Aihe: Kumpi Efektilauta vai vahvistin
1 2
WinterMad
08.12.2007 23:17:02
Soundit, ovat varsin sirisevät ja ontot.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
Antti1
08.12.2007 23:18:06

Ei koske kaikkia laitteita, eikä kaikenkaikkiaankaan ko. merkki ole huono. Hyvä käyttäjä saa niistä hyviä soundeja.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
McNulty
08.12.2007 23:18:06
Reeniksel se vahvari tulee.

No, reenikselle ja metalliin...
http://www.thomann.de/fi/randall_rg75g3.htm
http://www.thomann.de/fi/peavey_bandit_112_new.htm
http://www.thomann.de/fi/ibanez_tbx150r.htm
http://www.thomann.de/fi/marshall_mg100dfx.htm

Itse valitsisin nuista Randallin vaikka se onkin tehoiltaan "heikoin". Lähinnä siksi että sen soundi on terve, eli löytyy asiallinen clean-kanava ja metallissa toimiva gain.
tcitc
08.12.2007 23:21:09 (muokattu 08.12.2007 23:22:06)
Peavey ValveKing 112

Ostin äskettäin ja tykkään kovasti. Hinta oli 420€, mut vaihtopedaalin kanssa tuli vähän enemmän.

E: On siis putkivehje, 50W eli ihan tarpeeks.
Khammett
08.12.2007 23:24:43

Mut Esim. Slipknot käyttää Line6 vahvareita ja soundit on hyviä.
WinterMad
08.12.2007 23:29:20
Ei koske kaikkia laitteita, eikä kaikenkaikkiaankaan ko. merkki ole huono. Hyvä käyttäjä saa niistä hyviä soundeja.

Ei toki. Itsellä Toneport ja Gearbox -softa, hyviä soundeja olen loihtinut siitä.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
Point
09.12.2007 00:03:49
mulla on spider II 75w nuppi ja 4x12 kaappi,niistä ihan asiallisia soundeja olen saanut väänneltyä, just tommoseen Metallica-tyyppiseen soitteluun. insane- kanava on ihan hiton hyvä tilusooloihin, delayn kanssa(kun vaan osaa säätää). metal- kanavalla saa aikaan semmosen midlekkään rässisoundin, tosin säätämällä=) cleanit hyvät ja crunch- kanava on ihan okei. mutta jos rahaa löytyy niin osta line6 spider valve. asiallinen putkipeli. mutta ei taida mahtua millään tohon sun budjettiis.
Antti1
09.12.2007 00:29:50
Mut Esim. Slipknot käyttää Line6 vahvareita ja soundit on hyviä.

Täytyypä tähän väliin sanoa, että taitaa poikien läjistä löytyä lähinnä Riveran kamaa, eikä linjakutosta laisinkaan. Mainoksiin ei ole luottamista, niissä voidaan sanoa ihan mitä vaan.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
WinterMad
09.12.2007 00:31:17
minkä vahvarin ostaisit minuna??????

Randall RG75G3 / RG100G3
Warwickbass
09.12.2007 11:47:58 (muokattu 09.12.2007 11:48:57)
Mikä tekee Line6:tosest paskan?

Kannattaa todellakin käydä testaamassa siellä sound cityssä ja vaikka vielä katsomassa mitä pihlajanmaalla on tarjottavana. Sound citystä sai ainakin ennen tuota line6:kin. Oma mieltymyshän tuon ratkaisee. Line 6 on siitä hyvä vehje, että saat sitä säädellessä mieleiset soundit joka lähtöön. Täällä palstalla on vain vaikea hyväksyä noita line6:sen tuotteita ja sitä ei pidetä niin sanottuna vahvistimena. (ei ole provo, enkä odota tähän mitään kommentteja keneltäkään)
Koita myös noita täällä ehdotettuja putkivahvistimia. Kannattaa ottaa oma kitara mukaan sekä mahdolliset paavot, niin tiedät miltä omat kamat kuulostavat kyseisen vahvistimen kanssa. Käy kokeilemassa, jos tykkäät line6:sta niin hommaat sen, jos tykkäät jostain muusta niin ostat sen. Line6 ei pahemmin mitään paavoja tarvi kaveriksi, tosin oma floorboard auttoi ainakin itseäni joskus paljon. Putkivahvistimen kanssa jokin metallipaavo voi olla paikallansa. Mikäli teillä on pa-kamat bändikämpällä, niin line6 tehojen puolesta riittää hyvin. Itse en lähtisi tuolla budjetilla uutta vahvistinta ostamaan vaan koittaisin myydä laneyn pois ja katsoa, mitä esim täältä torilta löytyy.

Itse aloitin line6 flextone II, jonka jälkeen tiesin mitä vahvistimeltani halusin. Eli yleensäkin noiden mallintavien yksi hyvä puoli on vielä se, että saa vähän sinnepäin käsitystä millainen vahvistin kyseinen mallinnus on. Eli tietää tulevaisuudessa vähän paremmin mitä haluaa.
Wolfie
09.12.2007 12:08:19
Line6-vehkeistä saa aivan järkeviäkin ääniä aikaan, kun vain jaksaa panostaa säätämiseen. Tuollainen Spider2-tyypin vehje on toimiva säröpuolella kunhan löytyy sopivat nupinasennot. Toimii myös bändikäytössä oikein hyvin, mikäli äänenvoimakkuudentasot eivät ole aivan järjettömiä. Vetta sun muut ovat maailma täysin omansa.

Putkipuoli on myös oma maailmansa, ja jokaisella on oma mieltymyksensä myös sillä puolella. Suosittelen kokeilemaan tuollaista Carvinin X-sarjan vahvistinta, mikäli sattuu vastaan tulemaan. Olin jo aikeissa myydä omani pois soittokamojen yksinkertaistamisoperaatiossa, mutta sitten erehdyin taas laittamaan virrat päälle ja ratkaisu tuli. Ei myyntiin. Monipuolisia vehkeitä ja eq on äärimmäisen toimiva. Ehkä paras, mitä olen väännellyt. Suosittelen. Torilla taitaisi olla yksi myynnissä. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=202911

Mutta teet mitä tahansa, luota korviisi. Ne ne lopulta ratkaisevat sen, mikä sinusta kuulostaa hyvältä ja mikä ei.
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
Fender Stratocaster
09.12.2007 14:12:06
Omasta mielestäni laatu ei ole ihan parhaasta päästä, soundikin vähän mitä sattuu ja transistorispidereihin en itse kyllä koskisi...
Orange amplifiers - Voice of the world
Silppuri
09.12.2007 16:25:52

Tässä hintaluokassa voisin kuitenkin suositella Line6:sta. Yleensä kun haukutaan Line6:sia, niin sillon puhutaan eri hintaluokasta, mutta tähän hintaluokkaan sillä saa ihan kelposoundin, ainaki omalla Flextonellani sain. Tosin tuo valvekingkään ei mikään liian kallis oo. -> Kauppaan testaamaan siis.... :)

Ja kannattaa kokeilla sitä vahvaria sitte myös ISOLLA, jos aiot bändijuttuja sillä soitella. Monesti musaliikkeissä on oiken erillinen huone, jossa voi rauhassa testata.
"I havent slept since I woke up."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)