Kivijalka 17.12.2007 18:09:55 | |
---|
Mikkikytkimet noissa uudemmissa (2000-luvulla) on vaihdellut kauko-idän mikkiswitchien ja sitte Switchcraftin "pitkän" kanssa. Ilmeisesti tehtaalla on ollut "vanhaa varastoa" tai sitten Switchcraftikin on pärjännyt hinnoittelukilvassa.. Kyllä se(kin) tuntuu hintakilpailussa, jos vaikka vain parin taalan ero on kytkimen sisäänostohinnassa, jos niitä täytyy tuhatmäärin ostella.. ;) Kyllähän tuo itäisten maitten kytkinkin on toki ihan toimiva, ilmeisesti joissain vaan ne kytkinliuskat väsyvät ja taipuvat herkemmin, jolloin tulee niitä häiriöitä/toimimattomuutta. Nyt ei ole tainnut kenelläkään olla niitä staattisen sähkön aiheuttamia häiriöitä, kun ei ole ollut kylmää ja kuivaa... Nyt kun ollaan lähes asiassa niin kuinkas tuota halpis-switchiä voisi elvyttää taas toimintaan? Itsellä on ilmeisesti käynyt huono tuuri Gibbonin kanssa ja laite tuppaa välillä kadottamaan kaiken signaalin mikkiä vaihtaessa (vimmaisella valitsimen renkuttamisella "ominaisuus" katoaa onneksi). If you ain't a ninja, you ain't shit! |
fox 17.12.2007 18:18:40 | |
---|
Nyt kun ollaan lähes asiassa niin kuinkas tuota halpis-switchiä voisi elvyttää taas toimintaan? Itsellä on ilmeisesti käynyt huono tuuri Gibbonin kanssa ja laite tuppaa välillä kadottamaan kaiken signaalin mikkiä vaihtaessa (vimmaisella valitsimen renkuttamisella "ominaisuus" katoaa onneksi). Sulla on se "kaikkeen sopiva" japsikitaroista tuttu "puolipallokytkin"?? Elikkäs se noin tuuman mittainen, jossa ne kytkinliuskat ovat sellaset puolipyöreät... Sehän on kasattu kahdella ruuvilla, ja vastapuolella on sellanen kasin pala.. Kaikkein pahimmassa tapauksessa täytyy purkaa se kytkin, mutta itse lähtisin varovasti taivuttamaan vain niitä liuskoja teräväkärkisillä pihdeillä. Toki samalla voi näyttää kytkinpinnoille hienoa hiomapaperia vähän, jos on jotain hapettumaa tullut (hikeä + pölyä + tiivistynyttä kosteutta esiintyy toisinaan kontaktipinnoilla...) Kaikkein varminhan sitten on, jos sen vaihtaa pitkään Switchcraftiin.. tokihan nekin saa rikki tai toimimattomiksi mutta se onkin jo kokonaan toisenmoinen tarina. Ja siihen tarinaan liittyy 70 cm pätkä ratakiskoa... 8) |
Kivijalka 17.12.2007 18:23:44 | |
---|
Sulla on se "kaikkeen sopiva" japsikitaroista tuttu "puolipallokytkin"?? Elikkäs se noin tuuman mittainen, jossa ne kytkinliuskat ovat sellaset puolipyöreät... Sehän on kasattu kahdella ruuvilla, ja vastapuolella on sellanen kasin pala.. Kaikkein pahimmassa tapauksessa täytyy purkaa se kytkin, mutta itse lähtisin varovasti taivuttamaan vain niitä liuskoja teräväkärkisillä pihdeillä. Toki samalla voi näyttää kytkinpinnoille hienoa hiomapaperia vähän, jos on jotain hapettumaa tullut (hikeä + pölyä + tiivistynyttä kosteutta esiintyy toisinaan kontaktipinnoilla...) Kaikkein varminhan sitten on, jos sen vaihtaa pitkään Switchcraftiin.. tokihan nekin saa rikki tai toimimattomiksi mutta se onkin jo kokonaan toisenmoinen tarina. Ja siihen tarinaan liittyy 70 cm pätkä ratakiskoa... 8) Semmoinen L-kirjaimen muotoinen, melko pitkä härveli on kyseessä. Täytynee avata ja ihmetellä kohta tarkemmin. If you ain't a ninja, you ain't shit! |
fox 17.12.2007 18:41:54 | |
---|
