Aihe: Etsiä bändiä
1
BluesMan2020
30.11.2007 21:58:04

Mitä pitäisi osata ennen kuin uskaltautuu yritää löytää tiensä bändiin.
Olen miettinyt, mutta en ole vielä varma jos taidoit riittää vielä siihen.
Mitä minun siis kannattais osata?
Perus asiat ovat melko hyvin hallinnassa (Bassolla ja Kitaralla).
Progressor
30.11.2007 22:08:16
Rohkeasti vain kokeilemaan. Bändissä oppii soittamaan vain... no, soittamalla bändissä. Kyllä perusasioilla pääsee jo pitkälle, jos ei ole tarkoitus soittaa heti ihan sitä kaikkein vaikeinta osastoa.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
oiva tumpeloinen
30.11.2007 22:26:59
Ei bändiin menemiseen tarvitse osata mitään. Kunhan etsii samantasoisia soittajia ympärille. Eikös punkin idea aikanaan ollut ensin perustaa bändi ja vasta sitten jakaa soittimet?
doremi
04.12.2007 09:38:52
Mitä pitäisi osata ennen kuin uskaltautuu yritää löytää tiensä bändiin.
Olen miettinyt, mutta en ole vielä varma jos taidoit riittää vielä siihen.
Mitä minun siis kannattais osata?
Perus asiat ovat melko hyvin hallinnassa (Bassolla ja Kitaralla).

Pitäisi varmaan ensin määrittää, että mitkä ovat perusasiat. Oletan siis, että osaat kitaralla perussoinnuttelut I, IV ja V ja niiden rinnakkaissoinnut eri sävellajeista ja bassosta tiedät, että mistä löytyy esim. G# ja C eri paikoista.
Taidot tuollaisilla perusasioilla riittävät mainiosti kaikennäköisiin kellarikokoonpanoihinja miksei kevyeen poppiinkin, jos ei heti keulakuvaksi halua.
Rohkeasti vaan tutkailet mahdollisuuksia.
Zealot
04.12.2007 17:12:57
Eikös punkin idea aikanaan ollut ensin perustaa bändi ja vasta sitten jakaa soittimet?

Vähän tähän malliin meillä tehtiin ekan bändin kanssa ;). Tai oikeastaan se meni niin, että kaikki aloitti millä aloitti, mutta roolit vaihdettiin ajan myötä omien mieltymysten ja jäsenvaihdosten myötä.

Mutta itse aiheeseen:
Saman tasoisia soittajia kun hakee niin kyllä kelpaa soitella. Bändin kanssa on mun mielestä paras harjoitella. Jäsenet tukee toisiaan ja mielenkiinto opetteluun pysyy yllä. Toki kotonakin kuuluu soitella, mutta suurin edistys on omalla kohdalla tullut bänditouhujen myötä.

Muuten:
Jos on mahdollisuus soitella itseään huomattavasti paremman soittajan kanssa, joka vielä osaa pitkämielisesti auttaa, niin aina parempi. Mulla aukeni aikoinaan tosi paljon uutta musiikin sovittamisesta ja sointujen muodostamisesta kun soittelin ammattimuusikkokaverin kanssa.
Coma Song for the wounded.
hapan
04.12.2007 17:33:30
Eikös punkin idea aikanaan ollut ensin perustaa bändi, ottaa promokuvat, vetää muutama keikka ja vasta sitten jakaa soittimet?
IJarro
08.12.2007 20:06:34
Eikös punkin idea aikanaan ollut ensin perustaa bändi, ottaa promokuvat, tehdä demo, vetää muutama keikka ja vasta sitten jakaa soittimet?
Let's do some living after we die...
Pelsi
09.12.2007 02:57:26 (muokattu 09.12.2007 02:57:35)
Eikös punkin idea nykyään ole ensin perustaa bändi, tehdä kotisivut ja vasta sitten hajota?

Näin se taitaa nykyään mennä.

Mutta bändisoittoa oppii pitkälle vasta soittamalla bändissä. Tärkeää on ottaa muut soittimet huomioon ja pyrkiä siihen, että soittimet täydentävät toisiaan. Paras vaihtoehto lienee tosiaan, jos vain löytää suht samantasoisia jamppoja/jampattaria ympärilleen.
| >-)))>
BondakeBunny
10.12.2007 18:56:07

Harjottelemalla oppii harjottelemaan, bändissä soittamalla oppii soittamaan.
Kun katsot hornaan myös horna katsoo sinuun
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)