Aihe: Cubase Le perusjutut??
1
Jusu09
08.12.2007 21:38:21
Tuli Zoom G7.1ut:n mukana tämä ohjelmisto, ja vaikka pitäisi olla helppo käyttöinen, olen ihan pihalla koko jutusta. Olen saanut sen verran selville että ainakin kitaraa sain nauhoitettua ton pedaalin ja USB:n kautta. Ja sittempä kysymyksiä!

1. Saako tällä ohjelmistolla tehtyä musiikkia pelkän ohjelmiston avulla?

2. Olen ladannut kaiken maailman plug-inejä ja rumpukoneita, niin miten saan kirjoittettua nuotteja että voisin käyttää esim rumpukonetta.

3. Onko järkevintä kun nauhoitan pedaalin kautta, että vedän ihan puhtaalaa soundilla ilman pedaalin efektejä koneelle ja sitten laitan noita efektejä Cubasen kautta?

Kiitos jo nyt vastaajille!

Tämä olisi tosi tärkeää koska olen googlettanut ja etsi toiminnolla etsinyt varmaan 2 viikkoa koko netistä näitä!

Jusu09
hape
08.12.2007 22:09:29

Tämä olisi tosi tärkeää koska olen googlettanut ja etsi toiminnolla etsinyt varmaan 2 viikkoa koko netistä näitä!

Ei sulla ole tullu mieleen kattoa Cubase LE:n Help-valikosta? :) Sieltä löytyy manuaali sekä html- että pdf-muodossa. Ainaki kysymyksiin 1 ja 2 pitäisi löytyä vastaukset sieltä.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
Jusu09
08.12.2007 22:27:58 (muokattu 08.12.2007 22:30:50)
Vähän tyhmästi suunniteltu se, eikä minusta löydy selkeää kohtaa missä lukisi ohjelman ominaisuudet?

EDIT: Noh, katsoin nyt vielä ohjelman info ja tekijät. No siin otsikos kyl luki Music Creation and Production Software
lindo
08.12.2007 23:29:35 (muokattu 08.12.2007 23:30:57)
Ei ole turhaan (maksullisia) Cubase opetusohjelmia netti pullollaa. Ei ole meinaan Cubase mikään helpoiten lähestyttäviä ohjelmia.

Oisko tästä mitään apua:
http://www.maketunes.com/articles/cubase-tutorial-videos
Rok rok
moscowian
09.12.2007 02:11:19

Vähän tyhmästi suunniteltu se, eikä minusta löydy selkeää kohtaa missä lukisi ohjelman ominaisuudet?

EDIT: Noh, katsoin nyt vielä ohjelman info ja tekijät. No siin otsikos kyl luki Music Creation and Production Software

Sisällysluettelo / Yksinkerainen suomi-englanti? Huhu huh käytä vaikka windowsin nauhuria...

PS: Tmä viesti on kirjoitettu viutn päissään :)
Mutta kaikella järjellä: pikkuisen taas järkeä päähän. Eikö nämä kaverit osaa tehdä mitään omillaan nykyään vai mikä on? ;) ;)
Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies. Sekalaista sähellystä: http://www.mikseri.net/artists/deadmanshand.49299.php
Jusu09
09.12.2007 09:47:53
Osaan siis silleensä käyttää tätä softaa, mutta olen hieman pulassa kaikkien näitten ominaisuuksien, jota minulle on aivan liikaa kanssa. Eli Miten saan kuulumaan VST instrumentit kun olen Cubasen käyttöoppaasta laittanu esim. lm7 rumpukoneen säädöt oikein, ja sitten joka oppaassa ei kerrota miten ns. kirjoittaa nuotteja tai soittaa niitä sinne taustalle?? Eli minusta on kyllä piilotettu ihan peruskäyttäjälle perustoiminnot, kun alussakin lukee että Music Creation software...
Juniper
09.12.2007 10:41:22
Pianorollilla voit tehdä ja editoida midiraitoja, jotka sitten soittavat noita vst instrumentteja.
Jusu09
09.12.2007 10:50:23
Laittaisitko linkkia kyseiseen ohjelmaan ku ton nimisiä löytyy kuuklella monia kymmeniä.. Eli toimii VST plugareitten kans, esim. teen sillä midi raidan ja sit soitan sen vaikka VST rumpumoduulin kautta?
Soolokitaristi
09.12.2007 12:02:45
Eli LM-7:n soittaminen Cubase LE:ssä

1. Teet midiraidan
2. Laitat raidan out-kohtaan LM-7:n
3. Teet draw-työkalulla midi-pätkän raidalle
4. Tuplaklikkaat ko. midi-pätkää object selection työkalulla mennäksesi piano-rolliin
5. Piirtelet Draw-työkalulla niitä nuotteja sinne midi-pätkään. Piirrellessäsi pitäisi kuula noita LM-7:n rumpuääniä.
Jusu09
09.12.2007 14:23:40
Tuhannet kiitokset sinulle!!! Tätä juttu etsin juuri, kun oletin että olisi ihan vain nappi josta se menisi tuohon yksinkertaisesti :D Mutta tuhannet kiitokset, muuta en tarvitse!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)