Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson Les Paul Studio?
1 2 3 4 5
sepesorsa
15.12.2007 11:10:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii mitä eroja noihin standard tai muu "tavallisiin malleihin" ku hinta 1000 vähemmän? ja onko paljon köyhempi ku standardi? kokemuksia?:)
 
luonto potkii munille
MaxDamage
15.12.2007 12:08:56 (muokattu 15.12.2007 12:10:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se vähän köyhempi. Mutta ei paljon. ;)
 
Studio on ohuempi kuin Stankku eri jos nyt karkeasti yleistetään niin "Vähemmän puuta=Vähemmän soundia". Mikä ei missään nimessä tarkoita tässä tapauksessa että soundi olisi jotenkin ohut ja huono.
 
Olen törmännyt erittäin hyviin studioihin joiden omistajat ovat niihin täysin tyytyväisiä eivätkö halaja niitä vaihtaa stankkuihin. Monille plussana on kevyempi paino ettei selkä väsy niin nopeasti.
 
Jos haluat aidon Gibsonin niin studiosta on hyvä lähteä liikkeelle. Voithan myöhemmin myydä sen ja ostaa stankun jos siltä tuntuu ja saat kuitenkin siitä käytettynä ihan mukavasti pätäkkää. Ja... Jos haluat nimenomaan Gibsonin niin osta se äläkä kopiota. Aito on kuitenkin aina aito etkä joudu todistelemaan itsellesi jatkuvasti miten kopiosi on parempi kuin "The real thing" siksi että ei ollu rahaa ostaa Gibsonia.

Kuten olet ehkä täältä jo lukenut, Gibsoneissa laatu heittelehtii. Ikävä kyllä. Joten tsekkaa kitara kunnolla ennen ostamista.
 
Dr. Muff
15.12.2007 12:19:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Munsta Studiossa ei ole mitään vikaa. Hieno kitara. Siitä puuttuu reunalistat ja uudemmissa kansi on mitättömän vähän ohuempi. Eli jos löydät soivan studion niin go for it. Mikit o hyvät, raudat o muutenki ihan kelvolliset. Melkein alkoi harmittamaan oman Alpine white studion myynti.
 
Uudet stankut ja myös studiot taitaa olla lähes onttoja. Weight relief-reikien sijaan kunnon koverrukset. Ei liiemmin houkuttele, itse katselisin vanhempia.
 
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
LamaAjanElvis
15.12.2007 12:19:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten olet ehkä täältä jo lukenut, Gibsoneissa laatu heittelehtii. Ikävä kyllä. Joten tsekkaa kitara kunnolla ennen ostamista.
 
Laatu heittelehtii ihan missä vain. Mexicon Fenderit tosin toimii aina ja Ibanezit ihan halvimmasta lähtien :)
 
Sormet lähtee soundista. "I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
hapan
15.12.2007 12:21:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siitä puuttuu reunalistat...
 
... joka on edullisempi vaihtoehto, kun nauhoja vaihdellaan.
 
Mun mielestä tuo riisuttu Studio on parempi, kuin standard. Siinä ei oo mitään ylimääräistä hinnan korottajaa, mutta silti se soi heviletin hienosti ja soundaa, mille pitääkin. Ja kaiken lisäksi se on edullinen.
 
Tympee Huttunen
15.12.2007 12:56:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se vähän köyhempi. Mutta ei paljon. ;)
 
Studio on ohuempi kuin Stankku eri jos nyt karkeasti yleistetään niin "Vähemmän puuta=Vähemmän soundia". Mikä ei missään nimessä tarkoita tässä tapauksessa että soundi olisi jotenkin ohut ja huono.

 
Päteekö tuo kaikkiin vuosimalleihin? Mulla on joku '92 Studio ja se on kyllä melko paksu. Kitaran olemus on mieleeni - ei turhia blingbling-koristeita. Yksinkertainen ja toimiva peli.
 
http://www.facebook.com/photo.php?pid=140248&l=2b2a7&id=693754260
Valdemart
15.12.2007 12:56:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellanen Alpine White Les Paul studio kyllä himottais. Ei taida maksaa kuin 1.000 € Suomessa. Ehkä sitten joskus, kun on taas rahaa.
 
