mikaman 10.12.2007 14:25:09 (muokattu 10.12.2007 14:45:12) | |
---|
Diggaan ittekin Hanoi Rocksista, eikä millään pahalla tää. Kattoiko kukaan TVstä Radio Rock Finlandiaa ja erityisesti Hanoi Rocksia, JIMltä, sunnuntaina? Oon jo pitempään ihmetellyt miksi Andy McCoyta pidetään niin hyvänä kitaristina. Konserteissa mitä oon kattellu, niin melkoista sillisalaattia ja liirumlaarumia on mielestäni soitto. Saundi on aika läski, vaikka selän takana seinä Marshallia. Niin sanotusti saundi vähä karkaa tältä planeetalta. Voisko joku (viisaampi) kertoa, jotain hänen soittotekniikasta. Mitä erikoista siinä on? Ilmeisesti terävät riffit ja slidenkäyttö taitavaa. Mua ei kuitenkaan vakuuta. Popedan livesaundi jytisee kaikista parhaiten. Costello Hautamäki runttaa sata kertaa tykimpää kitaravallia. Vaikka vahvistimena yksi kaappi & nuppi. RRROCK!! "On mulla bootsit ja mä soitan kitaraa. Jopa luulis, että ei oo mua kovempaa..." -Mika Sundqvist |
Artist 10.12.2007 14:30:15 (muokattu 10.12.2007 14:35:29) | |
---|
Andy on hyvä rock-kitaristi. Kai siitä soitosta pitää tai ei, kyse ei niinkään ole tekniikasta vaan kokonaisuudesta, hyvä soitto muodostuu soundista ja siitä, mitä soittaa. Toimii kontekstissaan niin kuin pitkääkin. Itse ainakin olen diggaillut jo pidempään, eikä nyt tule mieleen keikkoja, joilla olisi saanut Andyn soittoon erityisesti pettyä. Välillä on tullut vähän huteja ja pientä skarppaustakin olisi kaivattu, mutta se on elämää. Parhaimmillaan soitto on taas ollut hyvinkin idearikasta ja lennokasta, sekä aidosti spontaanin kuuloista. Rock ei mulle ole koskaan ollut mitään virheetöntä suorittamista. Costello on aika eri tyyppinen soittaja, ainakin mitä soundiin tulee; enemmän gainia ainakin ja ilmeisesti muutenkin astetta tiukempi soundi. Sekin varmasti toimii kontekstissaan. "Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it." |
mikaman 10.12.2007 14:36:50 | |
---|
Andy on hyvä rock-kitaristi. Kai siitä soitosta pitää tai ei, kyse ei niinkään ole tekniikasta vaan kokonaisuudesta, hyvä soitto muodostuu soundista ja siitä, mitä soittaa. Toimii kontekstissaan niin kuin pitkääkin. Itse ainakin olen diggaillut jo pidempään, eikä nyt tule mieleen keikkoja, joilla olisi saanut Andyn soittoon erityisesti pettyä. Välillä on tullut vähän huteja, mutta se on elämää. Parhaimmillaan soitto on taas ollut hyvinkin idearikasta ja lennokasta, sekä aidosti spontaanin kuuloista. Rock ei mulle ole koskaan ollut mitään virheetöntä suorittamista. Costello on aika eri tyyppinen soittaja, ainakin mitä soundiin tulee; enemmän gainia ainakin ja ilmeisesti muutenkin astetta tiukempi soundi. Sekin varmasti toimii kontekstissaan. Yes, kiitos! Asiallista tekstiä! Itekkin toki diggaan Hanoi Rocksista, ei millään pahalla tietenkään. Onhan sillä oma tyylinsä ja se habitus. "On mulla bootsit ja mä soitan kitaraa. Jopa luulis, että ei oo mua kovempaa..." -Mika Sundqvist |
-Cale 10.12.2007 14:37:52 | |
---|
Samaa olen itsekin pohtinut, sillä kyseessä ei todellakaan ole mikään kummoinen kitaristi, ainakaan siihen hypeen nähden mitä tuosta kaverista välillä näkee/kuulee. Kotimaasta löytyy kyllä paljon kovempiakin ja vähemmän arvostettuja rock -kitaristeja, mm. Costello ja Petander. |
mikaman 10.12.2007 14:50:11 | |
---|
Samaa olen itsekin pohtinut, sillä kyseessä ei todellakaan ole mikään kummoinen kitaristi, ainakaan siihen hypeen nähden mitä tuosta kaverista välillä näkee/kuulee. Kotimaasta löytyy kyllä paljon kovempiakin ja vähemmän arvostettuja rock -kitaristeja, mm. Costello ja Petander. JEE! Petander RRROCKS! "On mulla bootsit ja mä soitan kitaraa. Jopa luulis, että ei oo mua kovempaa..." -Mika Sundqvist |
J.Hollström 10.12.2007 14:53:55 (muokattu 10.12.2007 14:54:27) | |
---|
Andy on kokonaisvaltainen rockpersoona ja kitaristi, ja pitää itse itseään ehkä kovempana mitä kukaan muu, eli asenne on kohdillaan. Homma toimii just niinkuin sen tossa bändissä pitääkin ja välillä mennään riskirajoilla, mutta se kuuluu asiaan. Kukaan muu ei siihen bändiin toimisi samalla tavalla, tai sitten se olisi jo eri bändi. Eli mun pointti on nyt se, että ei joka bändissä pidä olla se maailman kovin kitaristi, homman voi hoitaa muutenkin. Andy tekee ensisijaisesti hyviä biisejä, se on paljon tärkeempi juttu kuin se miten se sitä kitaraansa vinguttaa. "Haista sinä Mambo vittu, kun et osaa edes Kuurankukkaa soittaa." |
mikaman 10.12.2007 15:04:14 | |
---|
Andy on kokonaisvaltainen rockpersoona ja kitaristi, ja pitää itse itseään ehkä kovempana mitä kukaan muu, eli asenne on kohdillaan. Homma toimii just niinkuin sen tossa bändissä pitääkin ja välillä mennään riskirajoilla, mutta se kuuluu asiaan. Kukaan muu ei siihen bändiin toimisi samalla tavalla, tai sitten se olisi jo eri bändi. Eli mun pointti on nyt se, että ei joka bändissä pidä olla se maailman kovin kitaristi, homman voi hoitaa muutenkin. Andy tekee ensisijaisesti hyviä biisejä, se on paljon tärkeempi juttu kuin se miten se sitä kitaraansa vinguttaa. Joo, onhan Andylla näkemystä. Ja hyviä biisejä tekee. Totta. A day late, a dollar short (alunperin vanha biisi) on mun mielestä viimeisin hyvä biisi. Uudet biisit aika sillisalaattia Radio Rockin konsertissa. Ja yks huomio vielä: Andyhan "ei osaa" soitaa Up Around The Bend sooloja. Kakkoskitaristi soittaa sen aina. "On mulla bootsit ja mä soitan kitaraa. Jopa luulis, että ei oo mua kovempaa..." -Mika Sundqvist |
Ade the Great 10.12.2007 17:15:30 | |
---|
No onhan hän kova showmies ja biisien tekijä... Ja ennenkaikkea erinomainen rock-kitaristi! Mitäs siinä vikaa.. :) |
bATE bASARI 10.12.2007 18:42:20 | |
---|
Kannattaa myös ottaa huomioon ettei se taida olla enää ihan yhtä vedossa kuin 80- luvulla :) |
Joees 10.12.2007 19:09:22 | |
---|
Kannattaa myös ottaa huomioon ettei se taida olla enää ihan yhtä vedossa kuin 80- luvulla :) Mä kans luulisin jotta se suurin hype tulee tuolta menneiltä vuosilta. Mutta ei Andy mun mielestä huono ole nytkään. Tykkään kovasti sen soitosta. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Mikaelo 10.12.2007 19:24:35 | |
---|
Keith Richards on Englannin Andy McCoy Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41 |
Keith Richards on Englannin Andy McCoy Vai Andy on suomen Keef? Nelosen leffamainosten mukaanhan Jack Sparrow on ameriikan Andy. Ihme skeidaa sekin. Stana. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
KooAa 10.12.2007 20:15:24 | |
---|
Hyvä kitaristi antaa toisillekkin tilaa soittaa ja soittaa biisit niinkuin pitää. Tekniikkapelleilyä voi harrastaa kotonakin tai muissa kuin Hanoi Rocks yhteyksissä. Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. |
Artist 10.12.2007 20:27:21 (muokattu 10.12.2007 20:27:33) | |
---|
Keith Richards on Englannin Andy McCoy Mick Jagger esitteli Ron Woodin jollain stadikan keikalla Lontoon Andy McCoyksi. Tiedä sitten. "Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it." |
mikaman 10.12.2007 21:00:13 (muokattu 10.12.2007 21:26:59) | |
---|
Keith Richards on Englannin Andy McCoy Ja Petander on Suomen Slash. Slash on American Petander ;) "On mulla bootsit ja mä soitan kitaraa. Jopa luulis, että ei oo mua kovempaa..." -Mika Sundqvist |
mikaman 10.12.2007 21:01:22 | |
---|
Hyvä kitaristi antaa toisillekkin tilaa soittaa ja soittaa biisit niinkuin pitää. Tekniikkapelleilyä voi harrastaa kotonakin tai muissa kuin Hanoi Rocks yhteyksissä. Mun mielestä Andyn soitto on kyllä aikamoista pelleilyä. "On mulla bootsit ja mä soitan kitaraa. Jopa luulis, että ei oo mua kovempaa..." -Mika Sundqvist |
mikaman 10.12.2007 21:05:31 (muokattu 12.12.2007 12:46:18) | |
---|
Andy on kokonaisvaltainen rockpersoona ja kitaristi, ja pitää itse itseään ehkä kovempana mitä kukaan muu, eli asenne on kohdillaan. Homma toimii just niinkuin sen tossa bändissä pitääkin ja välillä mennään riskirajoilla, mutta se kuuluu asiaan. Kukaan muu ei siihen bändiin toimisi samalla tavalla, tai sitten se olisi jo eri bändi. Eli mun pointti on nyt se, että ei joka bändissä pidä olla se maailman kovin kitaristi, homman voi hoitaa muutenkin. Andy tekee ensisijaisesti hyviä biisejä, se on paljon tärkeempi juttu kuin se miten se sitä kitaraansa vinguttaa. Joo, vaatimattomuus kaunistaa ;) Onhan ne pikkuusen ylimielisiä. Andy on ollu omasta mielestään 30 vuotta huipulla. Huh!!! Hiljaista on ollu ennen uutta Hanoin tulemista. Taas esim. Costello on tosi nasta, sympaattinen ja vaatimaton jätkä. Samoin Petander. Jos joku niin Popeda on ollut 30 vuotta huipulla. Siihen vaaditaan nöyrää asennetta, Popedan kaltaista työmoraalia, (pl. Paten ongelmat) ja tekniikan toimivuutta. "On mulla bootsit ja mä soitan kitaraa. Jopa luulis, että ei oo mua kovempaa..." -Mika Sundqvist |
shovi 10.12.2007 22:01:18 | |
---|
Taas esim. Costello on tosi nasta, sympaattinen ja vaatimaton jätkä. Samoin Petander. Jos joku niin Popeda on ollut 30 vuotta huipulla. Siihen vaaditaan nöyrää asennetta, Popedan kaltaista työmoraalia, (pl. Paten ongelmat) ja tekniikan toimivuutta. Luulen et tän nöyrän asenteen vuoks Popedan levyjä ostetaan niin paljon ulkomailla ja ne on tosi huippuja. |
kimurantti1 11.12.2007 00:12:25 (muokattu 11.12.2007 00:22:09) | |
---|
Luulen et tän nöyrän asenteen vuoks Popedan levyjä ostetaan niin paljon ulkomailla ja ne on tosi huippuja. Äläpäs nyt aloita provoamista. ;-) Popeda vetää suomeksi ja Hanoi englanniksi. Ei ole yksikään suomeksi laulava artisti tainnut menestyä ulkomailla, eikä sillä ole mitään tekemistä asenteiden tai musiikin kanssa. Suomenkielisen musiikin ainoa järkevä markkina-alue on Suomi. Mitä tulee Andyn kitarointiin ja Hanoi Rocksiin yleensä, niin se on rokkenrollia eikä mitään muuta. Monroen suurpiirteinen laulutyyli määrittää koko Hanoin tyyliä aikalailla ja Andyn kitarointi on täysin linjassa sen kanssa. Välillä se on todellakin suurpiirteistä, mutta kova draivi Hanoin musassa minusta on, Andy hoitaa tonttinsa ja homma toimii. Mikään älytön Hanoi Rocks -fani en ole, mutta kyllä bändi minusta ihan paikkaansa puolustaa Suomen rokkiskenessä. Kuten myös Popeda, jonka vetäminen tähän keskusteluun oli mielestäni aika älytöntä. |
Joees 11.12.2007 00:57:33 | |
---|
Joo, vaatimattomuus kaunistaa ;) Onhan ne pikkuusen ylimielisiä. Andy ollu omasta mielestään 30 vuotta huipulla. Huh!!! Hiljaista on ollu ennen uutta Hanoin tulemista. Miksi ei olis ollut? Onhan se Hanoin jälkeen soitellut Iggy Popin ja ties kenen kanssa. Mä en oikeen saanut sun koko jutustasi mitään fiksua pointtia mut ei se mitään. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |