Aihe: Mikkisuosituksia Epiphone DOT:tiin
1
pjl
12.12.2007 11:01:34

Tarkoitus olisi vaihtaa/vaihdattaa mikit 90-luvun Epiphone DOT:tiin (335 mallinen). Samalla olisi tarkoitus tehdä splittaus ainakin kaulamikille. Tarjontaa tuntuu olevan mikeistä jopa liiaksi asti ja haarukointi on vähän hankalaa.

Nykyiset mikit ovat saundiltaan aika tummat. Hivenen "tumput" jopa. Hakusessa olisi siis jotain hivenen kirkkaampaa mutta ei kuitenkaan ohutta. Soittelen pääasisassa semmosilla rehdeillä rokkisäröillä ja käyttelen kitaran volumepotikkaa saundin säätöön. Puhtaillakin tulee soiteltua ja high-gain osastolla tilutettua..

Kaikki kommentit ja suositukset otetaan ilolla vastaan. Myös suositukset pätevistä kitaramaakareista Tampereen seudulla ovat tervetulleita. Ja kyllä olen myös lueskellut tuota Kitarakamapalstaa mutta eihän sinne uskalla postata. Nauravat vielä ;)

Pekka
Insane Kane
12.12.2007 12:58:07
Tarkoitus olisi vaihtaa/vaihdattaa mikit 90-luvun Epiphone DOT:tiin (335 mallinen). Samalla olisi tarkoitus tehdä splittaus ainakin kaulamikille. Tarjontaa tuntuu olevan mikeistä jopa liiaksi asti ja haarukointi on vähän hankalaa.

Nykyiset mikit ovat saundiltaan aika tummat. Hivenen "tumput" jopa. Hakusessa olisi siis jotain hivenen kirkkaampaa mutta ei kuitenkaan ohutta. Soittelen pääasisassa semmosilla rehdeillä rokkisäröillä ja käyttelen kitaran volumepotikkaa saundin säätöön. Puhtaillakin tulee soiteltua ja high-gain osastolla tilutettua..

Kaikki kommentit ja suositukset otetaan ilolla vastaan. Myös suositukset pätevistä kitaramaakareista Tampereen seudulla ovat tervetulleita. Ja kyllä olen myös lueskellut tuota Kitarakamapalstaa mutta eihän sinne uskalla postata. Nauravat vielä ;)

Pekka

No oisko ihan Duncanin '59 setti tuohon sopiva?
http://www.banzaieffects.com/Seymou … T-Vintage-Blues-black-pr-13741.html

Kannattaa miettiä sitä puolitusta. Senhän saat yhdellä push-pull potikalla tehtyä molemmille mikeille. Humpparin hyöty vaan menee tuossa pois.
Puolitettu humppari ei ole hyvän 1-kelaisen väärti.
Sarjaan/ rinnan kytkimellä säilytät humpparin tuomat hyödyt ja soundi on aika lähellä tuota puolitetun humpparin meininkiä.
Ei näin! >=)
pjl
12.12.2007 15:27:29

No oisko ihan Duncanin '59 setti tuohon sopiva?
http://www.banzaieffects.com/Seymou … T-Vintage-Blues-black-pr-13741.html

Kannattaa miettiä sitä puolitusta. Senhän saat yhdellä push-pull potikalla tehtyä molemmille mikeille. Humpparin hyöty vaan menee tuossa pois.
Puolitettu humppari ei ole hyvän 1-kelaisen väärti.
Sarjaan/ rinnan kytkimellä säilytät humpparin tuomat hyödyt ja soundi on aika lähellä tuota puolitetun humpparin meininkiä.

'59 on käynyt mielessä. Lienee aika varma vaihtoehto.

