Aihe: Livemiksaajalle kuulokkeet
1 2 3 4 5 6 7
musamies
15.12.2007 14:28:48
Kirjoituksii tuli kuitenkin hyvin vaikka aiheesta saatettiin lipsuakin, joten ei kannata heittää kirvestä kaivoon, vaan jatkaa vaikka uudella aiheella tyyliin hymyä huuleen ja uutta matoa koukkuun... Joihinkin keskustelunavauksiin ei tule täällä ryhmässä mitään kommenttia, joka on mielestäni paljon ankeampaa.
Dj.Dumbass
15.12.2007 22:28:04
Joihinkin keskustelunavauksiin ei tule täällä ryhmässä mitään kommenttia, joka on mielestäni paljon ankeampaa.

Johtuisiko se kenties siitä, että 99% niistä koskee sellaisia asioita, jotka on käsitelty noin miljoona kertaa ja vastaus niihin löytyisi selaamalla eka sivu alas tai käyttämällä hakutoimintoa.
Tai itselläni ei ole kyllä myöskään intoa / mielenkiintoa vastata mihinkään thomann -linkin kanssa varustettuun keskustelunavaukseen, jonka sisältö pääpiirteittäin "Riittäks tää pa-setti treenikselle ja pikkukeikkailuun? Rahaa ei oo ku satanen ja se on ehdoton maksimi, kamat on pakko ostaa enkä tajua niistä mitään"
www.soundpark.fi
Locrian
19.12.2007 22:43:59
Ihan kingi threadi.....

Tän takia tääl ei kai jaksa enää juurikaan käydä. Surku.
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. Ostetaan Liquid Mix jos joku nyt haluaa luopua.
Cza
12.04.2012 14:01:25
Bumppaan wanhaa (1575 vrk) topicia, jossa keskustelu on karannut jo aivan käsistä, mutta kokkeillaan.

Senkun HD25 on jo muutama vuosi sitten ränkätty ykköseksi, mutta nyt kiinnostaisi herrasväen mielipide siitä, millaisia etuja HD25 antaa verrattuna huimat 136€ halvempiin AKG k518 -luureihin?

Olen noihin k518 -luureihin tykästynyt tyyppaillessani kaverin sankoja. Soundaa hyvältä, menee todella pieneen ja on kevyet. Onko näistä livekäyttöön?

http://www.thomann.de/fi/akg_k518_dj.htm
"Mun vasen jalka on ihan käsi" - Cza
Einherjar
12.04.2012 14:30:19 (muokattu 12.04.2012 14:32:43)
Cza: ...millaisia etuja HD25 antaa verrattuna huimat 136€ halvempiin AKG k518 -luureihin?

Äänenlaatu on luultavasti se ratkaisevin. Lisäksi epäilen että nuo HD25:t kestää käyttöä paremmin ja niihin saa tarvittaessa paremmin varaosia (kuten niitä korvaa vasten tulevia pehmikkeitä).
Btw, aika rimpuloilta näyttävät nuo k518:t.

Dj-kuulokkeet kuulostaa monesti ihan asiallisilta äkkiseltään, mutta miksaamisessa ne tuntuu olevan ihan liian värittyneitä ja epätarkkoja soundiltaan.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Cza
12.04.2012 14:39:39
Onko porukalla tietoa siitä, onko tilanne Senkun HD25-luurien parhaudesta muuttunut tässä viimeisen 5 vuoden aikana, kun tämä keskustelu on maannut hiljaisuudessa? Onko tullut varteenotettavia kilpailijoita?
"Mun vasen jalka on ihan käsi" - Cza
Kallekorvola
12.04.2012 17:57:14
Onhan noita Gradoja ja muita tullu markkinoille ja kaikkee, mut mulla on päässä HD25:t vieläkin. Samat luurit kun tätä ketjua aloitellessa, arviolta 1000 keikkaa vanhempina. Kaapelit on pitäny vaihtaa pari kertaa. Ei oo tarvinnu vielä uusia etsiä, mut mä oonki laiska.
Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa.
askomiko
12.04.2012 22:49:21
Onpa tosiaan arkistojen helmi.

Beyerdynamic DT-250:stä sen verran että käytin joskus noita jonkin verran, ja jokainen hetki vitutti. Soundi oli paska ja johto lyhyt, ja lisäksi johto oli niin inhottavan painava ja kiinni vain toisessa luurissa, että se raotti koko ajan vasenta luuria irti korvalta.

Itelläkin on nyt taas kiikarissa suljetut luurit.l Mulla oli Sennheiser Hd280:t mutta ne hävis jonnekin. Ei harmita, ne kuulosti vielä paljon paskemmalta kuin nuo Beyerit. Pitää testata nuo HD25:t, alan standardit.

Mites vielä tuo Beyerdynamic DT770M? Tuommoinen ultra vaimennettu versio.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
jorma666
13.04.2012 01:24:39
askomiko: Mites vielä tuo Beyerdynamic DT770M? Tuommoinen ultra vaimennettu versio.

Ei kuulosta kovin hyvältä, materiaali korvaa vasten ei ole kovin miellyttävä, menee helposti särölle. Ja Beyerdynamic, eli veikkaisin myös menevän rikki helposti. Tämmöset kokemukset mulla. Vertailukohteena HD25.
we call it music - they call the cops
Mr General
13.04.2012 08:15:57
askomiko:

Mites vielä tuo Beyerdynamic DT770M? Tuommoinen ultra vaimennettu versio.

