Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki II
1 2 3 4 5101 102 103 104 105122 123 124 125 126
velsa
03.12.2007 14:50:39

mie myöhästyin prkl.......siis äänestyksestä.......mut enskerral sit paremmal ajall.....8)
Kauas on pitkä matka........
willie
03.12.2007 18:25:40
Mä ymmärsin tuon sääntömuutoksen äänestyksen osalta näin :

- osallistujat saavat antaa pisteitä, vaikka eivät kommentoisikaan
- osallistumattomat saavat antaa pisteitä, mikäli kommentoivat ne soolot, joille pisteitä antavat

Tätä itsekkin alunperin tuolla sääntömuutoksella tarkoitin helpottamaan nimenomaan osallistumattomien urakkaa, ettei tarvitse (välttämättä) joka kerta kommentoida kaikkia sooloja saadakseen antaa pisteitä.

Hienoahan olisi, jos sekä osallistujat ja osallistumattomat kommentoisivat ainakin niitä solooja, joille pisteet antavat.

Kaikkien soolojen kommentointipakko kenelle tahansa on aika työläs homma ja kommenteista tulee melko lyhyitä ja tylsiä varsinkin mikäli osallistujia on vaikkapa lähes kolmekymmentä.

Tämä näyttää saaneen jonkin verran kannatusta, jos oikein ymmärsin :

KAIKKI SAAVAT ÄÄNESTÄÄ, MIKÄLI KOMMENTOIVAT PISTEYTTÄMIÄÄN SOOLOJA.

Jos osallistuja ei äänestä ja kommentoi, siihen en osallitumattomana ota kantaa. Siitähän jo sääntö onkin.

--

Joku voi ajatella, että mitäs se willie tähän asiaan aina puuttuu, kun ei edes osallistu..
Bassoa vuodesta 1972.
thomasgynn
04.12.2007 12:23:24
Sääntömuutosehdotuksista puheen ollen heitän seuraaville kisaisännille, että lyhentäisivät taustoja ainakin puolella. Arvosteluvaiheessa alkaa helposti keskittyminen herpaantua muutaman lirun jälkeen ja eiköhän sen asian saa sanottua lyhyemmässäkin ajassa kuin minuutti tai puolitoista.
Kun laulaa ei voi olla vihainen.
JarnoH
04.12.2007 13:04:05

No voihan himpura. Tuli soiteltua aika samanlaista säkätystä kuin Rajapatsas, mutta enpä ollut muita vetoja kuunnellut ennen omaa soittoa. Ehkä tuo tausta suorastaan huusi säkätystä.
Röytäen eteenpäin.
Tilumiässs
04.12.2007 14:56:06
Kyl toi mun linkki toimii perkules, voi ladata ja kuunnella. Ei pitäis olla mitään erikoista.
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille
MadMatt
04.12.2007 18:08:18

Kyl toi mun linkki toimii perkules, voi ladata ja kuunnella. Ei pitäis olla mitään erikoista.

Suora linkki olis vaan parempi kun ei tarttis erikseen latailla koneelle.
Nothin' but the blues
Tilumiässs
04.12.2007 19:49:22
Suora linkki olis vaan parempi kun ei tarttis erikseen latailla koneelle.

Kyllä mä sen pystyn ainakin kuunteleen quicktimella, selaimella, u know?
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille
Krice
04.12.2007 21:47:13

Kyllä mä sen pystyn ainakin kuunteleen quicktimella, selaimella, u know?

Esm. minulla ei ole quicktimeä ollenkaan. Karsea viritys on se.

Uudessa Audacityssä on muuten aika hyvä se latenssiasetus, josta voi vetää automaattisesti korjausta. Minulla tuntuisi olevan -140ms aika hyvä asetus, osuu tahti kohdalleen. Vedin jo yhden soolon, mutta loppu nolotti niin paljon, että aion tehdä huomenna uuden session ja katsoa josko saisi jotain järjellistä noin ylipäätään..
buttfinger
05.12.2007 23:27:05

Uudessa Audacityssä on muuten aika hyvä se latenssiasetus, josta voi vetää automaattisesti korjausta. Minulla tuntuisi olevan -140ms aika hyvä asetus, osuu tahti kohdalleen. Vedin jo yhden soolon, mutta loppu nolotti niin paljon, että aion tehdä huomenna uuden session ja katsoa josko saisi jotain järjellistä noin ylipäätään..

Tänään just latasin ite ja nyt rupee jo olee kohillaan soitto. ainoo ongelma on että kitara kuulu kajareista jälessä nauhottaessa. No ei auta ku vetää pedaalista korvakuulokkeet toiselle korvalle ja toisella korvalla kuunnella kajareista taustoja...on tää nii kummaa touhua
blaekie
06.12.2007 00:01:45 (muokattu 06.12.2007 00:12:12)

Tänään just latasin ite ja nyt rupee jo olee kohillaan soitto. ainoo ongelma on että kitara kuulu kajareista jälessä nauhottaessa. No ei auta ku vetää pedaalista korvakuulokkeet toiselle korvalle ja toisella korvalla kuunnella kajareista taustoja...on tää nii kummaa touhua

Ostakaa hyvät ihmiset sellainen äänikortti, jossa ASIO2 tuki, ei tarvii noitten latenssien kanssa pelleillä. ei ne niin paljoa maksa , yks olutilta väliin ni se on siinä 8)

