hollmi-5 12.12.2007 21:48:25 | |
---|
Steward Copeland, Tim Alexander, Terry Bozzio, Jimmy Chamberlin... Niitä on aika monta. Riippuu tietysti, mitä tarkoitat soundilla. Tuosta porukasta Copeland on melko hyvin tunnistettavissa. Muiden soundi on muuttunut melkoisestikin. Et taida olla rumpali? Soundit, piuhat ja kajarit. |
jannu 12.12.2007 21:51:00 (muokattu 12.12.2007 21:54:43) | |
---|
Tuosta porukasta Copeland on melko hyvin tunnistettavissa. Muiden soundi on muuttunut melkoisestikin. Et taida olla rumpali? Juu en ole. Mitä sitten? Voisit oikeasti kertoa, mitä tolla "soundilla" oikein tarkoitat. jotain muuta persoonallista |
Mutta yritäppä matkia Bonhamin soundia.. Oonha mie monest koittanu, siis matkii sitä Bonhamin soundii ja tatsiiki viel, ei vaan tulokset mairittele....mut kyl mie viel sellasen massikan ostan mikä Bonzol oli siin elokuvas, ei oo kyl sekään onnistunu vielä.... "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
jannu 12.12.2007 21:53:24 | |
---|
Sikäli tää keskustelu on kohtalaisen absurdi, että Bonhamin kehitys soittajana katkesi jo tossa yli neljännesvuosisata sitten. Mistä te sen tiedätte, miten se vetäis nykyään. jotain muuta persoonallista |
hollmi-5 12.12.2007 21:56:00 | |
---|
Juu en ole. Voisit oikeasti kertoa, mitä tolla "soundilla" oikein tarkoitat. Bonhamin rumpusoundissa on tunnusomaista kiereälle viritetyt isot rummut, pitkään soivat crashit ja varsinkin Ludwigin Supraphonic 402-virvelin soundi, joka on kummasti samanlainen kaikilla levyillä. Setti soi niin, että aina on joku ääni kuultavissa. Omana aikanaan tämä oli erikoista ja nykyisinkin perin harvinaista. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Gardiner 12.12.2007 22:01:12 | |
---|
Sikäli tää keskustelu on kohtalaisen absurdi, että Bonhamin kehitys soittajana katkesi jo tossa yli neljännesvuosisata sitten. Mistä te sen tiedätte, miten se vetäis nykyään. Nyt en ymmärtäny. Zepykät lopetti keikkailun ku Bonzo lopetti. Nyt ne tekee keikkaa reunion meiningillä, eli pitäs kait vetää niinku neljännesvuosisata sitte,keskustelun aihe ymmärtääkseni on et kuka siihen pystys, ei miten Bonzo vetäs nykyjään. Kait? mistä minä tiiän mikä tässä aihe on, Se Jason kait on oikee poika siihen hommaan monestakin syystä. Ja ei kait sen Jason Bonhamin kehitys soittajana katkennu varttisekeli sitte.? Rokrok. :-D "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
jannu 12.12.2007 22:01:46 | |
---|
Bonhamin rumpusoundissa on tunnusomaista kiereälle viritetyt isot rummut, pitkään soivat crashit ja varsinkin Ludwigin Supraphonic 402-virvelin soundi, joka on kummasti samanlainen kaikilla levyillä. Setti soi niin, että aina on joku ääni kuultavissa. Omana aikanaan tämä oli erikoista ja nykyisinkin perin harvinaista. Eli sä puhut soundista ainoastaan rumpujen osalta? Kyllä mun mielestä soundissa on aika hiton paljon muutakin kuin joku kalvon vire tai peltien merkki ja laatu. Setti soi niin, että aina on joku ääni kuultavissa. Ai. Mä kun kuvittelin, että se on ihan normaalia että objektia lyödessä siitä kuuluu lähes poikkeuksetta ääni. Vai mitä sä tällä oikein yritit kertoa? jotain muuta persoonallista |
jannu 12.12.2007 22:02:47 (muokattu 12.12.2007 22:08:27) | |
---|
Nyt en ymmärtäny. Zepykät lopetti keikkailun ku Bonzo lopetti. Nyt ne tekee keikkaa reunion meiningillä, eli pitäs kait vetää niinku neljännesvuosisata sitte,keskustelun aihe ymmärtääkseni on et kuka siihen pystys, ei miten Bonzo vetäs nykyjään. Kait? mistä minä tiiän mikä tässä aihe on, Se Jason kait on oikee poika siihen hommaan monestakin syystä. Ja ei kait sen Jason Bonhamin kehitys soittajana katkennu varttisekeli sitte.? Rokrok. :-D Mä tarkoitin tätä viimeisimpien viestien keskustelua. Onhan tässä toki se, että miksi reunion-kannuttajan pitäisi edes muistuttaa vanhojen aikojen menosta, kun kerran muutkin lauteilla heiluvat ukot ovat kaikki nämä vuodet tehneet itsekseen omaa juttuaan? "Jatketaan siitä mihin jäätiin" tuskin on homman nimi. jotain muuta persoonallista |
hollmi-5 12.12.2007 22:08:08 | |
---|
Eli sä puhut soundista ainoastaan rumpujen osalta? Kyllä mun mielestä soundissa on aika hiton paljon muutakin kuin joku kalvon vire tai peltien merkki ja laatu.
Ai. Mä kun kuvittelin, että se on ihan normaalia että objektia lyödessä siitä kuuluu lähes poikkeuksetta ääni. Vai mitä sä tällä oikein yritit kertoa? John Bonham oli rumpali. Ludwig Supraphonic 402 on virvelirumpu. Setin soiminen ei ole mikään normaalijuttu. Soundit, piuhat ja kajarit. |
jannu 12.12.2007 22:11:56 | |
---|
John Bonham oli rumpali. Näinhän ne tuolla kylillä puhuu... Ludwig Supraphonic 402 on virvelirumpu. Sen taisit jo mainita tossa aiemmassa viestissä, mutta kiva kun kertasit. Setin soiminen ei ole mikään normaalijuttu. No ei se ainakaan omassa kokemuspiirissä tähän asti ole mikään hirveän epänormaalikaan juttu ollut... Mikä on sun pointti? jotain muuta persoonallista |
jazzmies 12.12.2007 22:36:39 | |
---|
Onhan tässä toki se, että miksi reunion-kannuttajan pitäisi edes muistuttaa vanhojen aikojen menosta, kun kerran muutkin lauteilla heiluvat ukot ovat kaikki nämä vuodet tehneet itsekseen omaa juttuaan? "Jatketaan siitä mihin jäätiin" tuskin on homman nimi. Tässä on ajatusta. Jason soittaa videopätkillä mallikkaasti isinsä jäljillä isin työn hengessä, mutta muu bändi, etenkin Page/Plant-akseli, säveltää homman uusiksi. Siksi olisi ollut kiva kuulla Jasonin soittavan ilman menneisyyden vankina olemista. Tottamaar Jasonille keikka oli stressimomentti potenssiin tuhat, mutta Zeppelinhän oli pohjimmiltaan jazz, jammaileva musiikkiperhe, missä 'Mary Lou' oli aina liipasimella. Sellaiseen hulluuteen bändi, 27 vuoden tauosta huolimatta, ei tällä kertaa luonnollisesti venynyt, enkä sitä odottanutkaan. Mielestäni videopätkät kuulostavat kuitenkin mahtavilta. Plantin ääni on yhtä jotakin upeaa! Hyvä Zep. Maukasta makkaraa - Raikasta vettä - Kirkasta kalakeittoa |
hollmi-5 12.12.2007 22:44:36 | |
---|
Mikä on sun pointti? Pointti: Turhaan jankutat asiasta, josta et näytä ymmärtävän. Soundit, piuhat ja kajarit. |
jannu 12.12.2007 23:03:24 (muokattu 12.12.2007 23:05:53) | |
---|
Pointti: Turhaan jankutat asiasta, josta et näytä ymmärtävän. Mä jankutan asiasta ainoastaan koska sulla tuntuu olevan laput kohtalaisen vahvalla liimalla silmäkulmissa. Olisit yhtä hyvin voinut väittää, että Aura on maailman ainoa homejuusto jossa on tunnistettavasti sinihometta. Jos sä pelkästään sen perusteella, etten mä ole rumpali, vedät johtopäätöksen että mä en ymmärrä asiasta mitään, niin omapa on ongelmasi. jotain muuta persoonallista |
hollmi-5 12.12.2007 23:15:42 | |
---|
Mä jankutan asiasta ainoastaan koska sulla tuntuu olevan laput kohtalaisen vahvalla liimalla silmäkulmissa. Olisit yhtä hyvin voinut väittää, että Aura on maailman ainoa homejuusto jossa on tunnistettavasti sinihometta. Jos sä pelkästään sen perusteella, etten mä ole rumpali, vedät johtopäätöksen että mä en ymmärrä asiasta mitään, niin omapa on ongelmasi. Jannu! Meilläpäin juniori, aloittelija jne... Nyt sinä olet Bonham-alueella. Minä olen melkoisen tarkkaan kuunneellut Bonhamini, lukenut kirjoja ja tutustunut musiikkiin jo silloin, kun niitä levyjä myytiin vinyyleinä musiikikaupassa. Tiedän, millä rumpusetillä mikäkin biisi on nauhoitettu, mitä symbaaleja setissä oli... Silti John kuulostaa aina Bonhamilta. Voisitko ystävällisesti olla enempää munaamatta itseäsi asiassa, josta et näytä ymmärtävän yhtään mitään? Soundit, piuhat ja kajarit. |
jannu 12.12.2007 23:49:38 | |
---|
Jannu! Meilläpäin juniori, aloittelija jne... Nyt sinä olet Bonham-alueella. Minä olen melkoisen tarkkaan kuunneellut Bonhamini, lukenut kirjoja ja tutustunut musiikkiin jo silloin, kun niitä levyjä myytiin vinyyleinä musiikikaupassa. Tiedän, millä rumpusetillä mikäkin biisi on nauhoitettu, mitä symbaaleja setissä oli... Silti John kuulostaa aina Bonhamilta. Voisitko ystävällisesti olla enempää munaamatta itseäsi asiassa, josta et näytä ymmärtävän yhtään mitään? Jes! "Poju"-kortti vedetty pakasta! Tota. Jos sä kerran olet niin vanha, viisas ja opiskellut, niin kerropa mulle miten voi olla mahdollista että sä olet jumittanut John Bonhamiin ja siihen, että hänellä on ainoana maailmassa tunnistettava soundi? Kyllä mä nimittäin tunnistan aika vitun monta rumpalia tästä sun toitottamasta "soundista" vaikka millä setillä vetäisivät ja millä symbaaleilla ja vaikka miten olisi mikitetty ne kannut. Voisitko ystävällisesti olla vähemmän ylenkatsova ihmisiä kohtaan, joita et edes tunne? jotain muuta persoonallista |
savopie 12.12.2007 23:52:30 | |
---|
Mikä on sun pointti? Hollmi koittaa sanoa, että vaikka olisi Kappaleessa olisi rumpusovituksen kohdalla taukoa niin Bonhamin rumpukamat soivat niin pitkään, että tauonkin ajan rumpunauhalta kuuluu hiljenevän symbaalin tms ääniä. Toisin kuin nykyaikana, jolloin suositaan yleisesti kohtuullisen kuivia, atakkipainotteisia rumpusaundia, jossa pitkään soimisella ei ole niin suuri merkitys. Pietu.
http://www.myspace.com/allfalldead |
J.Hollström 12.12.2007 23:57:52 | |
---|
hänellä on ainoana maailmassa tunnistettava soundi? Noinko tuolla lukee? Kelaa vähän taaksepäin tai lue tästä: Kukaan ei ole onnistunut tekemään ennen tai jälkeen yhtä tunnistettavaa soundia. jonka jälkeen menit hohottelemaan ja bullshitteilemaan. Bonzon kyllä tunnistaa basistikin. Lars Ulrichin myös, mutta jostain muusta kuin soundista. "Haista sinä Mambo vittu, kun et osaa edes Kuurankukkaa soittaa." |
Roberto 13.12.2007 00:10:58 | |
---|
Jaahans, itärajan konppipari kokoontuu jälleen virtuaalisesti. Hollmilla tuntuu heliorentrisyys senkun eksponentiaalisesti laajenevan. Eipä siinä, mut voisit snadisti höllätä ton isottelun kanssa. Aina on kuitenki joku vanhempi ja viisaampi jossain oli sit aihe mikä tahansa. Enkä tarkoita tod että se olisin minä, vaan ylipäätään. Ja soundista tunnistettavia rumpaleita on suomessakin jo niin monta ettei mitn rajaa. Paitsi jos on päättänyt et ei ole. No, on kyl silti. |
Mikael 13.12.2007 08:25:06 (muokattu 13.12.2007 08:29:18) | |
---|
Voisitko ystävällisesti olla enempää munaamatta itseäsi asiassa, josta et näytä ymmärtävän yhtään mitään? Täs kyl munaa itsensä ihan joku muu kuin Jannu. :D Inhimillisyys on hyve. |
J.Hollström 13.12.2007 08:54:48 (muokattu 13.12.2007 08:55:16) | |
---|
Ja soundista tunnistettavia rumpaleita on suomessakin jo niin monta ettei mitn rajaa. Paitsi jos on päättänyt et ei ole. No, on kyl silti. Ei kai tosta olekaan kysymys? Tietty vois vittuilleessaan laittaa jotain näytteitä ja alkaa kyselemään kuka vetää. Mut luulisin että kyse on nyt nimenomaan soundista. Monella rumpalilla se on muuttunut ajan ja muodin mukana. Soittotyyli on asia erikseen. Itse saatan tunnistaa soundin perusteella pari kolme rumpalia. Bonham, Copeland ja Collins. Muut menee soittotyylin mukaan tunnistelemiseksi, kun en ole mikään asiantuntija tässäkään asiassa. Minäkin voin munata täällä itteni ihan millon vaan. Ei tunnu missään. "Haista sinä Mambo vittu, kun et osaa edes Kuurankukkaa soittaa." |