moscowian 14.12.2007 22:37:17 | |
---|
Tietyt asetukset tekee jopa isoja heittoja olisiko puolisekunttia jopa ja eräät rutinaa. ja toisekseen internetin otin kokeeksi pois käytöstä ei vaikutusta joko kohta epäilen äänikortti ongelmoi tai sitten emo.. Ei niinkään aiheeseen liittyen, mutta.. Sattuukos sulla olemaan minkäänlaista antivirussoftaa siinä koneessa tyyliin Norton tai F-Secure? Ja kun otat koneen netistä (piuha ihan fyysisesti irti!) niin muistat varmaan pakotella kaikki virusturvan softat pois päältä? Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies.
Sekalaista sähellystä: http://www.mikseri.net/artists/deadmanshand.49299.php |
JPQ 15.12.2007 14:36:39 (muokattu 15.12.2007 19:24:28) | |
---|
Koklaan tuotakin koska kaverikin neuvoi mutta ja valmistajan (emu siis äänikortin tekijä) epäili muistin määrää. ps. viirus torjuntani on joku kevyempi itse asiassa näemmä AVG free edition. Ja kokeilinpa reaperillakin tapahtuu. |
JPQ 16.12.2007 02:07:51 | |
---|
Nykyinen tilanne on tämä: Jaahas tässä menty softan tekijän ohjein tähän asti huomenna kokeilen emun ohjeita. Pahus kun pceet vaikeita ei olis uskonut että pitäs tietää ketä uskoa... |
moscowian 16.12.2007 02:44:15 | |
---|
Nykyinen tilanne on tämä: Jaahas tässä menty softan tekijän ohjein tähän asti huomenna kokeilen emun ohjeita. Pahus kun pceet vaikeita ei olis uskonut että pitäs tietää ketä uskoa... Joo tuli vissiin jossain vaiheessa suositeltua macciä sulle. Kärsippä nyt sitten siinä windowsisi kanssa. Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies.
JPQ 16.12.2007 04:44:26 (muokattu 16.12.2007 06:20:41) | |
---|
Joo tuli vissiin jossain vaiheessa suositeltua macciä sulle. Kärsippä nyt sitten siinä windowsisi kanssa. Hinnat on vaan mäkissä sietämättömiä kun ei voi edes tätä ja erästä muuta pci versiona ostaa että näin. Toisekseen uskoisin että ei se windows vaan emolevy ja muut osat. ja olen kuullut myös mäkki väellä joskus ongelmia olevan. Ja teiltä jotka ette usko satunnais heittelyyn niin Unohtui kysyä miten te kytkisitte äänet tuohon korttin niin että voin kuunnella ja äänittää ? minusta ei ole kuin yksi vaihtoehto audio in liitäntään äänet ja audio out vahvistimesta kaiuttimille. Jos softa puolella on jotain erityistä mielessä kertokaahan. |
Timo JM 16.12.2007 10:19:03 | |
---|
Unohtui kysyä miten te kytkisitte äänet tuohon korttin niin että voin kuunnella ja äänittää ? minusta ei ole kuin yksi vaihtoehto audio in liitäntään äänet ja audio out vahvistimesta kaiuttimille. Jos softa puolella on jotain erityistä mielessä kertokaahan. Äänityssoftassa on yleensä kohta missä voi valita "direct monitoring" tai jotain vastaavaa. Silloin ääni kuuluu tallentaessa suoraan ilman viiveitä, eikä latensseista tarvitse murehtia. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
moscowian 16.12.2007 11:39:27 | |
---|
Hinnat on vaan mäkissä sietämättömiä kun ei voi edes tätä ja erästä muuta pci versiona ostaa että näin. Toisekseen uskoisin että ei se windows vaan emolevy ja muut osat. ja olen kuullut myös mäkki väellä joskus ongelmia olevan. Ja teiltä jotka ette usko satunnais heittelyyn niin Unohtui kysyä miten te kytkisitte äänet tuohon korttin niin että voin kuunnella ja äänittää ? minusta ei ole kuin yksi vaihtoehto audio in liitäntään äänet ja audio out vahvistimesta kaiuttimille. Jos softa puolella on jotain erityistä mielessä kertokaahan. Joo ei siinä windowssissa sinänsä mitään. Mullakin se parilta koneelta löytyy ja hyvin on pyörinyt pienemmissä jutuissa eikä ole viruksia ollut, mutta musahommat jätän pääosin macille. Rautapuolihan sen ratkaisee; jos ostat n. 1500 €:lla palikoita joista koneesi kokoat, luulisi toimivan varsin vähäisellä säädöllä. Jatkuu taas offtopiccina minun osaltani.. pahoittelen :) Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies.
