Aihe: Paiste Rude Sound Edge-hihatit PASKANA. Mitä vittua??
1 2 3
nahkahomo
11.12.2007 04:26:06
Huomasin tuossa pari viikkoo sitten että nämä miljoonan pelit on ruvennu LOHKEEMAAN (ostin 1,5v sitten). Eikös RUDE oo tarkotettu nimenomaan kovaan takomiseen?? On se nyt saatana kun just sen takia ne ostin, että voi myllyttää 100 lasissa ja ei tarvii ihan heti uusia hommata. Voiko kyseessä olla muu kuin valmistusvirhe? Oon käyttänyt b-stickin ja pro markin puukapuloita ja haikkateline mulla on joku tämmönen:
http://www.thomann.de/fi/tama_hh75w.htm ..tai joku muu vastaava OK tason Tama.

Ei kauaa kestäny 360euron pellit. Ja arvatkaapa onko Thomannin takuulappu vielä tallessa? No ei tietenkään :)))

Jos kerta Paisteen Rude ei kestä soittamista niin mitä tässä voi oikeen ostaa??
Bobana
11.12.2007 06:24:49
Ei se Rude ole mikään onni eikä autuus metallimiehelle. Soittotyylissäkin saattaa olla syynsä tähän kun on niin monenlaista tapaa vetää 100 lasissa.

Itellä on Dark Crispit joissa on Heavy alapelti ja Medium yläpelti. Ne on kestäny kaahausta jo monen monta vuotta. Kop kop!

Niinkuin monessa topiikissa on mainittu että ei saa lyödä "läpi" niin tämä koskee yhtälailla haikkaa kun peltiäkin. Kapulat täytyy olla hallussa.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
hollmi-5
11.12.2007 08:55:20 (muokattu 11.12.2007 08:55:53)
Jos kerta Paisteen Rude ei kestä soittamista niin mitä tässä voi oikeen ostaa?? otan osaa. Koita saada tekniikka kohdalleen. Ethän vie lyöntiä kädellä loppuun asti? Kapulan voi lähettää matkaan voimalla ja vauhdilla, mutta se loppumatka pitää mennä kapulan omalla painolla ilman käden painoa. Sitten vain poimit sen pompun ja taas lyöt...

Voi se symbaali mennä rikki, vaikka oikein löisi. Sitä vain harvemmin niin tapahtuu.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Nolte
11.12.2007 09:40:04
No on se kyllä vitun perkele. Itse en ehkä jaksaisi enää elää, jos kävisi noin huonosti.
.fhgkjlsdfgnakjlrghkjdf!!!
Niq
11.12.2007 09:41:42

Jos kerta Paisteen Rude ei kestä soittamista niin mitä tässä voi oikeen ostaa??

Soittotunneista on hyvä aloittaa, osaava soitonopettaja neuvoo oikean tekniikan millä niitä peltejä lyödään.
"I have a cunning plan" -Baldrick
nahkahomo
11.12.2007 13:40:57
otan osaa. Koita saada tekniikka kohdalleen. Ethän vie lyöntiä kädellä loppuun asti? Kapulan voi lähettää matkaan voimalla ja vauhdilla, mutta se loppumatka pitää mennä kapulan omalla painolla ilman käden painoa. Sitten vain poimit sen pompun ja taas lyöt...

Voi se symbaali mennä rikki, vaikka oikein löisi. Sitä vain harvemmin niin tapahtuu.

No mikään palkkaa saava muusikkohan en ole, mutta on tässä semmoset 6-7v tullu soitettua jo ja mielestäni mulla on hevin soittajaks (haha) ihan hyvä tekniikka. Tätä ennen mulla oli toiset Paisteet ja sitä ennen Kashdanit(?). Molemmat suht ohuita peltejä ja aivan hyvin kesti.

Käytän kyllä rannetta kun lyön. En usko, että varsinkaan nopeita komppeja pystyis millään halonhakkuutyylillä järkevästi soittamaankaan. Joten en jaksa uskoa että tekniikassa on vika.
Tracer
11.12.2007 14:57:59
No tehtaalle sitten vaan meiliä, kysy niiden kantaa.
Osaahan ne sarjanumeron pohjalta jäljittää haikkojen valmistusajan.
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus
Live for the Moment
11.12.2007 16:00:33
P*ska mäihä.
Itselläkin samanlaiset pelit ja ovat hintansa värtit.
Chuck Norris pystyy poistamaan Windowsin roskakorin. Maailma on erinlainen rumpalin silmin.
-Henri-
11.12.2007 16:35:37 (muokattu 11.12.2007 16:37:11)
Tätä ennen mulla oli toiset Paisteet ja sitä ennen Kashdanit(?). Molemmat suht ohuita peltejä ja aivan hyvin kesti.

Melko mutuna kyllä heitän, mutta jäykkä ja paksu pelti menee järjen mukaan helpommin rikki, kuin ohut ja "joustava". Vrt. villapipo ja pyöräilykypärä.

E: Niin, ja joku oli jossain mutuillut, että sound-edge haikat menevät helpommin rikki, kuin "normaalit" sen alapellin "aallon" vuoksi.
ddrum54
11.12.2007 17:06:48
Pohtimisen arvoinen asia on myös kapulan kulma, peltiin osuessa. Lyötkö sitä haitsua niin, että kapula jauhautuu pikkuhiljaa puruksi osumakohdassa? Mikä vaan pelti hajoaa, jos sitä reunaa pieksee pystykapulalla varsilyönnein. ( Aika pesäpalloa.)
eino mutku
11.12.2007 17:45:16
Onko mahdollista, että pelti on ottanut roudatessa osumaa siihen reunaan? Kolahtanut tai tipahtanut niin, että olisi tullut pieni mutta huomaamaton alku, jota sitten soittaminen olisi vain vienyt eteenpäin?
kalamies#23 >-)))> "Ei niin pientä tilaa, etteikö sinne mahtuisi isoa ääntä."
Mikko A
11.12.2007 22:10:12
Ethän ole soittanut kylmää peltiä? Vaikka pakkasessa roudannu kamat viime tingassa keikalle ja heti vetään soundcheckiä...
The space is filled with orbiting children.
hollmi-5
11.12.2007 22:14:08
Ethän ole soittanut kylmää peltiä? Vaikka pakkasessa roudannu kamat viime tingassa keikalle ja heti vetään soundcheckiä... Aika kaukaa haettu. Ellei pakkasta ollut jotain parisataa tai yli.

Sulamispiste on yli tuhannen asteen ja jähmepistekin satoja asteita. Ei nyt puhuta vedestä...
Mikko A
11.12.2007 22:34:08
Aika kaukaa haettu. Ellei pakkasta ollut jotain parisataa tai yli.

Sulamispiste on yli tuhannen asteen ja jähmepistekin satoja asteita. Ei nyt puhuta vedestä...

Oletko kuullut lämpölaajenemisesta? Se aiheuttaa sisäisiä jännitteitä, joka taas aiheuttaa lujuuden muutoksen. Ja takuulla edesauttaa peltien ennenaikaista hajoamista. Kupari ja tina johtaa erittäin hyvin lämpöä on siten suhteellisen herkkiä matskuja lämmönvaihteluille. Jos normi lämpötila on +20 ja sitten viedään puoleksikin tunniksi -20 asteeseen, niin takuulla on viileet lätyt. Tunnustan itsekin saaneeni jatkuvalla talviroudauksella uuden 2002 novo chinan puolessa vuodessa särki. Hyvä kun ehdin edes soittaa sitä.
The space is filled with orbiting children.
hollmi-5
11.12.2007 23:07:14
Oletko kuullut lämpölaajenemisesta? Se aiheuttaa sisäisiä jännitteitä, joka taas aiheuttaa lujuuden muutoksen. Ja takuulla edesauttaa peltien ennenaikaista hajoamista. Kupari ja tina johtaa erittäin hyvin lämpöä on siten suhteellisen herkkiä matskuja lämmönvaihteluille. Jos normi lämpötila on +20 ja sitten viedään puoleksikin tunniksi -20 asteeseen, niin takuulla on viileet lätyt. Tunnustan itsekin saaneeni jatkuvalla talviroudauksella uuden 2002 novo chinan puolessa vuodessa särki. Hyvä kun ehdin edes soittaa sitä.

Olen minä kuullut ja lukenutkin. Metallihommissa pakkasongelmat johtuvat yleensä voiteluaineiden ja hydrauliikkaletkujen jähmettymisistä. Kuinka pitkän luennon olet valmis vastaanottamaan aiheesta?
Pieni rumpalipoika
12.12.2007 00:33:26

Olen minä kuullut ja lukenutkin. Metallihommissa pakkasongelmat johtuvat yleensä voiteluaineiden ja hydrauliikkaletkujen jähmettymisistä. Kuinka pitkän luennon olet valmis vastaanottamaan aiheesta?

Älä hollmi ota enää.

Hoho.
Rummut nurin ja nussimaan!
markkuliini
12.12.2007 01:17:52 (muokattu 12.12.2007 03:13:35)

En tiedä siitä kestävyydestä, mutta pakkasesta tuodut symbaalit tuntuvat lyödessä kankeammilta ja kovemmilta. Siksen itse soita niillä hetkeen, vaan annan niiden lämmetä huoneenlämpöön ensin.
ddrum54
12.12.2007 02:23:31
Onhan näissä metalleissa tämä lämpölaajeneminen. Tämä ei nyt sitten liity mitenkään symbaaleihin, mutta jos menen kesähelteellä peltikatolleni niin se on erittäin joustava. Jos menen sinne n. +2 asteen lämpötilassa se on paljon kovempi. En ole taivutellut pakkaskylmiä symbaaleja ja täytyy sanoa ettei tulisi mieleenkään tehdä mitään sellaista. 5 tuntia helteessä ja suorassa auringonpaisteessa ollut ohut ride oli todella lötkö ( ja helvetin kuuma ).
hollmi-5
12.12.2007 08:29:27 (muokattu 12.12.2007 08:45:18)
Älä hollmi ota enää.

Hoho.

En ota enää ;-)

Teräkseen ei pronssia kannata verrata muuten, mutta pronssi kestää väsymistä paremmin. Jos otat rikkinäisestä symbaalista suikaleen ja alat taivuttelemaan, niin voit huomata, että saman paksuinen teräslevy murtuu helpommin. Siis väsyy.

Minä en ole huomannut peltien kummemmin muuttuvan. Sen sijaan Vistalitet ovat paljon matalammassa vireessä kylmästä tavaratilasta otettuna ja hetken päästä kokeiltuna. Lämmön tasaantuminen palauttaa vireen. Puurunkoisissa ja metallirunkoisissa en ole moista huomannut.

Teräksellä lämpölaajenemiskerroin metrille on 0,0012 cm/aste. Eri metalleilla se on hiukan erilainen. Nyt puhutaan tässä mielessä melko pienistä kappaleista.

Olen nähnyt ennenkin rikkinäisiä alapeltejä. Se on kyllä minullekin mysteeri, miksi alapelti voi mennä rikki.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)