Aihe: Minkä efektin ostan lautaan kiinni.
1 2
Kapane
29.01.2004 22:48:37 (muokattu 29.01.2004 22:51:35)

Okei huomasin tossa just että jos oikeen nipistää ja elää kaurapuurolla ja tapetilla ens kuun niin vois paukattaa lautaan uuden polkimen. Mutta minkä? Soitan TOOL, A Perfect Circle, Metallica, Linkin Park, Sepultura, Diablo, Slayer ja Marilyn Manson tyylisessä huttu pändissä.

Laudassa on jo

Ibanez
CF7 Chorus / Flanger / Ring Mod
DE7 Echo/Delay
PD7 Särö
SM7 Särö
LF7 lofi härpätin

Line 6
MM4 Phaser, Tremolo, Panner jne..

Boss
MZ-2 Digitaali särö
XT-2 särö
TU-2 virintintin

Ehx
Sov. Big Muff

eli mitäs ostan. Wah on aina vaihtoehto, mutta ei crybejbsei. Tinen on ollut Boss acoustic simulator. Mutta mitä minun teidän mielestänne pitäisi ostaa?

Niin ja budjetti on 100e jotan kaikki Bossit, Ibat, Dodit sun muut käy.
Raha on ku fyrkkaa
Fortune
29.01.2004 22:50:57
Morleyn wahit ovat edullisia käytettyinä ja toimivat säröillä. Eivätkä rahise tai syö suuremmin soundia.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Kapane
29.01.2004 22:52:39

Steve vai 1 ois kylä hauska wahi morleyltä mutta ei vahi oo ehkä se mun pää tavote... pistetään myssyn alle.
Raha on ku fyrkkaa
zorro
29.01.2004 23:20:00
osta whammy
OSTETAAN: Digitech WH1
Kapane
29.01.2004 23:24:25

100e voi saada ehkä puolikkaan whammyn. otanko vasemman vai oikean puolen.
Raha on ku fyrkkaa
askomiko
29.01.2004 23:48:24
Real mc Coy wahi. Ei tartte vaihtaa ikinä. Tai joku häröpieru, eh micro synth.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato. Tai jos Engli kiinnostaa ni kysäise.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Dumb
30.01.2004 00:56:08

Minä suosittelisin säästämään vielä lisää ja ostamaan sitten sen whammyn. 8-)
Mrezzye
30.01.2004 14:19:37

Bossin Octave tai akkupora (on muuten monikäyttöinen).

Tosin, jos noin hemmetisti noita polkimia on, niin ehditkö sinä ajatella sitä varsinaista soittamista ollenkaan? Sehän kitaran osalta yleensä tehdään käsillä ;)
"Help! Help!" huusi Janne, mummolla vain heilui lanne.
Pluto
30.01.2004 14:23:57
En nyt tarkoita että efekteissä olisi mitään pahaa...

Mutta kannattaa miettiä että tarvitseeko sitä todella, vai onko vaan kiva ostaa uusi pikku laatikko jossa on kivoja nappuloita ja ledi. Eli soundihan sen ratkaisee. Itse valitsisin mieluummin jotain muuta suuhunpantavaa kuin kaurapuuroa, kun sinulla näyttäisi noita polkimia olevan jo ihan hyvin kuiteskin.

Pelkkä ajatus, kaunis sellainen...
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
J-PPP
30.01.2004 14:48:17
Pluto puhuu ihan asiaa, mutta kyllä tuohon settiin voisi vielä kompressorin ja wahin lisätä. Kompressori nyt ja wahi sitten joskus jos tarvii.
WANTED: Musta telecaster, ks. tori! FOR SALE/TRADE: DOD FX75-B Stereo Flanger
Cort87
30.01.2004 14:51:25
Digitech metal master kenties ?
" Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007
Insane Kane
30.01.2004 15:50:02 (muokattu 30.01.2004 15:52:33)
Morleyn wahit ovat edullisia käytettyinä ja toimivat säröillä. Eivätkä rahise tai syö suuremmin soundia.

Juu eivät rahise ja toimivat säröllä.
Mutta syövät kuitenkin soundia, ainakin Bad horse, eli tuo VAI-1. Muuten kyllä pirun hyvä.

Suosittelen että ostat kunnon vahvistimen, niin jää apaut nuo kaikki luettelemasi härpättimet tarpeettomiksi.
Lyrics. Wasted time between solos.
Kapane
30.01.2004 23:38:40

Kompurakin ois hassu peli esim. Mxr dynacomp, mutta niin. Mielestäni polkimia ei ole liikaa ja jos tonen kuolemisesta puhutaan, niin sen olen jo hoitanut kuntoon. Kitaran ja vahvistimen väliin ei tule jäämään kuin MM4 (true bypass) ja True bypass looper (kaksi tai kolme looppia). Tu-2 menee mm4 toisesta outputista ulos. Säröt ja tämä härpätin efekti tulee loopperiin ja CF7, LF7 ja DE7 menevät vahvistimen looppiin, joka on mahdollista kytkeä pois stygen oman pedaalípolkimen kautta. Tämän stygen aion ostaa 2005 ja se tulee luultavasti olemaan Mesan duali siksi en jaksa rahojani sinne asti säästää. ja syy miksi en osta whammyä on se että tämän härpättimen jälkeen rahani tulevat menemään uuden kepin ostoon. ah so. mutta lisää ideoita. Kaikkea saa ehdottaa, myös säröjä.
Raha on ku fyrkkaa
Dumb
31.01.2004 01:13:38

Tu-2 menee mm4 toisesta outputista ulos.

