Aihe: jazzarille haastaja?
1
kettu77
13.12.2007 03:01:01

Onko fenkun jazzarille varteenotettavaa haastajaa jos nimenomaan etsii ohutkaulaista, simppeliä, laadukasta ja hillityn katu-uskottavan mallista bassoa n tonnin budjetilla? Warreja olen kokeillut mutta niissä on liikaa säätömahdollisuuksia minun makuuni, muuten loistavia! En släppää enkä oikeastaan tarvitse muuta kuin lämpöisen ja pehmeän perussaundin. Säröt saan tarvittaessa pedaalista. Musa jota soitan on hyvin pitkälle ihan perusrokkia.
Typhus
13.12.2007 03:16:50
En släppää enkä oikeastaan tarvitse muuta kuin lämpöisen ja pehmeän perussaundin. Säröt saan tarvittaessa pedaalista. Musa jota soitan on hyvin pitkälle ihan perusrokkia.

Miten ois Precision bass? :)
kettu77
13.12.2007 03:20:33

Presarissahan on paksumpi kaula ja vähän "terävämpi" saundi... Olen kokeillut eikä välttämättä ollut ihan sitä mitä etsin... Ei vaan sopinut kouraan eikä korvaan...
okabass
13.12.2007 04:09:34 (muokattu 13.12.2007 04:14:15)
Presarissahan on paksumpi kaula ja vähän "terävämpi" saundi... Olen kokeillut eikä välttämättä ollut ihan sitä mitä etsin... Ei vaan sopinut kouraan eikä korvaan...

MOI

Ei kai. Ehkä leveämpi. Aikoinaan 7enderin bassoihin oli saatavissa eri levyisiä(A,B ja C) kauloja. Olisikohan nykyäänkin. Voisit valita/kokeilla presarin kapealla A-kaulalla.

Jos pitää "terävä" soundi yhdistää jompaan kumpaan bassoon, niin kyllä se minusta on jatsi.

On vaikea keksiä, mikä sopisi perusrokkiin paremmin kuin peruspresari. Sillähän huomattava osa niistä levyistäkin on soitettu. En menisi merta edemmäs kalaan.
Ceterum censeo moderator esse delendam
joukov
13.12.2007 08:23:41
Omassa passossa on aika kapea ja ohuehko kaula. Ihmettelinkin testin jälkeen kun olin kuullut niissä olevan paksut pesäpallomailat kauloina. Tonella saa kolinan kokonaan pois jos niin haluaa ja flätit toimivat mainiosti tässä yksilössä.
KISSology Vol.3, 18.12.2007
bize
13.12.2007 09:14:09
Oisko precision special, eli siis pajatso, jossa on p- ja j- mikit ja yleensä jazzin kaula?
nro5
13.12.2007 09:38:17
G&L SB-2 voisi olla aika hyvä. Tribute-versiona ei maksa kuin 500 soundstoressa.
Johnny Buzz
13.12.2007 11:38:01

Oma ehdotukseni olisi Fender Aerodyne Jazz Bazz: http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/30_23/products_id/47

Spekseinä Jazzin kaula, kaulamikkinä presarin mikki ja tallassa Jazzin mikki.

Hintakin on näemmä Soundstoressa laskenut. Ebayssä yks jamppa myy noita Japanista suoraan tuotuina ja hinta on jonkin verran tuon alle alveineen ja tulleineen. Itse siis tilasin sieltä. Tuo Aerodyne on ainoastaan Japanin markkinoille tarkoitettu malli.

Itse voin tuota lämpimästi suositella. Jos päädyt tilaamaan eBaystä, niin värivaihtoehtoja on sitten myös enemmän (ainakin musta, valkoinen, candy apple red ja pari muuta). Mukana tulee gig bag ja kuuskulma-avaimet säätöjä varten. Paketti tuli perille noin viikossa ja oli todella hyvin pakattu.

Pistä pikaviestiä, jos tuo basso kiinnostaa.

Tällä hetkellä kolme väriä näyttäisi olevan myynnissä. Tuo harmaakin on aika tyylikäs:

http://cgi.ebay.com/Fender-Aerodyne … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Punainen:

Valkoinen:
stapani
13.12.2007 23:08:56
Yep

Jos en olisi tämmöistä lyhytsormi
mallia (mulla on Precision 30" scale mexico)
niin olisin oitis ostanut tuon Soundstoressa testaamani
Aerodynen, tuntui kevyeltä ja nopealta........
mutta kun short scale pitää olla...........

Stapani
kettu77
14.12.2007 11:13:52

Kitoksia!
Pitänee käydä testaamassa tota aerodynea...
Niitä vissiin löytyy musafasusta ellen ihan väärin muista...
joukov
14.12.2007 11:16:43
Kitoksia!
Pitänee käydä testaamassa tota aerodynea...
Niitä vissiin löytyy musafasusta ellen ihan väärin muista...

Kuten jo ketjussa mainittiin niin Soundstoresta löytyy, ei fasulta. Kannattaa tietenkin tarkistaa ennen käyntiä.
KISSology Vol.3, 18.12.2007
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)