Aihe: Line6 vai Roland pikkucombo?
1 2
iba68nez
19.12.2007 09:06:29
Olen tässä suunnitellu hommaavani jonkun pienen combon jota vois käyttää kotona ja treenikämpällä sekä ehkä pikkukeikoilla mikitettynä. Muut käytössä olevat vermeet ovat LINE 6 POD + LINE 6 Floorboard. Tossa alla pari vaihtoehtoa jotka tuli mieleen, kertokaas mielipiteenne syntyiskö jommastakummasta asiallisesti soiva tiukan budjetin ratkaisu?

Tavoitehan olis se että combo toistais Line 6 Podin soundit mahdollisimman lähelle sellasina kun ne sieltä purkista lähtee pihalle.

>LINE6 SPIDER III 30
>Line6 Spider III 30, E-Guitar Combo, 30 Watts, 1x12" Speaker, 4 Amp Models,
>36 programmable Presets (with optional FBV Shortboard), FX-Processor (6 different
>Effects - 3 simultaneously), built in Tuner, Headphone Out with Speaker Simulation
>(also to use as DI-Out), CD/MP3-Input (3,5 mm Jack)

>ROLAND CUBE30X
>Roland Cube30X Guitarcombo, 30 Watt, 1x10" Speaker, Dyna Amp, Power-
>Squeezer, Acoustic Simulator, Integrated Tuner, COSM Amp Modeling, 6 DSP-
>Effects incl. Chorus, Flanger, Phaser, Tremolo and Delay/Reverb, AUX IN MINI,
>RECORDING OUT / PHONES, FUSSTASTER, Dimensions 385 (B) x 240 (T) X 380 (H)
joukov
19.12.2007 09:24:54
Tällaista ratkaisua kehutaan PODin kaveriksi: http://www.atomicamps.com/index.html
KISSology Vol.3, 18.12.2007
-Cale
19.12.2007 09:49:49
Tällaista ratkaisua kehutaan PODin kaveriksi: http://www.atomicamps.com/index.html

Tuo voisi olla varsin pätevä vaihtoehto. Toinen vaihtoehto on ostaa Podille pääte ja kaappi sulla näyttäisi olevankin (?).
Da Make
19.12.2007 09:57:19
Atomici Reactor on kyllä loistava peli.
Bändin toisella kitaristilla on 2x12" ja ToneLab ja kyllähän sillä taittuu mihin vaan.

Ja alkuperäiseen:
Roland on minusta terveemmän soundinen ja "power squeeze" tehon alentaja painike on kotisoitossa kätevä.
Katso omat plussasi täältä! "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
iba68nez
19.12.2007 10:06:15
Roland johtaa 1-0.

Kaappia ei oo, tai miten sen nyt ottaa, treenikämpällä on tietty PA:t joiden läpi mennään. Atomic varmaan on pätevä mut taitaa olla tän hetkisen budjetin tavoittamattomissa.
dropD
19.12.2007 10:15:55 (muokattu 19.12.2007 10:33:49)

Ehkä missasin nyt jonkun pointin, mutta olet siis hankkimassa PODin kaveriksi mallintavaa comboa? Jos tarkoitus on toistaa PODin soundeja, niin silloin kyllä joku aivan perus combo on sopivampi.

Sulla näytti olevan Laney combo myynnissä. Onko Laneyssä joku tietty piirre mihin haluat muutosta? Saattaisi auttaa hahmottamaan mikä olisi sitten sopivampi vaihtoehto.

EDIT: En noiden mallintavien purnukoiden kanssa ole juuri pelannut, mutta ihan MuTu-heittona luulisi jonkun keyboardvahvistimen toimivan tarkoituksessa hyvin (neutraalimpi).
iba68nez
19.12.2007 10:38:05
No joo, se Laney on liian iso ja painava, mä en jaksa kuskata sitä ees takasin kodin ja treenikämpän/keikkapaikkojen välillä. Ja en en oo saanu ruuvattua siitä sellasia säätöjä et Podin soundit tulis mahdollisimman mahd. aitoina ulos. Kokeilin Podia kaverin Roland Cubella, ja se soi kyllä tosi nätisti cleanilla.

Aiemmin mulla oli Zoomin multiefekti ja sen kanssa Laney soi ihan ok. Toi Pod on kai sit sen verran sofistikoituneempi et haluu jonku muun styrkkarin?

Jos joku muu vaihtoehto (ku noi kaks ehdottamaani) toistaa Podin soundit orjallisen kuuliaisesti ja luonnollisesti niin kyllä sekin mulle passaa.
JuSu
19.12.2007 11:15:44
Jos joku muu vaihtoehto (ku noi kaks ehdottamaani) toistaa Podin soundit orjallisen kuuliaisesti ja luonnollisesti niin kyllä sekin mulle passaa.

Esim. aktiivimonitori, tai joku kiipparivahvari? Noissa on kuitenkin suht tasainen taajuusvaste (termi?), eivät väritä signaalia vaan toistavat sen kuten sen sisään tuuppaa. Noin about ainakin.

Lisäksi aktiivimonitori on hyödyllinen kapistus olemassa muutenkin.

JuSu
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
duc
19.12.2007 11:50:23
Itsekin olin kyllä huomaavinani että V-amp 2 kuulosti paljon paremmalta Line 6:n Spiderin läpi soitettuna kuin kunnon vahvistimen kautta. Taitavat nuo mallintavat compot värittää soundia vähemmän kuin muut.
-Cale
19.12.2007 11:50:30
Kaappia ei oo, tai miten sen nyt ottaa, treenikämpällä on tietty PA:t joiden läpi mennään. Atomic varmaan on pätevä mut taitaa olla tän hetkisen budjetin tavoittamattomissa.

