Aihe: Epiphone Valve Jr. 5W
1 2 3 4 517 18 19 20 21
Ziggy Bubba
17.12.2007 13:26:38

EQ-pedaali on aika passeli kaveri tuolle vaffarille, laajenee soundipaletti aikas kivasti. Samaa edullista linjaa edustava Danelectron Fish & Chips on testattu ainakin Valve Junnun kanssa, toimii.
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson
käsi
17.12.2007 13:30:16

Tonepotikalla tuskin saat tuota tunkkaisuutta pois. Tavallinen tonepotikka toimii nimittäin samoin kuin kitarankin tone. Se vain leikkaa yläpäätä pois. Tuohon tunkkaisuuteen kannattanee ehkä ensimmäisenä katsella etuasteen katodikonkkien kokoa. Nyt en muista mitä siellä on, mutta pienempään vaihtamalla alapää leikkautuu pois. Jos sillä ei selviä, niin sitten muita konsteja käyttöön.

Ahsoo, tuo ei kai ole kovinkaan kallis operaatio? itse siis en osaa tehdä sitä mutta etsin jonkun joka osaa, eli pitää työstäkin maksaa, ja jos vaikka opettaisi mulle samalla kuinka noita modauksia tehdään tuolla.

Nojaa, joka tapauksessa olin aika skeptinen tuon epin nupin suhteen vielä ennen eilistä keikkaa. Epäilin että onko sen suorituskyky riittävä tosi käyttöön. Eli keikkailuun ja treenaamiseen jne. 5w on putkipelinä paljon, mutta silti on epäilyttänyt.

Nyt kun näki ja koki ja kuuli tuon toiminnassa livenä keikalla olen vakuuttunut että siihen satsaan lisää rahaa ja "parantelen" sitä. On nimittäin mun mielestä oiva peli.
Tunkkaisuus on pieni ongelma mutta toisaalta taas joissain jutuissa se on mainion kuuloinen.
Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni
käsi
17.12.2007 13:33:18

EQ-pedaali on aika passeli kaveri tuolle vaffarille, laajenee soundipaletti aikas kivasti. Samaa edullista linjaa edustava Danelectron Fish & Chips on testattu ainakin Valve Junnun kanssa, toimii.

Tätä olen harkinnut. Tosin mielummin parantaisin itse nupin omaa soundia jos vain mahdollista ja sitten ehkä lisään pedaaleita eteen. Pidän tuon nupin soundista jo nyt mutta ihan vähän kirkkaampi se soundi voisi olla.
Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni
SirElwood
17.12.2007 15:05:52
Ahsoo, tuo ei kai ole kovinkaan kallis operaatio? itse siis en osaa tehdä sitä mutta etsin jonkun joka osaa, eli pitää työstäkin maksaa, ja jos vaikka opettaisi mulle samalla kuinka noita modauksia tehdään tuolla.

Tuskinpa on kovin kallis. Kannattaa vielä etsiä semmoinen henkilö, joka on tutustunut tuohon valve junnuun. Siihen on aikas paljon modauksia ihan soundia muokkaavista, häiriöitä vähentäviin ja niin pois päin.

Tunkkaisuus on pieni ongelma mutta toisaalta taas joissain jutuissa se on mainion kuuloinen.

Voihan siihen tehdä vaikkapa "fat/full/bright" kytkimen jos sen tummemmankin osaston haluaa säilyttää.

Tuo on oikeasti todella kiitollinen vahvistin; siinä on niin suuri potentiaali, että verraten pienilläkin modauksilla saa monipuolisen koneen. Vähän vaatii vain vaivaa ja kokeilunhalua.
yomaan
16.04.2008 23:20:17
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=230648 ------> onko kannattava ostos pienimuotoiseen bändi soittoon??
sepisti
17.04.2008 00:14:40
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=230648 ------> onko kannattava ostos pienimuotoiseen bändi soittoon??

Jos väännätte jotain blues-juttua kohtuullisella volumella (tarkoittaen, että mukana on akustiset rummut) ja et tarvitse täysin puhtaita soundeja (niihin ei headroom riitä) niin ihan ok. Ehkä... Ite en tykännyt yhtään.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
VIPMetal
09.03.2018 23:10:57

Huom! Olet kirjoittamassa yli 3613 päivää vanhaan aiheeseen!

Vanha on vahvistinkin. Nimittäin ostin tuossa Epiphone Valve Jr. nupin. En ehtinyt ennen yövuoroa testata tuota. Omistin joskus 2007-2008 kyseisen vahvistimen combo-versiona ja jotenkin tuo pelkkä volapotikka taas sai kuolan valumaan ja ottamaan kouraani paikallisesta musaliikkeestä tämän nupin.

Vieläkö on palstoilla Valve Jr. väkeä? Pitäis tässä alkaa suunnitella pedaaleja siihen eteen, onko suosituksia säröpedaaliksi? Mites onko joku testannut, että lisääntyykö clean headroom, jos vaihtaa ECC81 tuubin etuasteeseen? Pitää heittää joku NOS -putki tuohon nyt seuraavaksi testiin (joko Telefunken ECC83 tai Mullard ECC81).

Kaapiksi olen ajatellut HB 1x12" V30 komeroa. Any thoughts?
Raskasta rokkia: Heroes Don't Ask Why
varakeef
10.03.2018 16:05:17
VIPMetal: Vieläkö on palstoilla Valve Jr. väkeä? Pitäis tässä alkaa suunnitella pedaaleja siihen eteen, onko suosituksia säröpedaaliksi? Mites onko joku testannut, että lisääntyykö clean headroom, jos vaihtaa ECC81 tuubin etuasteeseen? Pitää heittää joku NOS -putki tuohon nyt seuraavaksi testiin (joko Telefunken ECC83 tai Mullard ECC81).

Edelleenkin olen sitä mieltä, että se on hivenen tummasointinen - eli niillä haminoilla, että telen takamikillä voi soittaa niin, että tonepotikka on täpöllä eikä silti riivi.

Screaming Bird -trebleboosteri on kiva edessä, jos on humpparikitaraa käytössä. En ole huomannut, että joku pedaali ei sille eteen kelpaisi.

Kaapiksi olen ajatellut HB 1x12" V30 komeroa. Any thoughts?

Miksipä ei?
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
VIPMetal
10.03.2018 22:33:57

varakeef: Edelleenkin olen sitä mieltä, että se on hivenen tummasointinen - eli niillä haminoilla, että telen takamikillä voi soittaa niin, että tonepotikka on täpöllä eikä silti riivi.

Screaming Bird -trebleboosteri on kiva edessä, jos on humpparikitaraa käytössä. En ole huomannut, että joku pedaali ei sille eteen kelpaisi.

Miksipä ei?

Joo, varmaan se pääasiassa tuleekin ton mun Telen aisapariks. Pitää vähän putkilla hakea se tone kohdalleen (kun ei säätöjä ole). Pitääpä ny testailla ja päivitellä sitten tilannetta.
VIPMetal
13.03.2018 14:55:28

Kylläpäs heräsi henkiin tuo Valve Jr nuppi, kun etuseen laittoi Telefunken ECC83 tuubin ja päätteeseen Uraltonelta JJ EL84 (low headroom=1). Marshall Guvnor sopii kuin nenä päähän tuohon hyvillä EQ-säädöillään. Enää V30 1x12 kaappi. =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 517 18 19 20 21
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)