Aihe: BEHRINGER MIC100 tube Ultragain
1 2
Juutas
30.01.2004 13:52:31
Onko kellään kokemusta tuosta? On niin halpa peli,
että melkein tekee mieli kokeilla.. =)
Roberto
30.01.2004 16:38:42

Onko kellään kokemusta tuosta? On niin halpa peli,
että melkein tekee mieli kokeilla.. =)

On. Älä kokeile... :)
Dr.Rubber
30.01.2004 17:18:58
Taisi olla joskus täällä juttua jostain vastaavasta Behringerin putkipelistä. Kuulemma jossain koneessa kyllä oli se putki, ja siihen tuli virtaa, mutta se ei sitten kuulunutkaan koko signaalitiehen. Eli putki hehkui, mutta ääneen se ei vaikuttanut.
Ei kannata tunkea lunta pilluun!
samic
30.01.2004 17:55:12

Tuntuu jotenkin pervessille että putket laitetaan koneseen muttei muka singaalikierrä sen kautta!!!??!?
www.morian.tk
mikke
30.01.2004 18:07:38

Kyl se signaali mun käsittääkseni sieltä putken läpi kuitenkin kulkee. Ko. purkki oli mulla joku aika sitten auki ja on sinne putkelle kytketty muutakin kuin pelkkä hehkujännite. Voishan jossain vaiheessa vähän mittailla mitä siellä tapahtuu...jos ehtii.
jorma_r
30.01.2004 18:11:28 (muokattu 30.01.2004 18:12:53)
Kyl se signaali mun käsittääkseni sieltä putken läpi kuitenkin kulkee. Ko. purkki oli mulla joku aika sitten auki ja on sinne putkelle kytketty muutakin kuin pelkkä hehkujännite. Voishan jossain vaiheessa vähän mittailla mitä siellä tapahtuu...jos ehtii.

Itse ajattelen M. Nykäsen tavoin - "So not, kunhan hyppy kulkee."

Verme ei kohise liikaa ja saan vedettyä sillä demolaulut ja kitarat himassa kätevästi. Demojen tasoon vaikuttavat minun tapauksessani enemmän itse biisit kuin vermeet...

Mutta toisaalta kiinnostaisi myös tietää meneekö sinne putkeen mitään - sitä on kuitenkin niin monet kerrat spekuloitu ympäri internettiä.
askomiko
30.01.2004 18:12:45
Eikös lie selviä sillä että nyppää putken irti ja kattoo vieläkö ääntä tulee.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato. Tai jos Engli kiinnostaa ni kysäise.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Roberto
30.01.2004 18:25:50

Eikös lie selviä sillä että nyppää putken irti ja kattoo vieläkö ääntä tulee.

Tein just näin ja ääntä tuli läpi, tosin taso putosi aikalailla.
askomiko
30.01.2004 18:29:38
Nonii. Tekeehän se sitten jotain.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato. Tai jos Engli kiinnostaa ni kysäise.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
mikke
30.01.2004 18:30:10

No mulla ääntä tuli läpi vasta kun käänsi hanat aivan kaakkoon ilman putkea. Laitoin putken takaisin ja signaalia tuli kunolla vasta kun hehku lämmitti putken. Vois päätellä että jotain se putki siinä tekee.
samic
30.01.2004 18:42:15

Miettikää jos autoihin laitettas tehtaalla ohjaustehostin mutta se olis vaan koristeena konepellin alla...
www.morian.tk
mikke
30.01.2004 18:49:27

Jos jotain kiinnostaa kuunnella MIC100:n läpi äänitettyä laulua niin täältä löytyy http://www.mikseri.net/jitb Lopullisuus biisi ja sammalla vähän muutakin viime viikonlopulta
p130
30.01.2004 19:07:42

Osaakos kukaan kertoa millainen tuo Behringer on verrattuna ARTin tube MP- sarjan etusiin? Näistähän tämä on kopioitu ja ainakin kaverin MP V3 on ihan asiallinen laite kotidemotukseen.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Roberto
30.01.2004 21:47:39

Kopioitu DBX:n MiniPre:stä.
Mikael
30.01.2004 22:50:08 (muokattu 30.01.2004 22:50:44)

Eli kopioitu jo valmiiksi surkeasta vehkeestä. Eli se on siis ihan vehkeestä. Lisää punkkua!
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Ylläri
30.01.2004 22:57:32

Joka taas on kopioitu ARTin vehkeistä, ainakin kosmeettisesti.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
okram
31.01.2004 01:35:48
Ei mitään Behringer tuotteita ikään enään... hyvästä kannattaa maksaa ja sitä voi jopa käyttää.
jorma_r
01.02.2004 12:07:07 (muokattu 01.02.2004 18:03:56)
Ei mitään Behringer tuotteita ikään enään... hyvästä kannattaa maksaa ja sitä voi jopa käyttää.

Yhdyn edelliseen kunhan lompakko lihoo...

Toistaiseksi meikäläisen demostudiossa on paikka MIC100:lle. Kokonaisbudjettina MIC100 (50e) + vaneristratokopio (30e) + vanha läppäri kaverilta (100e) + linux & softat (0e) on ihan kohtuullinen. Lisäksi koko setti menee pöytälaatikkoon kun sitä ei tarvita... Paitsi kitara tietenkin.

EDIT: Ja laululle tietenkin TSM MT87. Pelkkää halpisromua siis - mutta hyppy kulkee.
p130
09.02.2004 08:52:31

Oli tarkoitus testata oikein kunnolla Behringerin MIC100 ja ART tube MP V3. Ei tarvinnut.

Aluksi heitin nuo molemmat kitaravahvistimeen etuasteeksi ja se riittikin testaamiseen. Behringer paljastui uskomattomaksi kohinageneraattoriksi ja vallan helkkarin mikrofoniseksi. Hiemankaan kun laite on isommalla niin hurina on moninkertainen Artiin verrattuna ja jos satut hipaisemaan laitteen kuoreen niin tuloksena on kummallinen ulvahdus. Tuon "ulvahduksen" saa aikaan myös jos laite tärähtää, ts. on esimerkiksi vahvistimen päällä ja päräytät soinnun. Perussoundikin oli mielestäni Artissa huomattavasti parempi kuin Behringerissä. "Lämpimämpi" ja "putkimaisempi", mutta nämähän sentään ovat makuasioita.

Tämän perusteella en kyllä kenellekään tuota Behringerin MIC100:aa suosittele. Artin perus tube MP ei kuitenkaan ole niin paljon kalliimpi (ovh. 85€) että se tekisi hankkimisen mahdottomaksi. Itse vahvistinhan on tuossa perus Artissa sama kuin kalleimmassa V3:ssakin. Ainoastaan ominaisuuksia on hieman karsittu.

Pakko on kyllä epäillä että minulle sattui testattavaksi pahemman luokan maanantaikappale. Oli se niin huono! Esimerkiksi todella huono putki saattaisi selittää Behringerin käytöstä. Pitäisi kokeilla vielä toisella ja sitten vasta antaa lopullinen tuomio...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)