thaav 17.12.2007 11:56:10 | |
---|
mitkäs on nämä biisit? en sanokkaan mitään, kun en tiedäkkään Nehän ovat Baying of the Hounds ja The Grand Conjuration. Eivät todellakaan vastaa Opethin aiemmin tekemiä laatustandardeja. Liian radiohittimateriaalia näin erinomaiselle bändille. Doom what thou wilt shall be the whole of the Law |
pehko 17.12.2007 12:22:19 | |
---|
Nehän ovat Baying of the Hounds ja The Grand Conjuration. Eivät todellakaan vastaa Opethin aiemmin tekemiä laatustandardeja. Liian radiohittimateriaalia näin erinomaiselle bändille. no olen ehkä Grand Conjurationista samaa mieltä, vaikka siinä ehkä tylyimmät örinät yhdessä kohtaa onkin, mutta The Baying of the Hound on erihyvä, mielestäni. "From this far away, it kind of looks like rain." |
Askorbiinihappo 17.12.2007 12:51:03 | |
---|
Nehän ovat Baying of the Hounds ja The Grand Conjuration. Eivät todellakaan vastaa Opethin aiemmin tekemiä laatustandardeja. Liian radiohittimateriaalia näin erinomaiselle bändille. Heh, musta Baying on yksi Ghost Reveriesin parhaita. Mun mielestä Opethilla on vain yks vähän heikompi biisi minkä olen kuullut, ja se on Death Whispered A Lullaby. No joo, ehkä toi Conjurationkin on vähän tuollainen valtavirtaa kosiskeleva, mutta mielestäni biisi ei missään nimessä ole huono. Kannattaako koko elämäänsä uhrata kitaransoittoon, jos vaan komppaa...no EI!
Ushimir FTW! |
Lammikkovalas 17.12.2007 13:29:58 | |
---|
Aika haastava tehtävä kyllä listata vaan 3 parasta biisiä, mutta yritetään. 1. The Moor Paras Opethin biisi ja lisäksi ensimmäinen, minkä bändiltä olen koskaan kuullut. Aivan uskomaton tunnelma ja täydellinen aloituskappale yhdelle kaikkien aikojen kovimmista levyistä. 2. The Drapery Falls Taas yksi täydellinen kappale. Tähän biisiin on mielestäni kiteytetty kaikki, mistä Opethissa on kyse. 3. Ghost of Perdition Vetää ihan sanattomaksi joka kerta kun kuulen tämän kappaleen. Loistava kappale, loistavaa soittamista, loistava aloitus Ghost Reveriesille, joka ei ole aivan niin timanttinen omasta mielestäni kuin Still Life tai MAYH. I broke my G-string while fingering A minor |
phf 17.12.2007 15:36:33 | |
---|
No laitetaan kolme biisiä suosikki Opeth biisestäni: -Bleak. Intro yks aivan parhaimmista ellei paras. -Deliverance. Loppu aina yllättää. Voisi olla pari minuuttia pidempi ku on nii perkeleen hyvä!! -Reverie/Harlequin Forest. No eli yks suosikki Opeth levyistä Saatanan tonttu, mä sotken sut suohon. |
gorgonoidi 17.12.2007 15:42:01 (muokattu 17.12.2007 15:51:40) | |
---|
-Bleak. Intro yks aivan parhaimmista ellei paras. Ainiin, tämäkin on olemassa... ihme että tuli vasta nyt :) On kyllä vallan huikea biisi. Outro on myös yksi aivan parhaimmista. |
phf 17.12.2007 16:46:18 | |
---|
Liian radiohittimateriaalia näin erinomaiselle bändille. Omasta mielestäni ei ole este eikä hidaste :/ Saatanan tonttu, mä sotken sut suohon. |
Incarnation 17.12.2007 17:25:17 (muokattu 17.12.2007 17:27:09) | |
---|
Omasta mielestäni ei ole este eikä hidaste :/ Eikä mielestäni lainkaan lähellä totuutta koko väite. "Wash away a man, take him with the floods" |
carnation 17.12.2007 17:52:14 (muokattu 17.12.2007 17:57:04) | |
---|
Eikä mielestäni lainkaan lähellä totuutta koko väite. No, The Grand Conjurationin kohdalla ehkä, koska tehtiinhän siitä huono ja kappaleeseen sopimaton musavideo joka on näkynyt MTV:lläkin... ja se on törkeästi editoitukin vielä!!1 Biisi on kyllä itsessäänkin vähän tasapaksu ja ylipitkä, en tiedä tekeekö editti sille enemmän hyvää vai huonoa. Monet Opethin pitkät kappaleet on rakennettu varsin polveileviksi ja monipuolisiksi eepoksiksi, mutta Conjurationia kuunnellessa mieleeni hiipii aina ajatus, että ehkä tässä ollaan hieman liian laihoilla ja yksinkertaisilla eväillä ja aineksilla liikkeellä. Who knows. Conjuration on kuitenkin niitä kappaleita, joita en kovin usein jaksa kuunnella loppuun saakka, vaikka siinä monta hyvää hetkeä onkin. "The pale horse rider, searching the earth..." Mutta "Houndsiin" kohdistunutta radiohittisyytöstä en toisaalta ymmärrä. Eikös Damnationilla ole kuitenkin enemmän näitä radiohittipikkuhousunkostutusbiisejä? ;---) "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
pehko 17.12.2007 19:05:28 | |
---|
Liian radiohittimateriaalia näin erinomaiselle bändille. tuli vaan mieleen, että monessako radiossa soittettavassa biisissä kuulee jonkun ärjyvän että thö hääänd of seitaan! jne "From this far away, it kind of looks like rain." |
gorgonoidi 17.12.2007 19:06:53 | |
---|
On se nyt kamalaa kun Opethin biisejä soitetaan radiossa... viimeistään se tekee biisistä huonon? |
Incarnation 17.12.2007 21:16:53 | |
---|
No, The Grand Conjurationin kohdalla ehkä, koska tehtiinhän siitä huono ja kappaleeseen sopimaton musavideo joka on näkynyt MTV:lläkin... ja se on törkeästi editoitukin vielä!!1 Biisi on kyllä itsessäänkin vähän tasapaksu ja ylipitkä, en tiedä tekeekö editti sille enemmän hyvää vai huonoa. Monet Opethin pitkät kappaleet on rakennettu varsin polveileviksi ja monipuolisiksi eepoksiksi, mutta Conjurationia kuunnellessa mieleeni hiipii aina ajatus, että ehkä tässä ollaan hieman liian laihoilla ja yksinkertaisilla eväillä ja aineksilla liikkeellä. Who knows. Conjuration on kuitenkin niitä kappaleita, joita en kovin usein jaksa kuunnella loppuun saakka, vaikka siinä monta hyvää hetkeä onkin. "The pale horse rider, searching the earth..." Kai sen joku näinkin mieltää. Mua ei ainakaan haittaa, vaikka siinä musavideossa bändi olisi soittanut vaaleanpunaiset trikoot päällä ja vetänyt koko biisin ajan letkajenkkaa. Johtuu ehkä siitä, että en pahemmin näitä musiikkivideoita soittavia kanavia seuraa. Eli heikko video ei mielestäni huononna millään tavalla itse musiikkia. Pidän The Grand Conjurationia hyvänä biisinä ja itse asiassa se oli ensimmäinen biisi joka The Ghost Reveries levyltä iski. Biisi on alusta loppuun todella hyvää mättöä ja on levyllä hyvänä vastapainona kevyemmille osuuksille. Meikäläistä ei ainakaan haittaa pätkääkään, vaikka biisirakenne ei olekaan niin monimutkainen kuin joissain Opethin biiseissä. Varsinkin kun sanoitukset ovat erinomaiset ja saavat paikoittain ihon kananlihalle. Mutta tämä oli taas vain mielipide... "Wash away a man, take him with the floods" |
ANtTIKRISTUS 18.12.2007 01:54:39 | |
---|
Miksi se Zorro on niin vihanen et pitää jääkaapitkin kaataa? :( Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat. |
Lammikkovalas 18.12.2007 07:42:54 | |
---|
Miksi se Zorro on niin vihanen et pitää jääkaapitkin kaataa? :( Zorro ei haluaisi, että Opethia soitetaan MTV:llä. I broke my G-string while fingering A minor |
thaav 18.12.2007 11:06:59 | |
---|
Kai sitä pitää lyödä vähän perustetta tiskiin, kun tästä mun väitteestä nyt oikein keskustelua syntyi. The Grand Conjuration ei todellakaan edusta mulle sitä, miksi Opeth on niin hyvä bändi. Alku on vielä ihan lupaava ja keskivaiheella mennään ihan tyylikkäästi, mutta se nopeampi osuus soolon jälkeen ja koko biisi siitä eteenpäin tuntuu ja kuulostaa täysin päälleliimatulta. Varsinkin ne viimeiset 20+ kertaa kun se pääriffi soitetaan. Ja verratkaapa nyt vaikka tätä biisiä itse listaamiinne suosikkeihin, löytyykö tästä samaa monipuolisuutta, samaa "aitoa" tunnelmaa, yhtä hyviä riffejä? Ei todellakaan löydy. Ja sitten on vielä se seikka, että tämä pitää soittaa joka helvetin keikalla. Sen tilalle saisi buukattua niin paljon parempia biisejä. Sitten tuo Baying... Siinä on vähän samaa vikaa kuin Conjurationissa, tosin ei läheskään yhtä paljon. Jotenkin kuitenkin tuntuu ihan sävellystä tarkastellessa, ettei oikein ollut vielä valmiina tarpeeksi aineksia, jotta tästä biisistä oltaisiin saatu aikaan aiemmille tuotoksille pärjäävä tekele. Jos tää nyt ei millään kuulosta järkevältä, vertailkaapa jälleen vanhempiin biiseihin... Ei todellakaan yllä samoihin sfääreihin esim. BWP:n, Serenity Painted Deathin, Whenin yms. kanssa. Ottakaa nyt kuitenkin huomioon, että Opethin mittapuulla "huono biisi" on kuitenkin parempaa kuin monien muiden "ok biisit". Doom what thou wilt shall be the whole of the Law |
lxi 18.12.2007 11:21:02 | |
---|
Kai sitä pitää lyödä vähän perustetta tiskiin, kun tästä mun väitteestä nyt oikein keskustelua syntyi. Hyvää selvennystä, olen monissa kohdin samoilla linjoilla (ja muutamassa muussa eri mieltä). Se perimmäinen kysymys -- minun pääni sisällä ainakin -- taisi kuitenkin herätä lausunnostasi, jonka mukaan ko. biisit ovat "liian radiohittimateriaalia". Täh? |
thaav 18.12.2007 11:28:00 | |
---|
No siis tuohan on suoraan johdannainen väite siitä, että biisit ovat vähän hutaisten tehdyn oloisia. Eikös kaikki radiohitit ole? Siksi sana "materiaalia" on siellä perässä, eli samansorttista kamaa vaikkei välttämättä radiossa soikaan. Doom what thou wilt shall be the whole of the Law |
gorgonoidi 18.12.2007 12:39:51 | |
---|
Olen myöskin samaa mieltä thaavin kanssa, mutta molemmat biisit ovat minusta edelleenkin hyviä. Eivät vain enää sitä perus Opettia. |
Askorbiinihappo 18.12.2007 19:30:19 | |
---|
Miksi se Zorro on niin vihanen et pitää jääkaapitkin kaataa? :( Ja minkä helvetin takia se heittää kokonaisen voikuution siinä alussa sinne tynnyriín. Ja minkä ihmeen takia se nainen yrittää tunkea sinne vessanpönttöön? Kansalaiset, siinä olen samaa mieltä, että The Grand Conjurationin video on "outo", noin niin kuin lievästi ilmaistuna. Kannattaako koko elämäänsä uhrata kitaransoittoon, jos vaan komppaa...no EI!
Ushimir FTW! |
Kansalaiset, siinä olen samaa mieltä, että The Grand Conjurationin video on "outo", noin niin kuin lievästi ilmaistuna. Äh, et oo vaan nähny tarpeeks Toolin videoita :D |