Splittauksesta on hyviä kokemuksia Jacksonin Dinkystä. Sarjaan/rinnan olisi varmaan ihan varteenotettava vaihtoehto myös. Pysyisi ainakin hurinat kurissa. Yksikelaisen kaulamikin saundi on ainoa lisäominaisuus mitä olen tähänmennessä DOT:tiin kaivannut. Yksikelainen mikki humpparin kotelossa ei kuitenkaan ole vaihtoehto. Mikään ei ole hauskempaa kuin liiallisilla säröillä ja etuhumpparilla tiluttelu...

Pekka
fox
12.12.2007 16:04:47

Sarjaan/rinnan olisi varmaan ihan varteenotettava vaihtoehto myös. Pysyisi ainakin hurinat kurissa.

Itse tuota kannattaisin kyl.. DiMarziolta vois olla vaikka Paf PRO sellanen "tarkastelun arvoinen", mikä ettei sitten, jos oikein meinaa panostaa, jotkut "putiikkimikit" myös, tai suosikkini Elginin pajan tarjonnasta, eli Giban -57 Classic Plus -mikit. Joista sitten etumikille tuo sarjaan-rinnan nostopotikalla.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
black-dog
12.12.2007 20:13:24
Kokemuksesta suosittelen tallaan Dimarzio Airnortonia ja kaulaan saman valmistajan humbucker from helliä. samaa asiaa hain niiltä kuin sinäkin ja tekevät sen aivan niinkuin pitääkin, eli v***n hyvin! molemmissa on 4 conductor wiring eli puolitus onnistuu.
Watch my back sano kyttyräselkä
black-dog
12.12.2007 20:15:42
tai jos budjetti on periksiantava niin tilaa mikkihohusesta custom buckerit. ovat nekin hintansa arvoisia. ainakin mun straton singlecoilit (mikkihousesta) ovat jotain aivan mahtavaa
fox
12.12.2007 21:40:47

Kokemuksesta suosittelen tallaan Dimarzio Airnortonia ja kaulaan saman valmistajan humbucker from helliä.

Hra Kivi suosii tuota HfH-mikkiä, itsehän pikkusen olen sitä mieltä, että onpa vähän "kirkas"..Mutta kyllä, varmasti, jos ylä-keskialuepainoa tarvitsee, on hyvä.
Muuten oon sitä mieltä näissä jutuissa, että erittäin paljon mennään juuri niitten henkilökohtasten mieltymysten ehdoilla, sen vuoksi oon aika haluton suosittelemaan, ehdotella toki aina voi. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
black-dog
13.12.2007 00:08:07
Hra Kivi suosii tuota HfH-mikkiä, itsehän pikkusen olen sitä mieltä, että onpa vähän "kirkas"..Mutta kyllä, varmasti, jos ylä-keskialuepainoa tarvitsee, on hyvä.
Muuten oon sitä mieltä näissä jutuissa, että erittäin paljon mennään juuri niitten henkilökohtasten mieltymysten ehdoilla, sen vuoksi oon aika haluton suosittelemaan, ehdotella toki aina voi. 8)

sehän on koko hellihumbuckerin idea olla kirkas ja "singlecoilmainen" ainakin dimarsun sivujen mukaan. ja ainakin minun mielestäni kaulassa se on aivan täydellinen kirkkautensa vuoksi nimenomaan, tummemmilla buckereilla en käytä koko kaulamikkiä kun ei sovi korvaan ollenkaan.
PLO
13.12.2007 09:26:10
Ei oo mitään kokemuksia tuosta hellistä, mutta olisko liian kirkas(ohkoinen?) tässä tapauksessa. Tuossa Pekan toivelistalla oli kuitenkin tuollainen paksumpikin humpparisoundi, mikä kaulasta pitäis irrota.

Tulikin tuossa mieleen, et mullahan oli Bluesbirdissä nuo Duncanin 59 mikit. Mukavan kuulaat ne oli ainakin siinä soittimessa.

Miettiä kannattaa tosiaan tovi, et tulis kerralla sopivat. Tuohon kun ei ihan huvikseen viitti lähtee kokeilemaan kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)