Panzerwag 15.12.2007 21:53:40 | |
---|
Ja kun amatöörit pasteilee mitä sun sattuu niin pian koko muukin tietämätön porukka luulee että R8:t ovat onttoja sisältä. Kyllä kyseessä siis oli CR8. No tietysti se vetää tommosella '59:llä kun sillä ei ollut hienompaan varaa. |
Vienokettu 15.12.2007 21:56:16 | |
---|
..ja R. Perus-historicissahan ei ole kuin numeroita, senhän sä Vieno kyllä tiesitkin :) No jotain sellaista olen jostain havainnut joo. Ja korjasin sen typon sieltä ;) |
Twinkle 15.12.2007 22:11:14 | |
---|
Juu, mut tosi itsenäinen Tokai miäs ostais tehtaan oman mallin eikä kopiota. Ongelma onkin siinä, että sitten kun pitää liittää miäheen etuliitteeksi joku valmistaja, niin ollaan jo aika syvällä... koskien siis myös Volvo-miähiä, Tokai-miähiä ja ja vaikka Nokia-miähiä, Mac-miähistä ny puhumattakaan. Ollaan kaikki vaan miähiä. |
2randpo 15.12.2007 22:41:09 | |
---|
Ongelma onkin siinä, että sitten kun pitää liittää miäheen etuliitteeksi joku valmistaja, niin ollaan jo aika syvällä... koskien siis myös Volvo-miähiä, Tokai-miähiä ja ja vaikka Nokia-miähiä, Mac-miähistä ny puhumattakaan. Ollaan kaikki vaan miähiä. Ollaan vaan, mutta kun mehän emme kykene valikoimaan viruksiakaan, joita meihin tarttuu. Sama koskee ideoita, mielikuvia ja brändejä, jotka leviävät ja tarttuvat epidemian tavoin. Tästä ilmiöstä ei kukaan ole täysin irrallaan, vaikka niin voimme toisinaan kuvitella. Toki voimme aina kuvitella valitsevamme "toisin" tai tekevämme "parhaan" valinnan. |
Billsner 15.12.2007 22:54:10 | |
---|
Dissataisikohan Tokaita yhtä paljon vai vähemmän jos se olisi Gibsonin alamerkki kuten Epiphone on nyt? Wrapped in plastic |
2randpo 15.12.2007 23:02:20 (muokattu 15.12.2007 23:02:47) | |
---|
Hm, mutta ainakin "aito asia" saa tietenkin merkityksensä pitkälti juuri siitä, että on olemassa myös "ei aitoja asioita" eli laillisia kopioita (ja väärennöksiä). On vaikea edes kuvitella maailmaa, jossa olisi brändin käsite nykyisin ymmärtämässämme mielessä ilman ao. vastakkainasettelua. |
joukov 15.12.2007 23:11:52 | |
---|
Dissataisikohan Tokaita yhtä paljon vai vähemmän jos se olisi Gibsonin alamerkki kuten Epiphone on nyt? Paljon vähemmän koska silloin sillä olisi G-pajan hyväksyntä eikä sitä silloin voisi dissata. Hienoa olisi jos loanheitto G- ja T-miesten välillä loppuisi tähän threadiin mutta se taitaa olla liikaa vaadittu. Suosittelen ketjun aloittajaa ostamaan joko käytetyn japanilaisen Tokain tai käytetyn Gibson Studion ja sijoittamaan loput (n.puolet rahoista) vahvistimeen. Jos budjetti on 500 tai 1500 euroa niin Historic-mallit voi unohtaa vaikka ne eivät jonkun mielestä kalliita olekaan. KISSology Vol.3, 18.12.2007 |
marge14 15.12.2007 23:17:38 | |
---|
Joo no kattoo vielä mitä teen mut ainaki jonku uuden kitaran ostan ja vahvarin tod näkösesti. |
Billsner 15.12.2007 23:30:07 | |
---|
Hienoa olisi jos loanheitto G- ja T-miesten välillä loppuisi tähän threadiin mutta se taitaa olla liikaa vaadittu. Vähän samoilla linjoilla. Taitaa tulla maailmanrauha ennen sitä... Gibsonia, Tokaita ja Epiphonea testanneenna sanon että jokaisella on paikkansa. Wrapped in plastic |
Les Fender 16.12.2007 00:10:52 | |
---|
Dissataisikohan Tokaita yhtä paljon vai vähemmän jos se olisi Gibsonin alamerkki kuten Epiphone on nyt? Mun mielestä on kyse siitä ettei Tokai ole muuta kuin kopiovalmistaja, perusteluna ihan se etteivät ko. merkin ostajat vaan pajan omia suunnittelemia kitaroita osta. Ehkä tehdas ei panosta tarpeeksi omiin tuotteisiin? Liikevaihto tulee pelkästään G j F merkkien kitaramallien kopioita myymällä. Tämä lienee kaikkien hyväksymä/tunnustama tosiseikka? Mitään epäilystä minulla ei ole etteikö tietotaitoa valmistaa hyviä kitaroita löytyisi. Itse näkisin että Ibanezin viitoittama tie on huomattavasti rakentavampi -kaikkien kannalta- Kopiovalmistajana tuokin merkki tunnetuksi tuli. Kun tietoa ja taitoa karttui ja lawsuit "skandaali" oli läpikäyty päätettiin näyttää osaaminen omillaan, ovat näyttäneet että niitä "LP:n tappajia" osataan tehdä. "Living is easy with eyes closed!" |
Billsner 16.12.2007 00:26:38 | |
---|
