Viime viikonvaihteessa erään ravintolan narikassa soitti joku OMB, muistaakseni "Duo Toyota". Pysähdyin ihmettelemään tuota hetkeksi, kun "bändissä" oli tasan yksi jäsen, mutta "bändin" nimessä oli tuo "Duo". "Se on sellainen myyntikikka", sanoi soittaja kysyessäni syytä tuohon ihmetykseni aiheeseen. "Kun tämä mun soitto kuulostaa niin hyvälle, ettei ihmiset tahdo uskoa, että mä soitan yksin", jatkoi pelimanni. Ja hyvältähän se kuulostikin, ei siinä mitn. Siis oletko nyt ihan tosissaan? |
mikaman 09.12.2007 17:17:38 (muokattu 10.12.2007 10:07:45) | |
---|
Kyllä Pohjanmaalta tulee parhaat ;) Topi Sorsakoski & Kulkukoirat (veti paremmin kuin Agentsit syksyllä. Monipuolinen. Soitto / saundi ei Agents -kopiota. Parhaista parhaimmat biisit setissä.) Värilioiste (Tyylikäs kokonaisuus, mukavia jätkiä, monipuolinen ja soi niin hyvin) Antti Ahopelto & Helmenkalastajat (Bändin seteistä tykkään enemmän. Kitaroiden ylivoimaa) Johnny Guitars (Hyvä porukka. Rautakitaralankaa. Toimii.) Marko Lahti & Lakeuden Kuu (Hyviä jätkiä. Kiva kattella ja kuunnella aina! Hyvä meininki. Oma tyyli.) Timo Luostari & Kilimanjaro (Agents -Esan ihailema kitaristi!!) Mikko Takala & Reissarit (Ei matki Agentsia liikkaa. Hyvä oma tyyli ja niin monipuolinen) Varjokuva Jani & Jetsetters Ite oon lähinnä kuuntelemassa. Tanssittua tulee vähemmän. "On mulla bootsit ja mä soitan kitaraa. Jopa luulis, että ei oo mua kovempaa..." -Mika Sundqvist |
mack the knife 09.12.2007 17:49:07 | |
---|
Entäs ne bändit, missä ei ole se iänikuinen piikkilankakitara. Tähän oli valikoituneet ne, missä se on. COVS n:o 1. |
Sertzo S 09.12.2007 17:56:39 | |
---|
Entäs ne bändit, missä ei ole se iänikuinen piikkilankakitara. Tähän oli valikoituneet ne, missä se on. Jep, liian kitaravoittoista on tämä nykytanssimusiikki-iskelmä minunkin mielestäni. |
Martso 09.12.2007 18:04:16 | |
---|
Jep, liian kitaravoittoista on tämä nykytanssimusiikki-iskelmä minunkin mielestäni. Näinpä, mutta asiakkaat sen päättää ja siihen on tyytyminen, piste. Kaikki käy, eihän siinä mitään! |
mack the knife 09.12.2007 18:07:29 | |
---|
Näinpä, mutta asiakkaat sen päättää ja siihen on tyytyminen, piste. Joo. Silti oli vähän yksipuolinen tuo lista. En mä vihaa kitaraa. COVS n:o 1. |
uruttaja 09.12.2007 19:08:57 | |
---|
Kyllä Pohjanmaalta tulee parhaat ;) Topi Sorsakoski & Kulkukoirat (veti paremmin kuin Agentsit syksyllä. Monipuolinen. Soitto / saundi ei Agents -kopiota. Parhaista parhaimmat biisit setissä.) Värilioiste (Tyylikäs kokonaisuus, mukavia jätkiä, monipuolinen ja soi niin hyvin) Antti Ahopelto & Helmenkalastajat (Bändin seteistä tykkään enemmän. Kitaroiden ylivoimaa) Johnny Guitars (Hyvä porukka. Rautakitaralankaa. Ehkä vähä liian Agents kopio, mutta ei haittaa.) Marko Lahti & Lakeuden Kuu (Hyviä jätkiä. Kiva kattella ja kuunnella aina! Hyvä meininki. Oma tyyli.) Timo Luostari & Kilimanjaro (Agents -Esan ihailema kitaristi!!) Mikko Takala & Reissarit (Ei matki Agentsia liikkaa. Hyvä oma tyyli ja niin monipuolinen) Varjokuva Jani & Jetsetters Ite oon lähinnä kuuntelemassa. Tanssittua tulee vähemmän. No huhhuh. Tosin onhan tuossa VK, joka on ihan oikeasti hyvä. Samaten Luostari helevetin hyvä kitaristi, ja Topillakin paikkaansa, mutta muuten menee ihan maakuntahenkiseksi kehumiseksi. No., Häläppääjän mielestä Romeot on paras, tämä menee samaan kastiin ja helposti. |
mack the knife 09.12.2007 19:12:29 | |
---|
Agents -Esa diggaili kyllä mun mielestä vielä enemmän Loivan Reijoa (Zephyr). COVS n:o 1. |
Sertzo S 09.12.2007 19:16:13 | |
---|
Joo. Silti oli vähän yksipuolinen tuo lista. En mä vihaa kitaraa. En vihaa minäkään kitaraa, enkä muitakaan soittimia. Yksipuolista silti. |
uruttaja 09.12.2007 19:17:39 | |
---|
En vihaa minäkään kitaraa, enkä muitakaan soittimia. Yksipuolista silti. Kun oliskin yksipuolista, mutta tuossa listassa ei ole läheskään kaikki semmosia bändejä joilla taittuu. |
Hannu Y.T 09.12.2007 21:30:32 | |
---|
Agents -Esa diggaili kyllä mun mielestä vielä enemmän Loivan Reijoa (Zephyr). Esa diggaili kouluaikoinaan Reijoa, viimeaikoina useassa haastattelussa maininnut Timpan manttelin perijäkseen... Hienoja kitaristeja molemmat, Timo varsinkin loistava pelimanni, erittäin monipuolinen ja vielä hyvä laulaja. Louskis!!! |
uruttaja 09.12.2007 21:33:11 | |
---|
Esa diggaili kouluaikoinaan Reijoa, viimeaikoina useassa haastattelussa maininnut Timpan manttelin perijäkseen... Hienoja kitaristeja molemmat, Timo varsinkin loistava pelimanni, erittäin monipuolinen ja vielä hyvä laulaja. Sen pitäis vaan päästä jotenkin enemmän esille. Sen levy ei soi, vaikka se on tehty oikein hyvin ja sen pitäisi soida laajastikkin. Hukkuu lakeuksille. Pääsis edes liigatason taustabändiin. |
isojussi 09.12.2007 21:39:14 | |
---|
Talentilla ei oo aina merkitystä, jos kansa saa päättää. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
häläppääjä 10.12.2007 08:18:05 | |
---|
No., Häläppääjän mielestä Romeot on paras, tämä menee samaan kastiin ja helposti. Mutt kun kovempaa ei oo.Hommaan sullekki Romeot-T-paidan
Sama |
half 10.12.2007 08:34:16 | |
---|
Mutt kun kovempaa ei oo.Hommaan sullekki Romeot-T-paidan Hyväkkäät on, sillä he ovat aidosti onnistuneet fuusioimaan humpan ja progen. |
häläppääjä 10.12.2007 08:46:21 | |
---|
Hyväkkäät on, sillä he ovat aidosti onnistuneet fuusioimaan humpan ja progen. Enpä voi lisätä tuohon mittään.Muistuu niin mieleen se runpusoolo siinä yhesä trumpettikappaleesa...Just niinku kaatas perunoita laariin. Sama |
Musiikkia korville 10.12.2007 09:18:42 | |
---|
Finkut, Hullut, Taikakuu, noin niinku muutamia mainitakseni. Timo Luostari & Kilimanjaro (Agents -Esan ihailema kitaristi!!) Timo on kova. Ainoo homma, että sillä on ollu tapana soittaa vaan ehkä hitusen liikaa... Olis kiva kuitenki päästä kuulemaan, miten se on tuon projektinsa saanu toimimaan. By: MK |
okabass 10.12.2007 09:20:56 | |
---|
Enpä voi lisätä tuohon mittään.Muistuu niin mieleen se runpusoolo siinä yhesä trumpettikappaleesa...Just niinku kaatas perunoita laariin. MOI Joo. Se piisi on Minka. Siinä on tietysti kaikki aivan erinomaista, mutta se runpufilli kyllä pudottaa leuat joka kerta, kun sen kuulee. Pitäisiköhän joskus yrittää kopioida bassolinja jostain kipaleesta, ja pyrkiä soittamaan se myös. Voisi olla tekemätön paikka; kyllä se basso niin vapaasti vetelee. Olisi mukava kuulla studiohenkilökunnan muisteloja tuosta legandaarisesta äänityssessiosta. Ceterum censeo moderator esse delendam |
Jalmus 10.12.2007 09:49:06 | |
---|
Kyllä Pohjanmaalta tulee parhaat ;) Topi Sorsakoski & Kulkukoirat (veti paremmin kuin Agentsit syksyllä. Monipuolinen. Soitto / saundi ei Agents -kopiota. Parhaista parhaimmat biisit setissä.) Värilioiste (Tyylikäs kokonaisuus, mukavia jätkiä, monipuolinen ja soi niin hyvin) Antti Ahopelto & Helmenkalastajat (Bändin seteistä tykkään enemmän. Kitaroiden ylivoimaa) Johnny Guitars (Hyvä porukka. Rautakitaralankaa. Ehkä vähä liian Agents kopio, mutta ei haittaa.) Marko Lahti & Lakeuden Kuu (Hyviä jätkiä. Kiva kattella ja kuunnella aina! Hyvä meininki. Oma tyyli.) Timo Luostari & Kilimanjaro (Agents -Esan ihailema kitaristi!!) Mikko Takala & Reissarit (Ei matki Agentsia liikkaa. Hyvä oma tyyli ja niin monipuolinen) Varjokuva Jani & Jetsetters Ite oon lähinnä kuuntelemassa. Tanssittua tulee vähemmän. Eikö tuosta rautalankasoundista oikeasti pääse koskaan eroon? Se alkaa jo nyppiä ainakin meikäläistä todella rajusti. Sitä on nyt jatkunut yli 20 vuotta. Tuntuu, ettei suomalainen muusikko keksi mitään omaperäistä, vaan koko maa on täynnä noita markan Pulliaisia. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Sertzo S 10.12.2007 10:02:48 (muokattu 10.12.2007 10:05:02) | |
---|
Eikö tuosta rautalankasoundista oikeasti pääse koskaan eroon? Se alkaa jo nyppiä ainakin meikäläistä todella rajusti. Sitä on nyt jatkunut yli 20 vuotta. Tuntuu, ettei suomalainen muusikko keksi mitään omaperäistä, vaan koko maa on täynnä noita markan Pulliaisia. Ei varmaan päästäkään. Tästähän voidaan "syyttää" paljolti Agents-yhtyettä ja etenkin heitä apinoivia muita vastaavia kokoonpanoja. On totta myös, että nuorempi ja vanhempikin ns. rock-sukupolvi mieltää kitrapohjaisen tanssi, sekä iskelmämusiikiin mm. lavatansseissa mieleisemmäkseen kuin vaikka sen haitaripohjaisen turskutuksen ja näin ollen tuo lavoille nuorempaa porukkaa lavakulttuuria jatkamaan, jos on tuodakseen. |