Semmoinen L-kirjaimen muotoinen, melko pitkä härveli on kyseessä. Täytynee avata ja ihmetellä kohta tarkemmin. No, jot hitto.. 8) Sulla sitte onkin SG tai moinen, sorry, yhtään en kattonut. Periaatteessa samanlainen se toiminnaltaan on, eli kytkentäliuskoilla pelaa. Soveltavin osin edellistä noudatat.. Jotkut noista L-switcheistä on, jos mahdollista, vieläkin häiriöalttiimpia. Joihinkin oon vaihtanu japsivalmisteisen box-switchin, sellasen metallilaatikon, jossa pohjassa on 3 juotoskorvaketta, ja maadotuskorva jossain päin runkoa. Ne on osoittautuneet jokseenkin pomminkestäviksi. Niistä tosin on sitten myös kiinalainen versio, josta en oikeen uskalla sanoa juuta enkä jaata, ei oo "kestotestikokemuksia".. Huomattava on sitten vielä se, että välttämättä se orkkisnuppi ei sovi kytkimen vipuun laisinkaan, on liian iso. :( |
Kivijalka 17.12.2007 18:51:16 | |
---|
No, jot hitto.. 8) Sulla sitte onkin SG tai moinen, sorry, yhtään en kattonut. Periaatteessa samanlainen se toiminnaltaan on, eli kytkentäliuskoilla pelaa. Soveltavin osin edellistä noudatat.. Jotkut noista L-switcheistä on, jos mahdollista, vieläkin häiriöalttiimpia. Joihinkin oon vaihtanu japsivalmisteisen box-switchin, sellasen metallilaatikon, jossa pohjassa on 3 juotoskorvaketta, ja maadotuskorva jossain päin runkoa. Ne on osoittautuneet jokseenkin pomminkestäviksi. Niistä tosin on sitten myös kiinalainen versio, josta en oikeen uskalla sanoa juuta enkä jaata, ei oo "kestotestikokemuksia".. Huomattava on sitten vielä se, että välttämättä se orkkisnuppi ei sovi kytkimen vipuun laisinkaan, on liian iso. :( Pärkkelburg, minä ihan defaulttina ajattelin että kylhän maar niissä kaikissa Gibboneissa samanmoinen switchi on. Solid Guitar tosiaan täältä päästä löytyy. :I Noh, avasin laitoksen kuitenkin ja ruoppasin kosketuspintoja ynnä kiristelin näitä "kahdeksikon" ruuveja. Saa nähdä tuliko tuosta yhtään parempi, huonompaan päin ei ainakaan näytä menneen. If you ain't a ninja, you ain't shit! |
IhmeHeebo 17.12.2007 19:00:33 | |
---|
Kieltämättä musta gibson les paul studio on itsekkin osto haaveena ;) mikä olisi hinta luokkaa (aidolle gibsonille, ei epiphone kopiota?) Paskasta ei saa konvehtia vaikka sitä kuinka kääris hienoihin papereihin.
-Bonecrusher
...And justice for All |
fox 17.12.2007 19:09:02 | |
---|
Pärkkelburg, minä ihan defaulttina ajattelin että kylhän maar niissä kaikissa Gibboneissa samanmoinen switchi on. Solid Guitar tosiaan täältä päästä löytyy. :I Noh, avasin laitoksen kuitenkin ja ruoppasin kosketuspintoja ynnä kiristelin näitä "kahdeksikon" ruuveja. Saa nähdä tuliko tuosta yhtään parempi, huonompaan päin ei ainakaan näytä menneen. Hyvä sitte. Juu, ei todella ole, noita L-switchejä on ohuissa kitaroissa (puhutaan siis Switchcraftin kytkimistä) ja niit pitkiä on sitte LP- ja vastaavissa. Nuo "itämaan switchit" sopii yleisesti molempiin, siis ne LP-malliset, ja tokihan itäsillä mailla tehdään sitten myös niitä L-switchejä. IhmeHeebo hei, tuolla vähän taaksepäin oli jotain hintoja ja puoteja listattu, tonnin alle lähtenee näin joulun alla Fasulta?? |
Freewheeler 17.12.2007 19:33:23 | |
---|
