Aihe: Eka sähkökitara
1
dOncE
20.11.2007 20:31:05
Se ois joulu taas kohta ovella ja ois aika ostaa eka sähkökitara :). Puol vuotta akustista oon rämpytelly. Mitäs mieltä ootte näistä paketeista:

IBANEZ GRG170DX-BKN (inc gigbag and strap)
ROLAND CUBE 20X
THE SSSNAKE GKP3 Instrument-cable
375 eur

tai

YAMAHA PACIFICA 112 BL
ROLAND MICRO CUBE BLACK
THE SSSNAKE GKP3 Instrument-cable
THOMANN NYLONGURT
DADDARIO EXL140
361,91 eur

Kumman valitsisitte? Kiitti etukäteen vastauksista :)
peteihis
21.11.2007 02:44:03 (muokattu 21.11.2007 03:02:17)
... Kiitti etukäteen vastauksista :)

Älähän nyt vielä kiittele. 8:/

Siis ilmeisesti nuo ovat TohoMannisen valmispaketteja? Ihan kummalla tahansa pääset alkuun, mutta se joka nuo paketit on kasannut ei varmaan ole itse koskaan kitaraa soittanut.....

Esmerkiks tuo D'Addario kielisarja on (tod näk) pikkasen liian tanakka ens alkuun. (.010 - .052), Se kielitys, millä ennavvahaan alotettiin sähkökitaran soitto olisi (D'Addario kielellä) ollu EXL120. Eli kitaristien kielellä .009-.042 (Elikkä yleisemmin termein "normi ysi-sarja (ei paksunnettua alapäätä)"

Itse (noista) ottaisin Pacifican ja Roland Cube 20:n. -- Loput tavarat on tarvikkeita tai kulutustavaraa.

Mutta hittojako siitä. Pääasia että pääset soittamisen makuun! Se millä on merkitystä, on se, joka on kitaran ja hinhan välissä. Muun saa rahalla.... ;)
ANtTIKRISTUS
21.11.2007 05:41:29
Mutta hittojako siitä. Pääasia että pääset soittamisen makuun! Se millä on merkitystä, on se, joka on kitaran ja hinhan välissä. Muun saa rahalla.... ;)

Jepjep näinpä.

Mutta itse asiaan, eli omasta mielestä kumpikin on näyttäs olevan ihan ok paketteja, pahasti metsään ei varmasti mene valitsit minkä valitsit. Tuosta Ibasta ei ole kokemuksia, mutta se näytti ihan jees peruskitaralta ilman mitään turhaa, niinkuin tuon hintaluokan kepeissä pitää ollakin. Pacifica taas on kerännyt kehuja ja se ois ainakin perusvarma valinta, ulkonäkökin miellyttää ainakin mun silmää enemmän. Nuo Rolandin kuutiot on kans ihan jees kamaa hintaisekseen.

Tuo kympin kielisetti voi olla ehkä paksuhko jos oot klassista rämpytellyt, mut jos teräskielistä luuttua olet hipelöinyt yhtään aktiivisemmin uskoisin, et sormenpäiden nahka on jo sen verran paksua että luulis menevän.

Mutta valitsit kumman valitsit, niin kitaran saapuessa suosittelen käyttämään kitaraa jollain asiaan vihkiytyneellä kaverilla tjsp joka laittaa kepin kunnon säätöihin. Tietenkin itse seuraat toimenpidettä silmä kovana, että osaat jatkossa hoitaa homman itse :)
Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat.
dOncE
21.11.2007 16:24:00
höhöö oulunsoittimelta löyty tämmöset :)

Ibanez GRG170DX BK ; musta >>> 199 e
Roland Cube-20X >>> 150_e
TSM Pro HC-10 >>> 10 e
Planet Waves perushihna >>> 8.50 e

Yht: 367.5 eur

Halvemmaks tulis ku tilais tuolta..

