Aihe: Kyllä ne likat osaa..
1 2 3
kaukopoika
13.12.2007 16:26:49
http://www.youtube.com/watch?v=JeDXjEO6Goo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=9cqW-WU5Usk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=k5TV-36keag&feature=related

Tuollaisia löytyy youtubesta ,kyllä on mahtavaa soittoa hädin tuskin teini-ikäisiltä tytöiltä.Ja mä kun oon luullu ,että korealaiset tytöt ei saa harrastaa muuta kuin taitoluistelua tai voimistelua,mutta onneksi oon ollu väärässä.

Jos laittaa silmät kiinni sen Neil zaza Emmanuel kohdalla ,voisi kuvitella että olis jopa itse Steve Vai kurittamassa kitaraa,olen vaikuttunut todella.

Huvittavaa on se ,että tiukoissakaan paikoissa ei ilmeet juuri värähdä ,vaan naama pysyy näkkärillä!
-Cale
13.12.2007 16:39:21
Ei ollu tunnetta... Hoho.

Ei vaan, hyvin ne vetää. Tosin ekassa videossa soitto vaikutti vähän epävarmalta(?) Taisi tulla ainakin yksi väärä nuottikin! Jos oikein kuulin. Muuten ihan hyvä, paitsi saundissa oli liikaa efektiä ja muutenkin vähän kummallinen oli.

Tuo jazz -tyttö veti hyvin ainakin siihen asti kun jaksoin katsoa, jazzista kun en piittaa oikeastaan pätkääkään.
Tuomas.
13.12.2007 16:46:15
Odotin millon toi eka ratkeaa tiluttamaan. :D

Eivaan hyvinhän noi vetää. Toi funk video oli hiton magee.
Myrtilla
13.12.2007 17:03:47

Mulle ainakin tuli tunteita, kun mä tuota katselin :). Toi ujous ja "mä tässä vaan vähän soittelen" -tyyli oli aika hellyyttävää.
Enemmän rässiä, vähemmän ressiä.
-Cale
13.12.2007 17:45:44
Mulle ainakin tuli tunteita, kun mä tuota katselin :). Toi ujous ja "mä tässä vaan vähän soittelen" -tyyli oli aika hellyyttävää.

Juu no se olikin läppä, vieläpä huono sellainen :) Täällä m.netissä on huomannut että jos joku vetää teknisesti hyvin ja paremmin kuin valtaosa m.nettiläisistä, niin ainakin bluespuristit perustelevat omaa näkemystä sillä ettei soitossa ollut tunnetta.
ruuvimeisseli
13.12.2007 17:51:21

Eka oli aika huono, liikaa kaikua yms. efektiä kitarassa. En jaksanut edes kattoa loppuun. Mutta nuo kaks muuta oli hiton hyviä. Naiskitaristeja kyllä harvemmin näkee.
You are brave, warrior, but stupid!! Your body explodes as you plunge into the lava.
msormune
13.12.2007 17:56:15
Tuolla päin maailmaa yleensä tunteiden julkinen näyttäminen on hieman eri tavalla hyväksyttävää, kuin täällä päin. Luulisin, että itämaiset ihmiset pitäisivät heikkouden ja taitamattomuuden merkkinä jos naamaa vääntelee liikaa suorituksen aikana... pitää näyttää vaivattomalta.
ANtTIKRISTUS
13.12.2007 18:07:10

Tuli ihan sama heti mieleen ja olen vielä tosissani, tytöt veti settiä eleettömästi kuin liukuhihnarobotit... ei jaksanut katsoa kahta ensimmäistä juuri ollenkaan. Mut eihän niitä saa haukkuu ku ne oli tyttöi, niinhän?

Kolmas taas oli meikästä aika kova. Hyvin oli messissä ja soitto oli tosi letkeää kuunneltavaa.
Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat.
Myrtilla
13.12.2007 18:13:10 (muokattu 13.12.2007 18:14:41)

Juu no se olikin läppä, vieläpä huono sellainen :) Täällä m.netissä on huomannut että jos joku vetää teknisesti hyvin ja paremmin kuin valtaosa m.nettiläisistä, niin ainakin bluespuristit perustelevat omaa näkemystä sillä ettei soitossa ollut tunnetta.

Ei se edes ollut huono läppä. Meinasinkin jo edellisessä kommentissani kirjoittaa, etten ottanut tosissani heittoasi ja ymmärsin kyllä mihin ilmiöön sen pohjasit. Keskustelupalstoille on hyvä tulla aina lyttäämään muiden osaamista ja yrittämistä. Ja kun muu ei auta, niin tuohon tunneaspektiin tai soiton epätäydellisyyteen viittaaminen tosiaan onnistuu aina, kun harvoin joku kaikilla osa-alueilla täysin vakuuttaa.

Myönnettäköön, että itsekin arvostelen yleensä kärkkäästi tiluttajia, joiden kitara rotkottaa hihna lyhyenä mahdollisimman ylhäälle hirtettynä ja soitto on sellaista takakireää hikarointia. Inhoan muutenkin tilutusta. Varmaan joku defenssimekanismi tämäkin, kun olen itse komppikitaristi ;).

Noissa videoissa oli mielenkiintoisinta se, kuinka myös tässä touhussa näkyy tuo japanilainen työmoraalia, jota mä kunnioitan tiettyyn rajaan saakka. Noilla neidoilla oli sen vuoksi jokin ihan omanlaisensa meininki tuossa soittamisessa ja se vetosi muhun.
Myrtilla
13.12.2007 18:45:41

Niin, eikös tuolla suunnalla kuulu kulttuuriin se että tehdään asiat perinpohjaisesti ja ollaan valmiita tekemään työtä kunnianhimoisesti sen eteen että se saavutetaan...?

Menestystä tulee jokaisella areenalla, kun lahjoja, älyä ja sinnikkyyttä heillä riittää vaikka muille jakaa. Aikanaan vain tuli sen verran järkyttäviä dokumentteja siitä millaista on lapsena elää japanin suorituskeskeisessä kulttuurissa, että nykyäänkin mietityttää osaako japanilainen kunnianhimoinen ihminen rentoutua ollenkaan ja nauttia saavutuksistaan. No ehkä nuo tytöt jammailevat fiiliksissään yksin kotona, kun kukaan ei näe...
UnBrain
13.12.2007 19:19:25 (muokattu 13.12.2007 19:20:54)

En ymmärrä tätä armotonta hehkutusta jossain youtubessa jos joku korealainen 15v tyttö soittaa jonku Stairway To Heavenin päin helvettiä ja videossa on miljoona katsojaa ja noin 700 000 kommenttia joista 99% on positiivista. Jos joku samanikäinen poika tekee saman niin tuskin saa kovin ihmeellistä kommenttia. Kehittyväthän tytöt poikia nopeamminkin! Samat 10 sormeahan tytöilläkin on, vai onko, en ole niin lähelle päässyt että olisin pystynyt laskemaan? :)
Kyllä tokenee!
-Cale
13.12.2007 19:30:42
En ymmärrä tätä armotonta hehkutusta jossain youtubessa jos joku korealainen 15v tyttö soittaa jonku Stairway To Heavenin päin helvettiä ja videossa on miljoona katsojaa ja noin 700 000 kommenttia joista 99% on positiivista. Jos joku samanikäinen poika tekee saman niin tuskin saa kovin ihmeellistä kommenttia. Kehittyväthän tytöt poikia nopeamminkin! Samat 10 sormeahan tytöilläkin on, vai onko, en ole niin lähelle päässyt että olisin pystynyt laskemaan? :)

Mutta noissa pätkissä ei ollut kyse mistään perinteisen hevi/rock -klassikon räpeltämisestä vähän sinne päin vaan ihan taidokkaasta soitosta, jota kyllä sopii kehua. Harva jätkä loppuviimeksi yltää samaan, vaikka jätkiä kitaran varressa on varmaan ainakin kymmenkertaisesti tyttöihin nähden.
Myrtilla
13.12.2007 19:34:36 (muokattu 13.12.2007 19:36:17)

En ymmärrä tätä armotonta hehkutusta jossain youtubessa jos joku korealainen 15v tyttö soittaa jonku Stairway To Heavenin päin helvettiä ja videossa on miljoona katsojaa ja noin 700 000 kommenttia joista 99% on positiivista. Jos joku samanikäinen poika tekee saman niin tuskin saa kovin ihmeellistä kommenttia. Samat 10 sormeahan tytöilläkin on, vai onko, en ole niin lähelle päässyt että olisin pystynyt laskemaan? :)

No kun siinä ei ole sitä samaa tunnetta silloin ;).

On hyvin ikävää, että asetelma on tänäkin päivänä noin päin vain siksi, että tytöt eivät ala yleensä ajoissa soittaa kitaraa eivätkä panosta reenaamiseen tarpeeksi. Mä ainakin olisin iloinen, jos se olisi tänä päivänä tavallinen asia, että nainen soittaa kitaraa ja säveltää biisejä.

Ps. Ei ne kyl päin helvettiä vetäneet...
UnBrain
13.12.2007 19:37:13

^ Niinno, en tuota viestiäni kohdistanut oikeastaan juuri noihin videoihin. Noista videoista ensimmäisestä en oikein pitänyt, seuraava oli mielestäni melko taitavaa tavaraa ja kolmas oli aika perus jazz kitarointia. Pointti oli lähinnä siinä, että näitä aika ajoin nostellaan tänne ylös juuri sukupuolen takia vaikka eivät mielestäni ole kitarointina mitään hirveän erikoista, vaikka ihan taitavia osa ovatkin. Instrumenttisoitossa ei mielestäni ole sukupuolella väliä.
Kyllä tokenee!
Bookkeeper
13.12.2007 19:41:06 (muokattu 13.12.2007 19:45:15)
Tuosta Korean tytöille oppia:

http://www.youtube.com/watch?v=JKZucnvQTRY

EDIT - kannattaa myös muistaa että kitaraa tulee pitää mahdollisimman alhaalla. Lyhyt hihna on rock-musiikin sääntöjen vastainen kapistus ("rock-uskottavuus" on kaiken A ja O!!!) ja tappaa tunteen soitosta. Tämä kaikille tiedoksi, ennen kuin menette laittamaan omia klippejä YouTubeen.
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
kaukopoika
13.12.2007 20:28:36
Mutta noissa pätkissä ei ollut kyse mistään perinteisen hevi/rock -klassikon räpeltämisestä vähän sinne päin vaan ihan taidokkaasta soitosta, jota kyllä sopii kehua. Harva jätkä loppuviimeksi yltää samaan, vaikka jätkiä kitaran varressa on varmaan ainakin kymmenkertaisesti tyttöihin nähden.

Mun pointtini ketjun aloittajana ei tosiaankaan ole minkään huonosti soitetun klassikon ylistys ja vain siksi,että soittaja sattuisi vaikka olemaan kaunis,nuori tyttö.

Löysin nuo pätkät ihan sattumalta surfatessani Les Paul pätkien perässä ja aivan aidosti huomion kiinnitti hieno soitto,johon en kaikin paikoin näin kohta 42 -vuotiaana miehenäkään pysty ,vaikka oon soittanut kauemmin ,kuin tytöillä on elettyjä vuosia.

Ja en oo koskaan oikeasti voinut kuvitella ,että tuolla suunnalla edes tunnettaisiin käsitettä sähkökitara.Ja olihan siellä sitten tottakai pätkiä,joissa vielä nuoremmat tytöt ja monet muut kauniit tytöt soittavat,mutta nämä kolme laittamaani linkkiä olivat pika-otannalla mielestäni siitä laadukkaammasta päästä ja ansaitsevat siis esiin noston.
-Cale
13.12.2007 21:06:12
Mun pointtini ketjun aloittajana ei tosiaankaan ole minkään huonosti soitetun klassikon ylistys ja vain siksi,että soittaja sattuisi vaikka olemaan kaunis,nuori tyttö.

Löysin nuo pätkät ihan sattumalta surfatessani Les Paul pätkien perässä ja aivan aidosti huomion kiinnitti hieno soitto,johon en kaikin paikoin näin kohta 42 -vuotiaana miehenäkään pysty ,vaikka oon soittanut kauemmin ,kuin tytöillä on elettyjä vuosia.

Ja en oo koskaan oikeasti voinut kuvitella ,että tuolla suunnalla edes tunnettaisiin käsitettä sähkökitara.Ja olihan siellä sitten tottakai pätkiä,joissa vielä nuoremmat tytöt ja monet muut kauniit tytöt soittavat,mutta nämä kolme laittamaani linkkiä olivat pika-otannalla mielestäni siitä laadukkaammasta päästä ja ansaitsevat siis esiin noston.

Ja mä en taas ymmärtänyt tämän kirjoituksen pointtia lainkaan, mutta eikai sen niin nopon nuukaa ole :)
Kimmo72
13.12.2007 21:37:21
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
hapan
13.12.2007 21:54:31
Ja mä en taas ymmärtänyt tämän kirjoituksen pointtia lainkaan, mutta eikai sen niin nopon nuukaa ole :)

Noh, sattuuhan niitä yllätyksiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)