Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi basso haussa
1 2 3
doppelgänger
25.08.2007 19:33:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsisin uutta bassoa itelle nyt reilun vuoden soitettuani kun en enää tosta mun Squier Bronco Bassista välitä. Mutta kun en oikeen älyä että mikä olis mulle hyvä ja mikä ei niin kysyn neuvoa viisaammilta Soittelen enimmäkseen Black sabbathia, Metallicaa ja Opethia, joten basson pitäis olla semmonen minkä soundi noita vastais. Enimmäkseen ettisin kuitenkin sellasta Geezer Butler soundia. Oon katelllu jazz- ja presicion bassoja. Skaala vois ollu suht. lyhyt. Hinta vois olla jotain alle 700.
 
beissi man
25.08.2007 23:26:18 (muokattu 25.08.2007 23:29:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jazz ja Precision bassoissa on kyllä lähes poikkeuksetta normiskaala. Mutta noista nyt lähtisin suosittelemaan Fenderin Classic sarjan tuotoksia tossa hintaluokassa. Jazz on helpompi soittaa kuin Presari jos on lyhyet sormet.
 
Edit: Jos haluat lyhyellä skaalalla niin löytyy Fenderiltä ainakin Mustang basso jossa on lyhyt skaala.
 
"Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa... mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi."
J.Hollström
27.08.2007 10:38:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enimmäkseen ettisin kuitenkin sellasta Geezer Butler soundia. Oon katelllu jazz- ja presicion bassoja. Skaala vois ollu suht. lyhyt. Hinta vois olla jotain alle 700.
 
No presarillahan toi Geezeri nykyään leipoo menemään, eliks siitä niiku lähetään. Jatsilla en muista hänen soitelleen (jokuhan tämänkin kumoaa). Monella muulla kyllä.
 
Alta 700 eur presareita on uutena Fendereistä Meksikolaiset, Japsit ja jenkeistä Highway 1 sarjan peruspresari. Käytettynä kirjo on jo laajempi.
 
Onhan noita, tästä voi alkaa vaikka selailemaan alkulämpimikseen:
http://www.thomann.de/fi/search.htm … cision+bass&pv=&pb=700&ls=10&oa=prd
 
That's it, but not shit.
doppelgänger
27.08.2007 19:28:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöstä kattelin: http://www.thomann.de/fi/fender_highway_one_pbass_rw_hb.htm
 
Saiskos tommosella Geezer soundeja aikaseksi? Ja sitten että kun mulla on aika lyhyet ne sormet niin kuinkan paljon presarilla on vaikeampi vetää kuin jazz bassolla tossa suhteessa?
 
Pelsi
27.08.2007 20:57:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöstä kattelin: http://www.thomann.de/fi/fender_highway_one_pbass_rw_hb.htm
 
Saiskos tommosella Geezer soundeja aikaseksi? Ja sitten että kun mulla on aika lyhyet ne sormet niin kuinkan paljon presarilla on vaikeampi vetää kuin jazz bassolla tossa suhteessa?

 
Ihan mainiolta presarilta vaikuttaa. Presarillahan Geezer veteleli ainakin Sauna Open Airissa, joten tuollakin pitäisi lähteä (tietystikään herran mikkipolitiikastanen tiedä). Jazzarin kaula on tosiaan hiukan ohuempi kuin presarin, mutta luulisin, että molempiin tottuu ajan kanssa.
 
The 11th Hourin demo saatavilla. | >-)))>
J.Hollström
27.08.2007 22:18:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Geezerin presari on Lakland:
http://www.lakland.com/artists/geezer_butler.htm
 
That's it, but not shit.
TommiW.
27.08.2007 22:26:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Geezer-vinkkejä: Kielet melko korkealla, presari, jumalattoman kova lönköttävä tatsi läheltä kaulaa. Alkupään klassiset Sabbath-levytyksethän on tehty nimenomaan presarilla.
 
"onko vesinokkaeläin esimerkki ID-hypoteesin improvisaatiosta?"
Pelsi
28.08.2007 01:08:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Geezer-vinkkejä: Kielet melko korkealla, presari, jumalattoman kova lönköttävä tatsi läheltä kaulaa. Alkupään klassiset Sabbath-levytyksethän on tehty nimenomaan presarilla.
 
Joo, se tatsi on tärkeä, jos haluaa Butler-soundia. Siinä ei ainakaan turhia hivellä.
 
The 11th Hourin demo saatavilla. | >-)))>
doppelgänger
07.09.2007 19:27:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.squierguitars.com/produc … basses&subcat=vintagemodifiedseries
 
OIsko tommonen hyvä mun tarkoituksiin ja taitoihin nähden? Ainakin hinta on hyvä ja suitsutusta on saanu.
 
Rantsula
07.09.2007 19:42:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin olen squiereitä katellut myös. Paria squierin jazzaria ja presaria kokeillutkin, ihan ok soitettavia. Kyllähän ne hieman erilaisilta tuntuvat kuin esikuvansa, mutta hintaisikseen mielestäni laadukkaita. Kannattaa kokeilla kaupassa itse ja mielellään jonkun 15" tai 4x10" kanssa eq tasaisena niin saa selkoa basson yleissoundista paremmin. Se mikä tuntuu hyvältä ja myös kuulostaa ok, niin mikäs siinä ostamaan vaan.
 
Bassomaanikko
Leeni
10.09.2007 11:04:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsisin uutta bassoa itelle nyt reilun vuoden soitettuani kun en enää tosta mun Squier Bronco Bassista välitä. Mutta kun en oikeen älyä että mikä olis mulle hyvä ja mikä ei niin kysyn neuvoa viisaammilta Soittelen enimmäkseen Black sabbathia, Metallicaa ja Opethia, joten basson pitäis olla semmonen minkä soundi noita vastais. Enimmäkseen ettisin kuitenkin sellasta Geezer Butler soundia. Oon katelllu jazz- ja presicion bassoja. Skaala vois ollu suht. lyhyt. Hinta vois olla jotain alle 700.
 
Kannattaa tsekata myös G&L tribute bassoja. Niitä saa saksanmaalta aika edukkaasti myös ja ovat hintalaatusuhteeltaan erittäin hyviä. Soittotuntuma on aika lähellä fjendereitä myöskin.
 
esim. täältä:
http://www.musik-service.de/Musik-Service-Aschaffenburg-inf1100en.aspx
 
PnukBassist
10.09.2007 12:09:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa tsekata myös G&L tribute bassoja. Niitä saa saksanmaalta aika edukkaasti myös ja ovat hintalaatusuhteeltaan erittäin hyviä. Soittotuntuma on aika lähellä fjendereitä myöskin.
 
esim. täältä:
http://www.musik-service.de/Musik-Service-Aschaffenburg-inf1100en.aspx

 
Pitää nyt itsekin suositella GeeäLlää kun iteltäkin semmonen löytyy. Hyvä peli on. Kaula kuin jatsarissa ja soundeista saa kyllä tehtyä vaikka minkä moisia. Hintakin on hyvä.
 
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
doppelgänger
30.09.2007 10:05:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tolla pitäis sit lähteä Geezer soundit kun lisää vielä Wasaran Geezer vinkit siihen päälle? Hinta olisi ainakin hyvä kun ois nyt vuoden loppuun mennessä ehkä 200e säästössä ja jos vanhemmat maksais sit loput synttäri/joululahjana niin vois onnistua.
 
TommiW.
01.10.2007 10:06:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tolla pitäis sit lähteä Geezer soundit kun lisää vielä Wasaran Geezer vinkit siihen päälle? Hinta olisi ainakin hyvä kun ois nyt vuoden loppuun mennessä ehkä 200e säästössä ja jos vanhemmat maksais sit loput synttäri/joululahjana niin vois onnistua.
 
Njuu, komppaan itekin täältä vielä tota G&L:n tributesarjalaista, jos tuntuu että hyvää presaria ei löydy. Geezerhän tietty duunas levytyksiä putkihärveleillä, mutta eiköhän sitä trankustakin jonkunnäköstä kolinaa saa aikaan. Kandee myös tsekata flatwound-kielet, josko ne tois vielä semmosta ylimäärästä autenttisuutta soundiin.
 
"sun bassokierto on osottanu että ei oo olemassa sunnäkösii bassoja, on vaa olemassa bassoja!" -Seak
doppelgänger
15.12.2007 12:55:25 (muokattu 15.12.2007 15:36:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin joulun alla ovat vanhemmat tilanneet mulle jonkun Tokain jazz basson tutulta joka on myyjänä musamaailmassa. Olivat valinneet Fender presarin ja sen Tokain välillä valitsivat Tokain kun se on kuulemma monipuolisempi. Bassot on saman hintaisia. Vielä tosin kerkiää vaihtaa fenkkuun kun ei ole vielä lähetetty, mutta toi Tokai olis varmaan mun pienille käsille tosi hyvä. Mitäs mieltä näin yleisesti kummat on parempia. Paha vaan kun en tiedä mistä materiaaleista bassot on tehty ja mitä malleja ne oli. Pitää tänään kysellä.
 
E: Malli on Tokai AJB 28
 
Markus91
15.12.2007 22:26:06 (muokattu 15.12.2007 22:34:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No presarillahan toi Geezeri nykyään leipoo menemään, eliks siitä niiku lähetään. Jatsilla en muista hänen soitelleen (jokuhan tämänkin kumoaa).
 
Tässä kumous:
http://www.youtube.com/watch?v=6bV90YbTO20&feature=related
 
Geezerhän tietty duunas levytyksiä putkihärveleillä, mutta eiköhän sitä trankustakin jonkunnäköstä kolinaa saa aikaan.
 
Geezerillä on varmasti ollut monenlaista eri soundia tässä vajaan 40 vuoden aikana. Voisin veikata, että tuo kyseinen liveveto on soitettu nimenomaan putkivahvarilla. Oikeasti en siis tiedä millä vahvistuskamoilla tuo on vedetty (paitsi lavalla kaksi Ampegin 8x10:ä, noista kaappiseinistä ei ottanut selvää). Sitä paitsi saahan sitä nykyään vaikka minkälaista soundia erilaisilla vekottimilla. Itsellä kuitenkin tuli tuosta mieleen sellainen lujasti soittamalla yliohjattu putkivahvari treblet leikattuna.
 
Olivat valinneet Fender presarin ja sen Tokain välillä valitsivat Tokain kun se on kuulemma monipuolisempi. Vielä tosin kerkiää vaihtaa fenkkuun kun ei ole vielä lähetetty, mutta toi Tokai olis varmaan mun pienille käsille tosi hyvä.
 
Eiköhän se Tokai ole ihan hyvä, jos sattui vaan hyvä yksilö kohdalle. Jotkut Tokait mitä olen liikkeessä testaillut, ovat olleet jotenkin halpiksen oloisia. Huonosti hiotut nauhat ja dead spotteja. Lisäksi soittofiilis huono, mutta siihen vaikuttaa niin paljon säädöt, jotka monesti ovat musaliikkeessä aika vidullaan. Mulla oli Fender Precision Standard 60th Anniversary vuoden ajan ykkösbassona ja se oli kyllä hyvä peli... siihen asti kunnes tajusin etten tykkää presarista. Liian paksu kaula ja soundi on sellanen vanhahtava tylsä perussoundi :) Tosin viisikieliseen siirtyminen oli helpompaa kun oli tottunut siihen presarin paksuun kaulaan, joten jotain hyötyä siitäkin.
 
Mitäs mieltä näin yleisesti kummat on parempia.
 
Musta jatsari on parempi kuin presari. Parempi soundi ja kaula, varsinkin jos sulla on lyhyet sormet. Ihan mielipidejuttuja ovat kuitenkin nämä ja ei ole yleistä mielipidettä kumpi on parempi. Kummallakin on kannattajansa. Fender vs. Tokai taitaa kuitenkin lähes aina kallistua Fenkun voitoksi. Erityisesti USA-Fenderit ovat lähes varmuudella erittäin hyviä soittimia. Tokailla ei taida noita yli 1000e bassoja olla.
 
2randpo
16.12.2007 08:52:38 (muokattu 16.12.2007 09:24:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender vs. Tokai taitaa kuitenkin lähes aina kallistua Fenkun voitoksi.
 
Siis kenen mielestä ja millä perusteella? Silläkö, että Tokailla ei ole yli tonnin hintaisia bassoja? Ja hinnanko perusteella jenkki-fenkut ovat järjestään hyviä? Selkeyttä ja perusteluja argumentteihin, kiitos.
 
J.Hollström
16.12.2007 10:39:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis kenen mielestä ja millä perusteella? Silläkö, että Tokailla ei ole yli tonnin hintaisia bassoja? Ja hinnanko perusteella jenkki-fenkut ovat järjestään hyviä? Selkeyttä ja perusteluja argumentteihin, kiitos.
 
Tokai tekee hyviä kopioita. Piste.
 
2randpo
16.12.2007 10:51:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokai tekee hyviä kopioita. Piste.
 
Niinhän se tekee Fenderkin hyviä alkuperäismalleja, piste. Mutta jos valinta tehdään alkuperäisyyden perusteella niin sen voi sanoa suoraankin eikä puhua epämääräisesti mistään "kallistumisesta".
 
J.Hollström
16.12.2007 10:55:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinhän se tekee Fenderkin hyviä alkuperäismalleja, piste. Mutta jos valinta tehdään alkuperäisyyden perusteella niin sen voi sanoa suoraankin eikä puhua epämääräisesti mistään "kallistumisesta".
 
Minä ainakin ostan ihan pelkän leiman perusteella bassot ja kitarat. Etsin alkuperäisvalmistajilta ne haluamani soittimet, enkä tue penniäkään noita kopiolafkoja. Musta se on ihan sama kuin imuttaisi levynsä piraatteina netistä.
 
Lisäksi vetelen turpaan bändikavereita jotka roudaa kämpille kopiopaskaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «