Aihe: Finlanders
1 2 3 4 5 6
KoskPaavo
30.01.2004 22:52:38
"vetää ihan "omiin nimiin"ykköstä etsien eli kuolevat rytmitajuihinsa tulematta"

Hupaisasti sanottu, melkein joka kerran kun vedetään "Hopeista kuuta" , niin kyllä joku pariskunta vetää sen valssina.
Toisaalta onhan se niinkin että ne esat siellä tanssilattialla maksaa sen koko baletin.
Janatuinen
30.01.2004 23:31:58
Voi Piuha-raukka... Eieieiei..... Soittaa voi kyllä ja monenkin tyylistä musiikkia vaikkei osaakaan tanssia. Mutta mä ainakin henk.koht oon saanut tanssikurssien kautta joitakin uusia näkemyksiä myös omaan soittoon... Ja mua se ei haittaa.

Mietitäänpä vaikkapa foxia. Se on kuule ihan puhdas tosiasia, ettei kaikki foxina tunnetut kappaleet oo hyviä tanssittavia. Tästä ei päästä yli eikä ympäri, vai? Ja nyt uskallan väittää, että tanssia osaava soittaja karsii tällaiset biisit pois...

Hiukan vaikeaa kirjoittaa tällaista tekstiä, kun tietää, että Piuhalla on kuitenkin hieman enemmän kokemusta alalta...tai siis aika paljonkin enemmän... Mut mä oon silti tätä mieltä!
Rantsu
30.01.2004 23:35:34
Hiukan vaikeaa kirjoittaa tällaista tekstiä, kun tietää, että Piuhalla on kuitenkin hieman enemmän kokemusta alalta...tai siis aika paljonkin enemmän... Mut mä oon silti tätä mieltä!

Ja mä komppaan.
Suomi soittaa humppaa.
R.W. Piuha
31.01.2004 00:02:46
Voi Piuha-raukka... Eieieiei..... Soittaa voi kyllä ja monenkin tyylistä musiikkia vaikkei osaakaan tanssia. Mutta mä ainakin henk.koht oon saanut tanssikurssien kautta joitakin uusia näkemyksiä myös omaan soittoon... Ja mua se ei haittaa.

No mä oon kait sitten vaan soittanut aivan liian kauan,enhän mä edes pidä tanssimusasta(kotimaisesta) enkä ole koskaan edes ajatellut opetella tanssimaan!

Jos oisin 25 v nuorempi niin todennäkösesti hankkisin itselleni oikean,rehellisen ammatin!

Tällä hetkellä mä inhoon koko alaa ja sen iänikuisia lieveilmiöitä:ahneita solisteja,kaikenmaailman kusettajia,umpitolloja turakaisia,vittumaisia kuningassoittajia,tangomarkkinoita,Treen Seurahuonetta,
huonoja liksoja,kusipäisiä tanssienjärjestäjiä,pitkiä matkoja,ja mitä millonkin...persiistä on touhut!

No niin,tulipahan sekin sanottua...
Rock n
31.01.2004 05:13:57
Hupaisasti sanottu, melkein joka kerran kun vedetään "Hopeista kuuta" , niin kyllä joku pariskunta vetää sen valssina.

Moni sen tanssii triplettiaskelluksella ja se voi näyttää valssilta.
U.Honey
31.01.2004 05:55:19
Jos oisin 25 v nuorempi niin todennäkösesti hankkisin itselleni oikean,rehellisen ammatin!

Kenties kilpatanssijan ammatin? ;-)
Children of Baron, the ultimate musical experience!
Neljä Ruuvia
31.01.2004 06:51:27
No mä oon kait sitten vaan soittanut aivan liian kauan,enhän mä edes pidä tanssimusasta(kotimaisesta) enkä ole koskaan edes ajatellut opetella tanssimaan!

Tällä hetkellä mä inhoon koko alaa ja sen iänikuisia lieveilmiöitä:ahneita solisteja,kaikenmaailman kusettajia,umpitolloja turakaisia,vittumaisia kuningassoittajia,tangomarkkinoita,Treen Seurahuonetta,
huonoja liksoja,kusipäisiä tanssienjärjestäjiä,pitkiä matkoja,ja mitä millonkin...persiistä on touhut!

No niin,tulipahan sekin sanottua...

Piuha,kaikki on aina itestä kiinni. Koita ny vielä vähän jaksaa...
R.W. Piuha
31.01.2004 11:45:22
Kenties kilpatanssijan ammatin? ;-)

Heh,sinänsä hauska ajatus...mutta voiko humppaa tanssia kilpaa?Ehdoton suosikkini on nimittäin tuo kävelyhumppa!

Jumankekka...kävelyhumpan MM-finaali,voittajaparina Piuhat Tampereelta...olis se komeeta!!
R.W. Piuha
31.01.2004 11:56:25 (muokattu 31.01.2004 11:57:09)
Piuha,kaikki on aina itestä kiinni. Koita ny vielä vähän jaksaa...

Mä olen viettänyt ns. tipatonta tammikuuta,ajatukseni ovat erittäinkin kirkkaat,mä vaan puin sanoiksi sen mitä varmasti jokainen vähänkin järjissään oleva,ei Kossunpolttama mun ikäluokan(46v)soittaja joskus ajattelee!

Joo,pitäs jaksaa...mä luulen että mä vaan olen sitä tyyppiä että funtsaan asioita vähän liikaa,joskus;-)

Lievä turakaisuus vois olla eduksi myös soittajalle,ja onhan näitä toki nähty,valitettavasti minussa ei ole tuota ominaisuutta.

Soittaminen on kivaa,ei siitä ole kysymys,mua vaan joskus vituttaa aivan suunnattomasti tietyt jutut tällä alalla !!
Janatuinen
31.01.2004 12:07:51 (muokattu 31.01.2004 12:10:08)
Lievä turakaisuus vois olla eduksi myös soittajalle,ja onhan näitä toki nähty,valitettavasti minussa ei ole tuota ominaisuutta.

Soittaminen on kivaa,ei siitä ole kysymys,mua vaan joskus vituttaa aivan suunnattomasti tietyt jutut tällä alalla !!

Totta ihan joka sana. Mä oon kyllä kierrellyt vasta niin vähän, että en varmasti tiedä vielä läheskään kaikkea, joka voisi pistää vituttamaan. Asiat, jotka tällä palstalla useimmiten mainitaan, on kyllä suurimmaksi osaksi tuttuja...välistävetäjät, työajat...yms... However, soittaminen on kivaa.
isojussi
31.01.2004 12:40:47
Tää topiccihan lähti suorastaan lentoon!

Aivan yhtä tärkeä pointti kuin se, että tanssimuusikon olis hyvä osata tanssia (no hard feelings, R.W.P.), on se, että tanssinharrastajan olis hyvä osata soittaa.

Torstaina juttelin Waltikassa pari tutun kanssa ja kehuin, että Finkut soittaa hitaan valssin niin hyvällä taimilla, että tämmönenkin, joka sitä ei osaa hyvin tanssia, pärjää lattialla mainoisti. Samassa yhteydessä kerroin, että kuinka monet tanssivat hitaan valssin normaalin valssin tempoon. Hurjan näköistä katsottavaa! Ja pirun vaikea soittaa, jos unohtuu samalla seuraamaan ko. paria.

Monet ovat varmasti huomanneet, kuinka paljon tanssijoiden joukossa täysin rytmitajuttomia ihmisiä ja ne yleensä ovat vielä niitä kovimpia rutisijoita.
Osta mut - ma olen kaupan!
Martso
31.01.2004 12:45:40
Eikö ne kaikki osaakkaan soittaa? Hyvin usein kuultua: "Nooh, itte asiassa oon se minäki vähän noita soittomiehiä! Kansakoulussa hakkasin tamburiinilla rytmiä muiden harjoitellessa joutsenlampea sukkahousuissa!" ::))
isojussi
31.01.2004 12:49:15
Eikö ne kaikki osaakkaan soittaa? Hyvin usein kuultua: "Nooh, itte asiassa oon se minäki vähän noita soittomiehiä! Kansakoulussa hakkasin tamburiinilla rytmiä muiden harjoitellessa joutsenlampea sukkahousuissa!" ::))

Tai "On meilläkin kotona mandoliiini..."...:-)
Osta mut - ma olen kaupan!
Rock n
31.01.2004 13:16:32
Monet ovat varmasti huomanneet, kuinka paljon tanssijoiden joukossa täysin rytmitajuttomia ihmisiä .

Varmaan voit vuokrata jostain tilan tanssien järjestämiseksi, joihin päästäisit vain hyvän rytmitajun omaavat tanssijat. Ei tarvisi moisen takia hihojaan polttaa.
Janatuinen
31.01.2004 13:28:43 (muokattu 31.01.2004 13:29:41)
Varmaan voit vuokrata jostain tilan tanssien järjestämiseksi, joihin päästäisit vain hyvän rytmitajun omaavat tanssijat. Ei tarvisi moisen takia hihojaan polttaa.

Ei tässä kukaan ole hihojaan polttanut. Se nyt sattuu olemaan vain puhdas totuus, että suurimmalla osalla tanssijoista on kohtuullisen huono rytmitaju. Turha sinne on jotain pitkälle sovitettuja tangoja tyrkyttää. Siis semmosia, joissa oikein leikitellään rytmillä. Kyllä niissä menee paremmillakin tanssijoilla jalat mutkalle. Suoraa komppia vaan peliin...hyvä tulee. Onhan se pitemmän päälle aika turhauttavaa, mutta näin se toimii...
WanhaWetäjä
31.01.2004 15:46:50 (muokattu 31.01.2004 15:48:01)

Hei,mä olen telkkarissa nähnyt joskus tämänkaltaisen tilaisuuden,taisi olla latinalaistanssien MM-finaali...

No itse asiaan palatakseni,mun mielestä Finkut on omimmillaan cover/käännösbiiseissä,heidän oma tuotantonsa on vähän epätasaista ja paikoin aika karseeta kamaa,varsinkin se sassassaa onkssejoku "Marlene",huh sentääs,mikä biisi ;-)
PS JOS se on niitten oma?
Kukko
31.01.2004 19:44:15 (muokattu 31.01.2004 20:10:10)

Juurihan tuolta tv2 sen puolella finkut soitteli. Semmoist vaan ihmettelen kun veti pari rokkia, muistaaksen don`t be cruel ja shake rattle and roll, niin oli kyllä huono parina ajatellen. dbc on kolmimuunteinen kun taas toi srr oli kaksijakoinen. Sellasille jotka osaa tanssia joutuu vaihtaan kyllä askellusta ihan täysillä. Voipi olla että nämä on vähän sekundaarisia argumentteja?? Tai sitten sitä nauhoitetta on leikelty?? Vieläkin semmoista noista pareista että kun foxi-pareista toinen soitetaan vispilöillä ;tsuu-tsat-tsu-tsuu-tsat, ja toinen foxi kapuloilla klik-klakka, mutta tempo on sama niin ollanko silti metsässä??
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
KMT
31.01.2004 21:01:00

Kamalaa semmonen torvihumppa

Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
WanhaWetäjä
31.01.2004 21:31:57

Kamalaa semmonen torvihumppa

No nyt se munattomuus kuului selvästi juuri näissä rokeissa!Ja huonosti oli pojjjaat kopsanneet laulunsanat.ei ton tason bändiltä tollasta remuenglantia pitäs enää tulla,JA kun saivarrellaan niin tehdään se sitten kunnolla,kele!

Kappaleessa "Crokodile rock"kohta ennen kun se falsettisoolo alkaa,erittäin oleellinen sointukuvio oli jätetty pois,miksiköhän??Jos koko muu biisi kerran vedetään originaaliin mukasesti niin ihmettelen tota "jippoa"?

Ja kitaristina sanoisin että en kyllä tykästynyt kitaristin soittoon sitten yhtään!

Joku jo aiemmin sanoikin noista sovituksista...MIKSI pitää ne torvet ängetä joka paikkaan?

En tykännyt,kuusi pistettä!Tai seitsemän,Finkut sentään soittivat ja lauloivat kaiken itse,nää kaksi seuraavaa svedu/juutti -osastoo olikin sitä itteään:hirveetä ruåttalaista posetiivimusiikkia koneilla ryyditettynä,taustoilta tuli akustista kitaraa,mimmikuoroo,fonia etc.Yäk!!Sairasta musaa,etten sanoisi,ja sanonkin!4 pistettä saundeista!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)