Aihe: Osaamattomalle kitaravinkkiä Satriani/Petrucci tyyliseen..
1
Antti1
18.12.2007 00:00:54 (muokattu 18.12.2007 00:01:55)
Pitäiskö hommata customi?

Jos pitäis mahtua 600€ hintaluokkaan, niin ei ole edes mahdollista. Mikäli ainoat vaatimukset on noi ohuemmat kaulat ja floikka, niin noita kitaroitahan on markkinoilla pilvin pimein.

Mä oon nyt tylsä ja kliseinen, mutta kokeileppa vanhoja Ibanez RG-sarjalaisia. Mallinumerot 5xx ja siitä ylöspäin ovat toimivia peruskeppejä. Talla ei ole orkkis floikka, mutta vähintään yhtä hyvä edge, taikka lo-pro edge.

EDIT: Mikithän noissa kitaroissa ei alunperin ole mitään parasta, mutta kyllä niilläkin ihan ilokseen soittelee.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Leppakerttu
18.12.2007 00:30:06

Joo jos customin hankkisin niin sitten tietenkin on budetoitava uudelleen. Sen takia se olikin siellä viestin lopussa noin niinkuin irtonaisena, edelliset kumoavana. Täytyy nyt katsoa mikä on into ja rahatilanne että paljonko viitsii sijoittaa. Käyn kokeilemassa jossain noita mainitsemiasi, jos vain löydän.
kulkupelit ja naiset(/nainen) vaan vie niin paljon rahaa :(

Kiitos pikaisesta vastauksesta
Leppakerttu
18.12.2007 00:52:56

Sen verran jos vielä kysäsen avuttomana että mitä teknistä/käytännön eroa noilla 3xx sarjalaisilla on noihin 5xx:iin?

Ja btw jos jollain tampereen lähistöllä on tarjolla tämmöisiä niin tulen mielelläni kokeileen/tekemään kauppaa kun vain oamlta osaltani kalustopäivitys varmistuu. Pääsen itse liikkumaan autolla ja prätkällä tulen vaikka rovaniemelle kokeilemaan :P
atimoc
18.12.2007 01:29:32

Mulla olisi tarjolla tällainen valkoinen RG, viralliselta nimeltään RG1550GXWB-WM Limited Edition: http://www.iki.fi/ttal/rg1550.jpg

Limitediä siinä on käytännössä ruusupuuotelauta normaalin 1550:n vaahteran sijaan, ja enemmän blingblingiä ulkoasussa. Mitään täysin virallista tietoa en ole tuosta löytänyt, mutta Jemsiten mukaan noita tehtiin vuonna 2003 rajoitettu määrä vain Euroopan markkinoille (hinta ei siis ollut perus-1550:a kalliimpi).

Alunperin tuossa oli vielä samanlainen helmiäispleksi kuin JEMissä. Suoraan sanottuna mikit eivät ole mun mielestä hirveän hyvät, mutta se on tosiaan ongelma melkein kaikissa alle tonnin Ibanezeissa.

Hintapyyntö olisi varmaan ~500e molempine plekseineen päivineen. RG:itä voi saada halvemmallakin, esim. tuon 550:n ostin 450e:llä, ja siinä oli jo tallamikki vaihdettu, mutta tuossa nyt on vähän erikoisuuslisää, kun noita ei Suomessa kovin montaa liene :) Jos kiinnostus heräsi ja on jotain kysyttävää spekseistä tms., laita toki pikaviestiä.
WeetM
18.12.2007 11:04:43

Vaikka RG:t kieltämättä loistokeppejä ovatkin, suosittelisin katselemaan myös Ibanezin S-sarjalaisia. Itse omistan S470:n ja en voi kun kehua, vaikka onkin koreassa valmistettu vehje. Floikankorvike (ZR-tremolo) on aivan loistava ratkaisu, joka pitää vireen todella hyvin ja toimii erittäin sulavasti kuulalaakerointinsa ansiosta. Yksi huono puoli tuossa kepissä kylläkin on, nimittäin mikit. Itse olen aikeissa vaihtaa nuo hieman tuhnuiset tehdasmikit mahdollisesti DiMarzion Evolutioneihin.

S-sarjalaisten kaula sopii omiin näppeihini hyvin ja ainakaan liiasta paksuudesta tuota kaulaa ei voi haukkua. Levytukusta ostin omani uutena reilu 500e hintaan (en muista ihan tarkalleen). Tampereen musiikissa taisi olla S540-malli hyllyssäkin kerran kun siellä piipahdin, joten siellä kannattaa käydä katselemassa josko pääsisi testailemaankin.
ravensoul
18.12.2007 14:02:12 (muokattu 18.12.2007 14:05:14)
Jaa, S-sarja ehdittiinkin jo tuoda esille. Mä ehdottaisin myös tutustumaan tähän vaihtoehtoon. ZR-talla on todella pätevä ja etenkin sellaiselle, joka ei ole kelluvatallaisten keppien kans puljannu, suosittelisin ensikokeiluksi; vastajousisysteemin ansiosta helppo käyttää ja virittäminen ei ole niin tuskaa kuin perus-floikan kans. Hintakaan ei päätä huimaa, S320 lähtee uutena alle viiden sadan.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
marge14
18.12.2007 18:43:14
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=be2084 Oisko tosta mihinkään? en jaksanu tehä uutta topiccia nii tässä kysyn :D vaikka onki enemmä rahaa käytettävissä nii en hirveesti nyt laita kitaraan. toki saa parisataa euroa kalliimpiaki ehdottaa.
atimoc
18.12.2007 19:12:50

http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=be2084 Oisko tosta mihinkään? en jaksanu tehä uutta topiccia nii tässä kysyn :D vaikka onki enemmä rahaa käytettävissä nii en hirveesti nyt laita kitaraan. toki saa parisataa euroa kalliimpiaki ehdottaa.

Mulla oli RGR321, joka on spekseiltään käytännössä sama kuin tuo, mutta ilman loimukantta. Soitettavuudeltaan ässä, ja varsinkin kaula oli viimeistelty erittäin hyvin (vaikka olikin Made in Indonesia). Miinukset tuli lähinnä erittäin tummasta soundista, en sitten tiedä oliko syynä mikit vai mikä. Ihan hintansa arvoinen peli oli kyllä.
marge14
18.12.2007 19:16:01
Kiitti nopeasta vastauksesta! Elikkä tolla onnistuu rock ja hevi soitto?
atimoc
18.12.2007 19:18:37

Varmasti onnistuu. Tosin jos tykkäät virittää vielä drop-D:tä alemmas, niin toi tummuus saattaa alkaa häiritsemään.
marge14
18.12.2007 19:19:41 (muokattu 18.12.2007 19:42:00)
Joo no varmasti ihan normivireessä vielä soitan. Ton mä sit varmaa pistän tilaukseen.
E: Millanen kaula tossa on ohut vai paksu?
ravensoul
18.12.2007 20:14:18
Joo no varmasti ihan normivireessä vielä soitan. Ton mä sit varmaa pistän tilaukseen.
E: Millanen kaula tossa on ohut vai paksu?

Ohuemmasta päästä on kaulaprofiili tuossa. Ja tuota mahdollista liian tummaa soundia (kuulostaa kyllä oudolta, tottakai mahonkilankussa on tummahko sointi, esim. Les Paulit) voi sit myöhemmin puljata mikeillä/muulla elektroniikalla, joten siitä ei kannata huolehtia.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
marge14
18.12.2007 20:18:46
okei mutta pääasiassa sitten soitan rokkia ja heviä jonkuverran, elikkä ihan ok mulle että siin on tummat soundit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)