jakeni 14.12.2007 22:40:58 | |
---|
No niin,nyt se on tapahtunut..(tänään 14.12.07) Lähdettiin ajoissa Tampereelta kohti Ylihärmää ja MB 410 pelkääjänpuolen etupyörän laakeri otti hatkat ja sanoi sopimuksen irti vähän ennen Virtain kylää. Ei muuta kuin hiljaa nilkuttamalla Virtain keskustaan ja sieltä apuva tulikin; paikallinen kyläseppä Aku lupasi korjata Mesen viikonlopun aikana? Saatiin Tampereelta Pepiton pirssi ja Pekka tuli meitä ystävällisesti noutamaan,josta suuri kiitos hänelle.Kamat vaihdettiin autosta toiseen. Oli muuten raju baari Virroilla= Toisvesi,jossa poikettiin kyytiä odottaessa. Keikka kuitenkin tyylikkäästi peruttiin asiakkaan kanssa puhelimessa,aikataulu oli kussut jo niin pahasti ettei pikkukoulu väki olisi ollut varmaan mielissään. Ei ole kovin usein meikäläiselle tapahtunut tätä hommaa,edellisestä kerrasta on 3v.aikaa. On muuten aika outoa olla perjantaina himassa tähän kellon ja vuodenaikaan. Hyvää Joulua kaikille tutuille! t. Jake & Voimaorkesteri Tultiin kakkosena,lähettiin ykkösenä! |
jurpontor 14.12.2007 23:50:19 | |
---|
Pari kertaa korjattu erilaisia pommeja milloin missäkin olosuhteissa, aina ollaan tosin ehditty. Kerran yhden värkin kytkin herkes irrottamasta ja itellä oli promillea. Opetin sitten kuskin ajelemaan ilman kytkintä, perille päästiin. Valoista startilla liikkeelle ja jarruilla stumpaten risteykseen - ei ollut oikea auto kyseessä, esim. vanha Scania lähtee liikkeelle ilman kytkintäkin tarvittaessa, tosin nopea ja riuska saa olla. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
jykke65 15.12.2007 00:26:02 (muokattu 15.12.2007 00:33:36) | |
---|
Pari kertaa korjattu erilaisia pommeja milloin missäkin olosuhteissa, aina ollaan tosin ehditty. itellä oli promillea. Kusipää! Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! Tarkotin että toi Jurpo on kusipää kun kehuskelee promilleillaan!! Tosi sankari! Miesten mies! Aito oikea! Voittaja! Tai sitte surkea luuseri jonka pippeli ei pelaa kuin pikku pöhönäs? Mut kun kännis suhaa niin tytöt tykkää! Hard Hump Halleluja!! Eller hur??? |
welho 15.12.2007 00:29:29 | |
---|
Viimeksi kuukausi sitten levis vaihdelaatikko motarille hämeenlinnan kohdassa kun menin snadiinpäin.. Tunnin myöhästyin checkistä.. Oli onni myötä ja kaveri sattui olemaan liikenteessä jonka kyydillä pääsin keikalle:) www.welhodrum.com, www.myspace.com/welhodrum |
jurpontor 15.12.2007 01:23:41 (muokattu 15.12.2007 01:29:06) | |
---|
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! Tarkotin että toi Jurpo on kusipää kun kehuskelee promilleillaan!! Tosi sankari! Miesten mies! Aito oikea! Voittaja! Tai sitte surkea luuseri jonka pippeli ei pelaa kuin pikku pöhönäs? Mut kun kännis suhaa niin tytöt tykkää! Sitä just tarkotin, etten itte ajanu ku oli promillea. EDIT: jos oisit lukenu seuraavankin lauseen, ni oisit tajunnu. "Opetin sitte kuskin..." EDIT2: ne promilletkin ois todennäköisesti olleet aika tulkinnanvaraisia, edellisillasta mahdollisesti jääneitä. Tykkään vaan pelata varman päälle kun oon kuljetusalalla "pääduunissa". Pippeli pelaa toistaiseksi ihan tarpeeks hyvin, ainakin pissata pystyy yhä. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
EP 15.12.2007 02:44:38 (muokattu 15.12.2007 11:01:22) | |
---|
En! ..mutta kyllä se Leivon vanha pulla-auto muutaman kerran teki kepposet tien päällä (80 -luvulla), aina päästiin kuitenkin matkaa jatkamaan tavalla tai toisella ..eli ei oo jääty! :) Kylmäkosken TB :lle se kerran levisi (talvi ja n. 20 astetta pakkasta) ja matkaa jatkettiin erään lähistön, muistaakseni taksiautoilijan transitilla. Siellä takaosassa oli lämmityksenä "kaasutohotin" (jota EI saa käyttää lämmitykseen, suljetussa tilassa) ja sillä lämmiteltiin Carillo -pulloa, josta maisteltiin vuoron perään, taisipa olla eka kerta kun olin keikalla päissäni, et jotain kivaa siinäkin, hehee.. Sama TB ei lainannu tunkkia meille kun meni rengas, (olivat sulkemassa, mahtavaa asiakaspalvelua) vaan piti läheisen maatalon avuliasta isäntää vaivata ..paska TB! 8) |
isojussi 15.12.2007 02:58:21 | |
---|
...edellisestä kerrasta on 3v.aikaa.. Millähän autolla..... HOHO! Mä jäin tolla mun Mesellä toissa keväänä tien päälle 5 km ennen Koskin TB:n kylmää asemaa, kun arvion polttoainemäärän väärin (mittari ei toimi). No vaimokulta pelasti ja kiikutti kannullisen naftaa omalla autollaan ja matka jatkui. Toinen arviointivirhe sattui viime viikon perjantaina, mutta sillon oli 17 varalöpöö mukana. Viime vuonna meni just Pyryn päivänä laturi ja ajoin käytännössä ilman valoja ketjut päällä siinä tolkuttomassa myräkässä koskista kotiin. 16.11 sain startti apua Helmen äijiltä Auran Shellillä. Ai niin: toissa kesänä kytkinnesteet kypshäti, mutta hyvin pääsin kotiin, kun matkaa oli vaan kilometri. Kaasuvivusto ajosi onneksi kotipihaan. Etupyörän laakeri hajos kanssa käytänössä kotipihaan, mutta kesti onneks kolmen kilsan päähän velipojan moottoripyöräkorjaamolle. Vanha Mersu on seikkailu! Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
uruttaja 15.12.2007 03:00:48 | |
---|
Ollaan jääty tien päälle monesti. Milloin peräkärryn rengas meni ohi vetoautosta, milloin bussista katkes kardaaniakseli, milloin vebasto syttyi palamaan. Mutta aina on kotiin päästy. Tänäänkin. |
jurpontor 15.12.2007 03:09:36 | |
---|
Millähän autolla..... HOHO! Kytkimen irrotustoiminnon hukkasi Japaninmaan laatutuote Hiace, tuo pakettiauto joka ei koskaan hajoa... Viime vuonna meni just Pyryn päivänä laturi ja ajoin käytännössä ilman valoja ketjut päällä siinä tolkuttomassa myräkässä koskista kotiin. Ei ollut bändiauto, vaan harrastepeli, mutta kesken siirtotaipaleen alkoi valot hiipua ja pyyhkijät sekä puhallin lopettaa toimintansa loskakelillä... tienpäälle ei uskaltanut jättää, ettei kukaan riko, joten magneetillisia taskulamppuja konepellin etureunaan kiinni että vastaantulijat näkee, ja ikkunasta päätä ulos että itsekin näkee. Kaasuvivusto ajosi onneksi kotipihaan. Yhden duunirakkineen kaasu ja sammutin hajosivat kerralla, onneksi korjaamohallissa eivätkä esim. purkupaikalla. Vanha Mersu on seikkailu! ...ja taideteos :) "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
warvick 15.12.2007 06:31:00 | |
---|
Joskus on tippunut autosta erinäköisiä osia vauhdissa esim:Raidetanko mb 207:sta, joskus akut lopahtaneet; mutta ei sen kummempaa jne perushommaa..No viimenen oli oli eilen,bussista tippu vessan tyhjennysventtiilin korkki ku osui kantoon, mut se ei tosin matkaa haitannu=) Sen minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa unohtaa... |
Sertzo S 15.12.2007 06:55:23 (muokattu 15.12.2007 06:58:05) | |
---|
Urani aivan alkuaikoina jäätiin kovassa talvipakkasessa Oulusta Kuusamoon mennessämme keikka-auto Ford Zephyrin hajotessa n. parikymmenta kilsaa ennen Kuusamoa tien päälle. Onneksi lähellä oli kauppa, josta saimme soitettua taksin Kuusamosta, jotta päästiin keikkapaikalle ajoissa. Liksat menivätkin sitten siihen kyytiin. Auton omistaja, fonistimme, hakikin sitten sen hinauksessa Ouluun aikoinaan. Hän oli vaihtanut itse venttiikoneiston autoonsa ennen keikkaa aivan vain huvikseen, joten lieekö syy ollut sitten epäonnistuneessa asentamisessa, joka oli syy koneen särkymiseen. En muista nyt miten päästiin sieltä kotiin keikan jälkeen. Tuo tapahtui kuitenkin v.1966 talvella. |
jakeni 15.12.2007 09:56:29 | |
---|
Millähän autolla..... HOHO!
