Aihe: Kun naislaulajan ääni on kovin matala
1 2
laululintuinfluenssa
27.11.2007 17:45:01
Tulipa mieleen vielä yksi matalaääninen naislaulaja. Jazzin puolella vaikuttaa nainen nimeltä Cassandra Wilson.
Itsellänikin on hyvin matala ääni, eli rintarekisteri toimii... Korkeampia ääniä piti ja pitää vieläkin treenata. Varsinkin kun noi matalat äänet on multa aina luonnistunut ihan luonnostaan ja olin jotenkin aina kuvitellut ettei mun ole mahdollista laulaa korkeammalle. Onneksi mulla on ollut ihan mahtava lauluope joka on jaksanut mun kanssa...nyt ei enää pelota korkeatkaan äänet.
solesurvivor
29.11.2007 22:35:26
Alkoi tämä aihe kiinnostaa, koska itsellä on kanssa hieman matalampi/tummempi ääni. Ja itse asiassa oli vielä vuosia sitten huomattavasti matalampi ja tummempi, mutta treenillä ja loistavan lauluopettajan avulla on tullut kyllä huikeasti kirkkautta ääneen ihan pienellä tekniikan muutoksella. Lauluopettaja hoksasi, että päästän äänen karkaamaan liikaa kurkkuun (kuten usein klassisessa laulussa tehdään suunnilleen) ja nyt sitten opettelun kautta olen saanut voimakkuutta ääneeni huimasti. Kuitenkin oma sävyni on mielestäni säilynyt ja korkeammat nuotit sujuu huomattavasti vähemmällä ponnistelulla. Joten lauluopetus on todella suositeltavaa, jos haluaa jotain muutosta/kehitystä aikaan.

Itse kun laulan ja diggailen raskaampaa musiikkia, on yksi naislaulaja upealla saundillaan ja matalalla, tummalla äänellään kiehtonut ja ihastuttanut. Saksalainen neitonen nimeltään Helen Vogt. Kannattaa tsekata jos metallisempi musiikki iskee.

http://www.myspace.com/bandflowingtears
"If you shake my hand, better count your fingers.."
mannerheim666
30.11.2007 17:07:47
Amy Winehouse on kyllä naislaulajista meikänkin suosikki...Harmi vaan hänen tapansa elää elämää muuten. Hanna Pakarinen kans hyvä vaikka sais laulaa parempia biisejä. Aika tuubaa ne sille tekee.
laululintuinfluenssa
11.12.2007 20:57:28 (muokattu 11.12.2007 20:58:50)
Matalalta on kyllä kivempaa laulaa, itsellä on tuo rintarekisteri ollu hallussa aina ihan luonnostaan. Korkealtaki kyllä voi vetää, eipä siinä. Se vaatii vaan vähä enemmän paneutumista. Mäkin olen laulanut sitä Etta Jamesin Valentinea, oikein mukava on se.
Tuon aiemmin manitsemani Cassandra Wilsonin versio Last Train to Clarksville-biisistä on kans ihana laulettava.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)