Kieltämättä musta gibson les paul studio on itsekkin osto haaveena ;) mikä olisi hinta luokkaa (aidolle gibsonille, ei epiphone kopiota?) Käytettynä saattaa löytää jopa 600 eurolla :-) Mullakin oli Epi LP, mutta kyllä tämä Gibson on kaikin puolin eri luokan kitara, vaikkei niin korea (hehee!) olekaan! Hyvä sustain, mukavan tuhti ja nopeasoittoinen kaula, siisti lakkaus (pari lakkausvirhettä otelaudan reunassa hioin tasaiseksi ja kiillotin), sopivan painoinen (4 kg), hyvät mikit perussoittoon! Eikä turhaa bling blingiä, peruskeppi parhaasta päästä. Miinuspuolella oikeastaan vain se, että koska otelaudassa ei ole reunalistoja nauhojen päät tuntuvat hieman soittaessa. Hiomalla siitäkin ongelmasta pääsee. Ja Suomen ilmasto senkin ilmiön tekee - puu elää, jopa Gibsonin... Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Joees 17.12.2007 19:36:49 | |
---|
Miinuspuolella oikeastaan vain se, että koska otelaudassa ei ole reunalistoja nauhojen päät tuntuvat hieman soittaessa. Hiomalla siitäkin ongelmasta pääsee. Ja Suomen ilmasto senkin ilmiön tekee - puu elää, jopa Gibsonin... Sanoo telecastereista diggaava mies? :-) Hehheh. Vitsi vitsi. Viittasin siis tuohon reunalistattomuuteen... Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Freewheeler 17.12.2007 20:19:19 | |
---|
Sanoo telecastereista diggaava mies? :-) Hehheh. Vitsi vitsi. Viittasin siis tuohon reunalistattomuuteen... Hehhehhee! Eipä nyt verrata Leon ja Orvillen hengentuotoksia keskenään ;-) Molemmat parhaita! Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Tympee Huttunen 17.12.2007 21:08:20 | |
---|
Mulla on ainakin tuon Studion mikkiswitchi ihan susi, jos vertaa sitä vaikka omiin japanilaisiin 70/80-luvun tuotteisiin. Aria Pro2:ssa, Ibanez Artistissa ja vaikkapa lawsuit CMI:ssä ei ole koskaan ollut ongelmia switchin suhteen. Ei taida muuten edes potikat rutista (!). Kyllä Japanissa on osattu. En ymmärrä, miksi Studiossa on käytetty noin huonoa komponenttia, kun kitara on muuten erittäin hyvä. Eihän se muutama euro itse kitaran hinnassa ole juuri mitään. Olen switchiä pari kertaa purkanut ja kieliä ja palloa puhdistellut, mutta ne puoliympyrän muotoiset kielet ovat varmaan menettäneet jäykkyyttään. Eli mistä saan pomminvarmasti ritisemättömän switchin, jota ei tarvitse vaihtaa seuraavaan kymmeneen vuoteen? |
Ziggy Bubba 17.12.2007 21:09:47 | |
---|
Se pitkä (Lespaan sopiva) Switchcraft.... Näin olen ymmärtänyt. "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
Tympee Huttunen 17.12.2007 21:13:46 | |
---|
Se pitkä (Lespaan sopiva) Switchcraft.... Näin olen ymmärtänyt. Kiitoksia, näköjään Fox oli myös aiheesta jutellut, mutta puusilmänä missasin. Silti kyselen vielä sen verran, että onko tämä Switchcraft nyt varmasti se paras tähän tarkoitukseen. Olisin valmis maksamaan kympin tai kaksi enemmän, jos sillä saisi tuotteen, joka kestäisi vuosikymmenet takuuvarmasti. |
fox 17.12.2007 23:57:45 | |
---|
Kyllä Japanissa on osattu. En ymmärrä, miksi Studiossa on käytetty noin huonoa komponenttia, kun kitara on muuten erittäin hyvä. Eihän se muutama euro itse kitaran hinnassa ole juuri mitään. Et sitte lukenut tuota juttua.. Jos/kun niitä tehdään vaikka 1000 kpl, ja joka paikassa pitää säästellä.. :I Wanhoissa japseissa löytyy tuota "laatikko-switchiä" aika monesta, toki löytyy tuota toisenmoistakin. Juurikin sitä lyhyttä, joka löytyy näistä uudemmista Studioista ym. sekä myös, yllättävää kyllä mm. Tokain, ESP:in ja monen muun kitaroista. Olen switchiä pari kertaa purkanut ja kieliä ja palloa puhdistellut, mutta ne puoliympyrän muotoiset kielet ovat varmaan menettäneet jäykkyyttään. Eli mistä saan pomminvarmasti ritisemättömän switchin, jota ei tarvitse vaihtaa seuraavaan kymmeneen vuoteen? Niinku tuossa jo sanottiin, kokeile sitä pitempää Switchcraftia.. Niitä on ihan toimivina jopa 55 vuoden käytön jäljiltä.. ;) Edelleen, toki nekin saa rikki, vrt. tuo edellinen postaukseni.. |