Jussi..ei muuten ollut se sun peli,vaan 310 Mb,se sininen bussihelvetti! - pieksämäki-varkaus välille;missä ei ole mittään,onneksi Leinos Pena tulenliekistä lähetti apuva,vieläkin lämmittää muistot siitä! Tultiin kakkosena,lähettiin ykkösenä! |
oivasorsa 15.12.2007 10:38:34 | |
---|
Jussi..ei muuten ollut se sun peli,vaan 310 Mb,se sininen bussihelvetti! - pieksämäki-varkaus välille;missä ei ole mittään,onneksi Leinos Pena tulenliekistä lähetti apuva,vieläkin lämmittää muistot siitä! Toi bussi on muuten ihan livekäytössä, eikä nyt o tielle jättäny. kop kop. Soittaja soittaa - haitaristi haittaa. |
isojussi 15.12.2007 11:52:05 | |
---|
...Tuo tapahtui kuitenkin v.1966 talvella. Kertaheitolla tuntee ittensä poikaseks: Mä oon syntyny tuolloin. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 15.12.2007 11:57:11 | |
---|
Jussi..ei muuten ollut se sun peli,vaan 310 Mb,se sininen bussihelvetti! Ai se.... Oon muuten silti edelleen tyytyväinen autoauppoihimme, vaikka remonttiakin on piisannu - et kumminkaan mitään sikaa myynyt säkissä ja onhan noita kilometrejäkin kertyny sillä mullakin jo kohta 70 000. Ai niin Viialan nahkatehtaan pihassa on myynnissä tommonen 207 humppakuutio, jolla on ajoaikaa ens kesään asti. Hinta näky olevan 1800 ja kohtuu siisti äkkiä kattoen. pl ovien alareunat. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
artope 15.12.2007 11:59:05 | |
---|
Kertaheitolla tuntee ittensä poikaseks: Mä oon syntyny tuolloin. Katos, mitä ikätoveri!! "Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta omapahan on mielipiteeni" |
isojussi 15.12.2007 12:00:58 | |
---|
Katos, mitä ikätoveri!! Mitäpäs tässä - kinkkuvoileipää aamupalaksi syön. -66 on hieno vuosikerta. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
artope 15.12.2007 12:04:48 | |
---|
Yhden kerran oon ite jääny keikkareisulla tien päälle, kun vanha Kadettini oli ollut juuri merkkihuollossa ja olivat asiantuntevat huoltomiehet jättäneet bensaletkun kiristämättä. En sentäs myöhästyny, mutta bensalle haisin koko ehtoon. Ai niin kerran Transitista meni rengas, mutta sillon olin omalla autolla liikkeellä. Kosketinsoittaja oli yltä päältä kurassa vaaleine keikkahousuineen mahtavan näköinen lavalla... "Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta omapahan on mielipiteeni" |
artope 15.12.2007 12:05:35 | |
---|
-66 on hieno vuosikerta. Sanoisin parasta A-ryhmää. "Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta omapahan on mielipiteeni" |
Toi bussi on muuten ihan livekäytössä, eikä nyt o tielle jättäny. kop kop. Onko sama peli,vai? Kilpi oli UFI-jotain? Hyvä,hyvä,jos näin on...Kestää kyllä ydinsodankin varmaan. Silloin meni takarengas ja varapyörän kiinnitys systeemit oli niin ruosteessa,että rälläkkä hommilla vasta saatiin uusi fillari alle. Kannattaa muuten aina ziigaa tuon vararenkaan tilanne!!! Tultiin kakkosena,lähettiin ykkösenä! |