Hannu H. 06.12.2007 00:27:59 (muokattu 06.12.2007 00:29:20) | |
---|
Ihan miten vaan, olisi varmaan pitänyt ottaa kuva siitä Behrinkelin booster-pedaalista, joka levisi liitoksistaan yksien treenien jälkeen - ei se muovin vääntölujuus ole lähelläkään metallin vastaavaa. Vai miksiköhän juuri mitään mekaanista rasitusta kestäväksi tehtyä laitetta ei rakenneta metallin sijaan muovista. Tekisivät jostain iskunkestävästä muovista niin johan kestäisi. Jotain PS:ää kun noissa behkuissa ja danoissa varmaan on niin heppoisia ovat.. Polykarbonaattia vaikka niin johan pelittää.. EDIT: meni lyhenteet sekasi.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella |
mesa- 06.12.2007 00:44:24 (muokattu 06.12.2007 12:26:41) | |
---|
... Virhe! Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus! Blues 'n' Metal! |
mesa- 06.12.2007 00:48:04 (muokattu 06.12.2007 12:27:09) | |
---|
... Virhe! Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus! Blues 'n' Metal! |
MarkoA 06.12.2007 03:34:07 | |
---|
Ei nyt varsinaisesti suoria kliseitä, mutta päästellään nyt kun lupa on saatu... 1 - "..kitara on valikoitu yksilö" piip - ja punaiselle menee. Kaikkihan "tietää" että kitarat on yksilöitä?! Ja, että paskoja tuodaan suomeen rekkalasteittain?! Hyvät jää ulkomaille?! Valikoimalla saa sen "hyvän" itselle?! Entäs ne kaikki paskat? Kukaan ei semmosta omista, mutta silti suurin osa on niitä? My ass. Kuinka paljon suomessa on mahdollisuus vertailla kahta samanlaista? Jokainen kitaroita verrannut tietää miten soittotapa, paikka, kielet, vahvari, päivä ja kuun asento vaikuttaa miltä se soitin tuntuu ja kuulostaa. Vai ettekö ole huomanneet miten soittokämpillä toisena päivänä samat kamat kuulostaa eriltä? 2 - Vintage purismi. Puristaa. Itse syyllistyn siihen suurimman osan aikaa ja silti aina yhtäkkiä alkaa tuntua naurettavalta koko juttu. Sokkotestiin koko joukko niin siellä saatais kuulostella korvat höröllö kumpiko on 40 vuotta vanha aito ja kumpiko uusi kiinalainen digi-kopio! :) 3 - Absoluuttisten totuuksien esittäminen subjektiivisista asioista. 4 - Jonkun soittajan soittokamojen tarkka palvonta. Haetaan jotain tiettyä vuosimallia ja vielä jotain tietyn ominaisuuden omaavaa vehjettä. Koska Starakin käyttää sitä, koska se on niin paras. Puuh. ..vehjettä, jonka tuo em suuri stara on valinnut puoliumpimähkässä kun ei muutakaan ollut tarjolla. Ja tämä tekee "vehkeestä" legendan. Näitä on maailma pullollaan. 4 - Käytä hakua. ..tässä pitäis käyttää hakKua.. Eikö semmosta suodatinta voitaisi tehdä, että jos teksti sisältää kehoituksen käyttää hakua, niin kirjoittaja bannataan puoleksi vuodeksi? Tuo HUTI oli hiton hyvä idea :D Semmosta. Ei oteta itteensä, huumorillahan minä... Mielipiteitä liukuhihnalta jo yli 30-vuotta. Kysy mitä haluat ja vastaan mitä haluan! |
sepisti 06.12.2007 04:30:51 | |
---|
mä kehuin läpällä jotain behkun nuppia... ko joku kyseli oisko se hyvä ostos. Ja päädyin vielä tavoilleni uskottomana selittelemää vitsiäni. Nyt ei ole koko threadia. Mitä lie kakkaa ilmestyny kyseiseen threadiin päivän aikana, vai oliko se vaan liikaa jollekkin modelle... Ei Seppo ole Seppoa pahempi Seppo |
Spiral 06.12.2007 08:13:00 | |
---|
Sen oon huomannut, että hevin soittamiseen kelpaa mikä tahansa kitara millä tahansa mikeillä, mutta yritäppäs kysellä, että "josko näillä EMG:n aktiiveilla voisi joskus treeneissä bluusiakin soittaa?" Yhtäkkiä se soundi ei enää lähdekään sormista. |
Pluto 06.12.2007 09:13:25 (muokattu 06.12.2007 09:17:20) | |
---|
En mä tajua tuota valitusta aiheesta "kitarat ovat yksilöitä" Ite ainakin pohjaan tuon kommentin omakohtaiseen kokemukseen. Kun on ostamassa ehkä hieman edukkaampaa (tai miksei kalliimpaakin) kitaraa ja testaa samassa liikkeessä vaikka neljää saman mallin eri soitinta, niin osa niistä vain yleensä kuulostaa ja tuntuu paremmalta kuin toiset. En sitten tiedä johtuuko se säädöistä, kuun asennosta vai pakaroiden ominaisvärähtelystä. Sama se. Siksi olisi aika julmaa sanoa uutta kitaraa pohtivalle tyypille että "ei sillä yksilöllä ole mitään väliä, tämä merkki ja tämä malli on takuulla hyvä". Eihän kukaan osta kitaraa tolla periaatteella! Dillon, you son of a bitch! |
Zed 06.12.2007 11:03:42 (muokattu 06.12.2007 11:04:21) | |
---|
En mä tajua tuota valitusta aiheesta "kitarat ovat yksilöitä" Ite ainakin pohjaan tuon kommentin omakohtaiseen kokemukseen... Tottahan se on että kitarat ovat yksilöitä, mutta tässä nyt puhutaankin ärsyttävimmistä kliseistä, mikä taas ei käsitteenä sulje pois tosiasioita. Kun tällä palstalla avaa viestiketjun, mikä alkaa kysymyksellä kitaran teknisistä ominaisuuksista, voi ketjuun ilmestyvien vastausten sisällön sanamuotoja myöten useimmiten ennustaa. Nappiin osunut arvaus saa oikean käden kohottamaan olutpulloa alkukantaisena voitonmerkkinä: "Grauu!". Ville-Ville-PÖH! |
Dr. Muff 06.12.2007 12:12:18 | |
---|
2 - Vintage purismi. Puristaa. Itse syyllistyn siihen suurimman osan aikaa ja silti aina yhtäkkiä alkaa tuntua naurettavalta koko juttu. Sokkotestiin koko joukko niin siellä saatais kuulostella korvat höröllö kumpiko on 40 vuotta vanha aito ja kumpiko uusi kiinalainen digi-kopio! :) Sit ku pitää korvat höröllä vertailla 40 vuotta vanhaa aitoa ja Kiinalaista digikopiota ni aion syödä hatullisen :) Näkemäni/kokemani perusteella ollaan aika kaukana siitä. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
Country Larry 06.12.2007 13:16:09 | |
---|
Kyllä aito jenkki voittaa idän ihmeet! Ja nimi lavassa se vasta tekeekin kitarasta kitaran! Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet. |
HeavyMachinery 06.12.2007 13:16:11 | |
---|
4. Olisit käyttänyt hakua ...no ei vaan, itseasiassa yritinkin, mutta ei sattunut silmään. Mistäs tämä threadi löytyy? Oli pakko laittaa plussaa kun oli niin loistavasti keksitty. Puukotit arkaan paikkaan montaa ihmistä :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
RekoS 06.12.2007 14:24:27 | |
---|
taas vuosisadan naurut tästä topicista. On tämä mnet vaan mahtava paikka. |
Mun mielestä tää ketju on itsessään paras klisee. Turha nillittäminen on niin klisee täällä. Ja vielä naurettavampaa on nillittäminen toisten nillittämisistä. Vastaus: Nillittäminen. Meinasin jo pistää tän viestin muutama sivu sitten, päätin odotella ja katsella kuin kauan porukka jaksaa. Hyvin tuntuu olevan patoutumia sisällä? Pitäsköhän hokea vielä vähän lisää? ;-) taas vuosisadan naurut tästä topicista. On tämä mnet vaan mahtava paikka. Kylli. E: Hittoako ^-merkki tonne oli tullut sillä mähän en tee virheitä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
M!Xu 06.12.2007 14:29:26 (muokattu 06.12.2007 14:35:53) | |
---|
Pöö. |
J.Hollström 06.12.2007 14:34:02 | |
---|
"Haista sinä Mambo vittu, kun et osaa edes Kuurankukkaa soittaa." |
MarkoA 06.12.2007 14:35:41 | |
---|
Sointi. Se on sointi. Ollaan suomessa. ..ja edelleen, tuolla yllä noissa kommenteissani oli kieli hyvin pitkällä pers*, eiku poskessa. Ei saa tarttua. Hienoa, kun välillä saadaan päästellä ja haukkua toisia tyhmiksi. Kun sitä ei tuolla normaali ketjuissa paljoa pääse tapahtumaan... LOL Mielipiteitä liukuhihnalta jo yli 30-vuotta. Kysy mitä haluat ja vastaan mitä haluan! |
Heikki 06.12.2007 15:04:47 | |
---|
Mä en tajua miten kovaa pedaalia pitää potkia jotta se hajoaa tai vaikka menee päälle? Toi pedaalien ulkokuoren kestävyydestä jupiseminen saa sapen kiehumaan. Eri asia on että mitä noilla behku yms. pedaaleilla tekee mutta ei kai muovi nyt mikään ihan heppoisin materiaali ole. Vertaa vaikka kovamuovituopit. Kuinka moni on OIKEASTI polkaissut pedaalinsa ulkoisesti murskaksi? Minä. Eihän siinä tarvitse olla kuin kengät jalassa ja bossin pedaali paskaks paukahtaa. |
wiggy 06.12.2007 15:16:23 | |
---|
Sen oon huomannut, että hevin soittamiseen kelpaa mikä tahansa kitara millä tahansa mikeillä, mutta yritäppäs kysellä, että "josko näillä EMG:n aktiiveilla voisi joskus treeneissä bluusiakin soittaa?" Yhtäkkiä se soundi ei enää lähdekään sormista. Tää osui kyllä naulan kantaan! |
Zealot 06.12.2007 15:34:32 | |
---|
- Käytä hakua - Valitetaan huonosta otsikoinnista Nämä kommentit ovat saaneet "oikeutuksensa" foorumin säännöistä. Mikä on sinänsä ärsyttävää, koska nuo kommentit ovat todella ärsyttäviä. Ja toisaalta taas vielä ärsyttävämpää on se kun ketju nimetään esim: "Auttakkee, mie tarviint apuvijaaa.a!!!111" Eihän tuo kerro yhtään mitään aiheesta. Ja sitten vielä kirjoitetaan aloitusviesti ilman isoja alkukirjaimia tai välimerkkejä. Jolloin tarvitsee taas opettaa uutta foorumistia muistuttamalla oikeinkirjoitusesta ja säännöistä. Ja taas ärsyttää. Ihme hengenahdistusta aiheuttava oravanpyörä... Ärsyttää ;) - "Mallintavat kuulostaa putkivahvareihin verrattuna kuolleilta / epädynaamisilta / muovisilta / jne paskaa". Tää ottaa kyllä pannuun. Kaikenlainen vintagenismi/soitinpurismi muutenkin. Tuntuu, että täällä arvostellaan jonkun mielipiteitä sen mukaan mitä soittimia sillä on. Mukula jonka isukki ostaa Mesat ja Gibsonit on oletusarvoisesti M.netissä fiksumpi ja asiaatuntevampi kuin joku enemmän elämää nähnyt, jolla ei ole varaa/tarvetta kalliisiin soittimiin. Coma Song for the wounded. |
Jormaz 06.12.2007 15:38:04 | |
---|
Elikkäs anteeksi off-topic. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |