Aihe: B-Band
1
hynninen
06.12.2007 10:50:44
Mitäköhän olette maksaneet B-Band 2.2 mikkisetin asennuksesta?
Musamaailma tarjosi hintaan 380e. Minusta on aika kova hinta, kun osat maksaa esim. t-kaupassa n. 180e.

t. ville
Juniper
06.12.2007 11:40:17 (muokattu 06.12.2007 15:28:15)
Mä en maksa osien asennuksesta, kun asentelen itse. Mutta B-band 2.2 asennus menee kevyesti tunnissa. Reikiä pitää porata 2 kpl ja muut osat tulee tarroilla.
Mun mielestä hinta olisi osat + 1-2 tuntia työtuntihinnaston mukaan.
Tuo 380€ kuullostaa aika kovalta hinnalta osista + asennuksesta.
flattopguitar
06.12.2007 14:09:53
Joo, todellakin riistohinta. Älä maksa tuollaista hintaa! Alle satasella pitää saada ja melko paljon alle esim. samantyyppisen Highlanderin asennus on kitarapajalla 75e.
Eki C
06.12.2007 19:25:18
Juuri asennutin a.2.2 + ust + ast tunnetulla helsinkiläisellä kitarasepällä. Yhteensä 300 euroa: asennus 80, romppeet 220. Hyvin tehty, mutta kestipä kauan ( 5 viikkoa tilauksesta).
Eki C
07.12.2007 14:51:54
Millaiset soundit?

Hyvät ovat soundit. Kitara on D-28. En sinänsä osaa sanoa, ovatko sen luonnollisemmat kuin muissa vaihtoehdoissa ( K&K, Highlander etc.), mutta jollain lailla ainakin piezoa "pehmeammät". Ääninäytteitä löytyy netistä vertailua varten, jos ei lähipiireissä ole live-mahdollisuutta kuunnella eri mikkivaihtoehtoja.

Ymmärsin B-Bandin nettisivuilta, että 2.2:ssa voidaan säätää UST/AST välistä balanssia? Millainen soundi on pelkällä AST:llä?
Kyllä, mutta UST on kuitenkin aina päällä niin, että ottaa botnet 800 Hz:stä alaspäin. XOM potikalla voi sitten lisätä AST:n osuutta 50/50 asti.

Pohdin kitarani mikittämistä, ja vahvimmat vaihtoehdot ovat juuri tuo AST/UST -setti tai sitten pelkkä AST. Siis: paraneeko soundi UST:n avulla verrattuna pelkkään AST:hen ja millä tavalla?

Oma ajatukseni oli ensin pelkkä AST, mutta päädyin sittenkin tähän tuplavaihtoehtoon, tuohan se enemmän vaihtoehtoja, vaikka UST onkin aina päällä ottamassa alaäänet. Mielestäni UST toistaa bassotaajuuksia paremmin. Makuasioita!
Juniper
07.12.2007 18:32:13
Minä ainakin suosin UST+AST mikitystä. B-bandin UST on myös uudistunut ja soundi
on aika paljonkin parempi kuin vanhalla UST:llä.
Tässä on yksi jpiirin veto A2.2:lla http://youtube.com/watch?v=4XiadkrfIEU
Vebu
10.12.2007 05:59:22
Unohda B-Band ja heitä K&K.
Juniper
10.12.2007 19:15:47
Unohda B-Band ja heitä K&K.

Jäätävän hyvät perustelut......
Mä haluisin kuulla eron K&K ja B-bandin välillä. K&K on kalliimpi kuin B-band ainakin parhaiden mallien välillä.
Itse olen toistaiseksi suosinut B-bandiä ei pelkästään kotimaisuuden ja loistavan asiakaspalvelun takia vaan myös siksi, että tuote on todella toimiva.
stratocatcher
10.12.2007 20:47:20
Minäkin kuulisin mielelläni argumenttejä myös K&K:sta.

B-Bandin 2.2 on nyt vahvoilla, hintaahan sillä on se jo mainittu 180eur. Sopiihan se ulkoinen patterilaatikko 2.2:n yhteyteen? Jos kyllä, niin alan suunnitella efektimuuntajalla toimivaa omatekoista patterilaatikkoa... (ei kiinnosta ajatus pattereista kitaran sisällä)

Mutta mitä ne kilpailijat tarjoavat alle 200 eurolla? Eihän tässä mitään studiolaatua kaivata, siihen tarvitaan joka tapauksessa ulkoiset konkkamikit. Livenä saisi olla kuitenkin kelvollinen akustinen soundi ilman lastentauteja.
Luulin olleeni väärässä, mutta erehdyin.
Puavali
12.12.2007 16:43:55
... Livenä saisi olla kuitenkin kelvollinen akustinen soundi ilman lastentauteja.