Tuli vain mieleen, että vääristääköhän tuo MM4:sta tulevaa soundia? Kun, jos vain left/mono ulostuloon on kytketty piuha, laite puskee ulos monosignaalia, mutta nyt, kun molemmissa ulostuloissa on piuha, laite puskeekin ulos stereosignaalia, mutta siitä puolet meneekin viritysmittarille ja vain toinen puoli pääsee vahvistimelle asti.
Kapane
31.01.2004 12:31:11

voipi olla mahollista. No sen voi aina heittää siihen sen eteen tai jonnekkin muualle. esim de7 dry outtiin
Kun minusta tulee iso rupean katri-helenaksi
Sammakko
31.01.2004 12:35:35

Ibanez
CF7 Chorus / Flanger / Ring Mod
DE7 Echo/Delay
PD7 Särö
SM7 Särö
LF7 lofi härpätin

Line 6
MM4 Phaser, Tremolo, Panner jne..

Boss
MZ-2 Digitaali särö
XT-2 särö
TU-2 virintintin

Ehx
Sov. Big Muff

No myy nuo kaikki pois ja osta pari/kolme paremman luokan pedaalia mm. budda wah ja joku analogi delay ja joku särö. Tuossa on jo aika monta pedaalia.
Sitähän se kaikki on.
Kapane
31.01.2004 13:03:48

Ei oo tarvis.

Tilitys varoitus
En ymmärrä miksi yleisen mielipiteen mielestä kaikki analogi/vintage pedaalit kuulostaa hyvältä. Ja jos pedaali on jotain uutta sarjaa/reissue se haukutaan heti ja yleensä kuulematta sitä. Miks ei esim. digitaali delay voi kuulostaa hyvältä tai jopa paremmalta kuin analoginen. Tokihan analoginen kuulostaa lämpimämmältä ja jne... mutta miks ei digitaalinenkin voi kuulostaa siltä mitä tarvitaan(?!?!?!?!?). Ja nyt kaikki sanoo, että ei me mitään olla sanottu, että digitaalinen halpis pedaali olis kakkua, mutta miksi sitten kaikki sanoo, että myy pedaalis ja osta jotain vintage speduja (eikä vaan täällä vaan melko paljon kaikkialla muualla) ja sekös risoo, koska olen enemmän kuin tyytyväinen noihin satasen halpis pedaaleihini, enkä näe mitään tarvetta kasaan putkisärö speduja, rolandin space echoja, mxr:n phasereitä, iban fl9:jä ja Bossin CE-1siä.
Kun minusta tulee iso rupean katri-helenaksi
D-Kay
31.01.2004 13:19:56

Tilitys varoitus

Onhan sulla tossa ihan hyviä pointteja. Analogi-vintage-hype menee joskus överiksi. Itse olen yleensä analogisiin vehkeisiin päätynyt soundi- ja luotettavuussyistä. Analogiset vehkeet ovat usein persoonallisempia ja niitä voi monesti modata tarpeensa mukaan. Digi-vehkeet harvemmin kuulostavat mielenkiintoisilta, jos patteri on loppumassa tai jokin osa reistailee. Analogilaitteissa tällainen saattaa avata kokonaan uuden soundimaailman.

Ei minulla mitään digilaitteita vastaan ole. V-Amp on loistava äänitystyökalu, mutta livekäyttöön en mielelläni herkkiä digilaitteita ota.
fx
31.01.2004 13:45:09
Olen samaa mieltä, en tiedä kauanko olet soitellut ja mistä syistä tommoseen määrään pedaaleja päätynyt, mutta kannattaa yrittää rakentaa ihan hyvä perus soundi kitara-vahvistin yhdistelmällä ja siihen sitten ehkä lisätä joku flangeri ja delay. Itse pärjäilen pelkästään fuzzilla, wahilla ja overdrivellä, ja niistäkin vahvistimen eq:ta ja reverbiä säätämällä saa todella mielenkiintoisia ääniä. Myös kunnon kitara ja siihen hyvät mikit ja niiden kanssa pelleily voi tuottaa todella hyviä ja outoja ääniä.

Toisaalta tommoseen nu-metal/2000-luvun pomppu heviin jota ainakin omien sanojesi mukaan soitat kuuluu tollanen ylenpalttinen efekti häröily, eli jos välttämättä jotain uutta pedaalia kaipaat osta bossin eq tai compressori. Saat jomman kumman hyvin alle 100 euron ja ne taas parantavat perus soundia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)