Aihe: Matt Barlow palaa Iced Earthiin
1
Akiman
12.12.2007 05:18:35

Kaikkien vakuuttelujen, Owensin hehkuttamisien ja muiden mehustelujen jälkeen.

MATT BARLOW IS BACK WITH ICED EARTH!

Hello Dear Friends!

Matt BarlowOnce again the winds of change are upon us, and this time I can say that I am very happy about the result.

While out on the European tour I had several in depth discussions with many loyal Iced Earth fans. A common theme of these discussions was how much Matt is missed. I agreed with the fans that things were not the same and that it was a very special period in Iced Earths history.

When I heard several months ago that Matt was going to be doing a project in music again, I was thinking about contacting him and seeing what his intentions were. I didnt act on this because I was so focused on the writing of the new epic, and frankly, it just didnt seem realistic.

Well, after getting out on the road and speaking with many of you directly, I decided to call Matt and see how he was doing and if he was interested in working together again. I am proud to say that he is coming back to Iced Earth and we will be getting back to work in the studio very soon.

Matt will be singing on Part 2 of the Something Wicked concept CD and we will be looking forward to getting out on tour and delivering a series of Iced Earth shows that will rival any in the history of the band. And there will be a proper DVD filmed from this period, something weve all been waiting for.

Soemthing WickedI want you all to know that it was you who made this a reality. I have missed Matts presence onstage and in my personal life in a big way over the past few years, so I appreciate your honesty in our discussions. It did help me realize the decision to move forward with pursuing this. The fans have spoken and we have delivered!

You true fans know that Im a straight shooter, I say what I mean and mean what I say. And though I value your opinions greatly, you must believe that this is a decision that comes completely from the heart and is not motivated by anything other than what feels the best for Iced Earth. This is the way that things have always been dealt with, for better or for worse, but always honestly and from the heart.

Tim Owens is a great and talented singer and I wish the best for him and his future on a personal and professional level.

There will be more news soon as to further developments and plans. This will push back the release of Part 2 a bit. Not because we couldnt be ready to record in time, but because of a new addition to Matts family in early 2008!

I am very happy to announce that Iced Earth is truly BACK!

Have a great holiday season. Well be in touch very soon with more details.
Jon Schaffer

Kaiken järjen mukaan reaktion pitäisi olla: "SAATANA! MAHTAVAA!", mutta kieltämättä taustalla kaikuu hieman muutakin. NYT on mahdollisuus kokea taas Iced Earthia levyllä ja livenä siinä muodossa, missä bändiä arvosti eniten. Mutta toisaalta, juuri nyt on tottunut ajatukseen ja hyväksynyt Tim Owensin uudeksi laulajaksi, kun hänen suorituksensa uudella albumilla oli silkkaa timanttia. Samalla on myös vaikeaa olla olematta skeptinen sen suhteen, ovatko asiat sittenkään ennallaan Mattin äänen tai koko jatkuvasti muuttuvan bändin suhteen. Eikä tässä voi olla tuntematta sympatiaa Timinkään suuntaan, kun miehestä on viimeiset pari vuotta puhuttu sävyyn "Tim on laulaja, jonka äänen olen kuullut aina päässäni, kun olen säveltänyt Iced Earthia." Pientä kintuille kusemista, ihme säätöä ja epävarmuutta on sisi kieltämättä ilmoilla.

Mutta silti: SAATANA! MAHTAVAA!..Ehkä.
:: KORROOSIO.FI :: Haastatteluissa: PRIMORDIAL, SYNESTESIA ja ICED EARTH ::
W-Man
12.12.2007 06:32:44
Huhhuh! Jotenki tuntuu epätodelliselta. Vaikka tätä on lukemattomia kertoja toivonut, niin nyt kun se vihdoinkin tapahtuu ni ei oikein tiedä et mitä pitäis ajatella.

Noh, pakkohan tän on olla vain ja ainoastaan USKOMATTOMANMAHTAVAA!
Likaisen aktin näytän, väkivalloin minä tarpeesi täytän. jos tahdot, tahdot erilaisen rakkauden todistajaa..
Lauri0
12.12.2007 09:18:17

O_O Tämä on enemmän kuin loistavaa täydellistä awesome.... En tykkää siitä toisesta laulajasta sitten yhtään.
Stratovarius oli baarissa. Kotipelto ja Kainulainen heittäytyivät uskonnollisiksi. "Jumala on antanut mulle laulamisen lahjan" - Kotipelto "Jumala on antanut mulle soittamisen taidon"- Kainulainen. "Vittu mä teille oo mitään antanut" sanoo Tolkki
Tohtori Tonus
12.12.2007 09:45:56
Uissss.... Hienoa, mahtavaa, täydellistä, PARHAUTTA!!1
Katsokaa tätä häviäjää
Incarnation
12.12.2007 09:55:07
Tämä tuli kyllä ihan puskista ja veti täysin sanattomaksi.
Mielestäni ehdottomasti hyvä muutos, sillä itse en päässyt täysin sisälle Ripperin aikaiseen tuotantoon, Gettysburg-trilogiaa lukuunottamatta. Suurin syy tähän on Ripperin laulaminen, joka ei sinänsä ole huonoa, mutta ei kyllä vedä millään tavalla vertoja Barlown monipuoliselle tulkinnalle.

