Aihe: 5150 käryää..
1 2 3 4
Torniojaws
24.01.2004 21:54:27 (muokattu 24.01.2004 21:55:41)

Joutuuko putki nuppeihin vaihtaan niitä putkia joskus? Paljonko sellanen homma maksaa?

Kyllä. Uudet putket maksaa semmosen 50 euroa.
Keppis
29.01.2004 11:34:39
Kyllä. Uudet putket maksaa semmosen 50 euroa.

Kuinka usein pitää vaihtaa?
Ei tarvi olla hyvä, riittää että kuulostaa hyvältä.
Volle
29.01.2004 12:01:40
Kuinka usein pitää vaihtaa?

Sitten, kun vanhat ei enää toimi tai niiden saundi alkaa olla selvästi huonontunut. Sitä ei välttämättä huomaa, koska se tapahtuu pitkän ajan kuluessa hitaasti ja korva ehtii tottua muutoksiin.

Se, että paljonko uudet putket maksaa, on aika pitkälti riippuvainen vahvistimesta ja halutusta laadusta. Pikkuvahvariini saan kaikki uudet putket (2*el84 ja 3*12ax7) n. 40-50 eurolla, mutta esim. 5150:aan kaikki putket maksavat aika paljon enemmän, koska niitä on enemmän (muistaakseni 4*6l6 ja 5*12ax7). Biasointikin maksaa, jos ei sitä tee itse.
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
app
29.01.2004 15:23:07
Biasointikin maksaa, jos ei sitä tee itse.

Paitsi että kaikkia vahvistimia ei tarvitse biasoida kun vaihtaa putkia. Esimerkiksi Mesa/Boogieta ei tarvitse.
askomiko
29.01.2004 15:26:52
Esimerkiksi Mesa/Boogieta ei tarvitse.

Niinno, vähän siinä ja siinä. Kun tuo Mesan biasointi-idea on siinä että saisivat vain myydä niitä itse leimaamiaan ylihintaisia putkia.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato. Tai jos Engli kiinnostaa ni kysäise.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Dr. Muff
29.01.2004 15:40:47
Niinno, vähän siinä ja siinä. Kun tuo Mesan biasointi-idea on siinä että saisivat vain myydä niitä itse leimaamiaan ylihintaisia putkia.

Ohan se juu näinkin. En kyllä tiedä paljonko mesan putket maksaa per zipale mutta maksaahan se biasointikin vähän jos ei itse tee.
Lainatkaa rahaa??
Shaft
29.01.2004 15:55:08
Paitsi että kaikkia vahvistimia ei tarvitse biasoida kun vaihtaa putkia. Esimerkiksi Mesa/Boogieta ei tarvitse.

Se, että vahvistimessa ei ole bias-potikkaa ei vielä tarkoita etteikö sitä tarvitsisi biasoida.
Fortune
29.01.2004 16:01:45
Eiku ajattelin vain, jos suuri osa putken tavaramerkkisoundista tulee juuri siitä kun ajetaan lujaa (kuumempana) verrattuna hiljaisemmalla soittamiseen.

Kyllä se putken toimintateho on ihan yhtä suuri, vaikka niiden hohkama lämpö ohjataan muualle.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
askomiko
29.01.2004 16:03:38
Sen sijaan kuumaksi biasoitu voi olla rok.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato. Tai jos Engli kiinnostaa ni kysäise.
Keppis
31.01.2004 10:59:21
Sitten, kun vanhat ei enää toimi tai niiden saundi alkaa olla selvästi huonontunut. Sitä ei välttämättä huomaa, koska se tapahtuu pitkän ajan kuluessa hitaasti ja korva ehtii tottua muutoksiin.

Kauanko ne yleensä kestää? Vuoden vai kymmenen?
Ei tarvi olla hyvä, riittää että kuulostaa hyvältä.
Volle
31.01.2004 12:41:33
Kauanko ne yleensä kestää? Vuoden vai kymmenen?

