Aihe: Langaton laulumikki
1 2
Chaplin
05.12.2007 17:41:38
Kaivattais kokemuksia nuista parin - kolmensadan euron langattomista laulumikkiseteistä.
Yhtenä vaihtoehtona olen pitänyt: http://www.thomann.de/fi/sennheiser_freeport_vocal_set.htm

Minkälainen soundi? Kestävyys? Toiminta varmuus?

Entäpä nuo DB TECHNOLOGIES tai AKGn vehkeet tuossa n. 250 e hintahaarukassa?

Bändiltä löytyy yks tällanen: http://www.thomann.de/fi/shure_pg24epg58_r10_vocal.htm siinä soundi on ainakin ihan kohdallaan, mutta jos vertaa nuita edellämainittuja tähän Shureen niin kumpi korjaa potin?
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
stnprkl
05.12.2007 21:16:58
Kaivattais kokemuksia nuista parin - kolmensadan euron langattomista laulumikkiseteistä.
Yhtenä vaihtoehtona olen pitänyt: http://www.thomann.de/fi/sennheiser_freeport_vocal_set.htm

Entäpä nuo DB TECHNOLOGIES tai AKGn vehkeet tuossa n. 250 e hintahaarukassa?

Bändiltä löytyy yks tällanen: http://www.thomann.de/fi/shure_pg24epg58_r10_vocal.htm siinä soundi on ainakin ihan kohdallaan, mutta jos vertaa nuita edellämainittuja tähän Shureen niin kumpi korjaa potin?

Tän alustuksen nyt voi jokainen lokeroida omassa mielessään mihin lystää (lue: ei tarvii ottaa itteensä, mä teen näitä hommia työkseni ja haluen tehdä sen laatutyökaluilla), pitkään oonkin ollu hiljaa. Miksi mikään ei ikinä saa maksaa mitn ja ferrarin ominaisuudet sais kuitenkin olla ja uusi pitää ehdottomasti saksalaiselta postimyyntifirmalta saada.

Sit langattomiin.

Mun mielestä ykskään noista halvoista ei oo kauheen hyvä. Jos soundi on hyvä niin sit ei taajuuksia löydy kuin muutama, jos on taas taajuuksia paljon niin sit voikin olla kohinaongelmia tai soundi on muuten hanurista. Tod näk myös häiriösuojaus on aika olematon. Halvin oikeasti hyvä ja kestävä lienee tällä hetkellä senkun evolution G2/300 sarjan langattomat. Noita on edustamillani orkestereilla useita kanavia niin mikkeinä ja kitaralangattomina kuin korvamonitorikäytössäkin eikä mitään pahaa sanottavaa oo ollu moneen vuoteen. No okei se Senkun taajuussofta PC:lle on aika paljon huonompi kun Shuren vastaava. Ja sit se hymiö ;)

Noi kustantaa kait nykyisellään 550-700 euroa. T-kaupan hintoja en tiiä.

Ja jatkokysymyksiä. Pitääkö sen ehdottomasti olla langaton, Tolla 250 eurolla saa jo melko hyvän piuhallisen laulusiepon. Esim. Audixin OM-6 on 253, OM-7 264e ja OM-5 210 egeä. Senkun 945 on jopa alle pari sataa ja Shuren B87 on kolme sataa.

Sitä rataa.
Viltsu audiokantaja
Kallekorvola
05.12.2007 21:26:50
komppia. tolla hinnalla ei kannattane lähteä langattomia etsimään... jos hintakatto on tossa, suosittelen lämpimästi katsastamaan langallisten mikkien kentän. esim. sennheiserilla on monta hyvää mallia noissa hinnoissa...

jos saat budjetin tuplattua, kannattaa katsastaa yllämäinitut senkun langattomat.
Chaplin
05.12.2007 21:54:57
Nimenomaan langatonta. Just sellasta ok soundinsta, soppelin kestävää ja toimintavarmaa. Ei sen tarvi mikään sellanen "parasta mitä rahalla saa" juttua olla.
Nuita langallisia kyllä löytyy, ihan putki Neumanniin asti. Mutta kun tuo meidän bändi homma taas on sellasta Show-/ huumorimusiikki osastoa.. Välillä käydään vaikka vähän yleisön seassakin "haastattelemassa" ja kilpailuja vetämässä, yms..