fox 18.12.2007 00:03:11 | |
---|
Kiitoksia, näköjään Fox oli myös aiheesta jutellut, mutta puusilmänä missasin. Silti kyselen vielä sen verran, että onko tämä Switchcraft nyt varmasti paras tähän tarkoitukseen. Olisin valmis maksamaan kympin tai kaksi enemmän, jos sillä saisi tuotteen, joka kestäisi vuosikymmenet takuuvarmasti. Kyllä sitä(kin) uskaltaa suositella, brittiläinen Rhino on myös hyvä, vaan taitaa olla jäännöserien varassa. Kolme vuotta sitten vielä löytyi Rhino yhestä brittein kaupasta.. Eikä se japoneesikaan huono ole, voi vaan joutua vaihtamaan useammin. Japanilainen box-switchi myös. Kuten jo tuolla edempänä kertoilin. Toki, jos tekkee niitä "väpätyksiä" mitä olen joissain soitinkaupoissa nähnyt testaajien tekevän, saattaa switchin käyttöikä jäädä lyhyeksi.. On tullut törmättyä mm. sellaiseen switchiin, josta on se nailonpää lähtenyt ns. nakkelemaan. Siis se niitten liuskojen puoleinen, sitä tarkoitin. |
Kivijalka 18.12.2007 00:50:39 | |
---|
Toki, jos tekkee niitä "väpätyksiä" mitä olen joissain soitinkaupoissa nähnyt testaajien tekevän, saattaa switchin käyttöikä jäädä lyhyeksi.. On tullut törmättyä mm. sellaiseen switchiin, josta on se nailonpää lähtenyt ns. nakkelemaan. Siis se niitten liuskojen puoleinen, sitä tarkoitin. Killswitch rätätätätää! Sehän on ainoa oikeutus koko Gibsonin 2-vol control layoutille... Kyl mikinvalitsimen pitää päivittäistä väpätystä kestää. ;) If you ain't a ninja, you ain't shit! |
fox 18.12.2007 00:57:31 | |
---|
Killswitch rätätätätää! Sehän on ainoa oikeutus koko Gibsonin 2-vol control layoutille... Kyl mikinvalitsimen pitää päivittäistä väpätystä kestää. ;) :( Mutta sitte jonkun täytyy niitä vaihdella.. Rohkenenkohan muuten tähän thriidiin pistää yhtä linkkiä... 8) http://www1.odn.ne.jp/tokaigakki/seb/seb01/seb01.html Siin on uusi "sound effect body", joka on tuollanen "mosaiikki"... eipähän kulu kallis puutavara.. |
Siin on uusi "sound effect body", joka on tuollanen "mosaiikki"... eipähän kulu kallis puutavara.. n.50-osainen body:), eipähän oo kaiketi kopio Gibsonista. Meillä on samanlainen "sound effect" leipälauta. "Living is easy with eyes closed!" |
Numb 18.12.2007 10:22:37 | |
---|
Minulle on kyllä suloisen sama miten ja mistä materiaalista body tai mikä muu osa kitaraa tahansa on värkätty. Jos se toimii, niin se toimii. Sivumennen sanoen olen myös psykoakustiikan ja mojon vankkumaton kannattaja. Se on sitä plasebovaikutusta kitaroissa :) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
mhaarala 18.12.2007 13:05:14 (muokattu 18.12.2007 13:07:42) | |
---|
:( Mutta sitte jonkun täytyy niitä vaihdella.. Rohkenenkohan muuten tähän thriidiin pistää yhtä linkkiä... 8) http://www1.odn.ne.jp/tokaigakki/seb/seb01/seb01.html Siin on uusi "sound effect body", joka on tuollanen "mosaiikki"... eipähän kulu kallis puutavara.. Tuohan on vähän niin kuin jotkut isommat/painavammat leikkuulaudat kaupoissa.... Sori, oli pakko... :D e: jaa joku muukin oli ehtinyt jo mainitsemaan... :P Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |