ranttis 15.12.2007 23:16:39 (muokattu 15.12.2007 23:21:44) | |
---|
niinpä... |
Billsner 15.12.2007 23:40:38 | |
---|
Marshall TSL-sarja kannattaa ainakin tsekata. Lead kanavalla deathmetallit ainakin taittui (testasin musaliikkeessä TSL100-nuppia, alla oli joku Marshallin 4x12" mallia en muista ja Jacksonin 7-kielinen oli kitarana). Luulen että että bluesit vois toimia clean tai crunch-kanavalla. Wrapped in plastic |
Jucciz 16.12.2007 00:03:34 (muokattu 16.12.2007 00:05:08) | |
---|
Raskaampaan osastoon tuo Powerball voi toimia, mutta jonkin verran arveluttaa esim. juuri blues- tai rokkiosasto. Sille tontille varmaan löytyisi paremmin sävyjä Orangesta (Rockerverb, AD30TC), Marshallista (1987X, Vintage Modern?, TSL?), Kochista (Powertone, Multitone) tai vaikkapa Laneystä (GH50, GH100). Jotkut Mesat (Express, Rect-o-verb) saattaisivat kattaa suht hyvin sekä kevyemmän että raskaan osaston. Myös Hughes&Kettnerin Statesman-mallia on kehuttu. Yleensä parempia (monipuolisempia) tuloksia saavutetaan ns. mid-gain-vahvistimilla, koska niistä saa boostaamalla irti monenmoista, myös äärisäröä. Pelkästään tapposäröjä varten rakennetuista vahvistimista saa yleensä aika huonosti hyvänkuuloista kevyempää osastoa. Eri homma tietty, jos ei ole vailla mitään muuta kuin äärimmäistä säröä, mutta käsitin, että tässä haettaisiin jonkin verran monipuolisempaa ratkaisua. Eri kaiuttimia kannattaa testata rohkeasti. Esim. Vintage 30 on joillekin herkkua, toisten mielestä taas aivan sietämätön ämyri. Celestionin lisäksi ainakin Eminencellä on paljon valinnanvaraa. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
Detox 16.12.2007 00:10:36 | |
---|
Mesa 4 Life! |
ranttis 16.12.2007 09:54:19 (muokattu 16.12.2007 09:55:32) | |
---|
niinpä... |
zeme 16.12.2007 10:20:07 | |
---|
No problem.
http://www.mikseri.net/haulu/
http://koti.mbnet.fi/haulu/ |
ranttis 16.12.2007 10:35:48 | |
---|
ok. oon nyt kuunnellu noita näytteitä juutupesta ja vähän siltä näyttäs, et jonkinnäköstä boosteria tarvis ja mulla ei oon putkivehkeistä kokemusta ja kysyisin, et jos siihen laittaa transistori boosterin ni meneekö se putkisoundi hukkaan? aion lähiaikoina käydä testaamassa noita laitteita niin tietääkö joku missä täällä turussa olis esim tommonen Express? ehdotelkaa toki muita nuppeja. niinpä... |
Antti1 16.12.2007 10:37:37 | |
---|
mulla ei oon putkivehkeistä kokemusta ja kysyisin, et jos siihen laittaa transistori boosterin ni meneekö se putkisoundi hukkaan? Ei mene, ole ihan huoletta. aion lähiaikoina käydä testaamassa noita laitteita niin tietääkö joku missä täällä turussa olis esim tommonen Express? Eipä taida olla Turussa missään, valitettavasti. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Antti1 16.12.2007 10:44:54 | |
---|
Tässä on muutama nuppiehdotus, joita kannattaisi ainakin pitää mielessä: -ENGL Blackmore -Koch Twintone II -Hughes & Kettner Trilogy Ihan oikeasti monipuolisten laitteiden hintahaarukka menee helposti vielä hiukan yli sun budjetin, mutta Juccizen neuvoilla pääsee kyllä hyviin lopputuloksiin. Kannattaa kuitenkin miettiä mikä/mitkä soundit sulle on oikeasti ne tärkeimmät. Monista vahvareista lähtee mun kokemuksien perusteella korkeintaan kaksi soundia uskottavasti ja muut ovat aina jossain mielessä kompromisseja. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