Miulla on noista ihan hyvät kokemukset. On ollu aktiivisesti käytössä neljä vuotta ja hyvin on kestäny. Nää on aina mielipidekysymyksiä, mutta miun korville noi hd 25:t ei oo vaan sopinu. Tykkään enemmän kuulokkeista jotka peittää koko korvan. Ainoo miinus on että noissa on liukupotikka johdossa, joka alkaa helposti pätkiä ja rutista, ainakin miulla alko. Ite poistin sen kun en ees tarvinnu sitä mihinkään. Edellisen kirjottajan mainitsemaa säröytymistä en ole havainnu.
jorma666
13.04.2012 08:34:29
Mr General: Edellisen kirjottajan mainitsemaa säröytymistä en ole havainnu.

No sanotaan sitten näin, että ei lähde yhtä paljon meteliä kuin HD25:ta.
Mr General
13.04.2012 18:57:13
Tuo voi hyvinkin pitää paikkaansa. HD 25:t on muistaakseni matalammalla impedanssilla kuin dt770:t. Omiin tarpeisiin niissä on kyllä möly piisannut.
Sami_T
13.04.2012 21:31:07

vhaivala: No sanotaan sitten näin, että ei lähde yhtä paljon meteliä kuin HD25:ta.

Kyllä niistä lähtee mutta useimpien miksereiden integroitu kuulokevahvistin ei jaksa antaa tarpeeksi tökyä. Erillinen kuulokevahvistin niin vot. Mutta kuka sellasta jaksaa kantaa mukana.

Mun ääni HD25:lle. En oo täysin tyytyväinen soundiin mutta se on ihan tarpeeksi hyvä. Mukavat käyttää ja kestävät keikkaa paremmin kuin mikään muu mitä on tullu kokeiltua.
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
jorma666
13.04.2012 21:37:53 (muokattu 13.04.2012 21:39:03)
Sami_T: Kyllä niistä lähtee mutta useimpien miksereiden integroitu kuulokevahvistin ei jaksa antaa tarpeeksi tökyä. Erillinen kuulokevahvistin niin vot. Mutta kuka sellasta jaksaa kantaa mukana.

Nonni, tuo oli noin neljäs tapa sanoa sama asia. Keksiikö joku vielä lisää? ;)
cozmo
13.04.2012 21:48:47 (muokattu 13.04.2012 21:49:05)

vhaivala: Nonni, tuo oli noin neljäs tapa sanoa sama asia. Keksiikö joku vielä lisää? ;)

Eihän siinä siis kuulokkeet mee särölle vaan se vaffari ;) (viides)

Vastarannankiiskellä on Ultrasonen Pro 550:t, tosi hämärä soundi niissä on, mutta jostain syystä työskentely on ollut hirveen helppoa. Hd-25:tkin toki toimii.
nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
mkulppi
14.04.2012 17:35:16
Noita DT770 kuulokkeita on kahta mallia 250 ohm ja 80 ohm. Mulla on nuo 80 ohm versiot ja kyllä niistä on lähteny tarpeeksi mekkalaa. Ite tykkään noista enemmän ku esim. noista HD-25 kuulokkeista.
jorma666
14.04.2012 21:14:36 (muokattu 14.04.2012 21:18:18)
mkulppi: Noita DT770 kuulokkeita on kahta mallia 250 ohm ja 80 ohm. Mulla on nuo 80 ohm versiot ja kyllä niistä on lähteny tarpeeksi mekkalaa. Ite tykkään noista enemmän ku esim. noista HD-25 kuulokkeista.

Ah, nyt täytyykin tunnustaa että muistelin juuri tuon DT770-PRO mallin 250 ohmin versiota. Mulla oli joskus myös DT770M-malli, jota on siis vain 80 ohmisena. Eroja kysytyn DT770M- ja DT770PRO-mallien välillä voi tarkistella tästä http://europe.beyerdynamic.com/serv … faqs/faq-for-headphones.html#fo1928

Nettisivuja tutkiessa löysin vielä 32 ohmin versionkin. Eli samasta luurista on ainakin neljä eri versiota tuotannossa, mistähän se sitten kertoo. Mun kokemusten mukaan tuo 770PRO-250 on kyllä miellyttävä päässä ja soundikin ihan ok, paitsi potku ei riitä. 770M taas paine riitti mutta kuulosti aika huonolta, en pystyny tekeen mitään ne päässä. Myös "nahka"pinnoite tuntu ikävältä.

Oma HD25 täyttää näinä päivinä 10 vuotta, kerran vaihdettu piuha ja kerran korvakappaleet velouriin. Hyvin on kestäny vaikka välillä saanu kovaakin kyytiä. Monet valittaa, varsinkin rillipäät, että alkavat painaa korvalehteä pitemmässä käytössä. Mulla ei oo koskaan ollu kyseistä ongelmaa, ei edes sillon kun käytin silmälaseja. Makuasioita. Kannattaa kokeilla useampaa mallia ennen kuin löytää omansa.
dewil
16.04.2012 10:37:41

Mulla on ollut nää sonyn MDR-7506 jo hyvän aikaa, eikä ole muuta pahaa sanottavaa, kuin että tyynyt on vähän huonosti kii ja niitä pitää silloin tällöin muljutella paikoilleen.
Menevät suht pieneen tilaan, ovat jämerää tekoa, tuuttaavat ääntä huomattavia määriä ja vieläpä erinomaisella soundilla. Niin ja eristävät mukavasti.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
DSM
18.04.2012 08:32:51 (muokattu 18.04.2012 08:34:05)

Koittakees joskus Senkun HD280. On ollu itellä käytössä ja tyytyväinen ollut. Isompi kuppi niin sulkee paremmin ulkopuolisen möykän ja riittää tuuttaamaan ihan riittävästi korviin.
"it's nice to be important, but it's more important to be nice..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)