Aihe: Soundreplacer onkelma
1 2
MJ
10.12.2007 01:52:48
Onko kukaan törmännyt samaan, eli esimerkiksi kun trikkaa basareita, jossa on nopiaa poljentoa, Soundreplacer pistää iskun alkamaan hieman väärästä kohdasta. Kohdat joissa poljentoa on vähemmän menevät oikein kohdalle..? Todella rasittavaa katella joku 400 iskua läpi, tulee silmät kipeeksi :D
Soolokitaristi
10.12.2007 07:33:31
Ei tolle minkään voi...jos sulla menee keskimäärins 5 sekuntia yhen iskun viivan mukaan laittaimiseen toi operaatio vie sulta 33.3 minuuttia.

Mutta muuten niin tohon ei oo muuta ratkaisua kuin käyttää triggerin kaikki ominaisuudet hyväksen ja sittenkin joutuu varmaan vähän tekemään käsipelillä niitä iskuja kohdalleen. Etenkin jos basari on erityisen vuotoisena äänitetty.

Todennäköisesti toi on käsipelillä tehty ennenkuin löydät tohon hyvän ratkaisun.
MJ
10.12.2007 09:57:08
Ei tolle minkään voi...jos sulla menee keskimäärins 5 sekuntia yhen iskun viivan mukaan laittaimiseen toi operaatio vie sulta 33.3 minuuttia.

Mutta muuten niin tohon ei oo muuta ratkaisua kuin käyttää triggerin kaikki ominaisuudet hyväksen ja sittenkin joutuu varmaan vähän tekemään käsipelillä niitä iskuja kohdalleen. Etenkin jos basari on erityisen vuotoisena äänitetty.

Todennäköisesti toi on käsipelillä tehty ennenkuin löydät tohon hyvän ratkaisun.

No perkele.. Yleensä olen korvannnut "trigatun" singaalin uudella sämplellä.. Pitääpä alkaa editoinnin yhteydessä tekkeen sit toi.. Vittumaista ku pitäs alkaa miksaan ni pitääki alkaa editoimaan..Menee fiilis =) Editoimaan siis --->
Daunt
10.12.2007 14:04:48
Ymmärrän kyllä, että jotkut haluavat käyttää Sound Replaceria tottumuksesta ja sen "offline-luonteen" takia, mutta oletko kokeillut Drumagogia? Sillä saisit tehtyä automaatiolla eri asetukset eri kohtiin ja homma toimisi muutenkin reaaliajassa.
MJ
10.12.2007 18:22:01
Ymmärrän kyllä, että jotkut haluavat käyttää Sound Replaceria tottumuksesta ja sen "offline-luonteen" takia, mutta oletko kokeillut Drumagogia? Sillä saisit tehtyä automaatiolla eri asetukset eri kohtiin ja homma toimisi muutenkin reaaliajassa.

No siitähän saa kokeiluversion, ja mahtaa ihan rtaksena toimiakkin. Kaveri ainakin tuolla väänsi jotku basarit mulle, ku meinas usko loppua ton Soundreplacerin kans. Pitääpä kokeilla.
Säätäjä
10.12.2007 21:43:12 (muokattu 10.12.2007 21:43:34)
Mä just hommasin ton Drumagogin kun paloi totaalisesti Replaceriin käämi. Pitäis vaan perehtyä siiihen vielä paremmin et sais siitä kaikki irti.

edit: typo
Paska ihminen ja soittaja. Mun studio
Timo JM
10.12.2007 22:10:21

Yksi vaihtoehto on myös keskittyä miksaamiseen ;-)

Luomurummut = kovaa säätämistä
Triggaaminen = ärsyttävää nysväämistä

Molempi paha mutta mikään sample ei vastaa sitä jos saa luomusetin potkimaan hyvin.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi |
L-studio
11.12.2007 01:40:05
Molempi paha mutta mikään sample ei vastaa sitä jos saa luomusetin potkimaan hyvin.

Näin se menee
3 aikuista tytärtä ja vielä hengissä!
Timo JM
11.12.2007 16:52:16

Sitä basaria on aika vaikea saada erottumaan sieltä joukosta jos tehdään konekivääribasaria, joka on äänitetty paskasti ja soitettu vähän miten sattuu ;)

Mikäs virka sillä oikealla rumpalilla sitten on? ;-)

Enkä mie muutenkaan ymmärrä, että onko se nyt niin vaarallista jos niitä sampleja käyttää(Anteeksi luomumiehet). Lopputulos on kuitenkin se mikä ratkaisee. Ja se mitä ollaan tekemässä.

Se lopputulos tuppaa vaan helposti olemaan huonompi. On oma taitonsa osata trigata niin, että rumpujen eri osista muodostuu samplejen kanssa ehjä kokonaisuus.

Samplejen käytössä sinänsä ei tietenkään ole mitään vikaa. Silti aika harvoin se on ainakaan helpompi tie.
thrashrat
11.12.2007 20:09:02

Tuttu ongelma enkä ite ole siitä päässyt eroon vaikka löytyy drumagog ja aptriggaakin olen testannut. Tekee se drumagog tarkempaa jälkeä kuin soundreplacer, mutta silti joutuu chekkaamaan raidat läpi isku kerrallaan. ApTrigga tuntu toimivan aika kivasti kanssa. Ja sehä ei edes maksa kun muutaman kympin.

Olen huomannut että itsellä toimii seuraava ruljanssi hyvin:
Äänität trigatun raidan (drumagogista ei löydy audiosuite versiota), sitten beat detectivellä raita palasiksi ja sen jälkeen tabulaattorilla läpi koko paska ja väärät iskut kohdalleen, sit beat detectivellä pistät aukot tukkoon ja se tekee kans fadet, jonka jälkeen consolidate audio. Mua ne virheiskut hämää ainaki nii perkeleesti et käyn kyl aina kaikki trigatut raidat läpi tarkkaan.

Jos on paljon tuplia niin joutuuhan tuossa aika paljon vääntää, mutta pistät vaan jonku hyvän levyn soimaan taustalle ja alat nakuttamaan. Tosiasia vain on että jos haluat trigatuilla soundeilla vahvistella alkuperäistä soundia niin kyllä ton tarkistuksen joutuu tekemään aina jos haluat mahd. tarkkaa ja hyvää jälkeä. Ne flämit ja selkeesti vaiheessa olevat iskut on vaan niin nihkeen kuulosia ainakin omissa korvissa.

Sit ku on 1 puhdas trigattu raita, niin drumagog triggaa reaaliajassa kans paljon kiltimmin. Ajattelin joskus testaa triggereitä, jos niistä sais hieman helpommin trigattavan raidan. Toisaalta kyllä niidenkin avulla tulee varmaan virheiskuja jonnin verran.

Yleensä itsellä menee noi basarit paljon kiltimmin ku virvelit. Niissä sitä vasta paljon virheiskuja tuleekin drumagogilla. Tässä on kans huomattavasti eroa eri rumpalien kanssa. Jotku paukuttaa tasaseen niitä iskuja ja sillon homma menee aina paaaaljon helpommin ja drumagog tekee hyvää jälkeä, mutta sitten taas semmoset kenellä iskuissa on ihan hitosti dynamiikkaa ja esim. virppaa paukutetaan ihan miten sattuu... näissä tapauksissa homma on aika tuskaista.
http://www.redfivestudio.net/anttim
loosah
11.12.2007 22:15:07 (muokattu 11.12.2007 22:15:45)
Olen huomannut että itsellä toimii seuraava ruljanssi hyvin:
Äänität trigatun raidan (drumagogista ei löydy audiosuite versiota), sitten beat detectivellä raita palasiksi ja sen jälkeen tabulaattorilla läpi koko paska ja väärät iskut kohdalleen, sit beat detectivellä pistät aukot tukkoon ja se tekee kans fadet, jonka jälkeen consolidate audio. Mua ne virheiskut hämää ainaki nii perkeleesti et käyn kyl aina kaikki trigatut raidat läpi tarkkaan.

...ja sit yhtäkkiä sessioihin tuli rumpali, joka osas OIKEASTI soittaa ja huomasin, että kaikki edellä mainittu oli aivan tarpeetonta ja täyttä kikkelis kokkelis diipa-daapaa....
GIGO
Mikael
11.12.2007 22:25:26 (muokattu 11.12.2007 22:50:03)

...ja sit yhtäkkiä sessioihin tuli rumpali, joka osas OIKEASTI soittaa ja huomasin, että kaikki edellä mainittu oli aivan tarpeetonta ja täyttä kikkelis kokkelis diipa-daapaa....

Näinhän se menee. Mitä paremmin soitettu ja äänitetty mikä tahansa soitin, sitä vähmemmän miksaajan täytyy korjata mitään. Miksaamisen luonne on jotenkin nykyaikana vinksahtanut niin että miksaajan pitäis pystyä tekemään mistä tahansa mitä tahansa - itellä kun optimaalikuva miksaamisesta on lähinnnä balanssihommaa.

Tietty nykyteknologia on monessa mielessä hyvä asia ja itekin käytän, mut aina välillä sitä tulee tuumailtua, et miksi niin usein bändit uhraavat virheettömyyden alttarille niin monta musiikille tärkeää asiaa kuten vaikkapa grooven ja hyvän tunnelman. Melkein joka kerta kun bändi päättää turvautua klikkiin siksi että tempo karkaa johonkin suuntaan, käy niin että biisi kuolee siihan paikkaan - alkupään ilman klikkiä otetut otot on muin mielestä lähes poikkeuksetta musiikkina paremman kuuloisia. Missä vaiheessa komitea päätti että biisin tempo ei sais muuttua tai että kaikkien asioiden pitää olla absoluuttisessa vireessä? Klikin kanssa on imho sellainen hassu paradoksi, että sen kanssa pitää osata soittaa ja jos osaa niin todennäköisesti osaa ilmankin. Sama homma koskee useimmiten vaik sit laulujen virittämistä ja soolojen loputonta uusimista... noh, sori vaan tää meni taas vähän tällaseks : ) ja ulos aiheestakin vielä... t. viimeinen käyttöpäivä meni jo.
Inhimillisyys on hyve.
Werihukka
11.12.2007 23:06:21

Mää oon saanu sillein ihan jytyä basaria ainakin, kun oon vetäny aika tuhdin (analogisen) limitterin läpi koneelle. Ei oo tarvetta triggailla.. Tosin se kama, mitä mää äänitän ja miksailen onkin varsin demotasoista, jos lie sitäkään.
Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
Timo JM
12.12.2007 00:25:00

Mää oon saanu sillein ihan jytyä basaria ainakin, kun oon vetäny aika tuhdin (analogisen) limitterin läpi koneelle.

Kai nää on vähän tapauskohtaisia ja makujuttuja mutta olen usein ihmetellyt kun just se bassari täytyy aina trigata. Mulla itsellä on hyvä virvelisoundi pikemminkin tuottanut enemmän ongelmia.
Daunt
12.12.2007 11:12:59
Oikeasti, kuinka moni teistä akustisen soundin (IMO luomulla ei ole mitään tekemistä modernin soundin kanssa) kannattajista on perehtynyt esimerkiksi teknisen ja nopean death metallin maailmaan? Yksi maailman parhaista alan soittajista, Derek Roddy miksaa itse rumpunsa ja hän on yrittänyt löytää ratkaisua tähän basarin triggausongelmaan. Tietääkseni ei ole siinä vielä onnistunut. Se on vain fysiikan laki, että kun tempo nousee ja iskut lisääntyvät, niin basari ei enää soi. Eiköhän tähänkin kuitenkin vielä joku ratkaisu löydy.

Seuraavaksi joku kysyy, että pitääkö sitten soittaa niin nopeasti ja palveleeko se musiikkia? Ei varmaankaan aina, mutta tähän musiikkityyliin se kuuluu olennaisena osana.

Niin ja kyllä, olen itsekin yrittänyt vähentää samplejen käyttöä. Neljä viimeisintä projektia (metallia kaikki) olen tehnyt täysin akustisena. Se vaatii aika rankkaa prosessointia, mutta lopputulos on ainakin omaperäisempi kuin jos käyttäisi samplesettiä X. Olen kuitenkin varma, että joku päivä tulee taas vastaan joko a) rumpali tai b) musiikkityyli, jossa Drumagog saa laulaa iloisesti.
Mikael
12.12.2007 12:54:01 (muokattu 12.12.2007 13:02:41)

Oikeasti, kuinka moni teistä akustisen soundin (IMO luomulla ei ole mitään tekemistä modernin soundin kanssa) kannattajista on perehtynyt esimerkiksi teknisen ja nopean death metallin maailmaan?

Mä en ainakaan. Ja huomasin juu että alunperin tässä puhuttiin metallista josta en tajua midis, mut menin sit ja laajensin tätä vähän myös popin ja rockin puolelle (sori). Mulla oli vaan just eilen ollut puhetta ja funtsimista aiheeseen liittyen ja jotenkin tää sopi asiayhteydeltään mun keloihin...

PS. Onks Death Metallissa oleellista hyvä vai huono fiilis? : )
Inhimillisyys on hyve.
Jaakkoopuukkoo
12.12.2007 12:59:33

Kauhian kiihottavia aiheita nää kikkailuaiheet ja lopulta aina päädytään siihen, että lopputulos ratkaisee.
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
Mikael
12.12.2007 13:01:15

Kauhian kiihottavia aiheita nää kikkailuaiheet ja lopulta aina päädytään siihen, että lopputulos ratkaisee.

Lopputulokseen on aina niin monta reittiä ja reitti taas vaikuttaa lopputulokseen.
Inhimillisyys on hyve.
Timo JM
12.12.2007 13:21:15

Lopputulokseen on aina niin monta reittiä ja reitti taas vaikuttaa lopputulokseen.

Heh, hyvin sanottu :-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)