Aihe: Neuvoja 1. sähkörumpusettiä ostavalle
1
et3rnity_1990
08.12.2007 14:44:46 (muokattu 08.12.2007 14:48:44)
Olen tässä katsellut lähi aikoina sähkörumpuja, koska olen muuttamassa kerrostaloon.Olen soittanut noin 4 vuotta, mutta nyt ois ostettava sähkörumpusetti ja en oiken ole perehtynyt niihin, niin mihin seikkoihin kannattaisi kiinnittää huomiota ostettaessa niitä( valmis setti vai..jne ) ja kestäävätkö sähkörummut rankempaa soittoa ?? ovatko ne pitkä ikäisiä?? onko niillä millaista soittaa?? ja millainen sen ns "tietokoneen" pitäisi olla (siis sen boxin mist tulee äänet / voi vaihdella ääniä jne :D??
onko merkillä väliä? (hinta noin 2500e enimmil.)
et3rnity_1990
savopie
08.12.2007 16:00:42 (muokattu 08.12.2007 16:01:46)
Budjettisi on kuitenkin sen verran suuri, että kannattaa panostaa sellaiseen settiin, jossa jokaisessa rummussa on oikea mesh-kalvo. Näitä on ainakin rolandilla. Tatsi on paljon parempi, eikä kumilätyistä lähtevä mölykään häiritse, mesh-kalvoista ei lähde nimeksikään ääntä. Rolandilla on sellainen setti kui T-12, se saattaisi mahtua juuri ja juuri budjettiisi (joku voi varmistaa, ai se meneekin vähän yli http://www.thomann.de/fi/roland_td12kbkmds12bk_vdrum.htm) Siinä on laadukkaiden rumpujen lisäksi todella laadukas "rumpuaivo", eli se moduuli, jonne signaalit tulee ja josta ne lähtee. Budjettisyistä saatat joutua tyytymään td-12 aivon sijasta esimerkiksi td-6 aivoon ( http://www.thomann.de/fi/roland_td-6_v_vdrum_soundmodul.htm ), joka on varsin mallikas aivo sekin. Veikkaan, että tämän aivon kanssa td-12 mahtuu budjettiisi. Kannattaa kuitenkin Miettiä mahdollisia lisäkuluja; Basaripedaalit, tuoli, kapulat tuovat helposti jopa satoja euroja lisähintaa. Kannattaa tarkistaa mitä pakettiin kuuluu ennen sen ostamista.

E: hienosäätöä
Pietu. http://www.myspace.com/allfalldead
Peicco
10.12.2007 14:27:29
Olen tässä katsellut lähi aikoina sähkörumpuja, koska olen muuttamassa kerrostaloon.Olen soittanut noin 4 vuotta, mutta nyt ois ostettava sähkörumpusetti ja en oiken ole perehtynyt niihin, niin mihin seikkoihin kannattaisi kiinnittää huomiota ostettaessa niitä( valmis setti vai..jne ) ja kestäävätkö sähkörummut rankempaa soittoa ?? ovatko ne pitkä ikäisiä?? onko niillä millaista soittaa?? ja millainen sen ns "tietokoneen" pitäisi olla (siis sen boxin mist tulee äänet / voi vaihdella ääniä jne :D??
onko merkillä väliä? (hinta noin 2500e enimmil.)

Mun sähkörumpusetti (löytyy omakuvista ja pohjautuu nykyisellään Roland TD-12 moduliin) saattaa olla kohta myynnissä. Kiinnostuneet voi ottaa yhteyttä vaikka pikaviestillä ja tulla halutessaan testaamaan.
Älä kysy pikaviestillä sähkörumpujen modusohjeita... En vittumaisuuttani panttaa tietoa, mutta näitä kyselyitä tippuu hieman liikaa.
Peicco
10.12.2007 21:11:30
Jaahas, vai sellasta on Peicco suunnitellu. Loppuiko soittoinnostus /-aika vai meinaatko jotain uutta värkkäillä?

Jos pelkän moduulin myyminen kiinnostaa jossain vaiheessa, niin ilmoittele ihmeessä.

Intoa piisaisi. Aika on vaan aika pahasti kortilla.
Älä kysy pikaviestillä sähkörumpujen modusohjeita... En vittumaisuuttani panttaa tietoa, mutta näitä kyselyitä tippuu hieman liikaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)