Aihe: Livemiksaajalle kuulokkeet
1 2 3 4 5 6 7
Reddie
12.12.2007 16:10:36 (muokattu 12.12.2007 16:29:45)
Ainakin rokkitouhuissa on desibelit sen verta kovat sekä lavalla, että salissa, niin ihmetyttää miten siihen voi turvallisesti vielä lisätä kuulokkeista tulevat desibelit?

No yks iso tekijä on se, ettei sitä keikkaa miksata luurit päässä, vaan niillä vaan tarkistetaan asioita. Toisekseen, en usko että tuo nyt ihan oli Liuhun pointti... Uskoakseni mies yritti viestiä, että ammattilainen käyttää luureja joissa kohtaa hyvä vaimennus, riittävä äänenpäine ja hyvä soundi.

Sit vähän kuulokeasiaakin: Mä oon käyttäny tommosia Peltoreihin rakennettuja rumpalinkuulokkeita nyt siihen asti kunnes sain noi AKG:n K171:set ostettua. Noi HearSafe oli OIKEIN hyvät hintaisekseen (60€), noista AKG:n kuulokkeista en osaa viel sanoa tarpeeks ku oon vasta kahdella keikalla päässy käyttämään, eikä niilläkään kahdella tullu hirveesti kuulokkeita käytettyä. Pikanen arvio on, että jos ei ole 100€ enempää laittaa kuulokkeisiin niin ihan hyvät pelit, jos on enemmän laittaa niin sit ottaisin varmaan jo noi 271K:t.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Talent71 - Äänentoistoa
Formed
Adam & Santtu
kauppi
12.12.2007 16:17:11
Sennheiser HD25
m1ke
12.12.2007 17:04:26
HD 25

Yamaha mies komppaa aina..
Ei!
musamies
12.12.2007 17:16:11 (muokattu 12.12.2007 17:27:10)
Millainen soundi noissa on, ja mitä se elektroniikka tekee silleen soundwise?

Tekee sen jos mä käännän tosta vieressä olevasta Technic:sin kotistereovahvistimesta volaa lisää, joka lykkää kuulokeliitäntään aikas kovaa, vola ei tietyn rajan jälkeen pahemmin kasvakaan vaan volan kasvu pysähtyy.

Tekee saman tempun sen omista mikeistä tulevalla äänelle, jota voi säätää. Voi keskustella ja jos joku vieressä irroittaa esim. paineilmaletkun, kova ääni leikkaantuu.

Miksi? Onko Peltorit huonompisoundiset? Sittenhän ne ei todellakaan sovi tähän.

Nää on Silentat. Saundi kirkkaansävyinen ei kovin paljon bassoa. Ominaisuus mielestäni hyödyllinen sillä suojaimilla ei bassoa pysty vaimentamaan yhtä hyvin kuin korkeampia ääniä. Näitä mä hyödynnän kuulon suojaamisen lisäksi siihen, että pystyn lavalta käsin arvioimaan onko soittimet miksattu toisiinsa nähen oikealle voimakkuudelle esim. onko meikäläisen koskettimet oikeassa suhteessa laulujen volaan. Tämä systeemi mullisti koskettimieni kuuluvuuden itselleni lavalla. Ei niin haittaa vaikka olisi lähellä kitaravahvistin ja silti kuulen mitä soitan.

Toivosinkin, että musakäyttöön tehtäs kokonaan oma versionsa vaikka Peltor Optime III:seen pohjautuen.

---------

Yleensä jos olen vähän kalliimpia pelkkiä kuulokkeita kokeillut (ei suljettuja), kalliimmissa parempi ja jotenkin avarampi yläpää. Noista halvoista suljetuista Philipseistä tulee aivan helkatisti bassoa. Olin itseasiassa ostamassa kotitreenaamiseen ja musan kuunteluun jotain Sennheiser HD 600:sia, mutta halvan hinnan takia otinkin Philipsit ;-) ja voin myöhemmin ostaa paremmat hifiluurit.

AKG:llä muistaakseni K501:nen oli aika avara ja kirssointinen. Bassoa siitä ei hirveästi lähde. Jotain tuontapaista voisin ajatella kotiin ja äänittelypuuhin. Livalavamiksaus edelleen Silental.

Ja jos sä nyt haet taas kerran sitä kuulonsuojauksellista näkökulmaa tähän, niin muistahan, et siitä suojauksesta ei oo mitään hyötyä jos se ei oo koko ajan käytössä.

Tuon kans hyvä olla tarkkana.
Reddie
12.12.2007 17:26:58
Yleensä jos olen kalliimpia kuulokkeita kokeillut (ei suljettuja)

Ootko sä sit näitä suljettuja proluureja testaillu?
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Talent71 - Äänentoistoa
Formed
Adam & Santtu
jorma666
12.12.2007 18:55:53
Ei kai siitä soundista kannata tapella. Makuasioita. Mulla on kahdeksat dt250 luurit ja omien vanhojen lisäksi ainoastaan yhdet on käyny kerran takuuhuollossa. Onneksi sekä dt250, että HD25 luureihin on saanu hyvin varaosia, joten se ei ole ongelma.

Jooh, kuten sanottu niin toinen tykkää äitistä ja toinen isoäitistä. Sulla on ilmeisesti nuo Beyerit ollu vähän nätimmässä käsittelyssä.

No, nyt alkaa vaikuttaan siltä että ääniä on saanu HD25 ja DT250 aika tasasesti. Että nämäpä ne varmaan on ne yleisimmät vaihtoehdot. Ja peltorit sai yhen (painavan) äänen.
we call it music - they call the cops
Marzi
12.12.2007 18:59:43

vola ei tietyn rajan jälkeen pahemmin kasvakaan vaan volan kasvu pysähtyy.

Eli siis limitoi, jolloin sä et oikeasti tiedäkään noilla säätäessä, että sulla voi olla esim joku kanava sieluttoman kovalla ja kun avaat muten, niin poks. Pa tykkää.

Tekee saman tempun sen omista mikeistä tulevalla äänelle, jota voi säätää. Voi keskustella ja jos joku vieressä irroittaa esim. paineilmaletkun, kova ääni leikkaantuu.

LIVEMIKSAAMINEN. Ei remonttihallityöskentely. Kuinka vaikea on ottaa niitä luureja pois päästä jos joku kysyy jotain.

Nää on Silentat. Saundi kirkkaansävyinen ei kovin paljon bassoa. Ominaisuus mielestäni hyödyllinen sillä suojaimilla ei bassoa pysty vaimentamaan yhtä hyvin kuin korkeampia ääniä.

Eli ei sovellu livemiksaamiseen sitten mitenkään.

Näitä mä hyödynnän kuulon suojaamisen lisäksi siihen, että pystyn lavalta käsin arvioimaan onko soittimet miksattu toisiinsa nähen oikealle voimakkuudelle esim. onko meikäläisen koskettimet oikeassa suhteessa laulujen volaan.

Kuuleeko sen limitoinnin soundierona, esim yläpää tukkoutuu, botne alkaa pumpata tms?

Kai sä ymmärrät limitterin toimintaperiaatteen. Eli sen, että se lyttää kaikkea, mutta jos nostat vaan jotain ja limitteri nappaa siihen kiinni, niin tuloksena on sekä voimakkuuden hiljentyminen, että kaiken muun vaimeneminen. Eli jos sä miksaat limitteri päällä ja nostat niitä kiippareita, niin sun kuuntelussa kiipparit liidaa kaiken muun alas jos ne on suhteellisesti reilusti kovempaa kuin kaikki muu vaikka volataso ei nousisikaan.

Eli saliin menevällä ja sun korviin kuuluvalla miksauksella on kovin vähän tekemistä keskenään.

Tämä systeemi mullisti koskettimieni kuuluvuuden itselleni lavalla. Ei niin haittaa vaikka olisi lähellä kitaravahvistin ja silti kuulen mitä soitan.

Ootko oikeasti kuullut korvamonitoreista? Niihin saa todella rankkoja vaimennusfoameja ja näyttää huomattavasti vähemmän kasvitieteilyltä/käpyjen keräilyltä.

Toivosinkin, että musakäyttöön tehtäs kokonaan oma versionsa vaikka Peltor Optime III:seen pohjautuen.

Juu, onhan noita ton tapasia rumpaleille, mut noi limitterihommat ja soundi pitäisi sitten virittää myös siihen musakäytöön eikä melusuojaukseen. Ne kun on kaks täysin eri asiaa.

Musan kuunteluun sitä varten tehdyt luurit, traktorilla ajeluun omansa.
No yhyy.
santtus
12.12.2007 20:11:12
No en nyt sanois, että 6 vuotta meikäläisen repussa olis mitään hellää käsittelyä. Ja tosiaan ainoa asia mikä on saanut ne hajoamaan oli päälle istunut kaveri. Ja silloinkin meni yksi sanka, jonka sai varaosana Soundatalta heti vaihdettuna.

Voidaan pitää joku ilta oluen ääressä kuulokkeille päälleistumisskaba ja katsotaan kummat kestää pidempään. ;-)
"Hyvinhän me vedetään, mitä ne netissä kirjoittaa..?"
pekorte
12.12.2007 21:01:02

HD25 myös.

P.S Ja jos luurien-päälle-istunta-kilpailu järjestetään, olkaa yhteydessä.
LHU
12.12.2007 21:42:04
Voidaan pitää joku ilta oluen ääressä kuulokkeille päälleistumisskaba ja katsotaan kummat kestää pidempään. ;-)

Mukana! Ja jos vielä saatais silenta / peltor-mies messiin niin iltahan ois riemullinen, oikeasti.
Liimatainen: "Sanotaanko näin että kyllähän 20% voi yhtä-äkkiä tuntua paljolta mutta haluan muistuttaa että meidän tallissa on henkilöitä jotka korreloi kenttää että kosketuspinta säilyy".
Kallekorvola
12.12.2007 22:26:15
multa menee ääni HD25:lle. Monia muitakin olen kokeillut, mutta 25:t miellyttää ominaisuuksillaan (soundi, paino, eristäminen, varaosien saatavuus, korjaukset tehtävissä keikkaolosuhteissa jne.) eniten. noi santun suitsuttamat beyerit tulee kyl ihan tuntumassa. lienee tottumiskysymys... 25:lla olen tehnyt kai 8 vuotta...
jorma666
12.12.2007 22:31:17 (muokattu 12.12.2007 23:26:24)
Mukana! Ja jos vielä saatais silenta / peltor-mies messiin niin iltahan ois riemullinen, oikeasti.

Haha! Luulen kuitenki että pelkällä oluella ei näistä kisoista voittajana selvitä. Minä tuon kossut! Joku vois sitten ottaa videokameran tai muun vastaavan että saadaan illanmittaan kuvata palle... siis dokumentoitua kisa jälkipolville. Luulen että tuossa seurassa pelkät muistikuvat ei riittäis. Jos niitä siis jäis.

E: vittu kun janottaa, muuten. Ja huomenna aamusta jo töihin. No, lauantaina sitte.
we call it music - they call the cops
musamies
12.12.2007 23:14:11 (muokattu 12.12.2007 23:36:18)

Sit on otettava mukaan EARit ;-)

Eli siis limitoi, jolloin sä et oikeasti tiedäkään noilla säätäessä, että sulla voi olla esim joku kanava sieluttoman kovalla ja kun avaat muten, niin poks. Pa tykkää.

Kyl noista meikäläisen tarpeeseen vähintäänkin riittävän lujaa tulee. Vola vaan ei kasva samanlailla epäterveellisiin lukemiin virhe- tai vikatilanteessa miten tekis ilman rajoittavaa elektroniikkaa. Mul on tietokone välillä mukana musakäytössä. Sen kanssa ei välttämättä ole terveellistä vetää ääntä ulos ilman jonkinmoista limitointisysteemiä.

LIVEMIKSAAMINEN. Ei remonttihallityöskentely. Kuinka vaikea on ottaa niitä luureja pois päästä jos joku kysyy jotain.

Tavallisia luureja ei ole vaikea ottaa. Suojaimia ei mielellään ota välillä pois.

Eli ei sovellu livemiksaamiseen sitten mitenkään.

Toimii lavamiksaamisessa. Ei ehkä kuitenkaan unelmaratkaisu salista käsin miksaten.

Kuuleeko sen limitoinnin soundierona, esim yläpää tukkoutuu, botne alkaa pumpata tms?

Ei se haittaa juuri mitenkään. Pistää vain rajan tolkuttoman koville äänille.

Eli jos sä miksaat limitteri päällä ja nostat niitä kiippareita, niin sun kuuntelussa kiipparit liidaa kaiken muun alas jos ne on suhteellisesti reilusti kovempaa kuin kaikki muu vaikka volataso ei nousisikaan.

Teen silleen, että otan esim. yhden laulumikin vaikka AKG C535 EB johon laulaa joissain biiseissa päälaulaja, joka välillä eri. Vertaan kiippareiden voimakkuutta tähän lauluun. Mikistä vuotaa samalla vähän muutakin. Välillä laitan kaikki laulumikit menemään luureihin ja välillä koko miksauksen.

Ajan äänen stereona luureihin ni on vähän ilmavampi esim. pianosaundeissa.

Eli saliin menevällä ja sun korviin kuuluvalla miksauksella on kovin vähän tekemistä keskenään.

Joissain biiseissä, joissa ei tarvi kovin paljoa itse soittaa, saatan mennä tekemään kuuntelukierroksen lavan ulkopuolelle ilman luureja. Luurit päässä kävellen vaikka takaosaan ja sitten kuuntelemaan onko ok.

Ootko oikeasti kuullut korvamonitoreista? Niihin saa todella rankkoja vaimennusfoameja ja näyttää huomattavasti vähemmän kasvitieteilyltä/käpyjen keräilyltä.

Jep, jos meikäläisen ulkoinen habitus on kovin oleellinen, niin silloin ehkä enemmän on kyse akustinen piano + laulu tyylisestä esityksestä eikä tekniikkaa mukana. Ei musta kuitenkaan mitään nuorisoidolia ole tulossa :D

Jos ette laita pahaksi, niin voitas palata takaisin keskustelemaan noista tavallisemmista luureista kun tuo meikäläisen soiton ohessa lavalta käsin miksaaminen voimakkaasti vaimentavien luurejan kanssa ei kuitenkaan ehkä se livemiksaajien toivoma optimiratkaisu.
LHU
12.12.2007 23:40:53 (muokattu 12.12.2007 23:44:36)
Joku vois sitten ottaa videokameran tai muun vastaavan että saadaan illanmittaan kuvata palle... siis dokumentoitua kisa jälkipolville. Luulen että tuossa seurassa pelkät muistikuvat ei riittäis. Jos niitä siis jäis.

Minä tuon kameran, kunhan Ville tuot kossua riittävästi. Jallua vois ottaa kanssa ja tehdä perinteisen A/B vertailun senkun ja silentan välillä.

Jos ette laita pahaksi, niin voitas palata takaisin keskustelemaan noista tavallisemmista luureista kun tuo meikäläisen soiton ohessa lavalta käsin miksaaminen voimakkaasti vaimentavien luurejan kanssa ei kuitenkaan ehkä se livemiksaajien toivoma optimiratkaisu.

Ei laiteta, ei varmastikaan. Hyvä että ymmärsit.
Liimatainen: "Sanotaanko näin että kyllähän 20% voi yhtä-äkkiä tuntua paljolta mutta haluan muistuttaa että meidän tallissa on henkilöitä jotka korreloi kenttää että kosketuspinta säilyy".
Marzi
13.12.2007 00:11:41

Vola vaan ei kasva samanlailla epäterveellisiin lukemiin virhe- tai vikatilanteessa miten tekis ilman rajoittavaa elektroniikkaa.

Mä en nyt tarkoittanut kyllä tuota, vaan sitä, että sun limitoivat luurit voi antaa valheellisen tiedon asioiden voimakkuudesta. Sun korvaan kuulostaa järkevältä kun matsku on lytyssä, mutta oikeasti sinne tulee ihan sikalujaa. Sitten avaat sen kanavan pa:han ja sieltä tuleekin ihan saateristi. Vaarallista, jos ei ole käytössä järkevää mittarointia kanaville, eli ei näin.

Toimii lavamiksaamisessa. Ei ehkä kuitenkaan unelmaratkaisu salista käsin miksaten.

Miten sä voit väittää tuollaista kun juuri kyselin asioita jotka on oleellisia sekä sinne lavalle, että saliin, eikä asiat täsmää. Jos luurit on kireet ja botnettomat, ei niillä tee siellä salissa sen kummemmin kuin lavallakaan mitään. Siellä tarvii koko taajuuskaistan mahdollisimman luonnollisena toistavat työkalut, eikä mitään melusuojauskikkailuja.

Mietis nyt sitten monitorikäyttöä. Bassorummun alataajuudet humisee ja kiertää monitoreissa, mut sun luurit ei toista niitä taajuuksia. Eli et löydä vikaa kun et kuule, että missä se humina on. Meetkö sitten koko keikan niin, että et tee mitään, vai käytätkö kunnon luureja pfl:lien selaamiseen ja voit jopa paikallistaa ongelman? kelaa nyt oikeasti vähän käytännön kannalta näitä juttuja. Ei tossa vuosikaudet alalla työskennelleet ihmiset huvikseen tyrkytä esim. n0oita senkkuja. luuletko, ettei ne olisi jo vaihtuneet Silentoihin, jos ne olisivat a) paremmat, b) kätevämmät.

Sama tossa poisottamisessa, poppari lähestyy sua, sanoo asiansa ja lähtee. Tähän menee kolme sekuntia. Ehditkö siinä ajassa säätää kuulokemikrofonit sellaiselle volalle, että kuulet mitä se sanoi. Olisit ehtinyt napata luurit päästä kyllä.

Ei se haittaa juuri mitenkään. Pistää vain rajan tolkuttoman koville äänille.

Raja tolkuttomille äänille = limitointi = vaikuttaa myös soundiin. Jos limitointi ei vaikuta soundiin, niin aika kummaa on. Vai etkö vaan huomaa? Tsekkaa nyt edes pikkuisen perusinfoa aiheesta ennen kuin alat kertoa totuuksia.

Minkälaisia säätöjä siinä on limitterille vai onko se vaan päälle/pois?. Musakäytössä tarvii vähän eri asetuksia kuin tehtaalla, kärjistäen.

Jos ette laita pahaksi, niin voitas palata takaisin keskustelemaan noista tavallisemmista eli oikeista luureista

Sopii.
No yhyy.
musamies
13.12.2007 00:42:10 (muokattu 13.12.2007 00:58:41)
Mä en nyt tarkoittanut kyllä tuota, vaan sitä, että sun limitoivat luurit voi antaa valheellisen tiedon asioiden voimakkuudesta.

Limitointi ei tule mukaan ollenkaan niillä voimakkuuksilla millä ääntä luureihin ajelen. Mun tapauksessa se pelkästään lisää turvallisuutta eikä haittaa mitenkään.

Miten sä voit väittää tuollaista kun juuri kyselin asioita jotka on oleellisia sekä sinne lavalle, että saliin, eikä asiat täsmää.

Luulis, että olisit itsekin kokeillut jotain kuppisuojaimia? Käy näin: esim. 1000 herziä saattaa vaimentua 33.1 herziä db 125 herziä 15 db. Matalat taajuudet ovat korkeampien voimakkaamman vaimennuksen takia yliedustettuina muutenkin.
http://www.silenta.com/silenta.php? … tatuote=multiheadset&kieli=_fin

Siellä tarvii koko taajuuskaistan mahdollisimman luonnollisena toistavat työkalut, eikä mitään melusuojauskikkailuja.

Joku voi tarvia. Minä en tarvi. Tuollainen tarve tulis mieleen lähinnä studiossa tai muussa äänittämisessä.

Mietis nyt sitten monitorikäyttöä. Bassorummun alataajuudet humisee ja kiertää monitoreissa, mut sun luurit ei toista niitä taajuuksia.

En mene ollenkaan miksaaman sellaisia juttuja, joissa tuollaisia ongelmia esiintyy. Minun miksausjutuissa ei juuri nimeksikään kierto-ongelmia.

Eli et löydä vikaa kun et kuule, että missä se humina on. Meetkö sitten koko keikan niin, että et tee mitään, vai käytätkö kunnon luureja pfl:lien selaamiseen ja voit jopa paikallistaa ongelman? kelaa nyt oikeasti vähän käytännön kannalta näitä juttuja.

Ehkäsen ongelman etukäteen kun en lähde ollenkaan miksailemaan mitään bändejä, joiden kanssa tulee ongelmia kun vedetään niin kovaa, että kamat rupeaa kiertämään.

Pyrin aloittamaan laulusta, laittamaan sen sopivalle volalle tilaan nähden tarkistaen jatkuvasti tilannetta. Vola ei ole sellainen, että kierto-ongelmat lähelläkään. Tähän miksaan sitten muun kaman, joka tulee mikserin läpi. Välttämättä sieltä ei niin hirveästi kamaa tulekaan. Voi olla, että sieltä tulee esim. minun urut Rotospheren läpi. Voi tulla kaikkikin mutta harvoin näin.

PS: Lisäsin omiin kuviin kesäkuvan Silentamiehestä urkuineen ja miksereineen. Kyseessä tässäkin tapauksessa miksaus lavalta käsin ;-)
duane
13.12.2007 01:55:36
Haha! Luulen kuitenki että pelkällä oluella ei näistä kisoista voittajana selvitä. Minä tuon kossut!

Mitäs mulle jää tuotavaksi? Jägeriä? Taidan laittaa uuden maksan tilaukseen A-kaupasta, kun itsenäisyyspäivänäkin loppui kunto kesken.. Mutta jäipähän Socapexia käärittäväksi...
-röyh-
Marzi
13.12.2007 03:29:47

Limitointi ei tule mukaan ollenkaan niillä voimakkuuksilla millä ääntä luureihin ajelen. Mun tapauksessa se pelkästään lisää turvallisuutta eikä haittaa mitenkään.

Ok, eli et siis tiedä, koska et aja limitointivoimakkuudella koskaan. Tämä selvä.

Luulis, että olisit itsekin kokeillut jotain kuppisuojaimia?

Juu, olen testannut, mutta kysynkin sinulta.

Käy näin: esim. 1000 herziä saattaa vaimentua 33.1 herziä db 125 herziä 15 db.

Tuossa ei ole nyt kuule mitn järkeä. Täh?

Matalat taajuudet ovat korkeampien voimakkaamman vaimennuksen takia yliedustettuina muutenkin.

Eli ei edelleenkään sovi mihinkään, missä pitää kuunnella jotain kriittisesti.

Joku voi tarvia. Minä en tarvi. Tuollainen tarve tulis mieleen lähinnä studiossa tai muussa äänittämisessä.

Tai livemiksaamisessa, että kuulee mitä siellä kanavassa oikeasti tapahtuu.

Tajuatko, että sinun tarpeesi ei ole aina sama kuin monen muun tarve. Se, että sinä et tarvitse alataajuuksia lainkaan ei tarkoita sitä, etteikö muut tarvitsisi. Siksi tuo Silentojen tarjoaminen joka threadiin on naurettavaa.

En mene ollenkaan miksaaman sellaisia juttuja, joissa tuollaisia ongelmia esiintyy. Minun miksausjutuissa ei juuri nimeksikään kierto-ongelmia.

Hei, jos kaveri kysyy livemiksaamiseen tarkoitettuja luureja, niin vastaa sille, mitä se tarvitsee. Ei sitä, mitä sinä mieluusti käytät. Ei kato kaikki oo valintapohjalta miksaamassa lavalta akustisen pianon kanssa peltorit, anteeksi Silentat päässä.

Ehkäsen ongelman etukäteen kun en lähde ollenkaan miksailemaan mitään bändejä, joiden kanssa tulee ongelmia kun vedetään niin kovaa, että kamat rupeaa kiertämään.

Ei kaikilla oo varaa valita töitään, sinne mennään missä liksa on. Siinä kohtaa ei pysty ruikuttamaan ongelmista, vaan niistä pitää osata selviytyä ja silloin työkaluiksi otetaan luotettavia ja kestäviä, oikeita työkaluja, ei mitään diibadaabaa. Koita nyt ymmärtää mistä tässä jutussa puhutaan.

Pyrin aloittamaan laulusta, laittamaan sen sopivalle volalle tilaan nähden tarkistaen jatkuvasti tilannetta. Vola ei ole sellainen, että kierto-ongelmat lähelläkään. Tähän miksaan sitten muun kaman, joka tulee mikserin läpi. Välttämättä sieltä ei niin hirveästi kamaa tulekaan. Voi olla, että sieltä tulee esim. minun urut Rotospheren läpi. Voi tulla kaikkikin mutta harvoin näin.

Ymmärrätkö, että rokkipuolella aloitetaan bassorummusta, jonka pitää tulla niin, että lahkeet lepattaa. Ja niin se nyt vain on. Ja tällä asialla ei siis ole yhtään mitään tekemistä sun hommien kanssa, jossa sipsutellaan niin, että kellään ei vahingossa mene juoma väärään kurkkuun.

Eli voitko lopettaa silentojen tökkäämisen joka aiheeseen, jossa puhutaan melusta/monitoroinnista/miksaamisesta. Kiits. Jengi haluaa myös tuntea orkesterin voiman itsessään. Tuntuu ihan stanan hölmältä huutaa lempiorkesterinsa biiseissä kännipäissään täysillä mukana jos joka huuto kuuluu lujempaa kuin orkesteri.

Jos jengi ei sitä halua, niin ne äänestää jaloillaan.

PS: Lisäsin omiin kuviin kesäkuvan Silentamiehestä urkuineen ja miksereineen. Kyseessä tässäkin tapauksessa miksaus lavalta käsin ;-)

Ymmärrän nyt hyvin sun agendan. Antaa olla.

Pakollinen :D
No yhyy.
Roadari
13.12.2007 10:40:28

Kolme kanavaa, taustanauha ja joku efektipaluu? Behkun eurorack, parit vinkkulasit ja norjalainen villapaita. Ja ainakin main out tyhjänä. I rest my case!

Tässä varmaan haetaan vähän eri "live" juttuihin kuulokkeita. Mulla on ollu jo vuosikausia bayerit. Tykkään! Lisäks tuli hankittua LA audion luuri viive (sulovilen: Sain halvalla) joka on osoittautunu aivan sairaan hyväksi vehkeeksi. Kun viivästää luurinsa samaan aikaan kun PA mökä, niin sen läpitunkevuus ei sotke olleskaan niin paljoa.

Roadari
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)