkätinen, eikä oikea käsi ole ongelma.

En osaa virittää, enkä osaa tuplabassokomppeja...voisihan tuplabassoa opetella, mutta en näe sitä tärkeänä seikkana. Jos on nopeat kädet ja tekniikka hallussa, niin ei ne tuplabassot niin tärkeet oo...
JoPa
01.02.2004 14:58:10
Ehdottomasti viritys on tuskaa.. mutta se ei mua jaksaisi kiinnostaa sen enempää..

Mutta, tota haitsun käyttöä haluisin opetella hieman paremmaksi, samoin vasemman jalan painottamista, että saisi samaan kuntoon kun oikean jalan..
Molemmat asiat onneksi sellaisia, että on helppo treenata.. treenata.. treenata.. treenata..
"Tosta poikki", sano Isildur..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)