Aihe: Kevin Bond Jackson VS. Jackson RR24
1 2
PesLaul
14.12.2007 03:40:37 (muokattu 14.12.2007 03:45:57)
Olis kiva kuulla kokemuksia ja mielipiteitä em. kitaroista.
Tietysti kyseessä on kaksi eri kitaraa (toises floikka ja 24 nauhaa) ja riippuu vähän mitä soittaa ym.. Eli vähä hassu vertailu, mut lähinnä kiinnostaa soitettavuus/tuntuma ja itse sointi (runko/kaula ja materiaali + mikit). Ruusut ja risut tyyliin..
Olen hankkimassa uutta "keskihintaista" kitaraa ja noi vaihtoehdot on käynny mieles.

Ps. Moneskohan Jackson kirjoitus tääkin on, mut joo ;) Oikeestaan otsikko voisi olla JA eikä VS
saastara
14.12.2007 03:45:45 (muokattu 14.12.2007 03:52:30)
24 nauhan ja floikan lisäksi RR24:ssä on myös leppärunko ja EMG 81, toisin kuin Bondissa jossa on mahonkinen runko ja dimebucker (?) tallassa.. Joten epäilenpäs noiden tarjoavan kuitenkin hieman erilaisia äänimaailmoja, yhteneväisyyksiä kun on kuitenkin lähestulkoon vähemmän kuin eroja..

Missäs päin Härmälää vaikutitkaan..? Jos pääkaupunkiseudulta päin niin ainakin Helsingin Fasusta löytyy kumpainenkin seinältä killumasta.

E: Teinpäs täysin turhan postauksen.. :/

MuTuiluksi menee mutta äkiiseltään epäilisin RR24:n tarjoilevan hivenen ronskimpaa, ja kirkkaampaa soundia kun taas Bond hivenen jytkympää äänimaailmaa.. Äidit ja tyttäret jne..

Jäsen Werihukalta ainakin muistaakseni RR24 löytyy joten häneltä voisi varmastikkin irrota hyvä kommentti jos toinenkin kyseisestä keihäästä.. Kevin Bondin omaavia en sitten taidakaan yhtäkään tietää..

Itselle tuo KB RR on ollut pitkän aikaa oman inhokkilistan kärjessä ulkoasultaan.. Vaikka RR-mallista pidänkin erittäin paljon ja olen pitkän linjan hevikuluttaja, mutta silti.. Musta RR punaisilla listoilla ja pentagramit otelaudassa!? En minä saakuta tuon kanssa kehtaisi lavalle mennä.. Ulkonäköasioissa en ole kitaroiden suhteen todellakaan mitenkään nuuka mutta tuohon kitaraan menee rajani.. ;)

E: Onhan se mahdollista, että joku on sen sieltä poistanut.. mutta ainakin jossakin välissä muistelisin, että se killui siellä RR5, RR24, ymv kumppanien seassa.. Varma en nyt kuitenkaan ole tosiaan kun mainitsit..
-This is madness! -Madness? This is m.neeeeeeeeeeeet!!!!!!1
PesLaul
14.12.2007 03:49:19
24 nauhan ja floikan lisäksi RR24:ssä on myös leppärunko ja EMG 81, toisin kuin Bondissa jossa on mahonkinen runko ja dimebucker (?) tallassa.. Joten epäilenpäs noiden tarjoavan kuitenkin hieman erilaisia äänimaailmoja, yhteneväisyyksiä kun on kuitenkin lähestulkoon vähemmän kuin eroja..

Missäs päin Härmälää vaikutitkaan..? Jos pääkaupunkiseudulta päin niin ainakin Helsingin Fasusta löytyy kumpainenkin seinältä killumasta.