Ok, en tiedä kenen profiilia katsoin ja mistä mutta jostain syystä mulle tuli kuva että sulla on 4x12 komero siellä, mutta eipä ollutkaan :) Tulee varmaan liikaa selailtua näitä ketjuja...
Ziggy Bubba
19.12.2007 12:01:38 (muokattu 19.12.2007 12:02:44)

Sinuna hommaisin treenikämpälle jonkin kiipparivahvarin ja kotona skulaisin Podia vaikka stereoiden läpi. Parhaat soundit olen itse saanut V-Ampista ja XT Livestä aktiivimonitorien kautta, siis tuollaisten kautta: http://www.thomann.de/fi/behringer_b2030a_truth_aktivmonitor.htm

Eli kitaravahvistin ei mun kokemusten mukaan yleensä ole paras vaihtoehto mallintajan perään. Tuo Pod kun mallintaa jo kitaravahvarin etu- ja pääteasteen - siihen ei tartte niitä enää lisää :)

E: Atomic Reactoria testasin joskus Tonelabin kanssa, se oli kyllä mainio peli...
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson
iba68nez
19.12.2007 12:23:59
>>>
Eli kitaravahvistin ei mun kokemusten mukaan yleensä ole paras vaihtoehto mallintajan perään. Tuo Pod kun mallintaa jo kitaravahvarin etu- ja pääteasteen - siihen ei tartte niitä enää lisää :)
>>>

No näinhän se on. Vaan jos käykin niin että joskus kotona laiskottais niin ettei jaksais viritella podia ja jaksais vaan laittaa piuhan kitaraan ja toisen pää johonkin muuhun laitteeseen? Hehee. Sillon mallintavalle pikkucombolle oliskin käyttöä. Taidan ostaa ton rolandin heti kun saan laneyn myytyä. Ostakaas nyt joku se pois kuljeksimasta: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=205520
IJarro
19.12.2007 14:12:43
>>>
>>>

No näinhän se on. Vaan jos käykin niin että joskus kotona laiskottais niin ettei jaksais viritella podia ja jaksais vaan laittaa piuhan kitaraan ja toisen pää johonkin muuhun laitteeseen? Hehee. Sillon mallintavalle pikkucombolle oliskin käyttöä. Taidan ostaa ton rolandin heti kun saan laneyn myytyä. Ostakaas nyt joku se pois kuljeksimasta: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=205520

=ostopäätös tehty jo enne topicin avaamista.
Let's do some living after we die...
iba68nez
19.12.2007 15:05:18
No hei leikki leikkinä. Eihän siinä laneyssa mitään vikaa ole, toimii ku unelma, mut ei vaan oo paras mahdollinen kaveri tolle Line6 Podille. Enhän mä paljon mistään tiedä juuri mitään mut sen verran ettei toi laney ainakaan ihan huonoimmasta päästä styrkkareita ole.
duc
19.12.2007 15:10:41
No hei leikki leikkinä. Eihän siinä laneyssa mitään vikaa ole, toimii ku unelma, mut ei vaan oo paras mahdollinen kaveri tolle Line6 Podille. Enhän mä paljon mistään tiedä juuri mitään mut sen verran ettei toi laney ainakaan ihan huonoimmasta päästä styrkkareita ole.

Eikös tuossa Laneyssa ole efektilooppikin, koita kytkeä podi suoraan efektiloopin inputtiin niin pitäisi kuulostaa paremmalta kuin etuasteen läpi vedettynä.
iba68nez
19.12.2007 15:14:06
Joo onhan siinä efektilooppi ja soi se vähän nätimmin sitä kautta, mut ei kuitenkaan niinku se kaverin cube jota testasin. Ja iso ja painava kanniskeltava toi laney on jokatapauksessa, kytkee piuhat minne tahansa. Sekin on tässä yks pointti miks oon vaihtamassa.
iba68nez
19.12.2007 15:16:13
dakiller, höh, ei ollu. Ainakaa en niin tarkottanu. Joku muuhan sen tässä ketjussa otti puheeks et mulla on tuolla joku pömpeli myytävänä.
DaKiller
19.12.2007 15:22:28

dakiller, höh, ei ollu. Ainakaa en niin tarkottanu. Joku muuhan sen tässä ketjussa otti puheeks et mulla on tuolla joku pömpeli myytävänä.

Heh, ok ;)
dropD
21.12.2007 08:30:01

No minähän se taisin ihmetellä miksei vanha combo kelpaa...

No näinhän se on. Vaan jos käykin niin että joskus kotona laiskottais niin ettei jaksais viritella podia ja jaksais vaan laittaa piuhan kitaraan ja toisen pää johonkin muuhun laitteeseen? Hehee. Sillon mallintavalle pikkucombolle oliskin käyttöä. Taidan ostaa ton rolandin heti kun saan laneyn myytyä.

Tuohan rolandi ainakin vaihtelua PODin soundipaletille. Tulipa vielä mieleen, että ainakin microcubesta löytyvä CD-inputti taitaa ohittaa kaikki mallinnokset eli sitä kauttakin PODin saanee kiinni jollei halua mallinnosta mallinnoksen perään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)