Pluto 15.12.2007 23:28:44 | |
---|
Kertokaahan viisaat... Tällä hetkellä mulla on Ibanezin perusmuuntaja ja siinä viiden plugin jatko-osa. Kuitenkin nuo jatko-osan plugit ovat sen verran paksumpia muoviosiltaan, etteivät käy kaikkiin pedaaleihini kunnolla. Näitä ovat mm. Cry Baby ja T-Rexin Mudhoney. Niihin saa kyllä virran, mutta kosketus jää sen verran heikoksi, että suht pieni liike tai kolaus riittää ottamaan plugin pois paikaltaa ja virran pois purkista. Itse muuntajan plugi (johon tulee siis kiinni se viisiosainen jatkopiuha), toimii mainiosti ja sopii noihin ongelmapedaaleihinkin hyvin. Ymmärsikö kukaan? Ja osaisiko joku suositella jatkopiuhaa (tai muuntajapakettia), joka tappaisi talossa ja puutarhassa? Dillon, you son of a bitch! |
ekorocket 16.12.2007 13:29:44 | |
---|
Sama vika meidän telkkarissa! Pluton tapaan minullakin ihan exact sama ongelma, Crybabyn ei ota tarpeeksi napakasti muuntajaplugia sisuksiinsa. Mikä eteen? Olisiko jotain jatkopalasettejä tms. vinkata? No left turn unstoned. |
-RaT- 16.12.2007 14:10:05 | |
---|
Nätin äänesi, sen äänitän. |
ekorocket 16.12.2007 14:49:35 | |
---|
Kiitos! Pitää kokeilla tuota. |
Kertokaahan viisaat... Tällä hetkellä mulla on Ibanezin perusmuuntaja ja siinä viiden plugin jatko-osa. Kuitenkin nuo jatko-osan plugit ovat sen verran paksumpia muoviosiltaan, etteivät käy kaikkiin pedaaleihini kunnolla. Näitä ovat mm. Cry Baby ja T-Rexin Mudhoney. Niihin saa kyllä virran, mutta kosketus jää sen verran heikoksi, että suht pieni liike tai kolaus riittää ottamaan plugin pois paikaltaa ja virran pois purkista. Itse muuntajan plugi (johon tulee siis kiinni se viisiosainen jatkopiuha), toimii mainiosti ja sopii noihin ongelmapedaaleihinkin hyvin. Ymmärsikö kukaan? Ja osaisiko joku suositella jatkopiuhaa (tai muuntajapakettia), joka tappaisi talossa ja puutarhassa? Niitä Ibanezin haaroituspiuhan muoviplugeja voi veistää mattopuukolla sen verran, että uppoavat syvemmälle. Hyvin toimii. |
masterhat 18.12.2007 01:16:27 | |
---|
No huhhuh. Jos muuntajan täytyy maksaa kymppitolkulla ni jotain on pielessä. oma muuntajani maksoi 250 euroa. hyvä peli on Snails against humanity |
ekorocket 18.12.2007 08:49:43 | |
---|
^ Ei muuntajasta ihan noin paljon kannata maksaa, järki käteen. Ibanezin muuntaja (itse ostin Huttuselta, mallia en muista) on erittäin pätevä, ja hinta lasketaan kympeissä. Tilasin kokeeksi myös 1spotin värkkeineen. Kommentteja tulossa kun saan sen käsiini. |
Fortune 18.12.2007 11:44:17 | |
---|
^ Ei muuntajasta ihan noin paljon kannata maksaa, järki käteen. Ibanezin muuntaja (itse ostin Huttuselta, mallia en muista) on erittäin pätevä, ja hinta lasketaan kympeissä.
Joskus voi tarvita eristettyjä lähtöjä, eri jännitteitä ja kompaktia kokoa seinäsyylien sijaan. Valintakysymyksiä, kyllä itselläkin on Pedal Power käynyt mielessä, kun noita hurinoita minimoi jatkojohtojen ja seinäsyylien kanssa pelmutessa. |
Simo78 18.12.2007 11:55:28 | |
---|
|
Frosty_straidlazed 18.12.2007 12:09:01 | |
---|
|
kipu69 18.12.2007 12:44:30 | |
---|
Minulla on pari bossia, eipä ole mitään ongelmia ilmennyt. Joutavia huhupölölöitä. mulla oli tuo 1spot käytössä neljän Bossin pedaalin kanssa eikä ollu mitään ongelmia/häiriöitä. "jatkopiuha" mistä sai virrat viidelle pedaalille maksoi alle kympin. Suosittelen... "idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina." |
masterhat 18.12.2007 15:54:40 | |
---|
^ Ei muuntajasta ihan noin paljon kannata maksaa, järki käteen. Ibanezin muuntaja (itse ostin Huttuselta, mallia en muista) on erittäin pätevä, ja hinta lasketaan kympeissä. Kyllä itsekin pelailin normi muuntajien kanssa aluksi, mutta huomattuani pedalpowerin, se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Ja kaiken muun lisäksi pedalpower on älyttömän kätsy naamioida pedalboardiin, ja hoitaa johdotus siististi ylätason alta. Pelkän huippu laadun lisäksi 250 euroa (noin) on pieni hinta ominaisuuksiltaan noin monipuolisesta laitoksesta laitetaas nyt oikein linkkiä, että tulee yhtään pohjaa hehkutukselle: http://www.custom-sounds.com/epages … c274159fa3d3d0677+FI/products/12207 Snails against humanity |
JuSu 18.12.2007 18:09:35 | |
---|
mulla oli tuo 1spot käytössä neljän Bossin pedaalin kanssa eikä ollu mitään ongelmia/häiriöitä. "jatkopiuha" mistä sai virrat viidelle pedaalille maksoi alle kympin. Suosittelen... Noi jakopiuhasysteemit toimii, kunhan ei ole mitään plusmaita sun muita epästandardeja virtatarpeita. Lisää variantteja voi tuoda 12 V tai 18 V pedaalit, tai vaihtovirtaa haluavat härpättimet. Jos näille kaikille alkaa hankkia oman virtalähteensä, tulee hintaa jo helposti yhden hyvän virtalähteen verran, lisäksi piuhasota on valtaisa ja pistokkeita pitää olla jokaista muuntajaa varten. Mä painin tuossa pitkään, kun laudassa on kolme peruspedaalia, midilankku ja loopperi. Periaatteessa homman olisi PITÄNYT toimia 1Spotilla ja jakopiuhalla. Vaan eipäs toiminut, midilankku ja -loopperi eivät voineet olla samassa virtapiirissä. Hommaa ihmeteltiin valmistajaa myöden, mutta mitään varsinaista syytä ei sieltä ainakaan ole vielä kerrottu. Toki olisin voinut ratkaista ongelman toisella 1Spotilla, mutta hankkin T-Rex Fueltank -muuntajan (125 euroa), jossa on 9 V DC, 12 V DC ja 12V AC lähdöt omissa ryhmissään (isolated ground, joku muu kertokoon mitä tuo on suomeksi). Erottamalla midilankun omaan piiriinsä (se kun huolii melkein mitä virtaa vaan), toimii kaikki mainiosti ja yhdellä muuntajalla, joka vielä nätisti istuu lautaan. Ei harmita yhtään. JuSu "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
anttipi 30.01.2008 15:48:28 (muokattu 30.01.2008 15:48:34) | |
---|
Onko joku kokeillut Mascotin muuntajia pedaaleille? Sähkömiesveli kehuu, että pitäisi olla pienet huminat. Mun nykyinen Sonyn muuntaja humisee sietämättömän kovaa. |
anttipi 30.01.2008 16:14:20 (muokattu 30.01.2008 16:32:19) | |
---|
|
Kivijalka 30.01.2008 16:42:16 | |
---|
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
anttipi 30.01.2008 17:11:52 (muokattu 30.01.2008 17:13:00) | |
---|
Häpeämätöntä mainostusta: http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1022 Tuollainen olisi meikäläiseltä lähdössä kiertoon hiukan erilaisten virtatarpeiden takia. Mielestäni erittäin hiljainen hyvin toimiva laite. Eli jos nyt olen oikein käsittänyt, niin se riittää huminanpoistoon, että virtalähteessä jokaiselle pedaalille on oma lähtönsä? "Short-circuit protected" tms. näytää noi kaikki olevan. Eli "oikean" valinnan ratkaisee ilmeisesti käyttötarpeet tuossa hintaluokassa? Taidan ostaa tuon halvimman (Artec), kun en kuitenkaan tarvitse kuin viidelle pedaalille 9V ilman huminoita. Vielä ehtii esittää huomioitaan, ennen kuin laitan tilauksen vetämään... On tämä kyllä melkoista rahanmenoa taas, mutta mitäpä niillä hyvillä pedaaleilla tekee, jos ne hurisevat? |
Lilli 30.01.2008 17:22:14 | |
---|
Mitäköhän eroa näillä on paitsi hinta? Ilmeisesti pitäisi hurinat lähteä molemmilla? http://www.thomann.de/fi/artec_power_brick.htm http://www.thomann.de/fi/trex_fuel_tank_junior.htm Ensimmäisessä on ainakin kaksi 12v-lähtöä... Mutta toisessa pisti silmään eräs juttu: ymmärsinkö oikein (olisi harvinaista, todennäköisesti en...) että kahdesta 9 voltin uloslähdöstä yhdistettynä saadaan 18 voltin virta? - Kertokaa joku elektroniikan asiantuntija! Olisi nimittäin kelpo uudistus omaan lautaan jos näin voisi tehdä. "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000 |
oiva tumpeloinen 30.01.2008 17:48:23 (muokattu 30.01.2008 17:57:09) | |
---|
Ensimmäisessä on ainakin kaksi 12v-lähtöä... Mutta toisessa pisti silmään eräs juttu: ymmärsinkö oikein (olisi harvinaista, todennäköisesti en...) että kahdesta 9 voltin uloslähdöstä yhdistettynä saadaan 18 voltin virta? - Kertokaa joku elektroniikan asiantuntija! Olisi nimittäin kelpo uudistus omaan lautaan jos näin voisi tehdä. Laitetaanpa uusiksi.... A special serial cable (voltage doubler) also included lets you combine 2 outputs into 1, so you can even power your classic 18-Volt pedal alongside your 9-Volt units. Eli tuon mukaan olet ymmärtänyt aivan oikein. |
anttipi 30.01.2008 18:21:39 (muokattu 30.01.2008 18:22:40) | |
---|
Yksi asia mikä tuossa Artecissa ( http://www.thomann.de/fi/artec_power_brick.htm ) hämää on se, että virtapiuhat lähtevät ylöspäin eivätkä sivulle. Tosin mötikkä näyttäisi olevan alle 10 cm:n korkea, joten kaipa ne piuhat mahtuu kannen alle. "incl. Switch Mode Power Supply (15V/1A)". Mitäs toi tahtoo sanoa? Eli virtapiuha vai joku ulkoinen muuntaja vielä lisäksi?? En tajua. |