marge14 12.12.2007 22:05:19 | |
---|
Mitä ootte oppinu kitaralla ekana soittovuotena? Tuntuu jotenki että oon hidas :D osaan perussoinnut sitte septimisointuja sitte eri biisejä esim paranoidia ilma sooloa ja kaikkia tämmösiä legendaarisia =P |
Kukkis 77 12.12.2007 22:13:31 | |
---|
Opin Judas Priestin Breaking The Law:n ilman sooloja. Klikki, Beat Detective, triggerit, Autotune ja Pro Tools, siitä syntyy vittu Rock'n'Roll! |
IJarro 12.12.2007 22:13:59 | |
---|
Mitä ootte oppinu kitaralla ekana soittovuotena? Tuntuu jotenki että oon hidas :D osaan perussoinnut sitte septimisointuja sitte eri biisejä esim paranoidia ilma sooloa ja kaikkia tämmösiä legendaarisia =P Mä opin sen, et soittamalla oppii paremmin kuin m.netissä hengailemalla. Let's do some living after we die... |
Sir Härö 12.12.2007 22:16:17 (muokattu 12.12.2007 22:19:27) | |
---|
Mitä ootte oppinu kitaralla ekana soittovuotena? Tuntuu jotenki että oon hidas :D osaan perussoinnut sitte septimisointuja sitte eri biisejä esim paranoidia ilma sooloa ja kaikkia tämmösiä legendaarisia =P Noita sointuja tuli opeteltua. Hurricanesin roadrunneria soitin paljon. Black Sabbathin ikivihreitä ja jotain iisejä biisejä randomina. Järkevä jos oisin ollut niin skaaloja ja sointujen muodostamista + muuta teoriaa olisin kai ruvennut opiskelemaan. Näitä juttuja aloin oppimaan kantapään kautta vasta kun siirryin täyspäiseksi basistiksi. Myös säveltapailua kannattaa lähteä melko aikaisin harrastamaan. Eli soitat vaikka fyyr elisen korvakuulolta. (tuskin onnistuu ihan heti tai ainakaan vuoden soittelun jälkeen.) Kehittää sävelkorvaa joka on melko käytännöllinen säveltäessä ja improvisoidessa. Edit. Jos jostain olin ylpeä, niin opein vuoden soittokokemuksen jälkeen Nightwishin moondancen (onko tuon niminen?) alun melodian korvakuulolta :) |
marge14 12.12.2007 22:20:13 | |
---|
Mä opin sen, et soittamalla oppii paremmin kuin m.netissä hengailemalla. Tiiän sen että en opi soittamaan mnetissä olemalla, mutta miten soitan tähän aikaan jos pikkusisko nukkuu (2vuotias) ja muutenki kello on aika paljon?.. Oon soittanu vasta 5kk en vuotta. |
gorgonoidi 12.12.2007 22:22:14 (muokattu 12.12.2007 22:28:38) | |
---|
Nyt olen soittanut sähkökitaraa tietääkseni kaksi (vai oliko se yksi??!) vuotta. Kyllä sitä on ihan helvetisti tullut kehityttyä, vaikka itse sanonkin. Lähinnä vain soittelemalla omia juttuja. Niin mä olen lähes aina tehnyt. Ensimmäinen vuosi taisi kuitenkin mennä soiteltaessa (ainakin yritin ja se kannatti) Opethia, King Crimsonia, Toolia, Camelia ja Dream Theateria. Niitä helpoimpia juttuja tietenkin! Edit: Teoriaa en ole koskaan osannut enkä tule osaamaankaan. Minusta se on minulle ihan jees. |
Tiiän sen että en opi soittamaan mnetissä olemalla, mutta miten soitan tähän aikaan jos pikkusisko nukkuu (2vuotias) ja muutenki kello on aika paljon?.. Oon soittanu vasta 5kk en vuotta. Kuulokkeet? Klikki, Beat Detective, triggerit, Autotune ja Pro Tools, siitä syntyy vittu Rock'n'Roll! |
marge14 12.12.2007 22:27:01 | |
---|
No joo.. mut ei oo kuulokkeita. vois muuten hankkiakkin. Paljon kuulokkeet maksaa suunilleen? |
-Cale 12.12.2007 22:27:20 | |
---|
En varmaan mitään... Tosin en harjoitellutkaan oikein mitään, tai edes soittanut (lue: räpeltänyt). Sitten jonkin ajan kuluttua aloin vasta treenaamaan enemmän tosissani jotain biisejä tabulatuureista, kun niitä viimeinkin jostain sain. Aluksi taisi olla Apulantaa ja sitten kaikenmaailman heviklassikoita, mm. Paranoid. Tabulatuureista on tullut reenailtua kaikki tähän päivään asti, soinnut on tullut jotenkin itsestään, tosin en osaa niitä kaikkia vieläkään. Mitään skaaloja tms. en ole opetellut koskaan ja tuskin tulenkaan opettelemaan, en ole kokenut niitä vielä tarpeellisiksi. Teoriankin tuntemus on todella heikkoa, sitä ei varsinaisesti ole tullut opiskeltua lainkaan. Moni asia on tullut ikäänkuin itsestään kovan soittelun tuloksena. Vietin vuosia jolloin minulla ei ollut muuta elämää kuin soittaminen. Siinä sitten hoksasi kaikenlaista, mutta paljon on vielä hoksaamatta. Mutta jos nyt pitäisin silti periaatteistani kiinni enkä opiskelisi/harjoittelisi teoriaa lainkaan niin olisin tyytyväinen. Fiiliksellä mennään, vaikka sitten välillä metsänkin puolelle. |
Sir Härö 12.12.2007 22:39:46 | |
---|
Paljon kuulokkeet maksaa suunilleen? Hyvät maksaa noin 100 euroa. Behringerit suunnilleen 18 euroa kuukaudessa. |
-Cale 12.12.2007 22:43:32 | |
---|
Behringerit suunnilleen 18 euroa kuukaudessa. Pitääkö behkuja uusia kuukauden välein? :) |
Sir Härö 13.12.2007 00:14:49 | |
---|
Pitääkö behkuja uusia kuukauden välein? :) Omien kokemuksien mukaan. Ekat kuulokkeet jotka mulla oli, olivat merkiltään behringer. Kuukauden jälkeen vasen puoli oli äänetön ja oikea puoli rätisi. Maksoivat 18 euroa. |
Joees 13.12.2007 02:52:14 | |
---|
Eipä tuota himassa välttämättä edes vahvistinta tarvi vaikka sähköistä kepakkoa soittaisikin. Eritoten iltaisin/öisin. Siitä vaan nappaa kitaran kouraan ja pistelee menemään. Jos tuntuu siltikin kova ääni lähtevän niin soittaa kevyemmällä tatsilla. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Miikathebest 13.12.2007 09:30:18 | |
---|
Opin säestämään sointulapuista perussoinnuilla + jotain ihan sairaan nopeita juoksutuksia :) Liikaa säröä! |
-Cale 13.12.2007 14:30:39 | |
---|
Omien kokemuksien mukaan. Ekat kuulokkeet jotka mulla oli, olivat merkiltään behringer. Kuukauden jälkeen vasen puoli oli äänetön ja oikea puoli rätisi. Maksoivat 18 euroa. Aaa... Tämä on hyvä tietää, olen nimittäin harkinnut noita behkuja "studioluureiksi". |
Peku911 13.12.2007 16:32:31 (muokattu 13.12.2007 16:33:25) | |
---|
Itse ainakin ekana vuonna läpi tota Gunnareitten materiaalia. Ainoa ongelma minkä muistan oli Rocket queenin loppusoolo.. Siinä on edelleen ongelmia, kun toista vuotta vasta mennään, mutta toivotaan, että sieltä aukeaa.. Scorpions on myös mielestäni hyvää harjoitusta, koska ei ole mitään mahdottoman hankalaa ja sitten Bon jovi myös. Mutta ihan vaan vertailun vuoksi, että kun ensimmäisiä kappaleita, joita lähdin opettelemaan oli Gunnareiden Nightrain ja voi vasta nyt alkaa sanomaan, että myös osaan sen loppusoolon. Voi vaan muistella, että vaikka vuosi sitten ei osannut kyllä mitään, jos vertaa tähän päivään. Harjoittelemalla sitä vain oppi ja oppii edelleen. Siitä musiikki onkin niin hieno harrastus, kun aina on uutta, mitä opetella. |
marge14 13.12.2007 17:47:54 | |
---|
Millon te opitte ekan soolon soittaa? Esim paranoidin soolo tuntuu jotenki iha mahottomalta muun siitä biisistä sitte osaanki :). |
Väsykäsi 13.12.2007 18:47:20 | |
---|
Rokilla ei rikastu kuin roudarit! |
Peku911 13.12.2007 20:08:08 | |
---|
Millon te opitte ekan soolon soittaa? Esim paranoidin soolo tuntuu jotenki iha mahottomalta muun siitä biisistä sitte osaanki :). no kyllä mitä luettelin tossa niin kyllä niistä soolotkin tuli opeteltua. Eka soolo oli kyllä I Will Stayn soolo ja se tuli opeteltua ihan ekana soittokuukautena, mutta Don't Cryn soolo oli eka "tosi" soolo. |
Peku911 13.12.2007 20:12:14 (muokattu 13.12.2007 20:12:34) | |
---|
Kuuntelin ton paranoidin nyt tossa ja sanoisin, että kyllä tollasen osaa jo ekan vuoden jälkeen, jos sooloilua paljon harjoittelee. Ei sooloja opi muuten, kuin sooloilemalla. Minusta, jos harjoittelee kappaleen niin ÄLÄ hyppää niitä soolo-osuuksia yli, koska mielestäni niistä kehittyy parhaiten ja sillon tulee harjoitettua kaikkea. |