Aihe: Ongelmia yamahan dsp factoryn kans?
1
erotski
23.01.2004 12:24:24
Mulla on Yamahan Dsp factoryn äänikortti ja mulla on ollu vähän ongelmia cakewalk ohjelman kanssa. Jos laitan esim kahdelle erilliselle ulostulolle kaksi samanlaista raitaa niiden välille syntyy viivettä. Asetuksista ei oo mitään iloa oikein, kun viive tulee jotenkin satunnaisesti. Vaikka miten vaihtaisi puskurimuistia. Miten voin selvittää ongelman? Onko joku toinen ohjelma parempi

Millä ohjelmilla ihmiset käyttävät dsp factorya? Onko se yhteensopiva cubace kakkosen kans.

Onko jollakin muuten myydä yamahan midikorttia tai sitä etupaneelia?
Metal_Griffin
26.01.2004 20:19:17

Terve
Itselläni on DS2416, kaksi AX44 ja lisäksi SW1000XG.
Cakewalkia en ole käyttänyt., joten en tunne ongelmaa.
Cubase VST32 5.1 taitaa olla viimeinen versio, joka tukee täysin DSP-Factoryä. Cubase SX toimii myös, versio 1 ja 2, samoin Nuendo, mutta niissä ei voi käyttää DSP-factoryn automatisointia.
erotski
27.01.2004 12:44:53
Mutta onko vaiheita ollut kanavien kanssa. Saako vst32n netistä vai pitääkö se ostaa. Mulla on vst 24. Onko se samanlainen 32. Kuinka paljon makso etupaneeli ja midikortti. Eikö cubase kakkosessa pysty hyödyntämään dsp kortin omia mahdollisuuksia vai käyttääkö cubace koneen tehoja.
HK
28.01.2004 14:38:27 (muokattu 28.01.2004 14:39:58)
Millä ohjelmilla ihmiset käyttävät dsp factorya? Onko se yhteensopiva cubace kakkosen kans.

Mikä käyttöjärjestelmä sinulla on koneessasi? Käytitkö asio-ajureita vai wdm-ajureita? Mitä cakewalk-versiota käytät? Onko kyse cakewalk sonarista?

Itse käytin DSP-factoryä cakewalk sonarin kanssa ja sekä asio- että wdm-ajurit toimivat hyvin isohkoissakin projekteissa. Itselläni alkoi tulla omituisia viiveitä eri raidoille jos kovalevy pääsi pahasti fragmentoitumaan, defragmentointi auttoi asiaan. Kenties sinun kannattaisi koittaa nostaa audio bufferin kokoa käyttämäsi ohjelman asetuksista, se saattaisi auttaa.

Cubasesta ei ole kokemusta dsp-factoryn kanssa, mutta kuulemma niiden pitäisi toimia varsin hyvin yhteen.

edit: kirotusvirheitä
Peltikorva puupäässä.
erotski
29.01.2004 08:56:11
Mitä tarkoittaa fragmentoituminen. Voisi tietenkin auttaa et vaihdan kovalevyä. Mulla on XP. Mulla ei oo sonaria se ompi joku pro tai joku. Ajureista en tiedä mitäään. Mistä ne vois tarkistaa. Mul on kyl jotkut dspn xp ajurit mut ne ei nähtävästi toiminut. AAAPUAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!
eetuss
29.01.2004 12:08:41

Fragmentoituminen tarkoittaa sitä, että tiedosto on fyysisesti silpoutunut ympäri kovoa. Näinollen tiedostoa luettaessa lukupää joutuu heittelehtimään ympäriinsä. Defragmentointi toisaan auttaa.

Kannattaa myös etsiä netistä konfigurointiohjeita tietylle softalle.
Metal_Griffin
30.01.2004 21:22:26

Kyllä SX kakkosessa pystyy hyödyntämään kaikki muut paitsi automaation.
VST24 on ihan hyvä, olen tehnyt sillä äänityksiä.
VST34 on melko samanlainen paitsi tukee 32 bittistä
äänitystä. DSP-factoryhän kykenee toimimaan 32
bittisenä.
Midikorttia on saanut käytettynä 200€ tienoilla.
AX44 päivän hintaa en tiedä, koska itse ostin
aikoinansa uutena.
Kannattaa myös harkita AX16 Adat korttia, johon saa sitten
minkä tahansa I/O:n kiinni. Niitä en ole niin usein nähnyt
liikkeellä.
erotski
05.02.2004 08:42:14
Joo nyt rupes toimimaan. kiitos kuitenkin vastauksista......
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)