Aihe: Led zeppelin
1 2 3 4 557 58 59 60 61131 132 133 134 135
Regalis Apertura
14.12.2007 20:11:49
^ Heh Juki pisti aika pahan kommentin tuossa lopussa;)... Niin miksi Mozartin/Beethovenin yms. säveltäjän tuotannosta vedetään vain ne tietyt "biisit" illasta toiseen vuodesta toiseen;)?

Niin takaisin asiaan. Toisaalta olen samalla linjalla kuin Borlag mutta mutta... Kyllähän Zeppelinit ym. vastaavat pitkän linjan kulkijat/reunionin tehneet bändit tietävät rajansa soiton/laulun suhteen (eli "viritetään" biisit nykyäänelle sopiviksi). Ja varsin hyvin tietävät että se lopettamisen aika tulee vastaan iän karttuessa tarpeeksi korkeaksi jossain välissä (no Stonesit varmaan haluavatkin kuolla lavalle kun se hetki koittaa;)). Joten pyritään tekemään levy/keikkoja koska ihmiset, heidän faninsa haluavat heidän tekevän niitä heitä varten. Ja he tietävät että monet maksaisivat ihan mitä vain saadakseen kokea esim. Zeppelinin livenä edes kerran eläissään. Mitä pahaa siinä sitten loppupelissä on että bändi (eli myyjä, jos vertaus sallitaan) saa palkkansa (esim. pääsylipun/levyn myynnistä) ja fani (asiakas, jos vertaus sallitaan) on onnellinen koettuaan viimeinkin Zeppelinin livenä? Tuo O2-keikkahan siis oli hyväntekeväisyyskeikka mutta totta kai Zeppien pankkitileille kertyy lisää jos/kun oma kiertue toteutuu... Onkohan maailmassa yhtään ammattimuusikkoa jolle raha (päätoimeentulo) EI olisi tärkeää (vaikka jotkut väittävätkin toista)? Epäilen.
Borlag
14.12.2007 20:34:41

^ Heh Juki pisti aika pahan kommentin tuossa lopussa;)... Niin miksi Mozartin/Beethovenin yms. säveltäjän tuotannosta vedetään vain ne tietyt "biisit" illasta toiseen vuodesta toiseen;)?

Niin takaisin asiaan. Toisaalta olen samalla linjalla kuin Borlag mutta mutta... Kyllähän Zeppelinit ym. vastaavat pitkän linjan kulkijat/reunionin tehneet bändit tietävät rajansa soiton/laulun suhteen (eli "viritetään" biisit nykyäänelle sopiviksi). Ja varsin hyvin tietävät että se lopettamisen aika tulee vastaan iän karttuessa tarpeeksi korkeaksi jossain välissä (no Stonesit varmaan haluavatkin kuolla lavalle kun se hetki koittaa;)). Joten pyritään tekemään levy/keikkoja koska ihmiset, heidän faninsa haluavat heidän tekevän niitä heitä varten. Ja he tietävät että monet maksaisivat ihan mitä vain saadakseen kokea esim. Zeppelinin livenä edes kerran eläissään. Mitä pahaa siinä sitten loppupelissä on että bändi (eli myyjä, jos vertaus sallitaan) saa palkkansa (esim. pääsylipun/levyn myynnistä) ja fani (asiakas, jos vertaus sallitaan) on onnellinen koettuaan viimeinkin Zeppelinin livenä? Tuo O2-keikkahan siis oli hyväntekeväisyyskeikka mutta totta kai Zeppien pankkitileille kertyy lisää jos/kun oma kiertue toteutuu... Onkohan maailmassa yhtään ammattimuusikkoa jolle raha (päätoimeentulo) EI olisi tärkeää (vaikka jotkut väittävätkin toista)? Epäilen.

Eihän siinä olekaan mitään pahaa, itseni tuo keikka jätti enemmän kuin kylmäksi ja se olikin viestini pointti. Tuo varaukseton suitsuttaminen jokapuolella on suhteellisen naurettavaa. Hyvä jos joku tykkäsi, minä en.

Ja niille laskutaidottomille ketkä ilmeisesti profiilin kuitenkin aukaisivat... kyllä se 30 on tullut täyteen kuitenkin...
MarkoA
14.12.2007 20:46:58
..mutta siinä vaiheessa kun ei enää kykene omia tuotoksiaa livenä oikein esittää niin onko siinä enää mitään mieltä?

Tuo kommentti paljastaa, ettei Zeppelin tuotantoa ole kuunneltuna juurikaan Whole lotta lovea, Rockn roll ja Stairwaytä enempää. Liekö tuota keikan bootleg nauhoitustakaan. Houses of the holy - Presence välillä Zeppelin teki aika monta biisiä jotka kuultiin tuossa konsertissa aikas lähelle alkuperäisessä muodossa. Niin laulun korkeudelta kuin muutenkin soitannollisesti.

Jos ei Zeppelinistä pidä niin ei varmaan tämä ole se paras mahdollinen ketju tulla siitä kertomaan, muttei toki kiellettyäkään. Mielipidetovereita vaan ei löydy niin paljoa.

Ja yhden sävelaskeleen lasku on toki ok juttu. Jos biisit silloin kuulostaa hyvältä niin mikäs siinä.
Mielipiteitä liukuhihnalta jo yli 30-vuotta. Kysy mitä haluat ja vastaan mitä haluan!
Makkari
14.12.2007 22:08:27
Ja yhden sävelaskeleen lasku on toki ok juttu. Jos biisit silloin kuulostaa hyvältä niin mikäs siinä.

Ihan hyvä vaan. Myönnän, että mulla saattaa joskus ottaa hieman korvaan Plantin kiljuminen Led Zep-levyillä. :D
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
rheinone
14.12.2007 23:29:40
Linkkikokoelma liittyen konserttiin:
http://www.palvelin.getmyip.com/evo/reali/zeppelin_links.html

Ihan niinku Mojo:n heebo tossa osuvasti totesi: "Not the Beatles, not the Stones.": Awesome!
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
rheinone
15.12.2007 00:01:37
Rokkenrollin esittäminen (mielellään myös kuuntelu) pitäis kieltää kaikilta yli 29-vuotiailta. Vältyttäis paljolta.

Nii, meikäpojaltaki tulee pissit housuun ihan yhtenään, varsinkin bänditreeneistä palatessa. Noloa.

Viimeks, ku olin vastaavalla tavoin innoissani, joulupukkia odotettiin laskeutuvaksi hulikopterilla joskus 7-ketluvulla. Himaan ku yritin juosta karamellien jaon jälkeen, kakit tuli housuun jo puolivälissä matkaa. Noloa.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Joees
15.12.2007 15:56:21 (muokattu 15.12.2007 15:57:06)
Eli pointtisi on?

Just se mikä siinä oli. Jos et hiffannut, niin sitte siinä oli yhtä paljon pointtia kun sun viesteissä.

E: Ja toki mä hiffaan jos tuo ei kolahtanut, en mä sillä.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
reos
15.12.2007 19:42:20
Rokkenrollin esittäminen (mielellään myös kuuntelu) pitäis kieltää kaikilta yli 29-vuotiailta. Vältyttäis paljolta.

:) kenkkunen hei, ei rokkenrollia esitetä, sitä eletää ja ollaa.
basso / 2 vuotta. Lyömäsoitin se on eikä keräilytavara.
Musta Arkipyhä
17.12.2007 15:04:48
Toi rahastusväite on aika usein esitetty näiden comebackien kohdalla.Se vaan mun mielestä ontuu siinä suhteessa ,että melkolailla monella näistä (Purple,Zeput jne.) äijistä ei liene kovin suuri käteisen tarve.Siksi on vaikea nähdä siinä motiivia.Poikkeuksia toki löytyy ,mutta ehkä enemmän jostain "keski raskaasta" sarjasta.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
rybk
17.12.2007 16:49:45
Noi rahastajat on ihan muuta porukkaa...

http://www.nme.com/news/led-zeppelin/33238
On kioski ohimolohkossain Rosalyn Carterin muotoinen. Für ich niemals, niemals schlafe einsam.
Makkari
17.12.2007 17:23:54
Noi rahastajat on ihan muuta porukkaa...

http://www.nme.com/news/led-zeppelin/33238

Hahahaha! Sit ne voi näyttää kavereilleen, että kattokaa, mä olin siellä! :D
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
orionstar
17.12.2007 17:27:11

Caught under wheels' roll...
man9
17.12.2007 20:31:04

http://www.lsionline.co.uk/news/?SF6K0V

Toivottavasti joku vuotaisi nuo äänitykset maailmalle...
Ziggy Bubba
18.12.2007 02:55:04 (muokattu 18.12.2007 02:57:50)

Kyllähän nuo patut tuntuivat ihan kohtuullisessa kunnossa olevan tuolla keikalla (vaikka Pagen soitto oli aikamoista sekoilua välillä), mutta jotenkin esim. tuota Stairway-vetoa kuunnellessa tuli mieleen, jotta "miksi en laita samantien soimaan sitä How The West Was Won -vetoa?" Siinä kun oli sitä tunteen paloa ja meininkiä niin eri tavalla kuin tässä... Noh, antaa pappojen veivata :)

E: Tyylikkäintä olisi jättää homma tähän, ei tästä enää mainetta ja (eteenkin) mammonaa ihmeempää irtoa :)
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson
MarkoA
18.12.2007 09:53:57
E: Tyylikkäintä olisi jättää homma tähän, ei tästä enää mainetta ja (eteenkin) mammonaa ihmeempää irtoa :)

Niin ois hyvä. Tai miten jos se DVD tuosta keikasta vielä pukattais markkinoille ;)
Mielipiteitä liukuhihnalta jo yli 30-vuotta. Kysy mitä haluat ja vastaan mitä haluan!
Jäärä
18.12.2007 14:00:12
... itseni tuo keikka jätti enemmän kuin kylmäksi ja se olikin viestini pointti. Tuo varaukseton suitsuttaminen jokapuolella on suhteellisen naurettavaa. Hyvä jos joku tykkäsi, minä en.

Mä olen aika samoilla linjoilla. Tosin ne clipit on olleet aika huonosoundisia.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Stain
18.12.2007 15:59:10
Tietääkö joku mitä tapahtuu Living Loving Maid -kappaleen 2:25 -kohdassa? Aivan kuin joku esim. rumpumikki menisi pois päältä, soundi menee yhtäkkiä jotenkin tukkoon. Jännä juttu, en ole ennen edes huomannut tuota.
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... " - Kristiina, The Micragirls -
HaloOfFlies
18.12.2007 16:00:19

Kiertue on ilmeisestikin harkinnassa. Aika uskottavalta kuulostaa, kun se on bändin promoottorin suusta tullut.

http://www.gigwise.com/news/39546/l … to-play-cardiffs-millennium-stadium
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
paavi
18.12.2007 16:37:41
muutaman klipin oon nähny ja ainakin jossain kuului taustalaulua...kuka siellä veti taustoja?
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)