Mun mielestä on kyse siitä ettei Tokai ole muuta kuin kopiovalmistaja, perusteluna ihan se etteivät ko. merkin ostajat vaan pajan omia suunnittelemia kitaroita osta. Ehkä tehdas ei panosta tarpeeksi omiin tuotteisiin? Liikevaihto tulee pelkästään G j F merkkien kitaramallien kopioita myymällä. Tämä lienee kaikkien hyväksymä/tunnustama tosiseikka? Tekeehän Yamahakin stratoja (Pasifica) vaikka niillä on myynnissä vaikka minkänäköistä soitinta ja vempelettä. Ei sellaista mallia taida ollakkaan josta ei olisi joku x-merkki tehnyt kopiota. Tämä nyt menee tosi off-topic. Wrapped in plastic |
Ziggy Bubba 16.12.2007 00:31:51 (muokattu 16.12.2007 00:49:06) | |
---|
Mitään epäilystä minulla ei ole etteikö tietotaitoa valmistaa hyviä kitaroita löytyisi. Itse näkisin että Ibanezin viitoittama tie on huomattavasti rakentavampi -kaikkien kannalta- Kopiovalmistajana tuokin merkki tunnetuksi tuli. Kun tietoa ja taitoa karttui ja lawsuit "skandaali" oli läpikäyty päätettiin näyttää osaaminen omillaan, ovat näyttäneet että niitä "LP:n tappajia" osataan tehdä. Tästä olen kyllä just samaa mieltä. Ibanez on tosiaan jaksanut vielä kehitellä noita omia mallejaankin vuodesta toiseen, eivätkä ole jämähtäneet siihen hyväksi havaittuun - vaikkeivät firman kitarat erityisemmin kiinnostakaan mua, niin tästä täytyy heittää rispektiä. Tokailla taas ne omat mallit eivät ole oikein otaneet tuulta alleen. Firma tekee siis just sitä mitä kansa haluaa: Gibsonin, Fenderin ja PRS:n mallien näköisiä kopioita. Olivat Tokain kitarat miten hyviä tahansa, mulle ne ovat aina vain kopioita, eli Love Rockeja ja Breezysoundeja - Les Paulit ja Telecasterit on sitten erikseen. Vaikkeivät yhtä hyviä olisikaan :) E: Ja siitä Tokain edullisuutta en menisi enää nykypäivänä kovin hirveästi hehkuttamaan, kyllä esim nuo Love Rockit ovat jo aika kovissa hinnoissa... Ja Gibsonilta alkaa saamaan yhä halvemmalla noita Faded ym. malleja. E2: ja nuo "Les Paul Reborn" kuvat on jo naurettavia... "On se oikee, siin lukee!" :D "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
Panzerwag 16.12.2007 01:13:12 | |
---|
E: Ja siitä Tokain edullisuutta en menisi enää nykypäivänä kovin hirveästi hehkuttamaan, kyllä esim nuo Love Rockit ovat jo aika kovissa hinnoissa... Ja Gibsonilta alkaa saamaan yhä halvemmalla noita Faded ym. malleja. Ja pari huomionarvoista seikkaa ovat mm. 1) Gibsonin LP:n hinta aina Studiosta alkaen sisältää kovan laukun ja 2) Gibsonin mikit ovat vähintäänkin hyvät, ellei erittäin hyvät verrattuna useimpien Tokaiden stock-mikkeihin. No tietysti se vetää tommosella '59:llä kun sillä ei ollut hienompaan varaa. |
Ei kai merkillä niin väliä ole... Kun ajattelee vaikka niin, että Gibsoneita saa halvemmalla kuin Tokain kitaroita. Halvin G alle 700€, hyvä T 1500€. Itse koen enemmän soittimen hyvyyden tai huonouden työkaluna. Ja siltä pohjalta olen päätynyt omiin valintoihini. Itse ostaisin esimerkiksi Gibsonin sitten ihan muista syistä jos sellainen tarve olisi. |
tuomittu 16.12.2007 11:51:29 | |
---|
Se on jännä juttu. Kun lukee näitä Tokaista tai Gibsonista tehtyjä ketjuja, niin tulee kaikkein vahvimmin se fiilis, että ihmiskunnalla ei ole mitään toivoa. I broke my G-string while fingering A minor. |
marge14 16.12.2007 19:47:45 | |
---|
Kumpi on parempi tokai vai epiphone? :D hirveesti kiistaa ollu näistä mikä on paras :D |
joukov 16.12.2007 20:14:31 | |
---|
Kumpi on parempi tokai vai epiphone? :D hirveesti kiistaa ollu näistä mikä on paras :D Älä kaiva verta nenästäsi, marge. Tuollaisilla typerillä kysymyksillä pääsee vain jäähylle. Mene soitinkauppaan ja kokeile. Mielellään ota joku asioista tietävä mukaan ja osta joku juuri omaan käteesi sopiva keppi. KISSology Vol.3, 18.12.2007 |
marge14 16.12.2007 20:37:18 | |
---|
Entä jos en tunne ketään kitara ihmistä?.. |
Ziggy Bubba 16.12.2007 20:39:03 | |
---|
Entä jos en tunne ketään kitara ihmistä?.. Ota vaikka kitarakaupan setää kädestä ja hymyile sille nätisti - ehkä hän auttaa sinua ongelmissasi. "I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson |
ranttis 16.12.2007 20:39:09 | |
---|
niinpä... |