Ei oo tohomannin valmispaketteja. Ite olin koonnut ne. Niin ja saa toki ehdotella mitä pitäis vaihtaa ;)
muffe42
21.11.2007 17:37:19
Itse olen (suunilleen) tällaista miettinyt Thomannilta:

YAMAHA PACIFICA 112 >>> 229,00 EUR
ROLAND MICRO CUBE BLACK >>> 98,00 EUR
THOMANN NYLONGURT >>> 4,11 EUR
THOMANN GIGBAG1 E-GIT >>> 18,30 EUR
THE SSSNAKE GKP6 >>> 7,30 EUR
Lähetyskulut >>> 20 EUR

Yhteensä: 376,71 EUR

Voi tuota muokata jos haluaa.
ravensoul
21.11.2007 21:55:47
Tuosta ko. Ibanezista sen verran, että on ihan hyvä aloituskitara. Vibrakampeilun voi tosin unohtaa samantien, vireongelmia. Parempi tulee kun blokkaa tallan tyystin.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
ANtTIKRISTUS
22.11.2007 00:09:04
Jos Oulun soittimesta ite tilaisin niin vaihtasin tämän.
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=853272

Hillitty, tyylikäs ja kiinteä talla eli vire pysyy.
MTM
23.11.2007 10:56:18 (muokattu 23.11.2007 12:39:32)
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=853272

Katoppa, harvemmin tuon hintaluokan soittimessa on reunalistoitettua otelautaa: se on estetiikkaa.
dOncE
07.12.2007 10:17:20
Pasifica ja microcube tuli valittua.. :) Mut nyt tuli semmonen ongelma että kielet särisee ensimmäisillä nauhoilla jos vähänkää kovempää näppää. Ja tallapalojen korkeutta oon kokeillu säätää mutta kun laittaa
paloja korkeammalle niin ei tahdo saaha kitaraa vireeseen kun talla lähtee "nousemaan"
Aattelin tähän samaan aiheeseen laittaa ku ei kehtaa uutta tehä. Neuvoja? :)
hullu_ukko
07.12.2007 11:47:30
Pasifica ja microcube tuli valittua.. :) Mut nyt tuli semmonen ongelma että kielet särisee ensimmäisillä nauhoilla jos vähänkää kovempää näppää. Ja tallapalojen korkeutta oon kokeillu säätää mutta kun laittaa
paloja korkeammalle niin ei tahdo saaha kitaraa vireeseen kun talla lähtee "nousemaan"
Aattelin tähän samaan aiheeseen laittaa ku ei kehtaa uutta tehä. Neuvoja? :)

Siis talla lähtee etukenoon kun kitaraa viritetään? Tallan jousien kiristys tai lisäjouset auttavat.

Särinät voivat johtua huonoista säädöistä, epätasaisista nauhoista tai vähän kieroon päässeestä kaulasta. Särisevätkö kaikki kielet vai pelkästään paksuimmat?
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
dOncE
07.12.2007 12:57:22
Siis talla lähtee etukenoon kun kitaraa viritetään? Tallan jousien kiristys tai lisäjouset auttavat.

Särinät voivat johtua huonoista säädöistä, epätasaisista nauhoista tai vähän kieroon päässeestä kaulasta. Särisevätkö kaikki kielet vai pelkästään paksuimmat?

Niin. Lähinnä 4,5,6 kielillä särisee. Myötäpäiväänkö niitä tallan jousia kiristetään?
ANtTIKRISTUS
07.12.2007 14:36:42 (muokattu 07.12.2007 14:37:28)
Niin. Lähinnä 4,5,6 kielillä särisee. Myötäpäiväänkö niitä tallan jousia kiristetään?

No eikös siihen suuntaan yleensä ruuvit kiristy? :D

Suosittelen lukemaan kitaran säätämisen FAQin. Jollain asiantuntevalla tuttavalla kitaran säädättäminenkin olisi tosin suotavaa, tulisi ainakin varmasti soiva peli.

e: linkki
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=28886
dOncE
07.12.2007 15:17:41
Ei sitä ikinä tiiä :D Pittääpä katella tota FAQia..
TurtleWax
12.12.2007 16:38:53
mitä eroa on Tokain Sg-35 ja epiphone sg:llä ja epin vintagella??
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)