EDIT: paitti jos te käytätte "audacityä" jossain muussa alustassa kjuin wintoosassa ? ei kait sillä käyttiksellä väliä
Nii onkii ...
jyrki_i
06.12.2007 00:19:28
OSALLISTUJIEN on KOMMENTOITAVA antamansa pisteet
Kiitos ei. Haluan vain soittaa, en harjoitella musiikkikriitikon vaativaan ammattiin :-)
blaekie
06.12.2007 00:26:01 (muokattu 06.12.2007 00:27:03)

Kiitos ei. Haluan vain soittaa, en harjoitella musiikkikriitikon vaativaan ammattiin :-)

No mikä siinä kommentoinnissa nyt niin hankalaa on ? en nyt tiedä, mutta itsekin varmaan soffalla istuessasi, katsellessa Idols kisaa, (olettaen, jos sua semmonen ylipäätään kiinnostaa) kommentoit , toi vetää silleen ja toi tälleen , eikö niin ?
Nii onkii ...
GuitarManiac32
06.12.2007 11:59:08 (muokattu 06.12.2007 12:06:40)

Minä taas haluaisin ehdottomasti, että sooloilijakollegat antaisivat kommentteja/kritiikkiä. He kun ymmärtävät paremmin sooloilemista kuin jotkut satunnaiset esim. nuoret tytöt joiden mielestä soolo on hyvä, jos siinä on "ihqu soundi", vaikka itse soolo olisi täyttä kuraa. Eli ne, jotka osaavat sooloja soittaa, pystyvät varmasti antamaan parempaa palautettakin. Haluan oppia soittamaan parempia sooloja, ja huomaamaan virheitä/huonoja puolia soitossani. Tämä on minun mielipiteeni kommentointisäännöstä. Se olisi huono juttu, että kuka tahansa saa äänestää jos vain kommentoi sooloja, joille antavat pisteet. Silloin voi tosiaan äänestää sellaiset ihmisetkin, jotka eivät ymmärrä "mitään" kitaroista ja soittamisesta. Ja anteeksi jo etukäteen, jos pahoitin jonkun mielen tällä kirjoituksella ;)
Linkit rakennuskuviini: http://img335.imageshack.us/gal.php?g=reunalistapetsitoinenkulma9zj.jpg ja http://www.mikseri.net/users/kuvat.php?id=110922
velsa
06.12.2007 13:46:01

Minä käytän emolevyn sisäistä äänipiiriä eikä siinä ole toistossa latenssia yhtään. Ääni menee vain nauhalle hieman myöhässä, mutta sen voi korjata sitten tuolla latenssiasetuksella.

MITÄ????????????
Kauas on pitkä matka........
Krice
06.12.2007 15:53:42

MITÄ????????????

Eli kun soitan niin kuulen soittamani reaaliaikaisesti kuulokkeista, jotka on kytketty tietokoneen takapaneelin kuulokeliitäntään. Kun Audacityllä nauhoittaa niin edelleen kuuluu reaaliajassa, mutta nauhoitus jälkikäteen kuunneltuna on "myöhässä" suhteessa taustaan. Audacityssä on Edit - Preferences - Audio I/O - Latency correction, joka on minulla -140ms. Audio to buffer -asetus on 100ms, joka käsitykseni mukaan tarkoittaa sitä, että äänityssofta tarvitsee pienen ajan saadakseen soiton nauhalle, koska laitteiston nopeudesta tai hitaudesta johtuen reaaliaikainen nauhoitus ei ole mahdollista.
Minulla ei myöskään ole minkäänlaisia ASIO-ajureita asennettuna, koska niillä ei tee mitään ainakaan sisäisen äänipiirin kanssa.
rheinone
06.12.2007 16:28:01

Saahan sitä soittaa ja postata vetoja tänne. Eihän sitä välttämäti tartte osallistua pistehommeleihin tai kommentointiin ollenkaan.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
J.Hollström
06.12.2007 16:36:06 (muokattu 06.12.2007 16:36:33)

Yleensä noi oikeat kriitikot kehuvat semmosia, mitkä ovat täyttä paskaa. Viimeksi erehdyin kriitikon arvostelun perusteella katsomaan töllöstä suomalaisen rokin pelastajaksi kruunatun *piip* live-esitystä viimekesän Provinssirockista, ja en muista milloin olisin yhtä huonoa bändiä todistanut. Siis aivan hirveätä skeidaa.

Täällähän jokainen artisti on yhtä arvokas, ja artistin tai kokoonpanon solvaaminen johtaa väliaikaiseen tai pysyvään kirjoituskieltoon. Joka on mun mielestä perseestä. Silloin kun adjektiivit eivät riitä kuvaamaan jonkun esitystä, on helpointa sanoa, että se on täytää paskaa. Sekin on ihan yhtä arvokas mielipide kuin se että ylistää jotain maasta taivaaseen.
"Haista sinä Mambo vittu, kun et osaa edes Kuurankukkaa soittaa."
willie
06.12.2007 20:03:25
juki :
Täällähän jokainen artisti on yhtä arvokas, ja artistin tai kokoonpanon solvaaminen johtaa väliaikaiseen tai pysyvään kirjoituskieltoon. Joka on mun mielestä perseestä.

Ei nyt ihan noin juki.. Kritiikki ja arvostelu tulee olla sallittua ja se tulee kestää, eikä se saa johtaa kirjoituskieltoon.

Solvaaminen on asiatonta ja se saakin johtaa kirjoituskieltoon. Olikos joku eri mieltä ?
Bassoa vuodesta 1972.
apenaattori
06.12.2007 20:27:12
Hmm, näköjään Kuhalla samankaltainen lähestymistapa kuin itselläni. Olisin soittanut samanlaisia lickejä jos olisin vain osannut. :-)
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)