Niin, me liikutaan lavalla :-) Paitti että, oon mä kerran sammunutkin sinne..
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
Henri93
10.12.2007 15:22:45

Itelläni on ollu käytössä nuita freeportteja ja ne on ihan hyviä puheeseen, mut laulussa ne ei oo parhaita.
Väärä paikka, väärä aika
-ez-
10.12.2007 18:52:08

Taitaa olla juuri tuo Freeport jonka kapseliin johtavaa piuhoitusta korjailtiin taannoin pariinkin otteeseen. Jostain syystä meni johdot poikki, kun mikki sattui tippumaan kädestä lavalle. Ja tämä siis kahdesti. Toisella kertaa modattiin johtoja hieman pidemmiksi ja nyttemmin on kuulemma toiminut niiltä osin.

Soundi? Ei lauluun. Ainakaan jos laulajan palkeissa riittää hönkää vähänkään enemmän. Meneepi kapula särölle aika ikävän kuuloisesti ja helpolla. Puhehommissa välttävä.
Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin (Äijä don't get it)
Reddie
10.12.2007 18:54:55 (muokattu 10.12.2007 18:55:30)
AKG:n D5 & C5 on nyt ollu ilmeisesti aika kovassa huudossa parissakin paikassa, ja siitä on nyt saatavilla toi langatonkin versio. Sitä kannattais varmaan kokeilla kanssa.

Onkos kellään muuten kokemusta noista mikeistä langattomina?

EDIT: Eli onnistuin ohittaa ton hintahaarukan täysin.. Sorge..
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Talent71 - Äänentoistoa
Formed
Adam & Santtu
pwc
18.12.2007 19:19:26
täytyy kyl myöntää, vaikka en ole keikoilla ollutkaan, enkä langattomia systeemejä omista, en niihin luota... Pelkään että langaton teknologia pettää... Langallinen turvallisempi mielestäni.

"Enhän mä tästä mitään tiedä, mutta..."

Ei se langattomuus sinänsä nykyään ole mikään riskitekijä, vaan se laitteiden laatu - johon hinta on usein melko kiinteässä suhteessa. Markalla saa markan laitteen jne.

Jos rahasta on pulaa, niin toki johtoon tyytymällä saa vaikka kuinka paljon laadukkaamman mikin samalla rahamäärällä. Toiset kuitenkin arvostat sitä vapautta. Sitten onkin vain prioritettikysymys, mitä arvostaa.
ragol
18.12.2007 21:09:17

"Enhän mä tästä mitään tiedä, mutta..."

Ei se langattomuus sinänsä nykyään ole mikään riskitekijä, vaan se laitteiden laatu - johon hinta on usein melko kiinteässä suhteessa. Markalla saa markan laitteen jne.

Jos rahasta on pulaa, niin toki johtoon tyytymällä saa vaikka kuinka paljon laadukkaamman mikin samalla rahamäärällä. Toiset kuitenkin arvostat sitä vapautta. Sitten onkin vain prioritettikysymys, mitä arvostaa.

On totta, että laitteiden laadulla on oikeasti merkitystä, mutta kyllä lähtökohta ainakin allekirjoittaneella on, että jos ei ihan välttämätöntä ole langatonta laittaa, laitetaan langallinen.

Vaikka langattomien mikkien tekniikka onkin mennyt eteenpäin huomattavasti viimeisen 10 vuoden aikana, tai 20 vuoden tai ihan miten vain, niin silti piuha on _aina_ varmempi kuin radiosignaali. Ja lisäksi piuhallinen mikki kuulostaa paremmalta. Tosin, nykyään alkaa olla näitä digitaalisia järjestelmiä, joissa sitä signaalia ei jouduta niin järkyttävästä käsittelemään toisin kuin analogisissa järjestelmissä, että ehkä niissä myös äänenlaatu alkaa olla lähempänä piuhallisia sisaruksiaan.

Tokihan hyvällä ennakkosuunnittelulla ja -valmisteluilla (taajuuskartoitus, -suunnittelu, täydet patterit/akut mikkeihin, yms) pystytään suuri osa ongelmista minimoimaan. Mutta koskaan ei tiedä, josko naapuritalosta alkaisi kesken keikan tulla niin voimakasta radiohäiriötä (joko tahallista tai tahatonta), että mikin toiminta loppuisi siihen... Ja aina voi myös sattua huono erä pattereita, tai akkujen laturi onkin pettänyt eikä ole ladannut akkuja täyteen, tms.

Mutta, silloin kun langattomuutta tarvitaan, niin onhan se ihan näppärää. Ja mielelläni käytänkin hyviä järjestelmiä.

Takaisin jouluherkkujen pariin, vaikkei vielä ole edes joulu. :)
Puukorvaisen miksaajan seikkailut: http://puukorva.vuodatus.net
miffe
18.12.2007 22:05:13 (muokattu 20.12.2007 18:43:01)
Mutta koskaan ei tiedä, josko naapuritalosta alkaisi kesken keikan tulla niin voimakasta radiohäiriötä (joko tahallista tai tahatonta), että mikin toiminta loppuisi siihen...

Ja aina *tuttaa yhtä paljon. Kerran rupesin jopa asiasta stressaamaan (samoin kuin langattomien landian eteen ilmestyneiden ilmatäytteisten figuurien kanssa), mutta sitten tuli eräs jamppa sanomaan, ettei asiassa ole mitään hätää, koska tää on *:n keikka ja ketään ei kiinnosta.

Ja siis kamojen laadussa ei ollu mitään valittamista. Shuren UHF-sarjaa (series 2), suunta-antennit, pelit ja rensselit. Vielä, kun olis ollu vaikka käsiskanneri taajuuksien mulkkaamista varten.
turkulainen
Locrian
19.12.2007 23:09:09
Niin...

Mä joskus juttelin yhden englantilaisen gurgon kanssa että miten v***ssa ne uskaltaa vedellä seittemällä langattomalla kuuntelulla ja yhdeksällä langattomalla mikillä jotain maailmanrundia? Ei kuulemma uskallakaan enää kun kesken Tel Avivin keikan paikallinen jenkkien laivaston radioinsinööri oli tehny työtään ja rykäissy sellasen scramblen koko pitäjään että vastaanottimet oli tripillä vielä seuraavalla viikolla.

Eiku.... Mä tykkään langattomista sitten ku joku todistaa mulle että niitä pystyy käyttämään ilman yhtään _yllättävää_ ongelmaa joku kaks vuotta joka päivä. Näihin ei luonnollisesti lasketa mitään patteriongelmia, alakerran baarin satunnaista diizein langattoman käyttöä, naapurilavan grönläntilaisen monitoriukon englanninlukutaidottomuutta jne. ne kun luonnollisesti tarkistetaan ehdottomasti ennen keikkaa. Ennen sitä langattomat on aina, mulle, tuplamäärä duunia. Joutuu tarkistamaan myös varajärjestelmän. Piuhat mun mielestä ns. "pitää ammatissa". Lisäksi mä en missään nimessä jaksa opiskella mitään kantoaalto-teorioita niin pitkälle että tajuisin miksi joku rakennuksen muoto ja sähkölinjojen sijainti suhteessa Marsiin vaikuttaa taajuuksien häiriöherkkyyksiin. Olis pari muutakin hommaa mietittävänä.

Näin. Pari bisseä vapaapäivänä nauttineena voisin sanoa, et diggaan langattomien ideasta mut en käytä mielelläni.
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. Ostetaan Liquid Mix jos joku nyt haluaa luopua.
rintapek
19.12.2007 23:21:14

Mutta kun tuo meidän bändi homma taas on sellasta Show-/ huumorimusiikki osastoa.. Välillä käydään vaikka vähän yleisön seassakin "haastattelemassa" ja kilpailuja vetämässä, yms..

Niin, me liikutaan lavalla :-)

Käy sitten tsekkaamassa tuo AKG:n snap- on systeemi. Ei ole kallis. Jos mikki tai kaksi pitää muuttaa langattomaksi ja meininki on kuvaamaasi humööri/haastattelua, niin josko tuommoinen riittäisi?.
En minä näistä mitään tiedä, mutta tuommoinen on käynyt mielessä kuulutusmikin/mikkien osalta.
Kerro kokemuksesi ???
One kind of music only - the good kind
markotetri
21.12.2007 21:50:59
Niin...

Mä joskus juttelin yhden englantilaisen gurgon kanssa että miten v***ssa ne uskaltaa vedellä seittemällä langattomalla kuuntelulla ja yhdeksällä langattomalla mikillä jotain maailmanrundia? Ei kuulemma uskallakaan enää kun kesken Tel Avivin keikan paikallinen jenkkien laivaston radioinsinööri oli tehny työtään ja rykäissy sellasen scramblen koko pitäjään että vastaanottimet oli tripillä vielä seuraavalla viikolla.

Eiku.... Mä tykkään langattomista sitten ku joku todistaa mulle että niitä pystyy käyttämään ilman yhtään _yllättävää_ ongelmaa joku kaks vuotta joka päivä. Näihin ei luonnollisesti lasketa mitään patteriongelmia, alakerran baarin satunnaista diizein langattoman käyttöä, naapurilavan grönläntilaisen monitoriukon englanninlukutaidottomuutta jne. ne kun luonnollisesti tarkistetaan ehdottomasti ennen keikkaa. Ennen sitä langattomat on aina, mulle, tuplamäärä duunia. Joutuu tarkistamaan myös varajärjestelmän. Piuhat mun mielestä ns. "pitää ammatissa". Lisäksi mä en missään nimessä jaksa opiskella mitään kantoaalto-teorioita niin pitkälle että tajuisin miksi joku rakennuksen muoto ja sähkölinjojen sijainti suhteessa Marsiin vaikuttaa taajuuksien häiriöherkkyyksiin. Olis pari muutakin hommaa mietittävänä.

Me ollaan nyt yhden bändin kanssa vedetty 1,5 vuotta kuudella langattomalla kuuntelulla, langattomalla laulumikillä ja kahdella kitara/bassolangattomalla. keikkoja on ollut about 150. Suomessa ja Keski-Euroopassa.

Langattomasta tekniikasta johtuvia ongelmia on ollut ehkä 4 kertaa siten, että tilanne on saatu soundcheckissä korjattua. Kerran olemme joutuneet vaihtamaan kitaristille johdon lähettimen tilalle keikan aikana, mutta siinäkään kohtaa vika ei ollut langattomassa järjestelmässä vaan kitaran ja lähettimen välisessä johdossa.

Varajärjestelmänä on toiminut menestyksekkäästi se, että kitaristilla ja basistilla on sparena johto vahvistimen liepeillä ja basistin laulumikissä on ylimääräistä kaapelia sen verran, että solisti voi sen tarvittaessa napata itselleen. Niin, ja toisella kitaristilla (joka vetää tavallisella johdolla) on myös sparepiuha aina lähellä. Kertaakaan ei ole keikka keskeytynyt tai viivästynyt näistä syistä.

Kuunteluiden osalta ainoat ongelmat ovat johtuneet kuulokkeista, etenkin ennen siirtymistä laadukkaampiin kuulokkeisiin ja henkilökohtaisiin korvavaluihin.

Käytössä on kaikilla Sennheiserin setit, monitoroinnissa e300 G2, kielisoittajilla e500-setit ja laulussa ensisijaisesti e500-sarjan laite e935-kapselilla. Monitorijärjestelmässä on käytössä antenna combinderit ja suunta-antennit.

Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaus: Halvalla saa hankittua langattoman järjestelmän, joka toimii ihan kuin oikea, mutta saattaa säristä, rätistä, pätkiä tai lakata toimimasta. Usein näitä järjestelmiä on myös mahdotonta laajentaa. Itselläni oli pari sellaista reilu kymmenen vuotta sitten ja olen sittemmin törmännyt niihin siellä täällä. Keskihintaisista järjestelmistä (alkaen about 600-700e) löytyy sitten jo enemmän luotettavuutta ja muunneltavuutta.
Artificiality is normal to the medium.
rintapek
22.12.2007 00:50:20

Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaus: Halvalla saa hankittua langattoman järjestelmän, joka toimii ihan kuin oikea, mutta saattaa säristä, rätistä, pätkiä tai lakata toimimasta. Usein näitä järjestelmiä on myös mahdotonta laajentaa.

Kerro lisää. Alkuperäistä kysyjää en tunne, enkä tarpeitaan tiedä... mutta jotenkin oletan, että tarttis saada pari mikkiä langattomaksi, että voi haastatella yleisöä ja "hubailla" salissa?. Itselläni tarve on tuo "kuulutusmikki", eli pelkästään pientä privakeikkaa (häät, synttärit, pikkujoulut tms) vedetään, ja tilaisuudessa on aina puheita ja kuulutuksia. Tuo mikki pitää saada "saliin", koska muuten satunnaisen mikin tarvitsija tunkee "lavalle". Ei hyvä lainkaan.
Saundi? - no tuon kuulutusmikin saundit on joka tapauksessa mikserissä jo väännetty "puheelle". jos siitä pari hertsiä matkalla katoaa, niin se ei ole kovin vakavaa. Olettaisin, että tämä pätee myös alkuperäisen kysyjän "haastatteluihin ja hubailuihin". Kaipa heillä(kin) on mikkiständit ja niissä ne piuhat sparena valmiina odottamassa?

Tuo so40 sai kuitenkin rytmissä jokseenkin positiiviset arvostelut?
www.rytmi.com/vanharytmi/rytmi103/103AKG.html

Ideasta pidän. Ei tarvitse ostaa kyseenalaista integroitua halpismikki-lähetintä.
Ainoastaan lähetin omaan mikkiisi. Niin ja tietty vastaanotin.
Laadusta en sitten tiedä, en ole ehtinyt testaamaan. Bändillä on aina vain kaikkea muutakin kivaa ostettavaa.
Radiohäiriöt on yksi juttu, jos niitä on, niin sitten vehje ei ole kelpo.
Laajennettavuus on toinen juttu, tuossa pitäisi löytyä muistaakseni 7? kanavaa, eli taajuutta.
Pro- käytössä lienee vitsi, mutta meikäläisellä siinä on laajennettavuuta useammaksi vuodeksi. Aikanaan jos loppuu, niin sitten vaihdetaan systeemiä, jolloin noilla on vielä hieman jälleenmyyntiarvoa?

Häiriösuojaus on tietysti oma asiansa, mutta jos mossad/cia/kgb tai supo testaa omia vehkeitään Perähikiän työväentalon naapurissa, niin se on sitten kyllä Murphyn laki pahimmillaan. Jos tuohon pitää varautua, niin sitten yhtälailla myös tulivuorenpurkaukseen Pohjanmaalla.
One kind of music only - the good kind
Charles
23.12.2007 16:26:04
Kerro lisää. Alkuperäistä kysyjää en tunne, enkä tarpeitaan tiedä... mutta jotenkin oletan, että tarttis saada pari mikkiä langattomaksi, että voi haastatella yleisöä ja "hubailla" salissa?. Itselläni tarve on tuo "kuulutusmikki", eli pelkästään pientä privakeikkaa (häät, synttärit, pikkujoulut tms) vedetään, ja tilaisuudessa on aina puheita ja kuulutuksia. Tuo mikki pitää saada "saliin", koska muuten satunnaisen mikin tarvitsija tunkee "lavalle". Ei hyvä lainkaan.

Meillä on just tohon tarkoitukseen 2 langatonta mikkiä ja vastaanotin. ostin viime kesänä Honkongin Loimaan myymälästä paketin, hinta 49,50€. Ajattelin, jos on paskat, eipä ole paljon hävittävääkään. Olleet käytössä noin kymmenellä keikalla ja toimineet hyvin. Ei rätise, vinku, eikä kierrä. Ääni on selkeä, ei ole kokeiltu kuinka toimisi laulussa. Mikrofonin käsittelyääniä ei ole oikeastaan ollenkaan. On mukava antaa leikittäjille, puhujille, ym. langaton käteen, eikä kukaan tunge enää lavalle, kun on ilmoitettu tilaisuuden järjestäjille, että tällaiset on käytössä. Ei ole yks, eikä kaks kertaa, kun on saanut ottaa jonkun vehkeen ilmasta kiinni,
( yleensä RolandinVK8 M:n), kun johdot jää jonkun nilkkoihin.
markotetri
23.12.2007 19:38:02
Kerro lisää. Alkuperäistä kysyjää en tunne, enkä tarpeitaan tiedä... mutta jotenkin oletan, että tarttis saada pari mikkiä langattomaksi, että voi haastatella yleisöä ja "hubailla" salissa?.Saundi? - no tuon kuulutusmikin saundit on joka tapauksessa mikserissä jo väännetty "puheelle". jos siitä pari hertsiä matkalla katoaa, niin se ei ole kovin vakavaa. Olettaisin, että tämä pätee myös alkuperäisen kysyjän "haastatteluihin ja hubailuihin". Kaipa heillä(kin) on mikkiständit ja niissä ne piuhat sparena valmiina odottamassa?

Tuo so40 sai kuitenkin rytmissä jokseenkin positiiviset arvostelut?
www.rytmi.com/vanharytmi/rytmi103/103AKG.html

Mulla on ollut (tosin jo kultaisella 90-luvulla) pari halpaa langatonta järjestelmää. Yksi laulumikki ja yksi kitaralangaton. Molemmat toimivat kohtuullisen hyvin yli puolessa keikoista. Kuitenkin, liian usein, keikalla jouduttiin turvautumaan varajärjestelmään. Yksi kolmesta keikasta on liikaa. Yksi kymmenestäkin on liikaa, jos haluaa antaa itsestään ammattimaisen vaikutelman.

AKG:n WMS40- seteistä mulle on jäänyt vähän kyseenalainen vaikutelma. Joissakin tiloissa ja tilanteissa toimivat ihan hyvin, mutta mitenkään idioottivarma järjestelmä se ei ole. Taajuuksia ei pysty muuttamaan (sillä saa useimmiten ulkopuolisten aiheuttamat radiohäiriöt vaimenemaan) eikä vastaanotin ole ymmärtääkseni diversiteettimallia, joka heikentää häiriönsietoa huomattavasti. Lisäksi, toimintavarma kantomatka on useimmiten vain parikymmentä metriä, jolloin matka lavalta puoleen väliin salia saattaa olla liian pitkä. Ja alkaa se suhina ja pätkiminen. Pienissä tiloissa, kuten baareissa tai neuvotteluhuoneissa toiminee kyllä, jos ulkopuolelta ei tule häiriötekijöitä.

Lisäksi vaikkapa Sennheiserin Freeport- setti on tehnyt muutaman kerran todella omituisia juttuja, kuten päästänyt läpi jotain ihan muuta kuin mikrofonin signaalin. Paremman (siis kalliimman) pään Senkuissa, Shureissa tai AKG:ssa ei meikäläisellä ole ollut todellisia ongelmia. Joskus on saattanut joutua vaihtamaan taajuutta ulkopuolisten häiriöiden takia, mutta onneksi näissä on siihen mahdollisuus. Useimmiten on helpompaa etsiä itselleen vapaa taajuus kuin ryhtyä etsimään häiriön mahdollista aiheuttajaa.

Lisäksi ammattitason järjestelmissä on useita käyttöä helpottavia ominaisuuksia, kuten vaikkapa lähettimen pariston kunnon näyttö vastaanottimessa ym.

Jos on mahdollista kokeilla edullisempia järjestelmiä käytännössä ja omissa käyttötarkoituksissa, näin kannattaa ehdottomasti tehdä ennen hankintaa.
Artificiality is normal to the medium.
Chaplin
25.12.2007 02:34:40
Taidan pistää vähän "jäitä hattuun" tän langattoman suhteen. Pitää seurata miten tuo meidän yks langaton roklottaa. Jos siinä esiintyy ongelmia, niin sitten suoraan joku kunnon "kallis" systeemi, jos siitä on vaan meille apua/ tarvetta..
Locrian
26.12.2007 15:30:59
Me ollaan nyt yhden bändin kanssa vedetty 1,5 vuotta kuudella langattomalla kuuntelulla, langattomalla laulumikillä ja kahdella kitara/bassolangattomalla. keikkoja on ollut about 150. Suomessa ja Keski-Euroopassa.

Viel puol vuotta ni mä lupaan siirtyy langattomiin :)

No ei. Mä kyl käytän langattomia mutta muutaman liian hämärän ongelman takia mulle on jääny sellanen nihkeä fiilis niistä. Isompia ongelmia mulla on langattomien kanssa ollut leffa- ja tv-projekteissa joissa kamojen pitää olla pieniä ja ihmiset liikkuu paljon enemmän ku missään peruskonsertissa. Mut kaikissa tapauksissa ongelmat vaikuttaa mun henkiseen valmiuteen käyttää suurta määrää langattomia.
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. Ostetaan Liquid Mix jos joku nyt haluaa luopua.
stnprkl
27.12.2007 18:19:51
Viel puol vuotta ni mä lupaan siirtyy langattomiin :)

No ei. Mä kyl käytän langattomia mutta muutaman liian hämärän ongelman takia mulle on jääny sellanen nihkeä fiilis niistä. Isompia ongelmia mulla on langattomien kanssa ollut leffa- ja tv-projekteissa joissa kamojen pitää olla pieniä ja ihmiset liikkuu paljon enemmän ku missään peruskonsertissa. Mut kaikissa tapauksissa ongelmat vaikuttaa mun henkiseen valmiuteen käyttää suurta määrää langattomia.

Ei tossa langaton hommassa oo muuta jujua kun se et on kunnon laitteet, jotka toimii ja muistaa nähdä sen vaivan et opettelee käyttämään niitä oikein. Shurella ja Senkulla on molemmilla myös softat, joilla pystyy melko isonkin kanavamäärän saada haltuun suht kivuttomasti. Sit kun mennään oikeasti isoihin kanavamääriin niin kannattaa hoitaa paikalle oikea jäbä, joka osaa sen homman ja tietää kaikki kerrannaiset, miten niitä lasketaan jne.
Alle kymmenen kanavan hommat taittuu kyllä kunnon vehkeillä oikeestaan keltä vaan jos vaan jaksaa edes selata sen manuaalin.

Eli lähinnä kait nyt yritän kertoa ettei niitä langattomia kannata pelätä käyttää kunhan on oikeat vehkeet ja älliä päässä. Noi Motonetin ja Hong Kongin vehkeet nyt ei varsinaisesti täytä kriteerejä äänilaitteista vaan ehkä kuuluu ennemmin lelulaatikkoon.
Viltsu audiokantaja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)