Aihe: floikan vaihtaminen
1
Kitaristit_kunniaan
10.12.2007 18:18:25
Eli ajattelin ostaa http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_kh202bk_egitarre.htm ja siinä on tietenkin lisenssi floikka. Mutta onko mahdollista irroittaa tuo lisennsi floikka ja laittaa tilalle tälläsen:http://www.thomann.de/fi/schaller_15370_floyd_rose_tremolo.htm ehdan schallerin tekemän floyd rosen?? Entä tuleeko noi ruuvit ja sun muut mutterit mukana kun kuvassa ei näy? Kiitos vaivannäöstänne jos joku jaksaa vastata.
Onni on kuin uni - sen tiedostaa vasta herättyään. - Hans Ruin Köyhä itkee ironialla.
brn2sk8
10.12.2007 19:14:58
Hei joo, vastailkaas muutes tähän, melkein ite alotin samantyylisen aiheen jo mut tää tuli, vastatkaa samalla semmoseen kysymykseen ne jotka sen parhaiten tietää että vaikuttaako pelkästään se itse floikka joka tallassa on kii siihen onko se toimiva ja pitääkö vireen vai mitkä kaikki ominaisuudet vaikuttaa floikkakitaran vireeseen?
Eli niinku saisko jostain huonommasta kepistä jossa on halpa floikka ihan tykin vaan sen floikan vaihtamalla vai auttaako se yhtään mitään? Mitä kaikkee kannattaa vaihtaa samalla kun sen pelkän floikan vaihtaa, jouset? kielilukot? Kertokaa ihmeessä, oon miettinyt tota jo vähän aikaa mut tunnukset ollu jäähyllä :D
Cry Baby and ask me WHY WHY
Ade the Great
10.12.2007 19:39:06
Tjaa, kyllähän se varmaan paranee, jos umpipaskan floikan vaihtaa kunnolliseen... Itse kuitenkin uskon että lisenssi ja originaalifloikkien erot ovat pelkkää taikauskoa ja pätemistä. Minulla on kitarassani lisenssifloikka, eikä ole valittamista ollut.
Point
10.12.2007 19:44:24
Hei joo, vastailkaas muutes tähän, melkein ite alotin samantyylisen aiheen jo mut tää tuli, vastatkaa samalla semmoseen kysymykseen ne jotka sen parhaiten tietää että vaikuttaako pelkästään se itse floikka joka tallassa on kii siihen onko se toimiva ja pitääkö vireen vai mitkä kaikki ominaisuudet vaikuttaa floikkakitaran vireeseen?
Eli niinku saisko jostain huonommasta kepistä jossa on halpa floikka ihan tykin vaan sen floikan vaihtamalla vai auttaako se yhtään mitään? Mitä kaikkee kannattaa vaihtaa samalla kun sen pelkän floikan vaihtaa, jouset? kielilukot? Kertokaa ihmeessä, oon miettinyt tota jo vähän aikaa mut tunnukset ollu jäähyllä :D

jos hommaa org. floikan tai muun vastaavan(esim. ibanezin edge pron, joka on laatua sekin...), niin kyllä niissä pitäs tulla kaikki jouset sun muut tavarat mukana? varma en ole, mutta jouset ainakin tulee, järjen mukaan. kyllähän ne kielilukotkin vaikuttaa vireen pitämiseen. miettikää nyt:kielilukot väännetty jostain rautalangasta, niin en usko että se yhen dive bombin jälkeen ei vire varmaankaan ole "ihan kohdillaan." mutta ei se floikan vaihto huonosta kepistä välttämättä hyvää tee. oletetaan että joku on vaihtamassa yheksänkympin bentoniin orkkis-floikan, niin ei se mun mielestä ole senkään jälkeen hyvä kitara. pointti oli se, että ei hyvä talla tee muuten huonosta kitarasta hyvää.

sillä en tarkoittanut että toi ltd:n KH 202 olis huono keppi, vaan päinvastoin. siihen kunnon floikka, niin kyllä mulle ainakin kelpais todella hyvin.

tuli taas kirjotettua ihan turhia juttuja, mutta toivon että tosta olis ees jotain apuva=)
Point
10.12.2007 19:44:26 (muokattu 10.12.2007 19:46:52)

jos hommaa org. floikan tai muun vastaavan(esim. ibanezin edge pron, joka on laatua sekin...), niin kyllä niissä pitäs tulla kaikki jouset sun muut tavarat mukana? varma en ole, mutta jouset ainakin tulee, järjen mukaan. kyllähän ne kielilukotkin vaikuttaa vireen pitämiseen. miettikää nyt:kielilukot väännetty jostain rautalangasta, niin en usko että se yhen dive bombin jälkeen ei vire varmaankaan ole "ihan kohdillaan." mutta ei se floikan vaihto huonosta kepistä välttämättä hyvää tee. oletetaan että joku on vaihtamassa yheksänkympin bentoniin orkkis-floikan, niin ei se mun mielestä ole senkään jälkeen hyvä kitara. pointti oli se, että ei hyvä talla tee muuten huonosta kitarasta hyvää.

sillä en tarkoittanut että toi ltd:n KH 202 olis huono keppi, vaan päinvastoin. siihen kunnon floikka, niin kyllä mulle ainakin kelpais todella hyvin.

tuli taas kirjotettua ihan turhia juttuja, mutta toivon että tosta olis ees jotain apuva=)

E: vitsit sentään, tuli tuplat=()
Sammo
10.12.2007 20:06:48
Kannatta ottaa huomioon että esim. OFR, Edge ja Schaller *ei* ole samalla mitoilla eli ne ei kaikki mene heittämällä sisään. Linkkejä ja mittoja kannattaa katsoa vaikka tästä ketjusta (heh, en osannut tavata silloin enkä osaa tavata vieläkään...)

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=122813&o=0&#p5017319
"That's right. Everyone is entitled to my opinion, you know."
Ade the Great
11.12.2007 18:03:40
Et voisi olla enempää väärässä...Eihän se kitarasta täydellistä tee, mutta pysyvätpähän ainakin vireessä. Ja kunnon talla soundaakin paljon paremmalle!
Jaha, no sittenhän minulla on harvinaisen kova lisenssifloikka!
InYourFace90
11.12.2007 18:30:42

Kaikki ovat yksilöitä.
Muusikoiden.Net - Haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
Jannipaali
11.12.2007 18:30:49

Sullahan on näköjään tuo Fernandesin Vortex, jossa on Gotohin valmistama floikka, jota voi hyvinkin verrata laadussa Schalleriin.
"Antaahan tyttö, jos se äitiinsä tulee, ja jos se taas isäänsä tulee, niin suorastaan pyytää." - Kaarna, Tuntematon Sotilas
Pamipää
11.12.2007 21:47:10
Sullahan on näköjään tuo Fernandesin Vortex, jossa on Gotohin valmistama floikka, jota voi hyvinkin verrata laadussa Schalleriin

heh, no tuota...makunsa kullakin. ite en kyllä lähtis suoralta kädeltä Scalleriin veraamaan.
brn2sk8
11.12.2007 21:56:15
Hmph, itelläni oli jacksonin lisenssifloikka ja keppi muuten makso 500 uutena, se toimi ihan virheettömästi ja soundi oli kun dimellä konsanaan, mut luulenpa että ajatuksena tässä onkin just se että noiden vähän halvempien floikkatallojen kanssa sitä yksilöö saa hakee mut kalliimmassa päässä voi melkeinpä luottaa siihen että ne toimii takuuvarmasti? Eikö näin vähän oo?
Cry Baby and ask me WHY WHY
Sicktoid
15.12.2007 01:35:05
Voip' olla, ettei tuo Schallerin Low Profile ihan ongelmitta kyllä loksahda paikoilleen. Kannattaapi ottaa kitara mukaan liikkeeseen, josta haluamaasi tallaa löytyy ja ottaa selville meneekö se skebaan irvistelemättä. Jos tallanvaihdosta ei ole aikaisempaa kokemusta ja kukkaro pullottaa, kannattaa pyytää vielä ammattimiestä suorittamaan vaihto. Kokemuksen äänellä voin sanoa, että se saattaa olla pahimmillaan aika kenkkumaista hommaa.

Tjaa, kyllähän se varmaan paranee, jos umpipaskan floikan vaihtaa kunnolliseen... Itse kuitenkin uskon että lisenssi ja originaalifloikkien erot ovat pelkkää taikauskoa ja pätemistä. Minulla on kitarassani lisenssifloikka, eikä ole valittamista ollut.

Niitä lisenssejä on tosi moneen lähtöön umpipaskasta originaleja parempiin. LTD:n lisenssitallat ovat minusta aika heikkoja. Pitävät ne vireen, mutta naksuvat, poksuvat, sammuttavat kammetessa ääniä ja heikentävät sustainia. Toki niidenkin välillä on vaihtelua.

pätemistä Kyllä sen oikeasti tuntee daivatessa, millon alla on orkkis formula ja milloin lisenssilada. Laatutallan tuntuma on sellainen pyöreen helmeilevä ja pehmeä ;D /pätemistä
Liikaa ei ole tarpeeksi.
Ade the Great
15.12.2007 11:27:02
heh, no tuota...makunsa kullakin. ite en kyllä lähtis suoralta kädeltä Scalleriin veraamaan.

Oletkos edes kokeillut?
No, tuskin ne originaalitkaan aina helmiä ovat..
Shredator
15.12.2007 22:09:54

Kyllä sen oikeasti tuntee daivatessa, millon alla on orkkis formula ja milloin lisenssilada.

Kyllä, olet aivan oikeassa! Ja sitä paitsi voin pitkällä kokemuksella sanoa, että mitä enemmän tallassa on massaa ja vääntöä, sitä paremmin se soundaa ja pysyy vireessä.
Savonkielistä krapulabluesia osoitteessa http://www.myspace.com/suistoband
H.Corruption
17.12.2007 17:39:54
Voip' olla, ettei tuo Schallerin Low Profile ihan ongelmitta kyllä loksahda paikoilleen. Kannattaapi ottaa kitara mukaan liikkeeseen, josta haluamaasi tallaa löytyy ja ottaa selville meneekö se skebaan irvistelemättä. Jos tallanvaihdosta ei ole aikaisempaa kokemusta ja kukkaro pullottaa, kannattaa pyytää vielä ammattimiestä suorittamaan vaihto. Kokemuksen äänellä voin sanoa, että se saattaa olla pahimmillaan aika kenkkumaista hommaa.

Niitä lisenssejä on tosi moneen lähtöön umpipaskasta originaleja parempiin. LTD:n lisenssitallat ovat minusta aika heikkoja. Pitävät ne vireen, mutta naksuvat, poksuvat, sammuttavat kammetessa ääniä ja heikentävät sustainia. Toki niidenkin välillä on vaihtelua.

Kyllä sen oikeasti tuntee daivatessa, millon alla on orkkis formula ja milloin lisenssilada. Laatutallan tuntuma on sellainen pyöreen helmeilevä ja pehmeä ;D

LTD:n low pro floikka on sellasilla mitoilla ettei siihen mene heittämällä kuin OFR. OFR:ssä pohjalevy on pienempi kuin Schallerin vastaavassa. Vaihdoin oman LTD:n floikan Schalleriin ja vaati jonkin verran puutöitä, orkkis floikka olis menny heittämällä. Kokeilin toisesta kitarasta OFR:llä.

Myös Floyd Rosen Low Pro ei mene suoraan enkä usko että Schallerin lisenssikään menis ilman kolon suurentamista.

Oon samaa mieltä noista LTD:n floikista, että todella heikkolaatuisia ja mulla ei pitänyt virettä keinutappien vaihdosta huolimatta. Lopulta meni vaihtoon ku koko talla väänty. Originaalia parempiin? Enpä oikein usko. Ainoa joka vois olla parempi olis varmaan Kahlerin 2300.
Sicktoid
18.12.2007 10:24:17
Oon samaa mieltä noista LTD:n floikista, että todella heikkolaatuisia ja mulla ei pitänyt virettä keinutappien vaihdosta huolimatta. Lopulta meni vaihtoon ku koko talla väänty. Originaalia parempiin? Enpä oikein usko. Ainoa joka vois olla parempi olis varmaan Kahlerin 2300.

...Paitsi että Kahler ei enää ole varsinainen lisenssitalla vaan ihan oma tremolo systeemi. Minusta esim. Ibanezin Edge tremolot ovat aivan mahtavia vaihtoehtoja orkkis floikalle. Tekniset parannukset sikseen, mutta minusta sen nostaisi OFR:n yläpuolelle ehkäpä ohuiden kielten parempi reagointi kampeiluun.

Omassa MH-400 LTD:ssä vire ruukasi heittää kupperskeikkaa aina kun sattui ajattelemaan vibrakampea. Keikoilla en edes aluksi vaivautunut kiinnittämään kampea koko kitaraan. Jostain mystisestä syystä talla kuitenkin muutaman kuukauden jälkeen alkoikin pitää virettä kuin unelma (samaa tasoa kahden OFR kitarani kanssa). Erikoisempia säätöjä en muista tallaan ennen sitä tehneeni. Olen kuullut vähän vastaavia juttuja tuttavapiirini muilta LTD:n lisenssitallan omistajilta, joten ne tallat ilmeisesti vaativan jonkinlaisen sisäänajon :)
Liikaa ei ole tarpeeksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)