Aihe: Tarvitseeko tanssimuusikon aina hymyillä:=)
1 2 3 4 5 613 14 15 16 17
Neljä Ruuvia
17.12.2007 09:21:05
Kyllähän mä toki tiedän missä mennään ja mulle joka keikka on oikea keikka - vaikka oon kyllä niitä "teidänkin oikeita" keikkoja tehnyt, jos nyt kelpaa, etten oo ollut laivaputkissa.

Mutta niin kuin JonLord nyt hienosti kuvasit, ne mukavat työolosuhteet on pääosin ihan omassa kädessä.

Koomistaan tässä on se, että vaikka en juurikaan muista törmänneeni naama norsunvitulla soittavaan (pl eräs legendaarinen piikkilankakitaristi) kapakkabändiin, niin tuntuu, että duunin kurjuutta ja muusikon oikeutta olla kaikkea muuta, kuin asiakaspalvelija ja ESIINTYJÄ hierotaan urakalla tälläkin foorumilla naamaan.

Siitäkin nousi kauhee haloo, kun aikoinaan uskalsin väittää, että se on se tanssiva "turakainen" joka sen soittajan palkan maksaa. "Ei, kyllä mun palkan maksaa ohjelmatoimisto". Woe widdu, mikä idiootti.

Kyllä bändin jokaisella jäsenellä on velvollisuus esiintyä positiivisesti ja ottaa soittonsa aikana kontaktia yleisöön. Ei oo paha homma katsella ohitanssivia silmiin ja näyttää ystävällistä naamaa.

Tiedän, että ihan starbojen bändistä on saatu fudut, kun ei esiintyminen ole maistunut. Eikä kyseessä ole ollut mikään shöyosasto, vaan ihan iskelmähumppakivijalkaa.

Tulkaapa suurmestarit niiltä oikeilta keikoiltanne tekemään pari privapuolen keikkaa, niin tulette huomaamaan, siellä niitä omia huolia ja mureita ei paljon parane näytellä. Loppuu duuni.

Komiikkapuolesta en edes puhu mitään - Loorti ymmärtänee...

Privapuolella huvittava piirre on tää yhä yleistyvä "kolme settiä ja that's it" - "pro-meininki". Pro-meininki mai äässshh - mutta se ei kuulu tähän, vaikka aietta vienosti sivuaakin.

Hjoopa hjooo......

En mä luule, että kapakkapuolen kollegat olisivat känniääliöitä - tiedän, että ne on vaan puheita, muutamien pölvästien tapa pönkittää huonoa itsetuntoaan.

Ei meillä täällä Helsingin päässä oo ku keikkoja vaan. Ne on ihan samoja keikkoja oli privaa tai ei. Siinä on musta jo asennevammaa ihan riittävästi kun rupeaa pohtimaan jotain vitun segmenttejä.Keikka ku keikka hoidetaan niin hyvin ku osataan. Kätevämpi kaveri sujauttaa sen tilaajan tarjoamat vinkut ja kaljat pukupussiin ja juo ne jossain muualla. Näin keinoin on himassakin jotain muutakin kun vaan slabikossua. Ja kyllä muuten juntti ja turo voi olla ilman viinaakin,ei sitä aina tarvita musahommia sotkemaan.
isojussi
17.12.2007 12:33:26
...Siinä on musta jo asennevammaa ihan riittävästi kun rupeaa pohtimaan jotain vitun segmenttejä....

Niin mäkin ajattelen, mutta se johtuu kuulemma siitä, kun mä en tiedä näistä hommista yhtään mitään.

...Keikka ku keikka hoidetaan niin hyvin ku osataan...

Niin minäkin teen, mutta kuulemma jos oikella keikoilla esittä parastaan, niin ei ne turakaiset semmosta "Totoa" halua kuunnella - eivätkä ainakaan mitään ymmärrä, vaikka menis joka ääni ihan mehtään.

Kätevämpi kaveri sujauttaa sen tilaajan tarjoamat vinkut ja kaljat pukupussiin...

Kunhan ne vaan tarjoillaan pulloissa.

Tarkennus: Olin alun perinkin juuri samaa mieltä.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Riksteri
17.12.2007 12:39:35
Ei tarvi aina teflon-hymyillä, paljon parempi olisi välillä käyttää koko tunneskaalaa itkemisestä, riehumisesta ja raivoamisesta nyt puhumattakaan.
sepsal
17.12.2007 12:43:11
Kymmeniä vuosia katsoen yli-innokkaita hovimestareita, elämäänsä ja työhönsä kyllästyneitä tarjoilijoita ja hoveja jotka purkavat kaikki patoutumansa aina bändiin, asuessamme varsinaisissa rotanloukuissa ja kuunnellen asiakkaiden vittuilua kun eivät nyt osanneet soittaa sitä meidän duupa duupa lempibiisiä. Jaa että olisi pitänyt hymyillä??

Yhdyn kyllä sataprosenttisesti tuohon yllämainittuun!!!!!
Sertzo S
17.12.2007 12:47:31
Kymmeniä vuosia katsoen yli-innokkaita hovimestareita, elämäänsä ja työhönsä kyllästyneitä tarjoilijoita ja hoveja jotka purkavat kaikki patoutumansa aina bändiin, asuessamme varsinaisissa rotanloukuissa ja kuunnellen asiakkaiden vittuilua kun eivät nyt osanneet soittaa sitä meidän duupa duupa lempibiisiä. Jaa että olisi pitänyt hymyillä??

HOOOHZZZ!!! Just noin pahimmillaan stana.
half
17.12.2007 18:04:56
Jumaliste jätkät. Hymy perseeseen ja ylänappi kiinni. Taaaaaaaaakkkkkkkkkseeeeee p.
paice60
17.12.2007 18:09:49
KYllä oli hymy herkässä eilen kun ensin ajettiin 1000 kilometriä, roudattiin kamat ja pari tuntia nukuttiin. Salissa oli muutama tanssipari (onneksi sentään nekin) ja väsytti niin helvetisti. Ääni meni väsymyksestä ja jätkät soitti muutenkin päin helvettiä, väsymyksestä. Onneksi muutaman ihmisen kanssa sai katsekontaktia niin sai illan kulumaan edes jotenkin.
Vittu näitä hommia.
sabian
17.12.2007 18:10:23

Jokaisen oma valinta kehen yhtyy........
Tulis jo talavi niin näkis mitä köyhät pukoo yllensä
uruttaja
17.12.2007 19:32:37
Ei meillä täällä Helsingin päässä oo ku keikkoja vaan. Ne on ihan samoja keikkoja oli privaa tai ei. Siinä on musta jo asennevammaa ihan riittävästi kun rupeaa pohtimaan jotain vitun segmenttejä.Keikka ku keikka hoidetaan niin hyvin ku osataan. Kätevämpi kaveri sujauttaa sen tilaajan tarjoamat vinkut ja kaljat pukupussiin ja juo ne jossain muualla. Näin keinoin on himassakin jotain muutakin kun vaan slabikossua. Ja kyllä muuten juntti ja turo voi olla ilman viinaakin,ei sitä aina tarvita musahommia sotkemaan.

Meillä taas Patelassa on vaikka kuinka monta sellaista solistia, että mulla on ihan varmasti ikuinen delete päällä heidän keikoilleen, vaikka liksa olis tonni käteen, euroina. Ne voi sen luvata, mutta eivät koskaan maksa. Siinä yksi syy.

Samaten muutamien bändien tuuraukset jätän toisten hoidettaviksi.

Enkä myöskään laita naimisiin.nettiin oman bändin mainosta, jotta pimeiden hääkeikkojen tarjonta olisi taattu.

Mä luulen ettei sulle tarjota sellaisia keikkoja, kuin esim. mulle.
Sertzo S
17.12.2007 19:45:17
Jokaisen oma valinta kehen yhtyy........

Joo joo, mutta gummit kehiin kuitenkin!
sabian
17.12.2007 20:08:35
Joo joo, mutta gummit kehiin kuitenkin!

Onhan se suotavaa kärki suojata....
Sertzo S
17.12.2007 20:27:38
Onhan se suotavaa kärki suojata....

Tämän kun olisi tajunnut aikoinaan, niin ei olisi tarvinnut elatusmaksuista tapellakaan.
Kikkeli ei olekaan leikkikalu, mutta sen terhakas työntöhalu on rynnnätä sisään naisen, pian lasta kantavaisen.
jon lord
17.12.2007 20:43:18
Tämän kun olisi tajunnut aikoinaan, niin ei olisi tarvinnut elatusmaksuista tapellakaan.
Kikkeli ei olekaan leikkikalu, mutta sen terhakas työntöhalu on rynnnätä sisään naisen, pian lasta kantavaisen.

Sun olis pitänyt tehdä niinkuin se entinen huoltomies. Mietti kuinka ehkäisyvälineet saadaan verovähennykseen ja sitten sen keksi,,,,Työntövarren suojakumit!!!!
COVS jäsen N.o 3
sabian
17.12.2007 20:44:50

Tämän rempseän työntelyn tulosta työnnellään helmikuusta alkaen.
Laulaiskohan toi silmun poika mulle nyt että sitä saa mitä tilaa......
Lennu
17.12.2007 21:38:18

Tämän rempseän työntelyn tulosta työnnellään helmikuusta alkaen.
Laulaiskohan toi silmun poika mulle nyt että sitä saa mitä tilaa......

Kyllä se vaan on niin raadollista, että sitä saa mitä tulee.
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
Neljä Ruuvia
18.12.2007 07:40:15
Meillä taas Patelassa on vaikka kuinka monta sellaista solistia, että mulla on ihan varmasti ikuinen delete päällä heidän keikoilleen, vaikka liksa olis tonni käteen, euroina. Ne voi sen luvata, mutta eivät koskaan maksa. Siinä yksi syy.

Samaten muutamien bändien tuuraukset jätän toisten hoidettaviksi.

Enkä myöskään laita naimisiin.nettiin oman bändin mainosta, jotta pimeiden hääkeikkojen tarjonta olisi taattu.

Mä luulen ettei sulle tarjota sellaisia keikkoja, kuin esim. mulle.

No... Mä en viitti sanoa mihinkään että ei enää koskaan kun oon syönyt hatullisen paskaa NIIN monen artistin kanssa.Sitä on saanut olla välillä aika nolonakin kun tulee joku artisti ja sanoo vaan että: Jaa...sinä... Siitä sitte shöyta rakentelmaan.Mä kieltädyn vaan sellasista keikoista missä on liian paska liksa sen takia että jonkun pitää saada enemmän tai että se liksa on pelkkää km-korvausta tms.
sepsal
18.12.2007 09:48:17

En kylläkään tarkoittanut mitään sellaista yhtymistä, vaan tuo juttu, koska on tullut kans kierrettyä noita ravintoloita jonkun verran vuosien varrella bändin kaa, ja kierretään edelleen!!!!
Juupe
18.12.2007 11:31:11
Luin joskus jutun tutkimuksesta, jossa todettiin, että jos joutuu töissä väkisin hymyilemään, siitä seuraa stressi ja burnout. Koskee kaikkia palveluammatteja.

Minkä takia just tanssimuusikon pitäis aina hymyillä? Hymyileekö sinhvoniaorkesteri, tai edes jousikvartetto, entäs jats- tai rokmuusikot, proge- tai heviosasto? Juuei. Vaan ei kyllä paljon hymyile heidän yleisönsäkään, yleensä. Vakavana kuunnellaan taiteilijan suoritusta. Eilen tuli TV:stä juttu Eric Claptonista, eipä tuo soittaessaan naureskellut. Tansseissa tilanne on tietenkin erilainen, sinne ei mennä kuuntelemaan musiikkia, yleensä.

Mulla on ainakin lähes poikkeuksetta soittaessa kivaa, ja nautin siitä (siis soittamisesta), vaikka ei olekaan suupielet korvissa. Eikö yleisö huomaa, että mulla on kivaa, jos en hymyile? Entä jos soittajaa v...ttaa soittaminen kuin pientä oravaa (käpy jäässä), ja silti väännetään hymy naamalle, mikä on silloin yleisölle välittyvä viesti? Riittääkö yleisölle se, että näytellään että on kivaa?
Sertzo S
18.12.2007 12:26:03
Mulla oli kerran oikein kunnon jysäri keikalla ja irvistelin välillä tuskissani.
Yleisöstä jotkut katsoivat kummissaan minua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)