Se riippuu soiton määrästä ja siitä, kuinka paljon vahvistinta luukutetaan. Ilman muuta myös putkien laadulla on merkitystä. Toiset kestävät paremmin kuin toiset. Myös biasoinnilla on merkitystä. Kuumana saundi voi olla tosi rok, mutta putket kuluvat tällöin nopeammin. Sitäpaitsi toiset soittajat ovat tarkempia putkiensa kanssa ja uusivat niitä useammin. Tarkkaa arviota putkien käyttöiästä on siis mahdotonta antaa. Itselläni oli Music Manissa samat putket neljä vuotta ja niine putkineen sen myös myin. Soittelin sillä kotona pikkuvoluumeilla joka päivä ja kämpällä kerran pari viikossa lujaa.
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
askomiko
31.01.2004 16:32:28
Helvetin kallis putkinuppi ja sitten vielä pitäis putkia ostaaa uusia. Ei hitto.

Nii. Se on julmaa, kun kerran viidessä vuodessa pitää viiskymppiä paukauttaa pääteputkiin.
battery
31.01.2004 16:44:28
ja kärsiä hyvästä saundista taas :)
I remember paris 45!!
fireal
12.05.2004 09:17:26
Pahus, teki tuo 5150 saman tempun paitsi että olin ehtinyt sillä soittaa noin 5. minuuttia ja säröt/äänentaso laskivat yhtäkkiä. Repelin piuhaa ja vääntelin post gainia niin taas kuului. Ilmiöön liittyi myös palaneen käry. Olen suuresti ihmeissäni, koska ostin nupin syksyllä ja sillä on soitettu vasta muutamat lyhyet treenit sekä pari keikkaa.

Pölyt tosiaan saattavat kärytä, mutta mistähän tuo äänen 'katoaminen' johtui?
Ben_D
12.05.2004 09:27:52

Pahus, teki tuo 5150 saman tempun paitsi että olin ehtinyt sillä soittaa noin 5. minuuttia ja säröt/äänentaso laskivat yhtäkkiä. Repelin piuhaa ja vääntelin post gainia niin taas kuului. Ilmiöön liittyi myös palaneen käry. Olen suuresti ihmeissäni, koska ostin nupin syksyllä ja sillä on soitettu vasta muutamat lyhyet treenit sekä pari keikkaa.

Pölyt tosiaan saattavat kärytä, mutta mistähän tuo äänen 'katoaminen' johtui?

Mulla on kanssa ollut ihme ongelmia 5150 II-nupin kanssa. Laite on suht uusi, mutta välillä kanssa äänet häviää, ei kuulu mitään jne. Sitten kun se alkaa toimimaan niin toimiikin kunnolla vaikka tuomiopäivään saakka. Vitun hyväsoundinen vahvari, mutta toimintavarmuus on vähän sitä ja tätä. Olen jopa vakavasti harkinnut siirtymistä takaisin JCM-800:een, mutta katotaan ny.
re infecta
12.05.2004 10:35:31
Selittäkääs biasointi?
Kokoan bändiä ja etsin rumpalia. Katso jäsenkuvaukseni!
fireal
12.05.2004 12:44:55
En kyllä oikein ole valmis hyväksymään että olisi joku tyyppivika tuo... Enkä kyllä millään viitsisi huoltoon lähettää, kesti tuon toimituksessakin ihan tarpeeksi :(

Mutta tietäisi edes mikä sitä rassaa..
otto_t
12.05.2004 12:49:50
Nii. Se on julmaa, kun kerran viidessä vuodessa pitää viiskymppiä paukauttaa pääteputkiin.

Ei ihan viidellä kympillä aina selviä. Vajaa kuukausi sitten uudet pääteputket tilasin ja hintaa tuli vaivaiset 199,84EUR.
alphamale
12.05.2004 13:14:29

Ei ihan viidellä kympillä aina selviä. Vajaa kuukausi sitten uudet pääteputket tilasin ja hintaa tuli vaivaiset 199,84EUR.

Ite kattelin eurotubesin hintoja ja rahteineen ym jotain 120e 5150 (I) pääteputket.
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)