You Can't Put Your Arms Around a Memory
hapan
15.12.2007 13:05:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päteekö tuo kaikkiin vuosimalleihin?
 
Mä luulen, että kaveri puhui tasakantisista Studioista. Nuo kaaverakantisethan ovat öbaut standardinlaisia.
 
MaxDamage
15.12.2007 13:15:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulen, että kaveri puhui tasakantisista Studioista. Nuo kaaverakantisethan ovat öbaut standardinlaisia.
 
Totta muuten. Tästä oli kyse ja näinhän se menee
 
MaxDamage
15.12.2007 13:18:58 (muokattu 15.12.2007 13:20:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laatu heittelehtii ihan missä vain. Mexicon Fenderit tosin toimii aina ja Ibanezit ihan halvimmasta lähtien :)
 
Totta tämäkin. Kitarat ovat yksilöitä ja mitään kitaraa ei mielellään pitäisi ostaa kokeilematta. :)
 
Kommentti oli tarkoitettu lähinnä ennalta ehkäiseväksi ettei heti joku Tokai- omistaja tule tänne vinkumaan omansa paremmuudesta ja Gibsonin "Niin hirvittävän kauheasta yleistasosta". Mihin nämä topicit yleensä menee...
 
-Cale
15.12.2007 13:45:16 (muokattu 15.12.2007 13:54:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellanen Alpine White Les Paul studio kyllä himottais. Ei taida maksaa kuin 1.000 € Suomessa. Ehkä sitten joskus, kun on taas rahaa.
 
Tuommoinen on kyllä pirun hieno, vielä kullitetulla hardwarella! Itsekin kuolasin kauan tuollaisen perään mutta en enää sen jälkeen kun pääsin testaamaan kyseistä keppiä. Aivan järkyttävä soittotuntuma. Noh, ehkä se oli vaan huono yksilö tai oudokseltaan kömpelö kun stratoihin on tottunut. Sen verran täytyy kyllä todeta että jopa taannoin omistamassani Epiphonen Les Paul stankussa oli parempi tatsi kuin tuossa Gibbonin studiossa.
 
Edit: Kysynpä vielä että mitä pieni-/lyhytsormiset tai pienikätiset (-mulkkuisetkin) ovat mieltä lespojen soittotuntumasta noin yleensäkin? Oletteko kokeneet paksun kaulan epäsopivaksi vai istuuko se käteenne jopa paremmin? Kauhean leveä otelautahan noissa ei vissiin ole mutta aika pökkelö se kaula kyllä muuten on ainakin omasta mielestäni. Vaikka kaippa siihenkin voisi tottua...
 
wiggy
15.12.2007 14:54:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä ostin Lp studion ehkä enimmäkseen just hyväntuntuisen ja riittävän paksun kaulan takia. Kädet mulla on kai aika keskikokoiset.
 
Iron Horse
15.12.2007 15:11:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta tämäkin. Kitarat ovat yksilöitä ja mitään kitaraa ei mielellään pitäisi ostaa kokeilematta. :)
 
Kommentti oli tarkoitettu lähinnä ennalta ehkäiseväksi ettei heti joku Tokai- omistaja tule tänne vinkumaan omansa paremmuudesta ja Gibsonin "Niin hirvittävän kauheasta yleistasosta". Mihin nämä topicit yleensä menee...

 
Ei millään pahalla, ja mitenkään puolustelematta Tokain ah-niin tökeröä Gibsonin ja Fenderin kitaroiden kopiointia, mutta moniko on puhunut tässä ketjussa vielä Tokaista, ja kun katsotaan mitä tahansa Tokai Love Rock -ketjua, niin siellä suositellaan heti Epiä, Gibsonin Studiota, ja muitakin malleja (Std ja Special). Saahan niitä suositella, ei siinä mitään, mutta on turhaa alkaa valittamaan Tokain omistajien olevan aina kaulassa kiinni, kun mainitaan Gibson Les Paul, tuo kitaroiden ylijumala, joka on aina ja iänkaikkisesti parempi kuin muut, yksilöistä riippumatta, aamen.
 
Mutta ei viedä tätä ketjua sotimiseen. Sanon silti, että kannattaa kokeilla myös Epiphonen Elitist-sarjaa, muita japanilaisia epejä, ja Heritage-sarjaa, sekä Tokain japanilaisia 700-1300 € hintaluokan kitaroita, ja Edwardseja. Mutta kokeile toki sitä Gibsoniakin.
 
One String to Rule them all, One String to find them, One String to bring them all and in the Darkness bind them, In the Land of Mordor where the shadows lie.
juhajuha
15.12.2007 15:54:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen Studion onnellinen omistaja jo vuodesta 1999, en koskaan laittaisi pois. Parempia Les Paul mallisia kitaroita ovat olleet vain kalliimmat gibsonit, kopiot eivät ole pystyneet samaan. Standardeja olen soittanut ja kyllähän nekin hyviä ovat. Soundissa studio tuskin paljoa häviää korvalla kuunneltuna.
 
RED NUMBER TWO "Niin delay vastaa kuin sinne huutaa."
muuttolintu
15.12.2007 16:02:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jep ostin jotain viikko sitten aw studion.
mukava luuttu. tosin ruotsissa? kaikki säädetty
päin pers*
noin tunnin säätelin mikkien korkeutta.
intonaatio oli kans kopioitu jostain kirkiisin sippiviulusta.
noh mikään ylivoimanen tehtävä..edes sohvalla ;)
 
tuli jäädäkseen.
 
ninokoo
15.12.2007 16:18:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä löytyy ainakin erittäin tyytyväinen Studion omistaja. Ei tosin ole ollut tuo kitara kuin kohta kuukauden päivät, mutta kyllä omaan käteen istuu tuo aivan täydellisesti. En tuosta mitään vikaa pysty löytämään, vaikka haluaisin, todella hienosti viimeistelty kitara. Intonaatio ja kaikki oli myös säädetty viimeisen päälle kohdalleen. Itselle tuo Les Paul malli on se aivan ehdoton ykkönen ja siksi tuon ostin, kun tuo valkoinen himottanut jo pitemmän aikaa.
 
Itse ostin kitaran DLX Musicista, jossa oli (tai on vieläkin?) erä mustia, punaisia ja valkeita (alpine white) Studioita hintaan 995e.
 
Omalla sivulla muutama kuva tuosta omastani.
 
...where i'm surrounded by walls of one hundred thousand guitars
Freewheeler
15.12.2007 19:36:10 (muokattu 15.12.2007 19:36:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko joku Stankun omistajista ystävällisesti mitata bodyn paksuuden? En nimittäin usko, että oma '03 Studioni on yhtään poikkeava Stankun mitoista ja muodoista. Eikä soundikaan voi olla erilainen ;-)
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
WinterMad
15.12.2007 20:20:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Standardin syvyys on noin 4,8-4,9cm
 
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
Les Fender
15.12.2007 20:24:19 (muokattu 15.12.2007 20:26:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko joku Stankun omistajista ystävällisesti mitata bodyn paksuuden? En nimittäin usko, että oma '03 Studioni on yhtään poikkeava Stankun mitoista ja muodoista. Eikä soundikaan voi olla erilainen ;-)
 
51 millimeetriä. Custööm oli (siis on) tooosii reilusti, eli millin paksumpi. Soundin eroavaisuutta en mitannut:)
 
E: Tuo mitta on kaulan ja bodyn yhtymäkohdasta, hihnatapin pualelta tosiaan näemmä hivenen ohkosempi.
 
"Living is easy with eyes closed!"
Freewheeler
15.12.2007 20:46:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Standardin syvyys on noin 4,8-4,9cm
 
No on siinä jotain eroa. Jakin kohdalta 4,6 cm on Studioni.
 
Melko samoissa mitoissa silti.
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «