kauhu-köös 17.11.2007 20:52:50 | |
---|
Niinpä näinpä. www.myspace.com/Kauhu |
OttoVinter 08.12.2007 17:58:59 | |
---|
nykyselläni soitan vaan sormilla. viime kevväänä soitin studiossa kaiken plektralla, hetken mielijohteesta. nyt ottaa päähän ku niitä kuuntelee, ei ollu iha plektratekniikka hallussa:D |
Jaccez 08.12.2007 18:15:28 | |
---|
Yleensä sormilla. Joskus sahaan plekulla huvikseni. |
poppamies 08.12.2007 19:46:06 | |
---|
Carol Kaye on hänen nimensä. Mahtava basistihan hän on. Hänhän ilmeisesti rupesi alunperin soittamaan plektralla, koska ei halunnut pilata sormiaan niillä soittamalla... Tuskin mistään tuollaisesta turhamaisuudesta oli kyse. Carol on vanha jazzkitaristi, tai itseasiassa soittaa nykyään enemmän skittaa kuin bassoa. Plekutekniikka on kitaristiperuja. Ranne lepää tallalla ja soitto vaatii vain pienen ranneliikkeen. Kertoi että hän jaksaa tulla menetelmällä soittaa vaikka koko päivän väsymättä. G strings are for strippers! |
Seba 08.12.2007 21:07:25 | |
---|
Tilasin huvikseni kokeeksi puisia custonplektroja jos vaikka löytäisi välimuodon kun soitan sekä sormilla että plekulla. Jotkut biisit tarvitsee välttämättä plekua, mutta joissain kilahtelee elixirien kanssa vähän turhan kirkkaasti. Katotaan tuoko puut uusia ulottuvuuksia, jos on paskoja, saahan niistä komeita kaulakoruja :) |
Jerome_Chavez 08.12.2007 23:44:14 | |
---|
No totta kai sormet. Tämän on vain mun mielipide mutta basistien kuuluisi kyllä soittaa sormilla... Miettikää nyt kuinka moni hyvä basisti soittaa sormilla..Billy Sheehan,Cliff Burton, Rodert Trujillo ja mitä näitä vielä on.. Sitä paitsi musta ainaki tuntuu että sen on jotenki tunnelmallisempaa soittaa sormilla kun plektralla.. Onhan siinä eroa.. Toisessa vaan ranne heiluu ja toisessa sormet riehuu..Mulle kyllä ihan sama soitanko mie plektralla vai sormilla. Samaa vauhtia pystyy kummallaki soittaa, taitavampi olen vaan sormilla. Bassonsoittaja korvesta |
Sir Härö 08.12.2007 23:46:24 (muokattu 08.12.2007 23:47:09) | |
---|
Tilasin huvikseni kokeeksi puisia custonplektroja jos vaikka löytäisi välimuodon kun soitan sekä sormilla että plekulla. Jotkut biisit tarvitsee välttämättä plekua, mutta joissain kilahtelee elixirien kanssa vähän turhan kirkkaasti. Katotaan tuoko puut uusia ulottuvuuksia, jos on paskoja, saahan niistä komeita kaulakoruja :) Ostan sinulta niitä pari, mikäli liikenee! Edit. Siis kun en edes plektraa omista, niin voisi kokeilla miltä puulepra saundaa. |
Seba 08.12.2007 23:52:23 | |
---|
Kokonaista 5 tilasin :) Katsotaan raaskinko luopua vai tilaanko lisää, kun ei ihan normaaleja 50cnt lärpyttimiä ollut :) Huomaa hymiöt. Olen varmaan iloinen. |
Sir Härö 08.12.2007 23:59:58 (muokattu 09.12.2007 00:00:14) | |
---|
Kokonaista 5 tilasin :) Katsotaan raaskinko luopua vai tilaanko lisää, kun ei ihan normaaleja 50cnt lärpyttimiä ollut :) Huomaa hymiöt. Olen varmaan iloinen. Mistä tilasit? Onkos linkkiä? Edit. :-----------------) |
Seba 09.12.2007 00:11:54 | |
---|
|
Sir Härö 09.12.2007 00:19:58 | |
---|
http://brossardguitars.tripod.com/bg/id25.html Tuolta ton 5 plekun setin törsäsin. Oli niin hienoja :) On myös luusta tehtyjä, sekä sarvesta, että hybridejä... Kaikkia ihqdaahheja. Lisää votkoo... Ohhoh! On kyllä hienoja, jukoliste. |
Seba 09.12.2007 00:21:54 | |
---|
Välineurheilijan unelmia :) |
Mikko.H 09.12.2007 00:32:42 | |
---|
Pleku vaiko sormet niin siinä vasta kysymys. Itse hommasin vasta ensimmäisen basson ja kun sähkökitaraa on tullut hakattua jonkin aikaa niin ei tule mitään sormilla soittamisesta. Ja muutenkin raskas musiikki on enemmän minun makuun. |
papitsu 09.12.2007 00:39:23 | |
---|
Välineurheilijan unelmia :) Noita ei kyllä ihan heti raaski hukata... Nättejä ovat. Jossain vaiheessa on kyllä tilattava, vaikka tuommonen tusinan pakkaus. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
Seba 09.12.2007 00:44:30 | |
---|
Siitä vaan puuttui tuo lempparini eli california dream, niin tilasin tuon toisen :) Seuraavaksi tilaan noita muotoiltuja jos nuo osoittautuu hyviksi, ainakin palaute on ollut aika ylistävää ihan kitaristien keskuudessakin. |
Jerome_Chavez 09.12.2007 16:13:48 | |
---|
Minusta tuntuu että kanavan idea taisi vaihtua plektrojen ostoon..:D Bassonsoittaja korvesta |
Sir Härö 09.12.2007 19:10:19 | |
---|
Minusta tuntuu että kanavan idea taisi vaihtua plektrojen ostoon..:D Tuollaisten plekujen takia minä voisin ruveta hiomaan plekutekniikkaani! :) "Ei muuta ku suoli tyhjäks ja lisää paskaa housuun!" |
Sormilla tulee yleensä vedeltyä, koska tykkään saundista ja tuntumasta enemmän. Alkuun se oli vähä vaikeata, kun oli kitaraa useamman vuoden soittanut, mutta kyllä se siitä treenillä korjaantui. Plekullakin tulee kuitenkin myös nykyään bassoa soitettua, jos tarvii terävämpää saundia tai pitää 16-osia pitkään soitella. Molempi parempi. Basisti on lyömäsoitin. |
Riio-Kola 09.12.2007 20:02:22 | |
---|
Pleku se mulle pitää olla, en tykkää mun sormista. :( Sama liila-kilppari plektra ollu käytössä jo vuoden päivät, alkaapi näyttämään pyöreeltä, pitäis ostaa uus.. :( Narf |
Jubei 13.12.2007 12:23:36 | |
---|
Ite soitan sekä että, mutta komppaan tuossa että plekulla pääsee nopempaa.. Jollei oo sitte soittanu kauaa sormilla :D There's nothing like a trail of blood to find your way back to home. |