quitaristi 19.12.2007 09:31:56 | |
---|
|
duc 19.12.2007 09:47:17 (muokattu 19.12.2007 10:03:10) | |
---|
Deluxen ja perusjenkin suurin ero on mikeissä ja kytkennässä. Deluxessa on hurinattomat mikit ja S-1 -kytkin, jonka avulla saa aikaan vähän enemmän erilaisia soundeja. Sitä saa itse miettiä kuinka paljon extraa noista haluaa maksaa, ja tarvitseeko ylipäätään ollenkaan. No progeen tietty pitää olla kaikki mahdolliset kytkennät kitarassa, muuten pärjää hyvin tuolla perustelen kolmiasentoisella :-) Jos rahaa löytyy vielä vähäsen enemmän, niin Vintage 52 olis myös olemassa: http://www.thomann.de/fi/fender_52vintage_telecaster.htm Tuollaista kun kaupassa testailin niin tuntui tosi hyvältä (tosin ostin kumminkin vähän edullisemman jenkkitelen). |
weelie 19.12.2007 11:04:23 (muokattu 19.12.2007 11:09:22) | |
---|
Kaiken muailman neuvoja löytyy varmaan telecaster-ketjusta: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=145705&co=90 Itse tsekkaisin Baja, 60s classic ja japanin 52RI-mallit (jälkimmäisiä ehkä kallion soundstoressa). Mutta mä olenkin mä ja pidän erityisesti tuosta kolmipalaisesta lipallisesta vintage-tallasta, ja muutenkin vintagesta saundista. USA:n vintage on tietty helmi, mutta ei sekään välttämättä täydellinen ole. Liikaa on lakkaa niinkuin muissakin soittimissa ja kaulakin voi olla tahmea. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
Zed 19.12.2007 12:20:19 | |
---|
Ei kannata kuitenkaan liiaksi tuijottaa soittimen valmistusmaahan, vaikka rahaakin olisi käytettävissä. Omissa vertailuissani Mexicon puolella valmistettava Baja Telecaster meni American Seriesin ja Highway 1:n edelle ominaisuuksiensa puolesta. Eipä työnlaadustakaan löytynyt mitään syytä maksaa 'heikommin varustellusta' soittimesta 400e enemmän. Mustat karkit on pahoja.
Rokkipoliisi #1 |
Testaamastani Bajasta tykkäsin itsekin, mutta se ei kumminkaan tuntunut yhtä hyvältä käsiin kuin jenkkisarjalaiset (Highway Onea lukuunottamatta, se oli karumman oloinen). Eikä pelkästään Bajan paksumman kaulan takia, se kaulan paksuus tuntui oikeastaan aika mukavalta. Kannattaa tietenkin käydä itse testailemassa noita lähialueen soitinliikkeissä niin löytyy mieleinen, aika paljonhan nuissa yksilöerojakin löytyy. |
jran 19.12.2007 16:31:07 | |
---|
Joo, täältäkin pisteet Bajalle ja Meksikolaisille. Mulla on '72 Custom ja Baja, molemmat Meksikosta, eikä ne mitenkään huonoja ole. Paitsi että... Tosta hankkimastani Bajasta oli Jose tai Jesus katkaissut maapiuhan tallasta. Aiheutti melkoista hurinaa. No, korjasin sen itse takuuseen ja nyt pelaa. Muuten aivan loistopeli. Noi hakemasi mallit oli kaikki uudemmalla tallalla, joten Baja/'72 Custom ei silloin sovellu. Jos se on pakollinen. Minusta ei. |
quitaristi 19.12.2007 16:42:51 (muokattu 19.12.2007 16:46:19) | |
---|
Juuh, tuota Vintagea olen myös katsellut. Eihän sillä valmistusmaalla ole perjaatteessa mitään väliä, mutta jenkkiläisistä Fenkuista olen kuullut vain kehuja. Vintage menee budjetin äärirajoille, mutta katsotaan, katsotaan... Niin ja noi Bajat pitää heti kättelyssä testata... //Katselin tota Tele-ketjua, mutta ymmärtänette jos en jaksa lukea niitä kaikkia 51 sivua. |