HURRAAAAH!!!
"Wash away a man, take him with the floods"
Deino
12.12.2007 11:19:56

Mitä tähän nyt voi sanoa...
Spawn
12.12.2007 11:59:22 (muokattu 12.12.2007 12:11:38)
Horror Shown jälkeistä Iced Earthia ei ole tullut paljoa kuunneltua. The Glorious Burdenia ei käytännössä yhtään ensimmäisen julkaisukuukauden jälkeen ja uusimmalta vain pari biisiä live- ja promovideoiden muodossa. Täytyy sanoa, että ei niin kauheasti vakuuttanut - eli tuskin lainkaan. Eiköhän uusin halpiksena löydy hyllystä. Ei Iced Earth enää ole sama bändi kuin ennen Owens-eraa, eikä se johdu pelkästään Mattin poislähdöstä, sillä kyllä ne sävellyksetkin ovat menneet löysemmiksi.

Helvetin kova juttu, että Barlow on taas joukoissa ja kyllä seuraavaa Iced Earth -albumia odotellaan mielenkiinnolla. Pitäisiköhän taas laittaa Horror Show tai Something Wicked This Way Comes soittimeen?

Ihmettelen muutens miten Owensille on asiasta ilmoitettu ja miten mies on ottanut uutisen vastaan.
"Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta
geeza
12.12.2007 13:56:06

Hieno juttu. Barlow on kyllä omaa luokkaansa.

Tykkäsin kyllä Ripperistäkin.
Pixie.
Incarnation
12.12.2007 14:28:03
Ihmettelen muutens miten Owensille on asiasta ilmoitettu ja miten mies on ottanut uutisen vastaan.

Tätä minäkin mietin. Luulen, että aikalailla taitaa Ripper tuntea itsensä petetyksi. Saa tunteakin, sillä onhan tuo paska temppu hänen kannaltaan.
"Wash away a man, take him with the floods"
valtse
12.12.2007 14:34:27
Ohhoh, aika täydellinen uutinen. Owenskin oli jo paljon parempi tällä uudella kuin The Glorious Burdenilla, mutta kyllä Barlow vaan on se ainoa oikea Iced Earth-laulaja.
Skebaholikko
12.12.2007 14:35:53 (muokattu 12.12.2007 14:36:49)

Edit: SAATANA! MAHTAVAA!!

Johan runttautui leuka parkettiin. Vaikka Ripperinkin suorituksia diggaan silmittömästi niin onhan Barlow miule kuitenkin Warrel Danen rinnalla about kovin hevilaulaja ikinä.

Onko mikä sitten ollut tilanne Owensin kanssa, halusiko hän miten keskittyä Beyond Feariin, tahi vastikään paljon huhuttuihin Winters Banen uusiin liikkeisiin?

Eipä moisilla nyt ole sinällään merkitystä, kunhan kaikki hienot muusikot pysyvät tuotteliaina.
M.A.C.H.O. # 1 Don't break radio silence until they see this strike force. "Wimpy, non-strike force person: How will I know?" Because all fucking hell is going to break loose.
W-Man
09.04.2008 05:33:50
Noniin, nostetaanpas ketju henkiin. Eli nyt ois IEn maispeissisivulla tarjolla pätkät kaikista tulevan sinkun biiseistä. Sinkultahan löytyy kolme biisiä Framing Armageddonilta Barlowin laulamana + uusi biisi I Walk Alone

http://www.myspace.com/icedearth
Likaisen aktin näytän, väkivalloin minä tarpeesi täytän. jos tahdot, tahdot erilaisen rakkauden todistajaa..
kupteri
09.04.2008 11:56:26

Vähän outo fiilis noista Barlowin laulamista "Ripper"-biiseistä. Kuitenkin oli jo tottunu että Ripper ne vetää ja hyvinhän se on vetäny ainakin mun mielestä. No ei ollu eka kerta kun Barlow laulaa uusiksi, eikös ihan alkupään tuotannostakin oo tehty uudet versiot? Ne kyllä onkin toimivat mutta nyt on vähän sekavammat fiilikset.

Itse sinkkubiisi ei vielä hirveän lupaavalta vaikuttanu (musiikillisesti). Uudelleenvokalisoineet toki toimii mutta hyvin niitä Ripperin originaalejakin kuunteli (ja esim. Setian Massacressa leikkas paremmin läpi).

No ehkä tuota paluuta halutaan hehkuttaa ihan täysillä sitten. Onhan Barlow kova ja mies paikallaan mutta Ripperkin homman hoiti ja kovia ne oli nuo 2 levyäkin.
W-Man
27.04.2008 20:49:27
Nyt uusi sinkku + kaksi uudelleen laulettua biisiä kuultavissa kokonaan

http://www.spv.de/icedearth/octophon/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)