Aihe: eko tiger P106
1
aatu24
14.12.2007 15:54:15
Hei!

Onnistuin ostamaan Eko Tiger 2 manuaaliset urut mallia Eko Tiger P106. Tehoksi ilmoitetaan 50 wattia ja model nro on 3246 ja serial nro on 0562. Onnistuisiko joku näillä tiedoilla onkimaan jisätietoa? Itse yritin kaivella netissä Ekon omilta sivuilta, mutta kun italian taitoni on suoraan sanoen olematon, niin asia jäis sitten siihen.

On vietävän painava peli, vaaka näyttää 39 kiloa, ja veikkaan että jo kaiutinelementit panavat paljon. en ole tuota vielä avannut, mutta kinnostaisi tietää milloin ko. "Tiikeri" on valmistettu.

Minulle saa lähettää mailia suoraankin osoitteeseen aatu24@suomi24.fi.

A@tu
jurpontor
14.12.2007 16:36:26
50 wattia on rakkineen sisäänottoteho sähköverkosta. Ämyreitä ajellaan muistaakseni noin kymmenen watin voimin.

Härvelisi on '70-luvulta, tuon tarkempaa tietoa löydät avaamalla sen - muistaakseni noissa on jo IC-jakajat, kato niistä nelinumeroinen päiväys. Siinä on vuosi ja viikko.

Sarjanumerolla tuskin löytyy mitään. Esim. Farfisoitten sarjanumerot ovat täysin satunnaisia eikä niistä ole pidetty minkäänlaista kirjaa.
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
aatu24
14.12.2007 16:41:38
Terve!

Kiitoksia, sentään vuosikymmen löytyi. ei ihan John Lordin soittimet, mutta melkein. Täytyy avata ja katsoa nuo jakajat. Onko vielä tietoa mistä löytyisi mahdollisesti manuaalia tai jotain kytkentä kaaviota?

A@tu
jurpontor
14.12.2007 23:39:42
Terve!

Kiitoksia, sentään vuosikymmen löytyi. ei ihan John Lordin soittimet, mutta melkein. Täytyy avata ja katsoa nuo jakajat. Onko vielä tietoa mistä löytyisi mahdollisesti manuaalia tai jotain kytkentä kaaviota?

Ei ton kanssa tartte kumpaakaan. Kysy täällä ni vastataan.
aatu24
15.12.2007 10:34:12
Terve!

Eipä sillä että ettei tuota osaisi kläyttää. Kytkentä kaavio vaan kiinnostaisi muuten. Huomenissa on tarkoitus tehdä "avaus" tuolle soittimelle ja katsoa mitä se pitää sisällään.

A@tu
aatu24
15.12.2007 15:42:54
Terve!

Millainen sinun Eko soitin on? Minä ostin ensimmäisen Eko "tiikerin" 12 vuotiaana. Maksoi 1200 markkaa, ja oli 4 oktaavia ja yksi manuaali. Joitakin eri soundeja, ja rytmikone oli sellainen että muistutti enemmänkin koiran haukuntaa. Tämä "tiikeri" jonka nyt ostin on huippupeli siihen verrattuna. Vähän kuin John Lordilla aikoinaan :)))))

Moi. Omassa EKO:ssani oli valmistusvuosi muistaakseni leimattu kannen sisäpuolelle, tigereistä en tiedä.
jurpontor
15.12.2007 16:19:04
Vähän kuin John Lordilla aikoinaan :)))))

Tässä vähän kuin Jon Lord kotibileissä viihdyttämässä neitoja aikoinaan.

http://www.combo-organ.com/Misc/UnknownCombo.jpg
aatu24
15.12.2007 17:35:58
Jesh! Jaska Puntti tyyli ja kaikkea :)))) Soitin on huippu

Tässä vähän kuin Jon Lord kotibileissä viihdyttämässä neitoja aikoinaan.

http://www.combo-organ.com/Misc/UnknownCombo.jpg
Murgo
15.12.2007 18:13:30

Terve!

Millainen sinun Eko soitin on? Minä ostin ensimmäisen Eko "tiikerin" 12 vuotiaana. Maksoi 1200 markkaa, ja oli 4 oktaavia ja yksi manuaali. Joitakin eri soundeja, ja rytmikone oli sellainen että muistutti enemmänkin koiran haukuntaa. Tämä "tiikeri" jonka nyt ostin on huippupeli siihen verrattuna. Vähän kuin John Lordilla aikoinaan :)))))

Mulla oli sellainen 2-sormioinen "mööpelimalli", muistaakseni Domus 2000 malliltaan. Siitä oli jakajapiiri hajalla eikä sellaista oikein mistään saanut, joten purin sen varaosiksi ja hommasin tilalle Wiggen-merkkisen (GEM sisuskalut), jonka muunsin "Keikkamalliksi" sahaamalla alaosan pois yms. http://irc-galleria.net/view.php?nick=Murgoh&image_id=53623714 Laite on nyt taas minulla kotona harjoittelusoittimena, treenikämpällä on nykyaikaisemmat vehkeet. Noissa 70-luvun vehkeissä on ihan omanlaisensa soundit, jotkut tykkää, monet ei...
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
aatu24
16.12.2007 12:21:28
Siistin näköinen peli. Minä ainakin tykkään vanhojen soittimien soundista. Varsinkin orkkis hammondit kuulostaa komeelta. Minulla on lisäksi vanhat Walton Jami soitin 5 oktaavilla ja hipaisunäppäimillä. Olen miettinyt että tekisin niistä hieman keveämmän version kuten sinäkin olet tehnyt sillä erotuksella että Waltoneissa on vain yksi manuaali. Tarkotus olisi lisätä se kolmanneksi manuaaliksi tuohon Eko Tiikeriin. Vahvistimen kautta soittelen pääasiassa ja kotona. En enää keikkaile. Tein sitä hommaa 12 vuotta, tosin bassossa ja rummuissa, en siis urkujen kanssa. LIsäksi minulla on kotona vielä kaksi midikiipparia ja niillä värkkäilen joskus. Kitaroita on useita, mandoliineja, balalaikkoja, bassoja, hanreita, trumpetti ja niin edelleen. vanhemmiten minusta on tullut soitinhamsteri :))

A@tu

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Murgoh&image_id=53623714 Laite on nyt taas minulla kotona harjoittelusoittimena, treenikämpällä on nykyaikaisemmat vehkeet. Noissa 70-luvun vehkeissä on ihan omanlaisensa soundit, jotkut tykkää, monet ei...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)