Aihe: Vielä yksi syntsaan harahtanut
1
emuva
10.12.2007 22:40:51 (muokattu 11.12.2007 13:47:20)
Iltaa kiippariklaanin orjat!

Itseeni on purrut paha syntsakärpänen, joka on jyllännyt jo puolisen vuotta, eikä tässä oikein muu auta kuin hankki itselle syntikka lievittämään synakuumetta. Olen katsellut erinäisiä vaihtoehtoja, ja mietiskelenkin paraikaa millainen ratkaisu olisi itselleni paras. Kotoa löytyy etukäteen jo akustinen piano, eli jos haluan soittaa jotain klassista tai muuta, niin siihen löytyy jo vehkeet, eli pääpaino siis niihin muihin saundeihin ;)

Itse olen kiinnostunut pääasiassa kasarirokin (Van Halen), sankarikikkelihevin (Stratovarius, ei missää nimessä budumin lapset) ym sen tyylisen musisoinnin toteuttamisesta kiinnostunut syntsalla. Olen katsellut m.netin torilta paljon kehuttua hevikiipparia Korgin X5:sta, joka olisi itselleni varmaan kohtalaisen sopiva ratkaisu. Konemusiikkia en ainakaan tietääkseni diggaile, joten özgyblögötirobottiufoäänet eivät ole kovinkaan tarpeen.

Budjetti on rajallinen, ja käytetty on käytännössä sopivin ratkaisu - kunhan semmonen kohdille tulee. Olen kuunnellut myös Alesis Micronin saundeja, ja ne ovat kohtalaisesti mieltä lämmittäneet. Kyselisinkin nyt, että jos hankin pikkukiipparin aluksi pahimpaan flunssaan, niin pystynkö ohjaamaan tuota Micronia sitten mahdollisesti jostain toisesta kiipparista?

Sitten vielä syntsien äänentoistosta, eli käytetäänkö soittamisessa kuullokkeita yleensä kotikäytössä, ja mitenkä tuon jalon äänen saa kaiken kansan kuuluville? Haluaisin kuulla eri menetelmiä, kitarastyrkkari löytyykin tuosta mutta se lienee olevan käypä lähinnä hätäratkaisuna.

Avasin uuden topicin, kun koitin kysellä erinäisiä asioita koskettimet-palstan yleisthreadeista, mutta meni hermot kun kukaan ei noteerannut viestejäni :)

-e

edit: Budjetin tähtäys on 350€ - jos puraisee pahasti niin myöhemmin on helppo satsata lisää uusiin vermeisiin, mutta alkuun ja treenaamaan olisi kiva päästä edukkaasti. (Budjetti liukuu luonnollisesti kuten budjetin on tapana ;) )

E:Huomasin, että olisi pitänyt laittaa otsikkoon HURAHTANUT =)
BubbleBob
11.12.2007 17:42:30

Kikkelihevi 4uL3z, but don't let in your head!
Parhaastakin hevipatchistä tulee pienellä säätämisellä özgyblögötirobottiufoo, joten tarkkana pitää olla, ettei homma mene elektroksi (toisaalta konemusiikki on kuin homous, ei voi tietää jos ei kokeile ;-).
Korgin X on varmasti Ok, joten siitä vaan. Kitaravahvistin sopii harjoitusvahvariksi, mutta kotiin riittää hyvin pienetkin aktiivikajarit ja ne olisivat stereona, kuten osa soittimen soundeistakin. Kuulokkeet päässä fiilistellään ja harjoitellaan öisin, tietenkin, kun kitaravahvaria ei kannata - painonkaan takia - päähänsä vetää. Käytännössä kaikissa syntikoissa on juuri siksi kuulokeliitäntä.
Mutta,.. kuten aina sointinhankinnoissa: Kokeile ensin eri malleja, soittaessa laita silmät kiinni ja tunne näppäimistö "siellä".
Ja Tee hyvä valinta (aika rientää ja vuoret vierii!).

Vaikka hankkisit nyt X5:n, niin voit helposti vaihtaa soitinta, jos toteatkin, ettei ollut kaikkein sopivin sinulle. Nämä eivät ole mitään win-myllyjä joista katoaa arvo salmana.
Floating out of the Screen..
Quru
11.12.2007 19:43:38
Hevitilutteluun lähtisin Korgia tarjoamaan. 350e on budjettina aika rajoittava, mutta käytettyjä vehkeitä sillä saa kyllä hyvin (mitä oletkin jo katsellut ilmeisesti?).

Jos budjetti vain venyy niin tästä sankariheviin http://www.thomann.de/fi/korg_x50.htm

Korg Wavestationista olen myös itse tykännyt sen mukaan mitä olen soitellut, käytettynä voi saada. En tiedä sitten muiden mielipiteistä. Koskettimisto siinä on kuitenkin mielestäni aika perseestä.
Savun hälvettyä tarkastamme äänetoiston liitännät
Skyfall666
11.12.2007 20:55:15
Jos budjetti vain venyy niin tästä sankariheviin http://www.thomann.de/fi/korg_x50.htm

Korg Wavestationista olen myös itse tykännyt sen mukaan mitä olen soitellut, käytettynä voi saada. En tiedä sitten muiden mielipiteistä. Koskettimisto siinä on kuitenkin mielestäni aika perseestä.

--------

Tähän väliin täytyy sanoa kyllä että niin on X-50:n koskettimistokin perseestä. Itse asiassa kauhein läpyskä mitä on IKINÄ_MISSÄÄN tullut vastaan, senpä takia hankkiuduin omastanikn eroon parin kuukauden käytön jälkeen. Muuten kyllä sankariheviin soveltuva vehje.
Asenne on sitä kun ajetaan keikalle 200km paskalla pakettiautolla -30 asteen pakkasessa soittamaan se keikka 15 henkilölle. (Sutela)
Quru
11.12.2007 21:49:55
Tähän väliin täytyy sanoa kyllä että niin on X-50:n koskettimistokin perseestä. Itse asiassa kauhein läpyskä mitä on IKINÄ_MISSÄÄN tullut vastaan, senpä takia hankkiuduin omastanikn eroon parin kuukauden käytön jälkeen. Muuten kyllä sankariheviin soveltuva vehje.

Juu en ole itse tuota kokeillutkaan, ihan soundien perusteella sanoin. ns. mutu-tuntuma ;)
Quru
12.12.2007 17:10:02
taas JOS budjetti venyy laite... Roland Juno-D. menee kaikki hevit hyvin ja suurin osa pakollisista electrosheibe soundeistakin puuttu. hinta on jossain 450e maissa mut kannattaa kokeilla. soundit on ainakin heviyhteensopivat.

Itselläni on tuo vehje, suosittelen kyllä myöskin. Soundit on yllättävänkin pätevät tuohon hintaan.
emuva
12.12.2007 23:07:37
Jos sopiva käytetty yksilö silmiini tulisi Juno-D mallia, niin miksi ei tietysti. Mulla on vielä tuo yksi kysymys mikä ei ole auenut vielä, eli jos ostaa pikkukiipparin nyt, niin pystyykö sen sound-engineä ohjailemaan täyspitällä koskettimistolla, jos ja kun sellaisen hankkii?
BubbleBob
12.12.2007 23:43:59

Nykyaikaisia soittimia pystyy, 99.8 prosenttisesti, 0.2 menee anomaaleille, eli säännollisille poikkeavuuksille. Täksi MIDI-interface (standardi) laitteissa on.
Floating out of the Screen..
kosmonautti5000
12.12.2007 23:46:02
pystyykö sen sound-engineä ohjailemaan täyspitällä koskettimistolla

jos siitä pikkukiiparista löytyy oikeet midi-liitännät, niin kyl vaan. tosin miks ostaa täyskokonen missä ei sit ois mieleiset soundit? ennemmin käyttää sitten vaikka komiasti päällekäin kahta kiipparia ja vaikuttaa tosi pro:lta :P
emuva
13.12.2007 13:50:24
jos siitä pikkukiiparista löytyy oikeet midi-liitännät, niin kyl vaan. tosin miks ostaa täyskokonen missä ei sit ois mieleiset soundit? ennemmin käyttää sitten vaikka komiasti päällekäin kahta kiipparia ja vaikuttaa tosi pro:lta :P

Kotona kun soittelen, niin ei hirveästi ole väliä kuinka proolta näyttää :), koska soittoa katsoo/kuuntelee pääasiassa noviisit (mukaanlukien minä), eihän sitä silti koskaan tiedä kuinka pahasti tässä ollaan koukussa.

Hampaissa on yksi hyvä korkki, joten pikkukiippari ei ole niinkään enää ajankohtainen. Ajattelin vain lähinnä, että esim. jos olisin hankkinut ensin tuollaisen Micronin, ja sitten olisin laajentanut repertuaariani, niin olisin pystynyt silti hankkimaan tuosta Micronista saundeja ulos täyspitkältä koskettimistolta, eli lähinnä niitä rouheita saundeja joita ei tuosta uudesta mahdollisesta koskettimistosta olisi saanut ulos. Mutta eipä mitään, katsellaan pari päivää, että mitä tapahtuu... ;))
kosmonautti5000
13.12.2007 14:11:50
lähinnä vitsinähän minä tota... noh silti. suosittelisin ennemmin hankkimaan ylimääräsen kiipparin sijaan ihan vaan pelkän synan, vaikka halvemmankin (esim. roland sh-32) jos pelkästään äänien takia oot suunnittelemassa toisen hankintaa.
noista saa keskimäärin makeempia soundeja kuin halvoista kiipparesta ja vievät vähemmän tilaakin :)
emuva
19.12.2007 20:32:31
Noniin, sainhan mun Korg X5:n :).

On siinä vaan niin kurkot saundit, ei voi muuta sanoa. Aloittelijalle tosi näppärä peli. Ihmettelen suuresti miksi joku harkitsee casion tjsp:n lelun hankkimista uutena. Koulussa soittelin sellaisilla musiikintunneilla ja kyllä ne niin hirveitä oli.

Oli pakko vielä nostaa ja lyödä naula arkkuun, sinetti topicin tarkoitukselle :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)