Onnistuu hyvin B-Bandin halvimmalla mikkisysteemillä Thomannilta. Hihnatapin reijjän isonsin poralla suuremmaksi, onnistui 10 mm terällä tehdä 12 mm reikä. Sitten liimasin ohjeen mukaanmikin tallan alle kitaran sisään, ja sitten pienikätinen kaveri ujutti vahvistin/jakki yhdistelmän paikalleen. Saundia en moiti, vähän saa vahvarista säädellä tai sitten miksaaja säätää.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
ekorocket
16.12.2007 14:51:23
Highlanderista kaipaisin kommentteja myös, käsittääkseni aivan yhtä hyvä vaihtoehto kuin B-Band ja K&K.
gunnar
10.01.2008 17:15:26 (muokattu 10.01.2008 17:19:29)
Mulla on K&K Pure Western Mini Seagull S6+ Cedarissa ja olen ollut todella tyytyväinen.
Mikki on ihanteellinen monessakin mielessä.

1. Hyvä luonnollinen soundi. Hirveesti ei oo tosin referenssejä. Aikaisemman ääniaukko mikin pieksi mennen tullen. Ostaessa vertailin myös kitarapajalla B-B A2.2:seen ja soundi tuntui mielyttävämmältä. No joo, oli ne kiinni erilaisissa kitaroissakin ja tottahan noi seuraavatkin kohdat puolsi tätä valintaa.

2. Mikki on passiivinen, ei siis pattereita kitaran sisällä. Silti ulos tulo riittää, vaikka
suoraan PA-pöytään (ihme kyllä). Käyttelen usein kuitenkin erillistä esiastetta.
En tosin niinkään ulos tulon vahvistamiseen, vaan EQ:na.

3. Helppo asentaa. Hihnaplugin lisäksi, ei tarvii porata yhtään reikää kitaraan.
Mikit vaan liimataan kopan sisään tallan kohdalle.

4. Halpa 120e+30e asennus (kitarapaja). Eiks toi B-Band oo kuitenkin kalliimpi ku K&K, vaikka joku toisin edellä väitti. K&K kaalliimmat mallit (trinity)sisältää jo konkkamikkejä, joten perus B-B 2.2 ei voi niihin verrata.

Näiden em. tekijöiden valossa päätös oli lopulta todella helppo mun tapauksessa...
LaKe
12.01.2008 19:47:02 (muokattu 12.01.2008 19:50:05)
Asensin tuohon Martiniin eilen ton 2.2 systeemin. Pidän kyllä soundista ihan älyttömästi. Ast:n soundista puuttuu alapäätä oikein urakalla, mutta kun ottaa ton Ust:n mukaan niin johan toimii. K&K:ta en ole kokeillut, mutta tekisi mieli, kun tosiaan ne soundiclipit kuulosti niin hyviltä. Täytynee kokeilla sitä sitten siihen D-28:n kun joskus saa hommattua. ;)

Mutta mielestäni rahansa arvoinen tuohon kitaraan tuo b-band. Ja plussaa volumepotikasta, sen ehdottomasti haluan kitaraani.

EDIT: niin, ja asennukseen meni ohjeiden lukemisen ja ihmettelyn jälkeen n. 15min. Kyllä nämä osaa jokainen asentaa, kun vaan on huolellinen ja miettii mitä tekee.
Love the feel.
Tomtom
20.05.2008 10:39:40
Joo joo..

Mun pitäisi hoitaa akustiseen mikitys pienimuotoista keikkailua varten ja suosisin mielelläni B-bandia. Dean Markleyn Pro Mag löytyy, mutta kaipaisin hieman enemmän soundilta ( joka mun mielestä on kyllä suht. sähkismainen).

Kitara, johon systeemi tulee on halpis- jammu, jolla on sen verran tunnearvoa ja hyvä soitettavuus, että uskallan tuohon pikkaisen sijoittaakin. Esivahvistimen asentaminen kopan sivuun ei oikein innosta ja AST & UST - systeemi kiinnostaa. Yritin tavata B-bandin sivuilta tuota systeemin koostumusta, mutta ei oikein auennut näin aamutuimaan.

Tarvitsenko siis erilliset AST ja UST- "mikit" ja niiden päälle tuon A2.2 -preampin? Periaatteessa tuo A1.2 AST:llä pitäisi kitaran hinnan huomioiden riittää, mutta jos asiasta tietävät kommentoivat että alapäätä puuttuu rajusti, niin kai se on uskottava. Jos luin oikein tuolta b-bandin sivuilta perus A1.2 preamp toimii joko AST:llä tai UST:llä , mutta A1.2N-1470 "special desing preamp" ainoastaan AST:llä. Eli jos haluaisi säästää tässä vaiheessaa, niin kokeilisi esim. A1.2 perusmallia UST:llä, jolloin jäisi vaihtoehto vaihtaa AST:hen, jos soundi ei miellytä. Vai onko laitettava suoraan molemmat mikit ja A2.2 preamp? Neuvoja kaivattaisiin!
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)