ranttis 16.12.2007 10:51:14 | |
---|
oon ite kattellu tota Blackmorea, mut siinä ei oo kun yks eq ja kyllä mun mielestä tarvis olla kaks vähintään. mutta tota huuko&kettusen vermettä vois testata. niinpä... |
Antti1 16.12.2007 10:57:16 | |
---|
oon ite kattellu tota Blackmorea, mut siinä ei oo kun yks eq ja kyllä mun mielestä tarvis olla kaks vähintään. Äläs sano ennenkuin oot testannu. Kysehän on ainoastaan siitä, että millainen balanssi soundien välille on tehty. Eihän tolla nyt välttämättä ihan kaikkein optimaalisinta soundia molemmista saa kerralla, mutta aika lähelle pääsee kyllä huolellisella säätämisellä. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Silppuri 16.12.2007 11:17:38 (muokattu 16.12.2007 11:18:13) | |
---|
Kaapiks kannattaa miettiä myös Framuksen 2x12" kaappia. Vintage-30 -elementit ja hintaa vähän päälle 300. Kannattaa myös käydä suomalaisessa musaliikkeessä kysyyn tiukkaakin tiukempaa hintaa siitä nupista. Saat aika paljon halvemmalla kun tuolta Thomannilta. "I havent slept since I woke up." |
oiva tumpeloinen 16.12.2007 11:24:26 | |
---|
Kaapiks kannattaa miettiä myös Framuksen 2x12" kaappia. Vintage-30 -elementit ja hintaa vähän päälle 300. Jos tuolle linjalle lähdetään, niin kannattaa ennemmin ostaa Harrikan 2x12". Maksaa alta 200 euroa ja on syönyt samat elementit. Mä en henkilökohtaisesti laittaisi Framuksen kaappia todella kalliin ja hyvän nupin alle. Se ei mun mielestä ole paras mahdollinen V30-komero. Mun mielestä siihen kaappiin kannattaa myös panostaa. Niissä on kuitenkin soundieroja. Pariin tonniin kyllä löytyy jo vaihtoehtoja siihen malliin, että molemmat pitäisi saada kohdilleen. |
Metsämies 16.12.2007 11:30:47 | |
---|
Kysyn tässä samassa ketjussa kun on noista kaapeista puhetta. Eli mitäs kaappia suosittelisitti 6505 nupin alle hintaa saisi olla enintään reilut 700€. Ja käytetytkin kelpaavat. R.I.P. Jimi Hendrix |
Antti1 16.12.2007 11:32:12 | |
---|
Se 6505 -kaappi toimii ton kanssa hyvin, joten suosittelen sitä. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Metsämies 16.12.2007 11:42:22 | |
---|
Ok Paljonkos se kaappi maksaa suomessa ja eikös niitä ole ainakin F-musiikissa? R.I.P. Jimi Hendrix |
Antti1 16.12.2007 11:45:32 | |
---|
Kai niitä saa siihen 700€ huitteille tinkailtua. Käytettynä saattaa toki löytyä myös. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
ranttis 16.12.2007 13:40:53 | |
---|
niinpä... |
JVM on harkinnan arvoinen laite, jos vaan saat samaan budjettiin sovitettua vielä kohtuullisen kaapin. Siitä irtoaa aika uskottavasti monenlaista soundia ja nappuloita riittää joka pitäjälle. Jos vain mahdollista, niin käy ihmeessä testaamassa. Ei vaan taida sieltä Turun suunnalta näitäkään kauheasti löytyä, ellei jollain yksityisellä olis. EDIT: Täytyypä sanoa, etten ole ko. laitetta ite kokeillut, ihan ääninäytteiden perusteella arvioin vaan. Se oli yksi vaihtoehto uutta rompetta ostaessa. Päädyin kuitenkin Diezeliin, kun sellainen tuli vastaan. Hyvä laite sekin ja todella monipuolinen. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
ranttis 16.12.2007 17:56:04 | |
---|
niinpä... |