Ai toi Bondi löytyy sielt (en ollu huomannu) tosi viime visiitistä on aikaa ja silloin siel oli muistaakseni vain tolta linjalta tuo RR24 ja RR5.. Pitää käydä kattoo kun en oo tuota Bondia päässy viel testaa (nähny vaan netis). Et sillee...... =)
Sir Härö
14.12.2007 06:07:41
Bondissa siis on Seymour Duncanin Twin hotrail humppari. Erittäin täyteläinen ja erotteleva saundi.
santa
14.12.2007 09:48:48
taitaa olla toi kevini halvin customi mikä jaskalla on. ja siis yleensäkkin tostahan ei älyttömiä tarvitse maksaa jos vertaa muihin vastaaviin nimikko vesureihin. luulen että saa rahalle enemmän vastinetta tää kevini kuin mitä ostaisi jonkun laihomallin jossa vaan se nimi maksaa.
mhaarala
14.12.2007 10:47:00
Onhan nuo kepit hyviä kumpikin. Kummassakin on puolensa, itse olen vannoutunut floikkamies joten RR24:n floyd ei aiheuta inhotuksen tunteita. Mutta jos/kun saan sellaisen kotiin hankittua niin EMG vaihtuu kyllä luultavasti johonkin muuhun. Bondsin mahonki kyllä houkuttelee ja muutenkaan se ei ole pöllömpi, mutta ne otelaudan merkinnät on....noh, kornit. :P

Laadullisesti niissä ei ole mielestäni mitään käytännön eroa.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Werihukka
14.12.2007 12:38:59

Yhteistähän noilla on vaan vähän ja ne on muoto sekä soittotuntuma.

Itellä Jackson RR24 ja saundi on todella tiukka vahvistimesta riippumatta. Siinä on siis todella terävä ja periksiantamaton saundi. Todella maukas nopeassa riffittelyssä ja sahauksessa. Sustainia löytyy tuosta Bondista roppakaupalla enemmän varmastikkin, kun RR24:sta, mutta kaksnelosen juttu ei olekkaan siinä. Bondissa on myös astetta 'isompi' saundi, ei niin tiukka eikä niin terävä.

Molemmat varmoja pelejä, jos hakee yksimikkistä heavykirvestä. Erilaisia ne tosin on. Sanoisin niin, että jos soittaa enemmän nopeaa ja tiukkaa riffiä ja tarvitsee floikkaa ihmekikkailuun, niin RR24 on se juttu. Jos taas haluaa jämerää jytkettä ja kermaista sustainia eikä tarvitse floikkaa pelleilyyn, niin Kevin Bond voisi olla jämerä. Toisaalta taas nämä ei ole mitään sääntöjä, joten niitä ei voi rikkoa. Kannattaa testata, että kumpi toimii itelle paremmin.
Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
lynfäst
14.12.2007 13:40:24
Itelläni on bondi, mukava keppi soittaa ja kuulostaakin hyvältä. Floikkaa tosin välillä jää kaipaamaan. RR24:tä ei henk.kohtasia kokemuksia mutta muistan nähneeni m.netissä keskustelua siitä kuinka niit olisi kovan kysynnän vuoksi rakennettu hätäisesti.
joo ei mitää vittu
Werihukka
14.12.2007 15:58:15

RR24:tä ei henk.kohtasia kokemuksia mutta muistan nähneeni m.netissä keskustelua siitä kuinka niit olisi kovan kysynnän vuoksi rakennettu hätäisesti.

Muistaakseni oli yksi kitara, jossa oli jotain viimeistelyvirheitä. Eipähän se kerro yhtään mitään.
Sir Härö
14.12.2007 16:15:25
taitaa olla toi kevini halvin customi mikä jaskalla on. ja siis yleensäkkin tostahan ei älyttömiä tarvitse maksaa jos vertaa muihin vastaaviin nimikko vesureihin. luulen että saa rahalle enemmän vastinetta tää kevini kuin mitä ostaisi jonkun laihomallin jossa vaan se nimi maksaa.

Luulempa että Olde Wolbersin saa paljon halvemmalla. Ja mitään kustomia bondissahan ei ole. Täysin liukuhihnavehje Japanin maalta. Alkuperäinen (taitaa muuten nykyään olla suomalaisomistuksessa) onkin sitten jo ulkonäöltäänkin aivan eri luokkaa.
tilikum
15.12.2007 16:58:13
Luulempa että Olde Wolbersin saa paljon halvemmalla. Ja mitään kustomia bondissahan ei ole. Täysin liukuhihnavehje Japanin maalta. Alkuperäinen (taitaa muuten nykyään olla suomalaisomistuksessa) onkin sitten jo ulkonäöltäänkin aivan eri luokkaa.

On joo suomalaisomistuksessa ja on mielestäni paljon hienompi (kuvia katselin joskus jacksonguitarpalacessa) kuin tämä sarjatuotantomalli.

Itse RR24:n omistaneena voin todeta sen olevan varsin pätevä hevikeppi. Omassa yksilössäni ei ollut edes niitä viimeistelyvirheitä;) Elikkäs itse ottaisin ehdottomasti ton rr24:n, koska floikka on mulle "se oikee"(vaikka välillä meneekin hermot sen säätämisessä...:) .
pekurides
15.12.2007 18:01:09

Bondissa siis on Seymour Duncanin Twin hotrail humppari. Erittäin täyteläinen ja erotteleva saundi.

Viimeksi kun tarkistin niin gibsonin Tony Iommi siinö oli kiinni.

Tatsi kummallakin aivan samanlainen mitä nyt tunematicin ja floikan erot.
Tunteella päin vittua.
Dropped C
15.12.2007 18:09:40
Mielenkiinnosta katsoin että mitäs sitä "Fenderin" tuotteessa gibbonin mikkiä käytetään... Tuolla lukeekin että "Seymour Duncan_ Iommi Humbucking Pickup":

http://www.jacksonguitars.com/produ … in+Bond+Signature+Rhoads%26trade%3B

Onkos Iommi siirtynyt Duncanin leipiin mikkien suhteen, vai mikäs tuollainen mikki on?
pekurides
15.12.2007 18:16:45

Katoppa joo.... seymoorihan se..
Tunteella päin vittua.
Jakari
15.12.2007 20:29:54
Onko tosta Bonds Jaskan kaulaprofiilista tietoa? Ei pääse käymään Hesassa tutkailemassa hetkeen liikkeessä.

Onkohan se miten lähellä RR5 kaulaprofiilia, vai Fender tyyliin vähän paksumpi?
Werihukka
15.12.2007 22:17:17

Onko tosta Bonds Jaskan kaulaprofiilista tietoa? Ei pääse käymään Hesassa tutkailemassa hetkeen liikkeessä.

Samat mitat molempien kauloissa.
pekurides
15.12.2007 22:19:42

Mitä kumpaakin samaan aikaa testasin niin ihan samanlaisilta tuntu talloja lukuunottamatta.
Bondi komppiin ja RR24 sooloiluun imo.

Hmm. eiköhän nämäkin sieltä spekseistä löydy.
Tunteella päin vittua.
narmo
15.12.2007 22:30:11 (muokattu 15.12.2007 22:30:33)
RR24 on hyvälaatuinen, bondsia en ole päässyt hypistelemään, mutta siitä kerrotaan että se on pitkästä aikaa niiden parhaiden japanilaisten Jackson Pro-mallien tasoinen(sori en löytänyt enää tuota lähdettä). Ite kun en jaksa enää tuota floikan säätämistä, niin bonds-malli olisi minulle se valinta. Minäkään en tykkää niistä otelautamerkeistä, mutta silti se helposti kelpaisi.
PesLaul
26.02.2008 09:56:35
Tervehdys jälleen!

Keskustelua on aiheesta ainakin syntyny :)
Aika mielenkiintoinen tuo huomio ton RR24:sen viimeistelyst, et oli hätäseen tehty kovan kysynnän takia.
Oliko kellään tarkempaa tietoa mistä olis kyse? Onks ne näit perus "nauhojen päät hiomatta ym. kamaa, mitä löytyy yleensä monist halpis kepeist?
Oon ite kokeillu musakaupas tollasta ja tuntu ihan hyvält, mut täytyy kait kiinnittää tarkemmin huomioo jos ostaa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)