kassper 17.12.2007 20:14:26 | |
---|
Jotenkin eksyin torille ja pentele, kun iski kauhia hinku päälle vaikkei siellä mitään varsinaista ollutkaan. Tässä puolisen tuntia katseltuani päädyin Ibaneziin ja heiltä malliin AGB200TBR. Eli Artcorea edustaa hän. Tuolta perustiedot--> http://www.musiikkiliike.fi/index.p … product_id=1273&target=products Nyt olisinkin kovin kiitollinen, jos joku kertoisi käytännön kokemuksia tuosta Artcore mallistosta, kuten millaset akustiset ominaisuudet ja millanen vahvistimen kanssa ja tietty se yleissoundi. Lueskelin tossa jo jotain vanhempiakin juttuja, mutta sieltä ei varsinaisesti löytynyt mitään minulle hyödyllistä. Toinen mukavahko vaihtoehto sattui silmään tuolta samaiselta musiikkiliike.fi-mestasta ja se olisi tämä: http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=30690 Saa ehdottaa muitakin, jos kokee aiheelliseksi :) Kipuraja hinnassa pyörii siinä neljän huntin tienoilla kuitenkin. Ja tokihan huomenissa pitää kiertää kaik paikalliset soitinliikkeet läpi. Pääsis vähän tatsille.. :) Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa.
Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
Times change and theres no point being so dogmatic that youre just pissing into the wind |
Basismi 17.12.2007 22:14:49 | |
---|
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
NitroJeesus 17.12.2007 22:25:30 | |
---|
..epäilen että sondi on ns paska.. Miksi soundi olisi paska? Kyllä varmasti löytyy monia puoli- ja elektorakustisia bassoja joissa ei ole paska saundi.. The rain falls hard on a humdrum town, this town has dragged you down. |
poppamies 17.12.2007 23:00:43 | |
---|
Miksi soundi olisi paska? Kyllä varmasti löytyy monia puoli- ja elektorakustisia bassoja joissa ei ole paska saundi.. Tuota kaikenkattavaa lausuntoa minäkin jäin ihmettelemään ? Miksi niissä pitäisi olla paska soundi? Onhan tuo Cassidy puolet kalliimpi mutta rohkenen suuresti epäillä josko siinä kuitenkin on puolet vähemmän paska soundi. Ei kai Ibanez tee mitään aivan paskaa? Siinä akkarissa on Fishmanin tsydeemi. Se on ainakin hyvä. G strings are for strippers! |
weelie 17.12.2007 23:06:03 | |
---|
Mä ehdottaisin Harley Bentonia, vaikka turpiin tuliski. Olen kokeillut sitä jumbokitaran tapaista (mallinumero 30) ja BeatBass:ia, kummatkin olivat hintalaatusuhteeltaan erinomaisia. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
kassper 18.12.2007 00:17:25 (muokattu 18.12.2007 00:21:47) | |
---|
Mä ehdottaisin Harley Bentonia, vaikka turpiin tuliski. Olen kokeillut sitä jumbokitaran tapaista (mallinumero 30) ja BeatBass:ia, kummatkin olivat hintalaatusuhteeltaan erinomaisia. Noh niin noh... Hinta ei oo paljon ja ei sitä laatuakaan paljon ole. HB:n bassoilla (akkari ja sähkikset) on tullu soitettua muutamia kertoja ja olen todennut paskoiksi. Voihan olla, että eteen on tuupannu maanantaikappaleita, mutta 4 kerran ja 4 paskan kepin jälkeen keskiarvo jää aika pahasti miinukselle :/ Köyhän ei oo varaa ostaa halpaa, sano. En tietä nuista mitään ja epäilen että sondi on ns paska, mutta Jack Casady signature olis komia. http://www.musiciansfriend.com/prod … dy-Signature-Bass-Guitar?sku=518245 Olishan tuo komia juu, mutta kun toi Artcore on komiampi. (Ja) musta. Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa.
Times change and theres no point being so dogmatic that youre just pissing into the wind |
Basismi 18.12.2007 09:24:47 | |
---|
Tuota kaikenkattavaa lausuntoa minäkin jäin ihmettelemään ? Mitä sitä ihmettelemään? Kysykää jos on kysyttävää. Nuita kun ei ole oikein päässyt ikinä testaamaan, niin vanhana pessimistinä odottaisin että soundi on todella ympäripyöreää muminaa jossa on mukana kuitenkin joku todella pistävä yläpään klangi. Yhtä hagströmin puoliakkaria olen testaillut ja se oli tuommottinen. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
MPU 18.12.2007 10:27:24 (muokattu 18.12.2007 10:28:40) | |
---|
Mitä sitä ihmettelemään? Kysykää jos on kysyttävää. Nuita kun ei ole oikein päässyt ikinä testaamaan, niin vanhana pessimistinä odottaisin että soundi on todella ympäripyöreää muminaa jossa on mukana kuitenkin joku todella pistävä yläpään klangi. Yhtä hagströmin puoliakkaria olen testaillut ja se oli tuommottinen. No käypä testaamassa ennen totuuden julkistamista. Ei ole ympäripyöreää muminaa puoliakkarin basson soundi sen enempää kuin lankkubassonkaan noin yleistäen. Hagströmeistä on jo paljon vettä virrannut näihin nykyisiin puoliakkareihin tultaessa. Ja tuo ns. paska soundi olisi hyvä määritellä jotta myö tiijettäis mistä puhutaan. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
weelie 18.12.2007 10:29:11 (muokattu 18.12.2007 10:32:59) | |
---|
Köyhän ei oo varaa ostaa halpaa, sano. Ymmärrän toki tuon, enkä itse HBH:tä omistakaan, bändikeskuksessa vain noita olen testannut. Kiitos rehdistä vastauksesta. :) Jack Casadyä en ole kokeillut, vaikka asun DLX:n vieressä ja siellä sellainen mielestäni viimeksi käydessä oli. Artcore kitaroita olen rämpytellyt, ja hyviähän ne ovat. Bass player diggasi tuosta bassostakin: http://www.bassplayer.com/article/ibanez-artcore-abg140/jan-06/16448 http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
JuXu 18.12.2007 15:16:10 (muokattu 18.12.2007 15:19:49) | |
---|
Heips Itselläni on tuollainen Ibanez AGB140, jollaista käsittelevään artikkeliin weelie linkin pisti. Eli kyseessä on vanhempi malli tuosta AGB200:sta. Olen ollut tyytyväinen soittimeen, hyvä hintaisekseen ja sopii meikäläisen kouraan. Ainoa asia mikä näin puolentoistavuoden soittelun jälkeen vähän risoo, on kun E- ja G -kielet eivät aivan osu mikkien kohdalle (siis menevät vähän ohi niistä mikin pallukoista, nyt ei vaan tule oikeat termit mieleen :). Jonkun mielestä vain kosmeettinen haitta, mutta treeneissä ja keikoilla huomaan että soundi vähän muuttuu varsinkin siirryttäessä E-kielelle. Olen koittanut säätää tuon muutoksen minimiin, mutta vähän se häikkää vieläkin. Yleisö ei liene mokomaa pikkujuttua huomannut. Valitettavasti juuri tuosta AGB200 -mallista ei ole kokemuksia, saanee hieman monipuolisemmat soundit ruuvailtua kahdella mikillä. Itse tosin olen senverran yksinkertainen kaveri, että bassossa riittää yksi mikki. Pisti silmään, että AGB200 on 30" skaalalla. Tuo voi vaikuttanee soundiin jossain määrin verrattuna tuohon 34" AGB140:een. Olisivatko menneet lyhentämään skaalaa joidenkin valitettua AGB140:n kaulapainoisuutta? Ai niin, onko tarkoituksenasi soitella ihan akustisesti? Tuossa Ibanezissa ei ole akustisia ominaisuuksia ilman vahvistinta tapahtuvaan soittoon. Olishan tuo komia juu, mutta kun toi Artcore on komiampi. (Ja) musta. Ja se väri on sellainen läpikuultava syvä punaisenruskea, sorry :) Palaan asiaan paremmin kunhan töistä ehdin takaisin. Päiväkodin hoitajat on puliukkoja, kun ne pulisee kaiket päivät. |
kassper 18.12.2007 16:45:53 | |
---|
Ai niin, onko tarkoituksenasi soitella ihan akustisesti? Tuossa Ibanezissa ei ole akustisia ominaisuuksia ilman vahvistinta tapahtuvaan soittoon. No lähinnä akustisesti silleen, että sohvalla säkkejä raapiessa vähän hiplailis bassoakin. Kuitenkin ääntä tulee pikkusen enemmän kuin pelkästä lankusta?? Toki vahvistimen läpi tuota tulisi soitettua kuitenkin enemmän. Ja se väri on sellainen läpikuultava syvä punaisenruskea, sorry :) Palaan asiaan paremmin kunhan töistä ehdin takaisin. Jep. Yritin olla nokkela. Epäonnistuin häpeällisesti. Noh, on sitä uponnu valtamerilaivojakin... Kiitos kommentistasi. Se valaisi taas tilannetta hieman lisää :) Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa.
Mulla on semmonen 30" skaalalla oleva puoliakubasso (kopio Guildin M 85:stä). Siinä on yks Dark Star mikrofoni. Tästä lyhytskaalaisesta bassosta saa mun mielestä semmosen jytinän aikaseks että kyllä. Soundissa on vanhaa presaria , mutta pehmosemmin. Tommonen Ibanez puoliakkari on kyä tosi siisti. Toivottavasti siinä on hyvä soundi! Noilla Dark Star -mikeillä on aika mielenkiintonen historia ja niitä on paljon laiteltu maailmalla puoliakkareihin. Vanhoihin Guildeihin ja uusiin versioihin. Netissä on hyviä soundinäytteitä valmistajan sivuilla. Ittelläni on mp 3:na jotaki. terveisin Kalle |