JPQ 16.12.2007 18:18:14 (muokattu 16.12.2007 22:24:52) | |
---|
Vedin huvikseni muutaman kerran synasta basarin iskuja audioksi ja miksasin vaikuttaa minusta kun käyrää katson että ongelma on midin latenssit. Sittenkin näytettä tulee kunhan ftp siirto suostuis toimimaan kotisivu tilaani. Jostain syystä kerran sain auki mutta siihen jäi. Sentäs mikseriin sain näytteen: http://www.mikseri.net/artists/?id=45169joten sanokaahan monta raitaa tuossa päällekkäin? ja muistutetaan jokainen vedetty samasta midi raidasta. Jos kuulostaa olevan yksi se on hyvä tavoitettu saavutettu mutta jos enempi niin heittoa lienee ja se lienee midistä?? ja toisekseen jokaisen iskun pitäs olla samanlainen paitti jos yamahan engine jostain syystä erilaisia tekee niistä. |
CryptoFib 17.12.2007 02:09:49 | |
---|
Mie en kyllä taas tajua ollenkaan. Sattuu päähän, ku yritän miettiä, mitä tarkotat. Siis sulla on (1) midiraita, joka ohjaa samplea "tök tök tök" ja sitte (2) oot exportannu tästä wavin. (3) laitat exportatun wavin soimaan rinnakkain sen midi-ohjatun basarin kanssa sample+wav sekvensserissä: tök----tök----tök---- tök-----tök----tök--- tätäkö meinaat? jos näin, niin sitte päästään asiassa eteenpäin. Mutta siitä lisää huomenissa. Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. |
JPQ 17.12.2007 04:00:25 | |
---|
Mie en kyllä taas tajua ollenkaan. Sattuu päähän, ku yritän miettiä, mitä tarkotat. Siis sulla on (1) midiraita, joka ohjaa samplea "tök tök tök" ja sitte (2) oot exportannu tästä wavin. (3) laitat exportatun wavin soimaan rinnakkain sen midi-ohjatun basarin kanssa sample+wav sekvensserissä: tök----tök----tök---- tök-----tök----tök--- tätäkö meinaat? jos näin, niin sitte päästään asiassa eteenpäin. Mutta siitä lisää huomenissa. joo juurikin tuota eivät tule tuolloin samaan tahtiin (testimateriaalista kuulen itse sen ja 50prosenttia sokkotestiin tähän asti osallistuneista kahdesta ihmisestä kuuli sen) ja jotain kertoja tuolla näytteessä päällekkäin audioksi exportoituja jokainen veto on erikseen koska asiani pointti kärsii muuten. ps. päivemmällä tutkimaan emun ohjeita tosin ne ei ole tähän ongelmaan mutta eräs kohta mainittu joka tuossa koneessa pielessä (varmasti ongelman tekijä siis jonkulaisen ja ainakin joskus,ja toisekseen en tiedä voiko tässä tilapäis koneessa sille yksikertaisesti vähimmässäkään määrin mitään jos ei että ottaa päähän ettei voi sitä luksus settiä ostaa kerrasta ja pian) mutta siihen tarvitsenkin muiden apua. no ns muiden apua eli sukulaiseni joka pceiden kanssa enempi tapellut et on teknisempi (itse olen enempi softasta taas tajuava) niin hän auttanee piakkoin. |
Timo JM 17.12.2007 09:13:17 | |
---|
http://www.mikseri.net/artists/?id=45169 joten sanokaahan monta raitaa tuossa päällekkäin? ja muistutetaan jokainen vedetty samasta midi raidasta. Jos kuulostaa olevan yksi se on hyvä tavoitettu saavutettu mutta jos enempi niin heittoa lienee ja se lienee midistä?? ja toisekseen jokaisen iskun pitäs olla samanlainen paitti jos yamahan engine jostain syystä erilaisia tekee niistä. Prkl, tekisi kyllä mieli sanoa ruma sana! Jos tuossa on jotain heittoa niin se on niin olematonta, ettei sillä ole pienintäkään käytännön merkitystä. Keskity ihmeessä jo siihen musiikin tekemiseen! Eiköhän jätetä tämän ongelman käsittely tähän. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
moscowian 17.12.2007 09:43:03 | |
---|
Johtuisiko tuo efekti osittain siitä, että olet ympännyt kaksi "identtistä" ääntä päällekkäin? Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies.
olazabal 17.12.2007 11:04:38 | |
---|
http://www.mikseri.net/artists/?id=45169 Joo, ei tässä ole yhtään mitään häikkää. Tämän kuuloinen sen pitääkin olla. Jos laittaa useamman identtisen raidan päällekkäin, niin siihen tulee aina tollainen pieni efekti, koska raidoilla on kuitekin noin parin samplen vaihe-ero. Mitään viivettä ei noilla eri raidoilla tossa käytännössä ole. |
Jjjjjjjjep!! No että tällä tavalla. Sanoppas nyt JPQ, että mitä tekemistä tällä kampasuodin efektillä on minkään kanssa? Jos se sinua häirittee, niin älä ihmeessä exporttaa mp3:ta, wavia tms ja importtaa sitä takasi projektiin.. "midissä latenssia".... Kahden vuoden otanta näistä sinun aloittamista threadeistä kertoo mulle itelleni sen, ettet ikinä kysy mitään olennaista ja tai jos kysyt, kysyt niitä kysymyksiä kuin kyselyikäinen: Iha muuten vaan. ...Sanon nyt vielä rakentavassa mielessä kerran sulle JPQ, rakas: Keskity siihen säveltämiseen ja aikaan saamiseen. Jos mitenkään mahdollista niin jätä soundipolitiikan mietiskely jolle kulle muulle. Kiitos. Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. |
JPQ 17.12.2007 19:04:45 | |
---|
Olette väärin ymmärtäneet minut. {Tähän tulisi harmistunut hymiö mutta en löydä sitä näppikseltä} Sikäli mikäli teidät oikein tajuan hyvä juttu että asiat on niin. |
Johann Onn 17.12.2007 21:06:14 (muokattu 17.12.2007 21:07:18) | |
---|
Ei, latenssi ei muutu satunnaisesti. Ole hyvin onnellinen, jos et ole joutunut kokenut tätä käytännössä. Se meinaan riippuu softasta ja siihen liitettävästä vehkeestä. Jos niiden yhteistyö ei suju kunnolla, kuten: Reaper ei vieläkään toimi kunnolla, mun DigiTechin multiefektin kanssa. Se arpoo, joka kerta kun painaa "Rec", eri latessit. Ei sillä äänitä kukaan tervejärkinen, kun kitarat + basso on kaikki soitettu klikkiin, mutta mikään ei ole keskenään synkissä. Mutta - vika taitaa kyllä enemmin olla multiefektissä / sen ASIO-ajureissa. Toisen koneen ESI:n kortilla ja TonePort UX2:lla ei ole samoja ongelmia. Mutta vastaus on silti: Kyllä latenssi voi muuttua satunaisesti. Ja kun se tekee niin, menee hermot. Rahalla onneks pääsee ongelmista eroon. |
JPQ 17.12.2007 22:15:52 | |
---|
noissa mun jutuissa tuntui pientä heittoa tulevan joka kerta mutta annetusta fileestä voi päätellä että ok rajoissa ja tuntui kun reapeirn demoa kuuntelin että eräs raita joko rutisee tahallaan tai sitten se ei toimi kunnolla tällä kortilla pskan hailee kyllä kun sonar le ja cubase le lähinnä ne mistä välitän reaper liian sanoisin bändi touhuinen midi tueltaan. |
moscowian 17.12.2007 22:26:30 | |
---|
noissa mun jutuissa tuntui pientä heittoa tulevan joka kerta mutta annetusta fileestä voi päätellä että ok rajoissa ja tuntui kun reapeirn demoa kuuntelin että eräs raita joko rutisee tahallaan tai sitten se ei toimi kunnolla tällä kortilla pskan hailee kyllä kun sonar le ja cubase le lähinnä ne mistä välitän reaper liian sanoisin bändi touhuinen midi tueltaan. No niin ja sitten ei muuta kuin sitä itse musiikkia tekemään! Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies.
Timo JM 17.12.2007 23:36:59 (muokattu 17.12.2007 23:37:22) | |
---|
Olette väärin ymmärtäneet minut. {Tähän tulisi harmistunut hymiö mutta en löydä sitä näppikseltä} Sikäli mikäli teidät oikein tajuan hyvä juttu että asiat on niin. Ei, kyllä me ollaan ymmärretty ihan oikein - valitettavasti. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
JPQ 18.12.2007 12:01:38 | |
---|
Ei, kyllä me ollaan ymmärretty ihan oikein - valitettavasti. Ettekä ole vai miten väität että ymmärsitte? jos joku luulee että kyselen kyselemisen takia surullista mutta totta en kysele. |